Setting the Stage for 2022 - Analyst Roundtable Webinar.
Capital Link Shipping Webinar Series - January 19, 2022
Setting the Stage for 2022 - Analyst Roundtable Webinar.
Capital Link Shipping Webinar Series - January 19, 2022
Kina nastavlja sa stimuliranjem ekonomije i property sektora:
Treba razlikovati dno vozarina i dno dionice.
Mislim da je u prvoj recenici to naglaseno.
No dobro, mozda i nije bilo najjasnije...
Da, to su razlicite stvari.
Ne znam za ZSE i Atpl, ovdje imamo smijesne dnevne promete koji ne govore nista, ali razvijene burze anticipiraju buduce vozarine.
Sezonalni pad vozarina je odavno uracunat u cijenu dionica. Sada igra ulogu ocekivanje za 2022 godinu. Naravno da je kasno za uci kada vozarine vec krenu gore.
Govorim za strane brodare.
Sto se tice Joachima, mislim da je on slican nasim forumskim guruima. Po pisanju mozes znati je li vani ili unutra. A pogadja 50-50%.
Slušao sam jučer intervju s menagementom Starbulka. Oni govore da nije toliko problem (ili kako kažu Kinezi izazov) sa EEXI koliko sa CII. EEXI je jednokratno ulaganje, ali CII koji će se mjeriti od 2023. godine je proces koji se mjeri tijekom cijele godine i svake godine. Ona kažu još i da se novi brodovi u dry bulku ne naručuju zato što bi se trebali naručivati s horizontom do 2030. godine, a nitko ne zna koje će se gorivo tada upotrebljavati. Kaže, lako kontejnerima, njihov horizont nije toliko dugačak, oni će brodove otplatiti za 5 godina pa im je sad svejedno.
Onda još vele da ako danas naručiš novi brod, nema šanse da ti bude isporučen prije 2024. godine. Jako dobar intervju sve u svemu, okačit ću ga ovdje kad transkript bude dostupan, inače ga je vodio J. Mintzmyer.
Da vec se puni i 2025 jer nema praznih slotova.
Newbuilding Orders Slowdown to Moderate Pace | Hellenic Shipping News Worldwide
🇨🇳 drugovi i drugarice kazu, dosta je nerada!idemo delat, idemo dalje... 😁
Steel output
🇨🇳 drugovi i drugarice kazu, dosta je nerada!idemo delat, idemo dalje... 😁
Steel output
Ne znam kako vi, ali meni cinjenica da je steel output u Q4 i do danas rastao a vozarine u istom periodu pale za gotovo 90% nije bas ohrabrujuca vijest.
Je li to budućnosnice, lagano okreću?
Izgleda da ne, a ne znam i zašto bi
🇨🇳 drugovi i drugarice kazu, dosta je nerada!idemo delat, idemo dalje... 😁
Steel output
Ne znam kako vi, ali meni cinjenica da je steel output u Q4 i do danas rastao a vozarine u istom periodu pale za gotovo 90% nije bas ohrabrujuca vijest.
Di ste nasli pad od 90%?
Vozarine su bonboncic veliki plus👌
Ako nastave ovako moja prognoza dobit atpl duplo vise od 1Q2021
Imate vi kakvu prognozu dobiti atpl za 1Q?
Hoce li biti vise ili manje?
Handysize index (BHSI) and comparing January 2022 to January 2021, we stand at higher levels with the index at 1,162 points as of today, +78% y-o-y. The Supramax index also stands +68% above last year’s levels currently at 1,840, while the Panamax index stands +37% above last year at 2,223.
Period charter je jos dobar i to za godinu dana je lipa zarada
19/01/2022 Diana Shipping Inc., a global shipping company specializing in the ownership of dry bulk vessels, announced that, through a separate wholly-owned subsidiary, it has extended the time charter contract with CLdN Cobelfret SA, Luxembourg, for one of its Post-Panamax dry bulk vessels, the m/v Polymnia. The gross charter rate is US$24,750 per day, minus a 5% commission paid to third parties, for a period until minimum January 15, 2023 up to maximum March 15, 2023. The new charter period is expected to commence on February 2, 2022.
