Dug je dan sve ovo jos moze u rikverc. Dobro se postavit sa lovkama pa ako uleti opet po 328 odlicno ako ne opet odlicno. Do kraja dana moze ovo opet gdje je bilo. Makar nije dosadno vrti se nesto... 😥🤔
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.
Kolega mogu se složiti s ovim, u onom rastu stvorilo se navijačko/drukersko raspoloženje, i svatko tko je davao mišljenje da se malo stane na loptu bio je nalupan minusima, što sam osjetio i na svojoj koži. Imam osjećaj da je dio špekulanata samo htio što brže i po što većoj cijeni predati svoje dionice drugima, umjesto da sami čekaju taj rast i zaradu koja će se ostvariti u sljedeće 2-3-4 godine.
Oni koji vjeruju u rast vozarina i brutalne zarade nemaju razloga da požuruju rast dionice, on će doći s vremenom ako se prognoze ostvare. Oni koji žele što brže "naivčinama" uvaliti svoje dionice i ostvariti brzu zaradu zapravo ne vjeruju u taj rast vozarina.
Ne mogu reći da li je u ovom trenutku dionica ATPL "skupa", sve ovisi o budućim vozarinama koje ja ne mogu predvidjeti. Ukoliko se stvarno formira ciklus visokih vozarina u sljedeće 2-3 godine ulagači će zaraditi, a u suprotnom bi moglo biti svega.
Predviđanje budućih vozarina je posebno opasno kada je firma zadužena uz visoku kamatnu stopu, jer je upitno koliko može održavati takvo stanje ako vozarine krenu neželjenim smjerom. Što ako se npr. dogodi nova financijska kriza unutar sljedeće 2 godine ?
Ukoliko se ostvari ono što su optimisti pisali, četveroznamenkasta cijena će sigurno ustupiti za 2-3 godine.
Ja kristalnu kuglu nemam, i ne nagovaram nikog na ništa, ali navijačko raspoloženje je posebno štetno za zdravu argumentaciju. -
Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.
Pošteno...ali kao što znate, s vremenom se stvari mijenjaju...pa nije loše svako malo preispitati svoj odluke...davno je bio početak godine...
Evo ja sam u listopadu 2020. uzviknuo da ATPL više definitivno nije investibilna dionica i da je u rangu "smeća" i nisam je ni gledao do veljače ove godine...i gledao sam je i u ožujku i tek početkom travnja, kad sam vidio, da oporavak nije opet "fake" sam počeo žestoko kupovati...hoću reći da na burzi treba svako malo preispitati svoje odluke...
Je, volatilna je, ali ako trejdate to bi Vam trebalo odgovarat...
Sretno!
-
Znam da znaš puno više od mene i znam da si puno detaljniji i puno učim od tebe...hvala..ali
Konkretno kod q1/2021 nije bilo značajnijih izvanrednih prihoda, financijski prihodi su 780 tis kn i ne utječu u značajnoj mjeri na rezultat. Osim toga, kad se prihodi od prodaje (88,2 mil kn) podjele sa ukupnim danima flote (1.080) dobije se prosječna dnevna vozarina od 12,86 k USD/d što odgovara prosječnoj ostvarenoj vozarini iz izvješća (12,9 k USD/d)..znam da se ne bi trebali uzimat ukupni dani flote, ali tko će ga znat što uprava uzima kod izračuna...
E sad, ako su prihodi u Q1 isključivo ostvareni od vozarina, a ja mislim da jesu (barem 98%). Onda je možda breakeven i niži jer sam ja uključio sve troškove (izvanredne i jednokratne)...
Tu čarobnu granicu za breakeven od 11k USD su već imali u 2018. tako da ona meni drži vodu...
p.s. čitao sam tvoje analize za GFI2020 i Q1 ali sam u to vrijeme bio u gužvi i nisam stigao detaljnije popratiti...ali budem jer se puno da naučit i shvatiti...tnx
Pogledat ću malo kasnije ovo što si napisao, malo mi je trenutno gužva na poslu. Ja sam break-even računao za 2020., temeljem tih podataka sam projicirao Q1 i dobio približno iste podatke , tako da nisam detaljnije gledao sam RDG za Q1.
