Ima li koja korisna informacija
Vezano za ova dokovanja, znao sam da atpl ima min SS 7 brodova koji se trebaju napravit u 2022 tako da mi ova informacija nije iznenadjenje, to je nesto sta svaka kompanija radi i treba uzest u obzir kao normalan dio poslovanja, najveci je problem za kompaniju kada nemate novaca, a treba to napraviti, sreca pa je ova godine dovela do konsolidacije dugova i prihoda pa s te strane za atpl to trenutno ne predstavlja problem, a ocito je i po kretanju refinanciranja dugova i otplatama u zadnjoj godini da se uzimao u obzir cash flow u 2022 godini vidjivo iz kretanja kratkorocnih obveza do 3Q.2021 koji su s pocetka godine od 130mil kn u ovom zadnjem kvartalu svele na 28mil kn za obveze do godinu dana, pretpostavit je da ce u ovom kvartalu jos dodatno se to smanjit pa da ce u 4Q.2021 jednogodisnje obveze po kreditima vjerovatno bit jako niske mozda oko 10mil kn, pa se moze zakljucit da ce sljedeca godina dokovanja bit vjerovatno jedini kapitalni izdatak koji ce vrlo lako bit velicine kolika je i amortizacija kompanije ?.U zadnjem kvartalu vidljivo je povecanje predujma, za tu stavku jedino ne znam da li se odnosi na na predujam za kupoprodaju brodova ili za nabavku BWTS-a
Sta se tice cijene BWTS koliko je tesko je rec ocito idu u zajednicku nabavku pa se nadam da ce to utjecati na nizu cijenu, vjerovatno je od 0,4-0,5 mil$ s obzirom na sljedece informacije ispod, a i pitanje je da li su kakvuu instalaciju vec napravili prije pa je trosak instalacije manji, a vjerovatno je s povecanjem konkurencije dobavljaca i cijena BWTS s vremenom padala jos nesto, pitanje je jedino inflacija kako je utjecala.
"
Scorpio bulkers 2018 "BWT systems for small to mid size modern vessels cost at least $450,000 per vessel based on $350,000 for equipment and $100,000 for installation "
Global Ship Lease "Average Ballast Water Treatment System (BWTS) for 2021: ~$0.4 million per ship"
Eagle bulk "During the third quarter of 2018, the Company entered into a contract for the installation of BWTS on 39 of our owned vessels. The projected costs, including installation, are approximately $0.5 million per BWTS. "
"
Sta se tice dokovanja cijene u 2017 su se kretale negdje kao na donjoj slici
Pa se moze nekako pretpostaviti da je polazna cijena po brodu mozda oko 1,1 mil$ ukupnog troska pa na vise ovisno koji dodatni troskovi jos mogu nastat, sta bi onda trosak svelo na oko 10 tak mil$, taman kolika je amortizacija ATPL
Kako su vec neki zakljucili ocito ova dokovanja nisu bacanje novaca vec ulaganje u imovinu pa s te strane to je nesto sta podize vrijednost brodova i amortizira se tokom uporabe, minus je sta se s tim smanjuje utilizacija brodova jer tada brodovi nece zaradjivat, s obzirom da je po gornjoj tablici dokovanje oko 20 tak dana za 9 brodova to daje oko 180 dana manje prihodovnih dana ili 4,1% manje utilizacije ako se gledaju ukupni dani u floti, sta i nije toliko veliki postotak, pa u svemu ovome je zapravo najbitnije da se vozarine odrze na profitabilnim razinama, a ne toliko dokovanja.
Jos jedan bitan podatak po meni treba spomenuti je da se prilikom dokovanja ponovo trup broda boja, sta je bitno iz razloga pocetka racunanja EEXI, jer se s time smanjuje potrosnja brodova i brodovi ce lakse s time zadovoljiti norme.