The m/v Polymnia is currently chartered, as previously announced, at a gross charter rate of US$12,100 per day, minus a 5% commission paid to third parties.
The “Polymnia” is a 98,704 dwt Post-Panamax dry bulk vessel built in 2012.
Back to basics...BDI je, koliko znam, indeks sastavljen od Capesize, Panamax i Supramax vozarina. Dok su Capesize vozarine znacajno pale, pa i zbog nedavnih velikih kisa u Brazilu, Panamaxi i Supramaxi se jos uvijek dobro drze oko 20 000$ dnevno, sto je znacajno vise nego u Q1 2021. Ne znam da li ce vozarine dalje rasti ili padati, ali istina je da je brake even za Panamax i Supramax brodove negdje oko 11 000$, pa je sadasnjih 20 000$ dnevno jos uvijek u debelo pozitivnoj zoni u kojoj se dobro zaradjuje. Da se razumijemo, ako cijena ATPL jos padne vjerojatno cu kupiti ovu dionicu(trenutno je nemam), ali pisem istinu i ono sto znam(prosle godine sam bio i u krivu najviše na svoju štetu..nitko nije savršen), a pratim ovaj sektor vec godinama.
Ono na što se klade kupci ovdje je da će nakon Kineske Nove godine i olimpijade vozarine početi značajno rasti, a sadašnji prodavači se klade da do oporavka neće doći tako brzo, već da će vozarine nastaviti dalje padati zbog promijenjenih okolnosti u odnosu na prošlu godinu, pa se nadaju kupiti dionicu po nižoj cijeni. Na svakome od nas je da procijenimo koji scenarij je vjerojatniji, a sve ostalo je šum i white noise.
Cak i capovi imaju dobar period unatoc ovako niskim vozarinama i sa dobrim demandom
Capes
Big ships still suffering from the typical January dip after a very brutal start of the year. Crucial milk route Brazil/China in limbo as
seasonal weather factors significantly delay iron ore mining and exports, spot volumes remarkably low. Average daily earnings
down more than 40 pct w-o-w to come in at around USD 10k. Far East activity, mostly represented by the West Australia/China
trade, not sufficient to absorb tonnage as they come open – inter-pacific values consequently shaved off some 30 pct to stand at
USD 8k, still better off than the much longer China-Brazil-China round which has lost almost 45 pct and come in at USD 7k. With
2021 average values coming in at USD 33,333 and fundamental outlook for 2022 remains positive, good period tonnage keeps
being very much in demand – latest representative fixture appearing 181,000 dwt, built 2011, delivering Far East March for about 12
months done at USD 27k
Supramax
Period rates dropped further where 1-year TC rate now for Supra is USD 20,000 and Ultra USD 22,500. An upturn might just be a couple of weeks away, as we are approaching the Chinese New Year. Since 2010, the market rose immediately after the Chinese New Year every year except 2014.
1y TC
Newcastlemax (208 000 dwt) $28,500
Capesize (180 000 dwt) $23,500
Kamsarmax (82 000 dwt) $21,500
Panamax (75 000 dwt) $20,000
Ultramax (64 000 dwt) $22,500
Supramax (58 000 dwt) $20,000
Kako malo treba, da sva naklapanja ..
Jedna uska vrata
Kako malo treba, da sva naklapanja ..
Bas kako je market nepredvidljiv, nema uru da sam pogledao sve oko nule ili lagani minus, cak sam se pomislio inicialno jel ovo od nekog drugog dana haha
Kako malo treba, da sva naklapanja ..
