Posts by Manu

    Pa cijelo vrijeme se samo i bavimo drugim dijelom upisa.

    I ne postoje dva kruga upisa dionica. Postoji samo jedan u dva dijela. S tim da je drugi dio još labaviji od navedenog u tekstu. Ako netko upiše 697 000 sa maksimalnom cijenom od 60 eura počistit će ne samo neupisane u prvom dijelu nego i sve upisane ispod tog iznosa od 60eura.

    A trenutačna cijena na burzi baš i nije stimulativna za upis. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li u nekom trenutku naglo skočiti na 60 prije kraja roka predviđenog za upis.

    https://www.skdd.hr/portal/SDA…lic.show_lob_hr?p_id=2652

    S obzirom da se radi o stjecanju vlastitih dionica, podaci o tvrtki, sjedištu i OIB-u ciljnog društva i ponuditelja su istovjetni.


    Tankerska ne kupuje Atlantsu već samu sebe. 😂

    Koji je ovo formalizam…….

    Nude 200 eura za dionicu a samo u 2022. godini imali su dobit od 260 eura po dionici. A sva ta silna dobit nastavila se i kroz prva dva kvartala u ovoj godini i to još uz doprinos Turisthotela kojeg su u međuvremenu preuzeli.

    Dobit im je 1,1 milijardi kuna što je više nego dugoročne obveze koje su nešto preko milijardu. Na računu su imali 600m kuna gotovine.

    Flota:

    5 tankera za prijevoz sirove nafte nosivosti 612 MT

    6 tankera za prijevoz produkata nosivosti 300 MT

    3 broda za rasute terete nosivosti 106 MT


    Znači flota Atlantske s novogradnjama taman bi im se lijepo uklopila.

    Uopće nije iznenađenje što Tankerska pokazuje zanimanje za dokap Atlantske. Za mene je jedino pravo iznenađenje što Atlantska uopće ide u dokap.

    Evo i zadarskog odgovora. U naslovu su stavili da demantira navode ali kad se pročita Pavićeva izjava očito je da interes postoji i to ne krije.

    Tankerska demantirala da preuzima Atlantsku plovidbu
    S obzirom da se novih dionica planira izdati maksimalno do 50 % od broja postojećih dionica, izvjesno je da sama dokapitalizacija niti teoretski ne može dati…
    zadarskitjednik.hr

    - Nedavno smo sličan upit dobili i za Jadroplov, a naš odgovor bio je da je prirodno i logično postojanje načelnog interesa za brodarsku kompaniju koja je na sat i pol vožnje daleko od Zadra. U Dubrovniku smo već kupili jednu brodarsku kompaniju (GV Line) te imamo tamo svoju podružnicu i zaposlenike. To sugerira da ni "Dubrovnik nije daleka destinacija", no prema našim spoznajama, osim relativno malih količina kojima se trguje na burzi, ne prodaje se nikakav kontrolni paket dionica Atlantske plovidbe. Atlantska plovidba je prije nekoliko dana objavila prospekt za izdanje novih dionica, no njega tek trebamo detaljnije proučiti. Koliko na prvu shvaćamo, svi postojeći dioničari imat će ravnopravnu mogućnost upisati nove dionice, a s obzirom da se novih dionica planira izdati maksimalno do 50 % od broja postojećih dionica, izvjesno je da sama dokapitalizacija niti teoretski ne može dati većinskog vlasnika, odgovorio je Pavić.

    Meni se isto čini jer oba kruga idu odjednom, cijena je jedna za oba kruga a kriterij cijene ima veći prioritet.

    Npr. ako dioničar s 5000 dionica upiše 2500 po 55 eura a dioničar s 2 dionice upiše 1 za prvi krug a 670 000 ukupno sve po 60 eura prvi neće proći.

    Jel to onda znaci da ja npr. trebam 1000 novih upisati tako da ponudim max. cijenu kako bi bio siguran da će mi ponuda biti prihvaćena 100%, a višak ako bude mi se vrati?

    Tako sam shvatio.

