Uuuuu nevolje u raju....
Kako padaju nozevi...
Uuuuu nevolje u raju....
Kako padaju nozevi...
Display MoreDisplay MoreKolega,
Meni je q1 jako, jako bitan...sad vec mogu reci da mi je najbitnije izvjesce ove godine...
Otkrit ce mi djelomicno puno nepoznatih informacija kao sto su:
1. Kako su "prosli" u refinanciranju
2. Imat cu naznake kako su ugovoreni petogodisnji TC za PNMX (jesu vezani uz indeks, jel plove sa +)
3. Imat cu dokaz da ostatak flote plovi na spotu
4. Prateci buduce vozarine imat cu i bazu za racunanje dobiti u buducem razdoblju i za procjenu potencijala rasta
5. Znat cu jesu li moji snovi o +100mil kn neto dobiti samo snovi ili nadohvat ruke
Jako mi je bitno sto cu tamo naci...
Završila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
Ne možeš break-even računati tako kako si napravio - uzeo si u obzir neto dobit i to podijelio na broj dana. Break-even je troškovna kategorija, a ti si to ovdje računao posredno preko dobiti. Tako dobiješ veliku grešku. U tu neto dobit koju spominješ ulazi i izvanredna dobit od revalorizacije imovine, te tečajne razlike, ali i ostale stvari iz nebrodarskog dijela poslovanja. Te stavke bitno utječu na dobit a nemaju veze sa operativnim poslovanjem, to su sve jednokratne stavke, i tako onda dobiješ veliku distorziju u računici.
Ja sam break-even računao prema podacima za 2020. pa ću se na to referirati, ali poanta je ista. Revizorsko izvješće je jako korisno jer su svi troškovi detaljno razloženi pa se može izvući sve ono što te zanima, a što se inače u običnom FI-u ne vidi. Izbacio sam iz računice te sve jednokratne stavke, pročitaj taj moj post, dosta detaljno sam sve obrazložio i priložio tablicu da možete vidjeti kako sam došao do tih brojki.
Dakle, ne možeš računati break-even posredno preko dobiti. Npr., ako moj posao iz redovnog poslovanja uprihoduje 90, ja imam trošak poslovanja 100, moj break-even je 100, a ja sam u gubitku 10. Ali ako sam recimo te godine dobio na lotu još 20, pa su mi ukupni prihodi 110, dobit onda 10, pogrešno je iz toga zaključiti da je moj break-even onda 100 minus tih 10 dobiti = 90.
Ajde, izdržalo je 320 liniju, inače je otvoren pad do 290
Odbiti će se.
Danas je i inače neveselo ne burzi, i na HT se martek maker lukavo sklonio u zavjetrinu
Burekolosko utrkivanje prema dolje.
Cemu to? Zasto?
Lijep pad sa 392 na 320... ima štofa.
Burekolosko utrkivanje prema dolje.
Cemu to? Zasto?
Paaaaaa Tko zadnji magare...
Ajde, izdržalo je 320 liniju, inače je otvoren pad do 290
Odbiti će se.
Danas je i inače neveselo ne burzi, i na HT se martek maker lukavo sklonio u zavjetrinu
O tom potom tek je pocetak dana...
Uuuuu nevolje u raju....
Kako padaju nozevi...
samo daj, padaju na tvrdo pa se vrhovi pomalo lome, ima se milijuna prodanih na vrhu
Korekcija od cca 18%.
Previše? Dovoljno? Premalo?
Idemo korak po korak, prema fibo linijama...😉
Korekcija od cca 18%.
Previše? Dovoljno? Premalo?
ako ćemo gledati statistički, većina bi s 18 bila zadovoljna
Prodaje nema a bid se gomila
Burekolosko utrkivanje prema dolje.
Cemu to? Zasto?
Paaaaaa Tko zadnji magare...
Eto ovakve postove ja ne razumijem? Kako to objasniti? Kao da ja idem svaki dan na Tpng i pisem sa veseljem da PBZ to rasprodaje, a da su vozarine za ovo doba preniske. I da u tome trazim neko veselje?
I sto kada opet krene Atpl snazno gore onda budu zalopojke jer susjedu trava raste?
Dionica je u kratko vrijeme narasla 100 posto i na ovoj burek burzi normalno da ima onih koji zele kapitalizirati dobit. Zasto bi netko sada napucavao na 400, kada ima zadovoljnih sa 320? To je prvi razlog korekcije, koji se tek poklopio sa padom brodara vani. Ja ne vidim trenutno razlog za paniku i bijeg. Vozarine za supre i pnmx su 25k $, i sto mislite kuda ce cijena ako se obistini da ide revizija ugovora pnmx o cemu je govorio kolega Jasko.