Bas kako je market nepredvidljiv, nema uru da sam pogledao sve oko nule ili lagani minus, cak sam se pomislio inicialno jel ovo od nekog drugogo dana haha
Tako je to u Svjetskoj bari
Bas kako je market nepredvidljiv, nema uru da sam pogledao sve oko nule ili lagani minus, cak sam se pomislio inicialno jel ovo od nekog drugogo dana haha
Tako je to u Svjetskoj bari
Kocka je bačena, alea iacta est.
Malo šale, ali teško je ulagati u nečem tako stalno promjenjivom i nestabilnom, kao te vozarine.
Pogledajte samo ovaj graf dolje, pa to je show...šta je ovo trostruko ili čak četverostruko dno...
važne stvari se ponekad brzo i lako zaborave više i li manje nehotice/hotimice previde.
jedna od njih je TCE
TCE nije jednako SPOT
trenutno je capesize u fokusu jer nudi priliku za....
ima li netko da misli da će 2022 TCE za capeize biti na razini današnjih 10k?
procjene dokazanih analitičara se kreću oko 30k
u tom slučaju je tih današnjih 10k drvo od kojeg bi trebali ne vidjeti šumu.
za brodare koji nemaju capesize početak 2022 je bitno bolji od početka nezaboravne 2021.
a tu dolazimo do još jedne važne stvari a to je da su brodari u 2021 oko 6 mjeseci lovili zalet da dostignu neku briznu(vozarine)
u 2022 su ušli u utrku sa zaletom i od prve sekunde imaju veliku brzinu,10k iznad BE.
nije teško logički zaključiti koje će biti posljedice po FI u 2022 uključujuću već i 1Q
još jedna važna,možda i najvažnija za investitore je činjenica da je 2021 i 2022 samo zagrijavanje,predigra za 2023 i kasnije
jer za manje od godinu dana kreće penalizacija neefikasnih brodova pri izrazito visokim demolitiom cijenama=scrap će pojačati do jako pojačati.
brodovi će prema rezalištima a već ih nema dovoljno da sprijeće rast AVG vozarina.
"nema" brodova niti u planu za gradnju,još manje ih ima za isporuku,u 2023. se očekuje samo 1,5% a toliko će biti i scrapa
sretno onima koji vide bolje prilike za citius altius fortius,koji vide bolji risk/reward van shippinga.
Display Morevažne stvari se ponekad brzo i lako zaborav više i li manje hotimice/nehotice previde.
jedna od njih je TCE
TCE nije jednako SPOT
trenutno je capesize u fokusu jer nudi priliku za....
ima li netko da misli da će 2022 TCE za capeize biti na razini današnjih 10k?
procjene dokazanih analitičara se kreću oko 30k
u tom slučaju je tih današnjih 10k drvo od kojeg bi trebali ne vidjeti šumu.
za brodare koji nemaju capesize početak 2022 je bitno bolji od početka nezaboravne 2021.
a tu dolazimo do još jedne važne stvari a to je da su brodari u 2021 6 mjeseci lovili zalet da dostignu neku briznu(vozarine)
u 2022 su ušli u utrku sa zaletom i od prve sekunde imaju veliku brzinu,10k iznad BE.
nije teško logički zaključiti koje će biti posljedice po FI u 2022 uključujuću već i 1Q
još jedna važna,možda i najvažnija za investitore je činjenica da je 2021 i 2022 samo zagrijavanje,predigra za 2023 i kasnije
jer za manje od godinu dana kreće penalizacija neefikasnih brodova pri izrazito visokim demolitiom cijenama=scrap će pojačati do jako pojačati.
brodovi će prema rezalištima a već ih nema dovoljno da sprijeće rast AVG vozarina.