    Imaš na str. 29 prospekta točka 1.5.1 Rizik neupisa novih dionica


    Točna cijena Nove dionice odredit
    će se naknadno ovisno o pristiglim Upisnicama, kao ona cijena po kojoj Izdavatelj može prikupiti ukupno
    najvišu svotu kapitala (dalje: Cijena). Dioničari koji su ponudili cijenu upisa po Novoj dionici nižu od
    Cijene neće ostvariti pravo upisa Novih dionica te će takvim Dioničarima Izdavatelj vratiti uplaćeni iznos
    u skladu s točkom 5.1.3. ovog Prospekta.
    Izdavatelj procjenjuje da je vjerojatnost ostvarenja ovog rizika srednja.
    S obzirom da će u tom slučaju doći do izostanka prava upisa Novih dionica od strane pojedinih
    Dioničara, potencijalni negativni učinak ovog rizika procjenjuje se kao visok.

    Meni se isto čini jer oba kruga idu odjednom, cijena je jedna za oba kruga a kriterij cijene ima veći prioritet.

    Npr. ako dioničar s 5000 dionica upiše 2500 po 55 eura a dioničar s 2 dionice upiše 1 za prvi krug a 670 000 ukupno sve po 60 eura prvi neće proći.

    To što dioničari imaju pravo prvenstva ne znači da će ih većina to pravo i koristiti.

    Ipak treba imati na umu da dokap ne ide po nominali nego po cijeni koja je iznad tržišne a to ide na ruku onima koji plivaju u kešu.

    TP je bez sumnje takav igrač. Ako netko upiše svih 670 000 dionica sa maksimalnom cijenom onda će sve biti jasno.

    Ovdje se moze ici i u borbu za preuzimanje a tada ce biti sou.

    Ovo stoji. IB ni Bog da da njegova kupnja od 600kn je nepobitna. Krive investicijske odluke su učestalije, nego li one ispravne i to znatno.


    EDIT: Ja sam svoj nalog na ATPL danas opozvao, da se ne probudim jedno jutro i vidim cijenu na 75€, a mene poklopilo na 53 € :D Nema šanse da ponovim grešku sa TPNG.

    To što je kupovao po 600 ne znači da mu je i prosječna cijena ulaza tolika. Glavninu je kupio puno niže. A kupovao je i po 100.

    Ne sjećam se da su ovo objavili. To bi trebalo biti dan prije prodaje Libertasa. A taj "sitni" detalj mijenja puno toga.


    Ugovori o povratnom najmu za financiranje dva Kamsarmaxa koja su u izgradnji i čija primopredaja se
    očekuje u 4Q 2023. godine potpisani su u srpnju 2022. godine. Obveza kupnje za iznos USD 13.274.000
    dopijeva u roku od 8 godina nakon primopredaje broda od strane brodogradilišta kada započinje i period
    otplate u mjesečnim ratama. Pružatelj leasinga je osiguran vlasništvom na brodovima do trenutka
    prijenosa vlasništva na dospijeću. Izdavatelj je 06. rujna 2023. godine raskinuo ugovor sa CMB Financial
    Leasing Co LTD i predmetni ugovor od tog dana ne proizvodi nikakve pravne učinke.

    Evo konačno i prospekta

    https://www.atlant.hr/burzovna_izvjesca_obavijesti/upload/ATPLprospekt2023FINAL.pdf