Pogledam pa se čujemo.
Mislim da je 2020 po mnogocemu zavaravajuca za uzeti referencu za BE, trebalo bi se vise fokusirati na 2017, 2018 i 2019, naime u 2020 imamo dosta jednokratnih troskova, prvi od tih je veci trosak goriva zbog razlike u cijeni izmedju HSFO i VLSFO u u 1h, drugi trosak je povecana logistika oko ukrcaja i iskrcaja pomoraca i sve sta je pratilo to vezano za COVID, a s obzirom na ogromnu volatilnost na trzistu uzrokovan covidom vjerovatno se jos nesto skupilo, a onda jos za te prijasnje godine bi trebalo uzet u obzir sadasnji nizi trosak kamata da bi replicirali na 2021 i koji BE mozemo ocekivat, mislim da nije lose uzet u obzir i jedan i drugi nacin gledanja troska pa da se vidi koliko se poklapaju i naci razlog zbog cega ostupaju prema revidiranom jedna vrsta kontrole.
-
Činjenice su da brodovi ATPL na SPOT- u trenutno plove po odličnim cijenama....vidjet će mo što se događa sa Panmaxima na dugoročnim ugovorima postoji li tu u ugovoru caka da se cijena može revidirati...no bez obzira na to realno je uzeti procijenu da će prosjek za 5 i 6 mjesec biti oko 16 500 usd dan bez promjene cijene za PNMX tako da to nosi zaradu oko 30 miliona kn za Q2....ovaj tjedan prolazimo polovicu Q2....a cijena svih brodova ATPL je rasla kroz čitav Q2...čak ju ni ova korekcija nije dotakla.
-
Teško da nije počela korekcija nakon tolikog rasta.
Google translate
"Baltički suhi indeks povukao se u srijedu za 3,5% na 3.139, najnižu razinu od 30. travnja, dijelom i zbog očekivanja manje potražnje za građevinskim materijalom jer će kinesko južno područje uskoro ući u kišnu sezonu. Indeks capesize, koji prati teret željezne rude i ugljena od 150.000 tona, pao je 7,1% na 4.709, što je najniže od 28. travnja; a indeks panamax koji prati tereta od oko 60.000 do 70.000 tona ugljena i željezne rude smanjio se za 0,5% na 3.067. U međuvremenu, supramax indeks porastao je za 24 poena, na 2.269".
-
Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.
Kolega mogu se složiti s ovim, u onom rastu stvorilo se navijačko/drukersko raspoloženje, i svatko tko je davao mišljenje da se malo stane na loptu bio je nalupan minusima, što sam osjetio i na svojoj koži. Imam osjećaj da je dio špekulanata samo htio što brže i po što većoj cijeni predati svoje dionice drugima, umjesto da sami čekaju taj rast i zaradu koja će se ostvariti u sljedeće 2-3-4 godine.
Oni koji vjeruju u rast vozarina i brutalne zarade nemaju razloga da požuruju rast dionice, on će doći s vremenom ako se prognoze ostvare. Oni koji žele što brže "naivčinama" uvaliti svoje dionice i ostvariti brzu zaradu zapravo ne vjeruju u taj rast vozarina.
Ne mogu reći da li je u ovom trenutku dionica ATPL "skupa", sve ovisi o budućim vozarinama koje ja ne mogu predvidjeti. Ukoliko se stvarno formira ciklus visokih vozarina u sljedeće 2-3 godine ulagači će zaraditi, a u suprotnom bi moglo biti svega.
Predviđanje budućih vozarina je posebno opasno kada je firma zadužena uz visoku kamatnu stopu, jer je upitno koliko može održavati takvo stanje ako vozarine krenu neželjenim smjerom. Što ako se npr. dogodi nova financijska kriza unutar sljedeće 2 godine ?
Ukoliko se ostvari ono što su optimisti pisali, četveroznamenkasta cijena će sigurno ustupiti za 2-3 godine.
Ja kristalnu kuglu nemam, i ne nagovaram nikog na ništa, ali navijačko raspoloženje je posebno štetno za zdravu argumentaciju.Sve u redu što pišete, sve pet.