"nema" brodova niti u planu za gradnju,još manje ih ima za isporuku,u 2023 se očekuje samo 1,5% a toliko će biti i scrapa
sretno onima koji vide da će negdje citius altius fortius,koji vide bolji risk/reward
Stvar je da dosta brodara imalo duze periode za dio brodova pa prosle godine nisu mogli iskoristit puni potencijal rasta trzista i zarade kao i atpl koji je tek krajem 3Q dosao do 20k, ako ove godine ostane jos dobar demand kao i prosle, a po svemu sudeci oce kako izgleda ne vidim nigdje neki pesimizan s obzirom na ocekivanja analiticara i brodara koliko pratim, onda ce ti efekti pune utilizacije zarade bit puno vidljiviji, a proslogodisnji je vec dosegao za atpl vec bar oko 150mil dobiti i 220mil EBITDA, a vec start godine pocimlje s znacajnijom dobiti u odnosu na proslogodisnji 1Q pa je i startna pozicija kud i kamo bolja.
Indonezia ukinula zabrane za preko 130 ćumurlija koji su ispunili svoje obveze, zato su futuresi pozelenili od muke.
Display MoreDisplay Morevažne stvari se ponekad brzo i lako zaborav više i li manje hotimice/nehotice previde.
jedna od njih je TCE
TCE nije jednako SPOT
trenutno je capesize u fokusu jer nudi priliku za....
ima li netko da misli da će 2022 TCE za capeize biti na razini današnjih 10k?
procjene dokazanih analitičara se kreću oko 30k
u tom slučaju je tih današnjih 10k drvo od kojeg bi trebali ne vidjeti šumu.
za brodare koji nemaju capesize početak 2022 je bitno bolji od početka nezaboravne 2021.
a tu dolazimo do još jedne važne stvari a to je da su brodari u 2021 6 mjeseci lovili zalet da dostignu neku briznu(vozarine)
u 2022 su ušli u utrku sa zaletom i od prve sekunde imaju veliku brzinu,10k iznad BE.
nije teško logički zaključiti koje će biti posljedice po FI u 2022 uključujuću već i 1Q
još jedna važna,možda i najvažnija za investitore je činjenica da je 2021 i 2022 samo zagrijavanje,predigra za 2023 i kasnije
jer za manje od godinu dana kreće penalizacija neefikasnih brodova pri izrazito visokim demolitiom cijenama=scrap će pojačati do jako pojačati.
brodovi će prema rezalištima a već ih nema dovoljno da sprijeće rast AVG vozarina.
"nema" brodova niti u planu za gradnju,još manje ih ima za isporuku,u 2023 se očekuje samo 1,5% a toliko će biti i scrapa
sretno onima koji vide da će negdje citius altius fortius,koji vide bolji risk/reward
Stvar je da dosta brodara imalo duze periode za dio brodova pa prosle godine nisu mogli iskoristit puni potencijal rasta trzista i zarade kao i atpl koji je tek krajem 3Q dosao do 20k, ako ove godine ostane jos dobar demand kao i prosle, a po svemu sudeci oce kako izgleda ne vidim nigdje neki pesimizan s obzirom na ocekivanja analiticara i brodara koliko pratim, onda ce ti efekti pune utilizacije zarade bit puno vidljiviji, a proslogodisnji je vec dosegao za atpl vec bar oko 150mil dobiti i 220mil EBITDA, a vec start godine pocimlje s znacajnijom dobiti u odnosu na proslogodisnji 1Q pa je i startna pozicija kud i kamo bolja.
pokušao sam između redova naglasiti da čak i da ove godine podbace vozarine a šanse za to su izrazito male,brodari bi 2022. završili sa približnom profitabilnošću kao i u 2021.
pišem to zato jer će večini uz prošlogodišnje vozarine biti iznenađenje bitan rast profitabilnosti u 2022.
a što će se tek dogoditi ako avg vozarine bitno narastu u 2022?
nije moj problem,neka to brinu kopneni mornari koji drže konope na obali,nije mi nepoznanica što će biti kada dečki iz strojarnice upale makinu.
pouzdano znam da najbrži plivači plivaju brzinom od 3,5-4 knots pa plivanje za brodovima nije mudar izbor