Meni razine 300-400 kuna sigurno nisu zadovoljavajuce za prodati, a bureke necu loviti i pritom riskirati da ponovno moram dionicu platiti skuplje.
dokupio po 330,vidim da su se mnogi uključili u trejdanje pa da i ja nešto zatrejdam?
kada već nema zainteresiranih
nema dovoljno dokaza na dokaze na dokaze što sljedi na dry bulku u godinama pred nama čini se još
rezime nominalno i anualizirano sljedi po trejderski za danas dokupljeno
pir pozz
Prodaje nema a bid se gomila
moja slobodna procjena da su danas neki bili namjerno preplašeni, treba iskoristiti trenutak
Display MoreDisplay MoreZavršila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
Ne možeš break-even računati tako kako si napravio - uzeo si u obzir neto dobit i to podijelio na broj dana. Break-even je troškovna kategorija, a ti si to ovdje računao posredno preko dobiti. Tako dobiješ veliku grešku. U tu neto dobit koju spominješ ulazi i izvanredna dobit od revalorizacije imovine, te tečajne razlike, ali i ostale stvari iz nebrodarskog dijela poslovanja. Te stavke bitno utječu na dobit a nemaju veze sa operativnim poslovanjem, to su sve jednokratne stavke, i tako onda dobiješ veliku distorziju u računici.
Ja sam break-even računao prema podacima za 2020. pa ću se na to referirati, ali poanta je ista. Revizorsko izvješće je jako korisno jer su svi troškovi detaljno razloženi pa se može izvući sve ono što te zanima, a što se inače u običnom FI-u ne vidi. Izbacio sam iz računice te sve jednokratne stavke, pročitaj taj moj post, dosta detaljno sam sve obrazložio i priložio tablicu da možete vidjeti kako sam došao do tih brojki.
Dakle, ne možeš računati break-even posredno preko dobiti. Npr., ako moj posao iz redovnog poslovanja uprihoduje 90, ja imam trošak poslovanja 100, moj break-even je 100, a ja sam u gubitku 10. Ali ako sam recimo te godine dobio na lotu još 20, pa su mi ukupni prihodi 110, dobit onda 10, pogrešno je iz toga zaključiti da je moj break-even onda 100 minus tih 10 dobiti = 90.
Znam da znaš puno više od mene i znam da si puno detaljniji i puno učim od tebe...hvala..ali
Konkretno kod q1/2021 nije bilo značajnijih izvanrednih prihoda, financijski prihodi su 780 tis kn i ne utječu u značajnoj mjeri na rezultat. Osim toga, kad se prihodi od prodaje (88,2 mil kn) podjele sa ukupnim danima flote (1.080) dobije se prosječna dnevna vozarina od 12,86 k USD/d što odgovara prosječnoj ostvarenoj vozarini iz izvješća (12,9 k USD/d)..znam da se ne bi trebali uzimat ukupni dani flote, ali tko će ga znat što uprava uzima kod izračuna...
E sad, ako su prihodi u Q1 isključivo ostvareni od vozarina, a ja mislim da jesu (barem 98%). Onda je možda breakeven i niži jer sam ja uključio sve troškove (izvanredne i jednokratne)...
Tu čarobnu granicu za breakeven od 11k USD su već imali u 2018. tako da ona meni drži vodu...
p.s. čitao sam tvoje analize za GFI2020 i Q1 ali sam u to vrijeme bio u gužvi i nisam stigao detaljnije popratiti...ali budem jer se puno da naučit i shvatiti...tnx
Display MoreNe možeš break-even računati tako kako si napravio - uzeo si u obzir neto dobit i to podijelio na broj dana. Break-even je troškovna kategorija, a ti si to ovdje računao posredno preko dobiti. Tako dobiješ veliku grešku. U tu neto dobit koju spominješ ulazi i izvanredna dobit od revalorizacije imovine, te tečajne razlike, ali i ostale stvari iz nebrodarskog dijela poslovanja. Te stavke bitno utječu na dobit a nemaju veze sa operativnim poslovanjem, to su sve jednokratne stavke, i tako onda dobiješ veliku distorziju u računici.
Ja sam break-even računao prema podacima za 2020. pa ću se na to referirati, ali poanta je ista. Revizorsko izvješće je jako korisno jer su svi troškovi detaljno razloženi pa se može izvući sve ono što te zanima, a što se inače u običnom FI-u ne vidi. Izbacio sam iz računice te sve jednokratne stavke, pročitaj taj moj post, dosta detaljno sam sve obrazložio i priložio tablicu da možete vidjeti kako sam došao do tih brojki.
