Konstantno se pise se o vrijednosti brodova, odnosno kako je ona znacajno niza od one iskazane u bilanci, ali bez i jedne cinjenice pa bi bilo lijepo da onaj tko zna kako ce vrednovati ove godine to podijeli sa svima nama. Koliko god bili netransparentni (ja prva na to imam prigovor), ovo je nesto sto su i sami iznijeli. Vjerujem da su svi koji su u ovu dionicu ulagali procitali revizorsko izvjesce za posljednju godinu za koju je takav izvjestaj nacinjen (2019) te na str 69 (dobar broj; pamtljiv :)); na stranici pise broj 36 pa neka vas to ne zbuni) uocili upravo navod vezano za ovo. I sama sam provjeravala vrijednosti pojedinog broda i otprilike dosla do istog iznosa. Objasnjenje koje su ponudili, a kojim su obrazlozili nesnizavanje vrijednosti u bilanci, a svi znamo da vrijednost odrazava uporabnu vrijednost, glasi: „S obzirom da se prema misljenju Izvrsnih direktora ocekuju povoljne trzisne i gospodarske okolnosti za obavljanje djelatnosti prijevoza rasutih tereta, Izvrsni direktori Grupe smatraju iskazanu vrijednost imovine realnom i nadoknadivom.“ Uz pretpostavku da ce se i ove godine posluziti istim obrazlozenjem te s obzirom na najavu potraznje neka svatko stvori SVOJE misljenje da li ce obrazlozenje vrijediti i za ovu godinu. Ja iscekujem FI i detalje vezano za ovu temu. Moze se desiti da se nista u bilanci ne promijeni pa i to nekima bude iznenadjenje.
”Ta” procijenjena vrijednost brodova je vrijednost imovinske stavke, no na toj imovini je i dug i taj dug je osiguran tim brodovima. Na koncu 2019. godine dug prema zajmodavcima (dakle ne iz poslovanja) je iznosio cca 825 milijuna ili izmedju 125-130 milijuna dolara. Tako da dioničarima nije bas puno preostalo od sve te imovine. Njihova vrijednost pogonskog stroja i nekretnina je iskazana u istom izvjescu na razini od cca 210 milijuna dolara, a tu je doista pitanje koliko vrijedi pogonski stroj (brodovlje), a koliko nekretnine i je li vrijednost u knjigama odgovara trzisnoj vrijednosti?