Ali...Ukoliko se ostvari ono što su optimisti pisali, četveroznamenkasta cijena će sigurno ustupiti za 2-3 godine.
Ustupiti će prije, puno prije.
Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.
Pošteno...ali kao što znate, s vremenom se stvari mijenjaju...pa nije loše svako malo preispitati svoj odluke...davno je bio početak godine...
Evo ja sam u listopadu 2020. uzviknuo da ATPL više definitivno nije investibilna dionica i da je u rangu "smeća" i nisam je ni gledao do veljače ove godine...i gledao sam je i u ožujku i tek početkom travnja, kad sam vidio, da oporavak nije opet "fake" sam počeo žestoko kupovati...hoću reći da na burzi treba svako malo preispitati svoje odluke...
Je, volatilna je, ali ako trejdate to bi Vam trebalo odgovarat...
Sretno!
Tako je, to nam je naša ZSE omugućila.
Imali smo vremena za proučiti sektor, uvjeriti se da je trend uzlazan i uskočiti po povoljnoj cijeni.
Di je to vani moguće???
-
Eto ovakve postove ja ne razumijem? Kako to objasniti? Kao da ja idem svaki dan na Tpng i pisem sa veseljem da PBZ to rasprodaje, a da su vozarine za ovo doba preniske. I da u tome trazim neko veselje?
I sto kada opet krene Atpl snazno gore onda budu zalopojke jer susjedu trava raste?
Dionica je u kratko vrijeme narasla 100 posto i na ovoj burek burzi normalno da ima onih koji zele kapitalizirati dobit. Zasto bi netko sada napucavao na 400, kada ima zadovoljnih sa 320? To je prvi razlog korekcije, koji se tek poklopio sa padom brodara vani. Ja ne vidim trenutno razlog za paniku i bijeg. Vozarine za supre i pnmx su 25k $, i sto mislite kuda ce cijena ako se obistini da ide revizija ugovora pnmx o cemu je govorio kolega Jasko.
Meni razine 300-400 kuna sigurno nisu zadovoljavajuce za prodati, a bureke necu loviti i pritom riskirati da ponovno moram dionicu platiti skuplje.
Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.
Kolegice ovo vam nije trebalo, jer ispada da pišete ono što mislite da ljudi vole čuti , neznam u svrhu kupljenja što više lajkova, ta nije vam ovo instagram.
Vidim na aktivno trgujete i da pratite svakodnevna zbivanja na TK i još imate i drugog brodara...i baš zato Vam se nikako ne mogu načudit da danas niste kupovali (barem manju količinu)...
Ne pametujem...stvarno mi nije jasno...kad ćeš početi ulazit ako nećeš danas...
Kako god, ja se i dalje osjećam ugodno unutra, danas dokupio i zaokružio količinu...imam "fore" za još 200kom koje čekaju na 310kn i 300kn...ništa ne prodajem ispod 350kn...
Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.
Ja sam kupovala na 188 kuna. Bilo je dugo toga. Ne govorim nikome da kupuje Atpl. Kupujte sto hocete.
Ja sam samo napisala da ne razumijem svakodnevno pisanje na dionici koju nemas i veselje kada pada, a zalovanje kada raste. Vec sam rekla da je ovaj topic postao mjesto za znanstvena istrazivanja iz psihologije. Puno bi se tu moglo nauciti i o TA i o ljudskoj psihologiji.
Ja sam izgubila novce 2020 na Atpl, uglavnom i jedino zbog svog neznanja. Ali mogu vidjeti da sada nije 2020 godina i da su perspektive sektora sada drugacije. Ne skupljam nikakve lajkove, puno sam palaca dolje dobila prije izvjestaja za 1Q kada sam napisala da operativna dobit moze biti 7-8 milijuna kuna, a ne 25 kako se pisalo. Navijanje, drukanje i panika me ne zanimaju. Ja sam ionako odlucila da prije kraja 2Q ne prodajem. I izasla sam iz Tpng i ulozila novce u Atpl. Vratiti cu se u Tpng, ali kada bude vrijeme, i opcenito imam pozitivno misljenje o toj firmi.