Dakle, ne možeš računati break-even posredno preko dobiti. Npr., ako moj posao iz redovnog poslovanja uprihoduje 90, ja imam trošak poslovanja 100, moj break-even je 100, a ja sam u gubitku 10. Ali ako sam recimo te godine dobio na lotu još 20, pa su mi ukupni prihodi 110, dobit onda 10, pogrešno je iz toga zaključiti da je moj break-even onda 100 minus tih 10 dobiti = 90.
Znam da znaš puno više od mene i znam da si puno detaljniji i puno učim od tebe...hvala..ali
Konkretno kod q1/2021 nije bilo značajnijih izvanrednih prihoda, financijski prihodi su 780 tis kn i ne utječu u značajnoj mjeri na rezultat. Osim toga, kad se prihodi od prodaje (88,2 mil kn) podjele sa ukupnim danima flote (1.080) dobije se prosječna dnevna vozarina od 12,86 k USD/d što odgovara prosječnoj ostvarenoj vozarini iz izvješća (12,9 k USD/d)..znam da se ne bi trebali uzimat ukupni dani flote, ali tko će ga znat što uprava uzima kod izračuna...
E sad, ako su prihodi u Q1 isključivo ostvareni od vozarina, a ja mislim da jesu (barem 98%). Onda je možda breakeven i niži jer sam ja uključio sve troškove (izvanredne i jednokratne)...
Tu čarobnu granicu za breakeven od 11k USD su već imali u 2018. tako da ona meni drži vodu...
p.s. čitao sam tvoje analize za GFI2020 i Q1 ali sam u to vrijeme bio u gužvi i nisam stigao detaljnije popratiti...ali budem jer se puno da naučit i shvatiti...tnx
Pogledat ću malo kasnije ovo što si napisao, malo mi je trenutno gužva na poslu. Ja sam break-even računao za 2020., temeljem tih podataka sam projicirao Q1 i dobio približno iste podatke , tako da nisam detaljnije gledao sam RDG za Q1.
Pogledam pa se čujemo.
Prodaje nema a bid se gomila
moja slobodna procjena da su danas neki bili namjerno preplašeni, treba iskoristiti trenutak
ako ciljaš na hranjenje nezasitnih rođaka od strane fondova možda si na dobrom tragu. Tko zna
Burekolosko utrkivanje prema dolje.
Cemu to? Zasto?
Paaaaaa Tko zadnji magare...
Vidim na aktivno trgujete i da pratite svakodnevna zbivanja na TK i još imate i drugog brodara...i baš zato Vam se nikako ne mogu načudit da danas niste kupovali (barem manju količinu)...
Ne pametujem...stvarno mi nije jasno...kad ćeš početi ulazit ako nećeš danas...
Kako god, ja se i dalje osjećam ugodno unutra, danas dokupio i zaokružio količinu...imam "fore" za još 200kom koje čekaju na 310kn i 300kn...ništa ne prodajem ispod 350kn...
Paaaaaa Tko zadnji magare...
Eto ovakve postove ja ne razumijem? Kako to objasniti? Kao da ja idem svaki dan na Tpng i pisem sa veseljem da PBZ to rasprodaje, a da su vozarine za ovo doba preniske. I da u tome trazim neko veselje?
I sto kada opet krene Atpl snazno gore onda budu zalopojke jer susjedu trava raste?
Dionica je u kratko vrijeme narasla 100 posto i na ovoj burek burzi normalno da ima onih koji zele kapitalizirati dobit. Zasto bi netko sada napucavao na 400, kada ima zadovoljnih sa 320? To je prvi razlog korekcije, koji se tek poklopio sa padom brodara vani. Ja ne vidim trenutno razlog za paniku i bijeg. Vozarine za supre i pnmx su 25k $, i sto mislite kuda ce cijena ako se obistini da ide revizija ugovora pnmx o cemu je govorio kolega Jasko.
Meni razine 300-400 kuna sigurno nisu zadovoljavajuce za prodati, a bureke necu loviti i pritom riskirati da ponovno moram dionicu platiti skuplje.
Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.
Kolegice ovo vam nije trebalo, jer ispada da pišete ono što mislite da ljudi vole čuti , neznam u svrhu kupljenja što više lajkova, ta nije vam ovo instagram.
Paaaaaa Tko zadnji magare...
Vidim na aktivno trgujete i da pratite svakodnevna zbivanja na TK i još imate i drugog brodara...i baš zato Vam se nikako ne mogu načudit da danas niste kupovali (barem manju količinu)...
Ne pametujem...stvarno mi nije jasno...kad ćeš početi ulazit ako nećeš danas...
Kako god, ja se i dalje osjećam ugodno unutra, danas dokupio i zaokružio količinu...imam "fore" za još 200kom koje čekaju na 310kn i 300kn...ništa ne prodajem ispod 350kn...
Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.