Super za tebe i tvoju titulu, al mi ovdje ne raspravljamo o stručnosti i iskustvu u crtanju brodova nego o vrednovanju. Tim vise me cudi sto evidentno ne razumijes nego i dalje pokusavas tvrditi da su “kruske bolje od jabuka”?! Rekao sam ti procitaj u reportu o vrednovanju imovine tankerasa i onda to usporedi sa vrednovanjem bulkera. Primjetit ćeš priličnu razliku koja nije slučajna i koja koincidira sa potencijalima i rizicima. Bulkeri imaju veći potencijal, al su u skladu s time rizicniji. Nije tu opcija ovo ili ono nego oboje. I jedno i drugo drajva sličan drajver, al se volatilnost i stupanj rizika za isti povrat, prilično razlikuju.
Bulkeri su odradili znacajan dio svoje valuacije (a neki od njih imaju i dalje znacajan upside potencijal), tanekrasi tek kreću s rastom i poboljšanjem vozarina kod njih se tek očekuje ono sto se kod bulkera događa posljednjih 6-12 mjeseci. Ili mogu ti i drugačije pojasniti. TPNG nije nikad bila egzistencijalno ugrozena (vremenska neogranicenost poslovanja) niti njezin business model, u isto vrijeme, i ATPL i JDPL su defacto skoro propali. Shodno tome cijena im je bila relativno niza nego je to ikad bila kod TPNG pa i oporavak izgleda dinamičnije i dramatičnije. Al to ne znaci da u dugome roku i ATPL može i pouzdano hoće osigurati bolji i stabilniji povrat. Kratkoročno, i na na rok do godine ili dvije možda da, al to je već u značajnoj mjeri (a ponekad i u potpunosti) već ugrađeno u cijenu. Barem na likvidnijim i efikasnijim tržištima.
Nema apsolutne potrebe da mi ista objasnjavas. Naime, ja znam mnogo vise od tebe o brodarskom poslu. I oduvijek sam znao, barem par desetljeca unazad.
Prema tome, oladi, ne trebas odmah po titulama krenuti... Za pocetak.
Ali to je nebitno. Bitni su samo brojevi.
A oni kazu da za valuaciju razine P/E=10 pri cijeni od 45 kn TPNG treba imati dobit od 39 mil kn. Ako ce imati 20ak mil ta multipla ide na 20. 20!!!
I nikakvo trolanje nece promijeniti tu jednostavnu cinjenicu. Krusko moja. I jabuko!