Vama puno srece u daljnjem ulaganju.
-
Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.
Kolegice ovo vam nije trebalo, jer ispada da pišete ono što mislite da ljudi vole čuti , neznam u svrhu kupljenja što više lajkova, ta nije vam ovo instagram.
Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.
Ja sam kupovala na 188 kuna. Bilo je dugo toga. Ne govorim nikome da kupuje Atpl. Kupujte sto hocete.
Ja sam samo napisala da ne razumijem svakodnevno pisanje na dionici koju nemas i veselje kada pada, a zalovanje kada raste. Vec sam rekla da je ovaj topic postao mjesto za znanstvena istrazivanja iz psihologije. Puno bi se tu moglo nauciti i o TA i o ljudskoj psihologiji.
Ja sam izgubila novce 2020 na Atpl, uglavnom i jedino zbog svog neznanja. Ali mogu vidjeti da sada nije 2020 godina i da su perspektive sektora sada drugacije. Ne skupljam nikakve lajkove, puno sam palaca dolje dobila prije izvjestaja za 1Q kada sam napisala da operativna dobit moze biti 7-8 milijuna kuna, a ne 25 kako se pisalo. Navijanje, drukanje i panika me ne zanimaju. Ja sam ionako odlucila da prije kraja 2Q ne prodajem. I izasla sam iz Tpng i ulozila novce u Atpl. Vratiti cu se u Tpng, ali kada bude vrijeme, i opcenito imam pozitivno misljenje o toj firmi.
Vama puno srece u daljnjem ulaganju.
-
ma čitam ja te vaše osvrte na ovo, ono, ovako i onako, ali da pojednostavljeno kažem, burza nije kazalište, više djeluje kao klizalište, a pored toga moramo biti svjesni da dugozatvoreni i pomalo zaboravljeni frizerski saloni rade sada bez ograničenja i nema mjesta nikakvom čuđenju, a da netko na par tisuća propusti izaći na vrhu, e to vam je u odnosu na danas jedan dobar autić srednje klase ne nužno novi rekla bi jedna kolegica, ali u svega nekoliko dana i to nije nikakvo čudo da je i Igor malo pokratio na tim cijenama, pa Severina bi dala džabe po toj cijeni, ok , sve će rasti dugoročno, ali malo međugasa nije loše ponekad stisnuti, čisto da se lakše mijenjaju brzine i ne krči želudac od uvijek masnog bureka
e sada vi opet, biće vako, nako, dugoročno, možda? jer da nije tog možda, ne bi došli ni na 130 a možda ćemo stvarno i na 1300, ali što ćemo raditi u međuvremenu, gledati kako neki drugi trguju
-
-
Fantastična analiza Parica, hvala na ovome. Ja bih samo napomenuo da će NAV, EBITDA, i odnos istih parametara s dugom uvelike ovisiti o vozarinama za sljedeće 2-3 godine kao što ste sami rekli. Kompanije koje prevoze rasute terete nemaju sreće da ovise same o sebi, već je klađenje na njih zapravo klađenje na visoke vozarine, ili cijeli sektor jako raste, ili cijeli sektor jako pada, nema individualnih pobjednika.
Kamate koje Atlantska plovidba ima su nažalost dosta visoke, pogotovo u ovom vremenu rekordno niskih kamatnih stopa. To dosta govori o tome kako banke evaluiraju Atlantsku plovidbu.
U Atlantskoj plovidbi sam bio nekoliko godina i prodao prije 3-4 godine kad je Bilbija ulazio u onom rastu, i zaradio sam čistom srećom zbog njegova ulaska. Tada sam shvatio koliko dugo vozarine mogu biti kontra mojih želja. I tada su se pisale svakakve analize da vozarine ne mogu više ostati nisko i da je preokret blizu, ali to se nije događalo. Tako da ova predviđanja visokog BDI-a u sljedećih nekoliko godina izazivaju skeptičnost jer osobno smatram da je to izuzetno teško predviđati.