    Izdavatelj javnom ponudom dionica namjerava prikupiti ukupna sredstva do najviše EUR 41.865.600, a
    što će ovisiti o broju novih dionica koje će se izdati i cijeni koja će biti postignuta. Pod stalnim pritiskom
    novih propisa industrijska grana Izdavatelja se nalazi na početku tranzicije prema ekološki prihvatljivijim
    načinima brodskog prijevoza, odnosno energetski efikasnijim brodovima i brodovima koji imaju značajno
    manji utjecaj na proizvodnju stakleničkih plinova, te zagađenje zraka i mora, pa se Izdavatelju nameće
    potreba za što bržom transformacijom postojeće flote uz akvizicije novih i polovnih brodova koji su
    značajno efikasniji od onih u sadašnjoj Izdavateljevoj floti. Izdavatelj je ovaj proces započeo narudžbom
    dva nova broda.
    S obzirom na volatilnost tržišta na kojem Izdavatelj djeluje nije moguće potpuno precizno odrediti
    namjenu prikupljenih sredstava. Prikupljena novčana sredstva Izdavatelj namjerava utrošiti u daljnji rast
    tj. širenje poslovanja Grupe, te u obnovu flote Izdavatelja kroz akvizicije novih i polovnih brodova,
    prvenstveno kroz nabavku energetski efikasnijih brodova, čime bi se podigla konkurentnost flote,
    smanjile emisije stakleničkih plinova po tona-milji i uskladili s važećim propisima. Osim navedenog,
    sredstva se mogu upotrijebiti i u svrhu ostvarivanja ciljeva širenja poslovanja Izdavatelja, pa i
    akvizicijama kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, kao i za opće korporativne svrhe. Dinamika i stvarni
    iznosi utrošenih sredstava ovisiti će o brojnim faktorima, uključujući novčani tok Grupe i stanje na tržištu
    prijevoza rasutih tereta.

    Planirajući prikupljena sredstva utrošiti u daljnji rast flote, te obnavljanje flote kupovinom novih i polovnih
    brodova, a uzimajući pri tome i činjenicu da Izdavatelj već gradi dva nova broda nosivosti 82.000 dw
    (Izdavatelj prikupljenim sredstvima ne namjerava financirati te dvije novogradnje), Izdavatelj planira
    povećati kapacitet flote za oko 25% pri čemu bi zbog efikasnosti nabavljenih brodova prosječna emisija
    brodova u floti po prijeđenoj NM iznosila 0,31 tona CO2, ovisno i o operativnim parametrima kao što su
    ostvarena brzina, vrijeme provedeno u lučkim operacijama i čekanju i slično.

    Očito su čekali na oporavak vozarine da krenu s dokapom jer inače ne bi ni mogli računati na uspjeh. Sama odluka da se isplati dividenda i ide na dokap bila je oklada na oporavak tržišta što je poprilično velik rizik.

    The midsize dry bulk segments have reached 4-month highs, driven partly by low water levels on the Mississippi river and the Panama Canal’s daily transit limits and draught restrictions. The BPI closed the week at 1,656 points, a level not seen since 25th April 2023, while the BSI and BHSI closed the week at 1,221 and 634 points respectively. This is the highest since 30th March 2023 and 11th May 2023 accordingly. For a second consecutive year, low water levels on the Mississippi River threaten to disrupt commerce. Lack of rain has caused water levels to be 10 to 20 feet lower in St. Louis and Memphis this year than in 2020 and 2019. The U.S is the fourth main wheat, flour and wheat products exporter, and is responsible for 21.5 million metric tonnes exports in 2022/2023. More than half of soybeans grown in the U.S. are exported, mostly to the Gulf of Mexico via the lower Mississippi River. In the meantime, Brazil has confirmed that the 2022/2023 grain harvest will set a new high of 293 million tonnes, representing an increase of 18.4% or 45 million tonnes in the amount of grain harvested when compared with the previous harvest in 2021/2022, a positive sign for bulk carriers.

    #DioničarBroj Dionica% IzdanihVrijednost
    1BILBIJA IGOR178,45212.79%9.28M
    2REPUBLIKA HRVATSKA103,4467.41%5.38M
    3USKOKOVIĆ OLEG57,8774.15%3.01M
    4VLADOVIĆ-RELJA DUŠKO56,3864.04%2.93M
    5INTERKAPITAL VRIJEDNOSNI PAPIRI D.O.O.48,8403.50%2.54M
    6ŠMOK DAMIR33,1282.37%1.72M
    7JERKOVIĆ HRVOJE25,0001.79%1.30M
    8INTERKAPITAL VRIJEDNOSNI PAPIRI D.O.O.15,6341.12%812.97K
    9OTP INDEKSNI FOND - OIF S JAVNOM PONUDOM

    15,276

    1.09%794.35K
    10SUČIĆ DANE12,8520.92%668.30K
    UKUPNO546.89K39.19%28.44M

    -

    LONZA VLAHO

    Znači kupac ipak nije iz prvih 10