Sretno svima kako god, ovo je uvijek bila kockarska dionica gdje se da dosta zaraditi, ali i izgubiti, jer nažalost ovisi više o vanjskim faktorima nego o samoj sebi. Za mene osobno je dug i rizik dosta visok da bih na ovoj cijeni ulazio, ali svatko je tu da odluči za sebe i pogađa kretanje BDI-a za sljedećih nekoliko godina.Teško je sažet što se upravo događa na bulk tržištu, ali pokušaj me ništa ne košta...
1. Shipping je ciklična industrija, povijest se ponavlja i ništa ne traje vječno...nakon 13 godina "mršavih krava" mislim da se po "zakonu velikih brojeva", može očekivat pozitivno poslovanje barem 2-3 godine
2. Vozarine isključivo ovise o odnosu ponude i potražnje (je ofucana fraza, ali to je 100% točno)...rast ponude je nikad manji u povijesti, a potražnja raste i očekuje se daljnje jačanje. Osim toga, rast ponude nije realno očekivat prije 2023. godine zbog ograničenih kapaciteta brodogradilišta, stalnih promjena ekoloških normi koje novi brodovi moraju zadovoljit (pa se izbjegavaju narudžbe novih brodova), zbog narušenih bilanci brodovlasnika i nepovjerenja banaka. S druge strane potražnja ide svojim tokom, čak se očekuje i daljnje ubrzanje...
3. Bitno je naglasit da ove visoke vozarine su ostvarene u tradicionalno najlošijim kvartalima za bulkere...pokušajte zamislit gdje bi mogle (ne kažem da hoće, to nitko ne zna) biti u q3 i q4...
4. Obzirom da će ATPL nešto zaradit u H12021. i da vozarine ne padaju preko noći, rizik nelikvidnosti (zbog duga) je odgođen barem sljedećih godinu dana...za cijenu, to znači da ne bi trebala ići ispod 200kn u tom razdoblju (naravno, nikad ne znaš, ali teško je mogu zamislit ispod 200kn u sljedećih godinu dana)
5. Vani divlja inflacija, i prelit će se na ostatak svijeta...pametniji od mene kažu da je shipping jedan od najboljih sektora protiv inflacije jer posluje sa sirovinama i ima imovinu vezanu uz sirovine
6. Već se pisalo o tome, ali kod shippinga kad vozarine rastu, sve im divlja...raste vrijednost brodova (kapital), mlate pare, razdužuju se i preko noći (doslovno u godinu dana) prezadužene firme postaju "ljepotice"...odnosno, dolazi do poboljšanja svih pokazatelja i u kratkom roku cijena može ići do nebesa (i da i dalje bude jeftina)...naravno, postoji i kontra smjer, zato treba bit uvijek na oprezu i brz na okidaču
7. Svakim protekom dana, s ovim vozarinama, ATPL postaje jeftinija, jednako kao što je prije 2021. svakim danom vrijedila sve manje (zbog gubitaka i padajuće vrijednosti brodova)
8. Meni jako drago...shipping je čudna biljka...ima svoj film/vozarine i nikakvi poremećaji/korekcije na burzama na njih ne utječu...vidjeli ste to na primjeru ATPL u drugoj polovini 2020...upravo zbog toga u vremenima nesigurnosti volim imat brodare jer ne trebam puno brinuti o vanjskim tržištima dok ih u konjunkturi tržišta izbjegavam jer mogu profit ostvariti i s manje rizika...
-
Ne bih se jedino složio oko toga da su visoke vozarine ostvarene u tradicionalno najlošijim kvartalima za bulkere, tradicionalno u ovim mjesecima vozarine rastu što se i sada dogodilo. Tek bi sada prema tradiciji vozarine trebale padati do jeseni.
DiAbLeRo imaš li što za argumentirati osim što si na svaki moj komentar u ovoj temi stavio thumb down ? -
Vani počeli okretati prema gore, danas bi mogli doći i u plus.
-
Šangaj nam za danas najavljuje manji pad za panamaxe i nastavak rasta vozarina za supre.......panike i pada u odnosu na cijenu dionice nigdje na vidiku.......to bi nam nekako trebalo reći da je vrijeme i za stabilizaciju cijene dionice pa dalje sve prema redu plovidbe i u skladu sa trendom rasta.....veliki rast cijene odradio je i onaj drugi manje lijep ali neizbježan dio.....
prema alibri također sve ide po visokim vozarinama i dalje......
prema stranici atpl svi brodovi plove i imamo termine iskrcaja i nova odredišta baš za svaki brod........
-
Šangaj nam za danas najavljuje manji pad za panamaxe i nastavak rasta vozarina za supre.......panike i pada u odnosu na cijenu dionice nigdje na vidiku.......to bi nam nekako trebalo reći da je vrijeme i za stabilizaciju cijene dionice pa dalje sve prema redu plovidbe i u skladu sa trendom rasta.....veliki rast cijene odradio je i onaj drugi manje lijep ali neizbježan dio.....
prema alibri također sve ide po visokim vozarinama i dalje......
prema stranici atpl svi brodovi plove i imamo termine iskrcaja i nova odredišta baš za svaki brod........
Treba ploviti i kad je nevrijeme...
Već vidim kako ljudi bježe na kopno samo zato jer će sad neko vrijeme padati vozarine, pa da uzmu tu siću koju su zaradili.
Kad raste onda su svi dugoročni...
-
Čini mi se da se Atlantcoin previše vezao za BTC, kad BTC krene gore i XATPL će.
-
Šangaj nam za danas najavljuje manji pad za panamaxe i nastavak rasta vozarina za supre.......panike i pada u odnosu na cijenu dionice nigdje na vidiku.......to bi nam nekako trebalo reći da je vrijeme i za stabilizaciju cijene dionice pa dalje sve prema redu plovidbe i u skladu sa trendom rasta.....veliki rast cijene odradio je i onaj drugi manje lijep ali neizbježan dio.....
prema alibri također sve ide po visokim vozarinama i dalje......
prema stranici atpl svi brodovi plove i imamo termine iskrcaja i nova odredišta baš za svaki brod........
Bez obzira na navedene cinjenice padajuci noz i dalje reze...
-
pozdravljam cijenjeni forum,
rekao bih samo par stvari,
ušao sam u 3.financijski ciklus, prva 2, nisu baš bila za pohvaliti se, ali preživio sam i platio školovanje tj. šišanje i naučio jednu bitnu stvar, a to su dvije:
1. bolje malo zaraditi nego puno izgubiti,
2. čak je bolje i malo izgubiti nego puno ili sve izgubiti.
Izgleda kao jedna od W.Buffet floskula, ali to je meni postao zakon. i zato sam upravo zaradio za burek na ATPL i čekam sljedeći val... vjerujem u ATPL unatoč dugu, mislim da se sa dobrim vozarinama može izvući, ali vjerovao sam ja u što šta, pa sad imam samo zakon (moralni) u sebi i zvjezdano nebo nad namnom, mirno more i pozdrav svima
-
Ne bih se jedino složio oko toga da su visoke vozarine ostvarene u tradicionalno najlošijim kvartalima za bulkere, tradicionalno u ovim mjesecima vozarine rastu što se i sada dogodilo. Tek bi sada prema tradiciji vozarine trebale padati do jeseni.
DiAbLeRo imaš li što za argumentirati osim što si na svaki moj komentar u ovoj temi stavio thumb down ?Znači objektivnosti radi kada se nešto prilaže i stavlja kao indikator za tumacenje povijesti trebalo bi pojqšnjenje.
Kako to ne vidim molio bi te da staviš grafove po klasama i qko je moguće od 2000 ih na ovamo.
Thx
-
Šangaj nam za danas najavljuje manji pad za panamaxe i nastavak rasta vozarina za supre.......panike i pada u odnosu na cijenu dionice nigdje na vidiku.......to bi nam nekako trebalo reći da je vrijeme i za stabilizaciju cijene dionice pa dalje sve prema redu plovidbe i u skladu sa trendom rasta.....veliki rast cijene odradio je i onaj drugi manje lijep ali neizbježan dio.....
prema alibri također sve ide po visokim vozarinama i dalje......
prema stranici atpl svi brodovi plove i imamo termine iskrcaja i nova odredišta baš za svaki brod........
Bez obzira na navedene cinjenice padajuci noz i dalje reze...
Još će to ispod 300 sutra...
-
-