Snaga hrvatskog burekstitorstva se ocitava svakog dana. Ogroman broj ljudi se boji prespavati noc u dionici koju su kupili jutros ili jucer.
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Snaga hrvatskog burekstitorstva se ocitava svakog dana. Ogroman broj ljudi se boji prespavati noc u dionici koju su kupili jutros ili jucer.
Tipican Hrvat uvijek lakse spava s burekom u trbuhu nego ostavljenim burekom u hladnjaku.
-
Snaga hrvatskog burekstitorstva se ocitava svakog dana. Ogroman broj ljudi se boji prespavati noc u dionici koju su kupili jutros ili jucer.
Tipican Hrvat uvijek lakse spava s burekom u trbuhu nego ostavljenim burekom u hladnjaku.
Al ovaj burek još nije ni gotov. Tek se tijesto razmjesilo. Tu se sirovo ždere.
-
U rastu su bili kupovali veliki ulagači, a ovo su sada prodavali mali (vidjelo se po nalozima).
Zato i kažem da bi se mali mogli opeći u toj igri izlaska i čekanja niže, jer s velikima se može samo plivati uz njih i oni začas promjene trend.
-
Nešto ću vas pitati, ali nemojte me molim vas odmah razapeti, ništa ne drukam i ne tvrdim. Zanima me samo kakav bi bio sentiment na forumu kada bismo u bližoj budućnosti vidjeli kretanje cijene nekako ovako kako sam ucrtao na grafu.
Na grafu je fraktal iz 2016.. Ovakvo kretanje cijene bi tehnički bila prirodna konsolidacija u uptrendu, dobra prilika za kupnju, ništa zabrinjavajuće, čak bi rekli da je "zdravo". Mene zanima kako bi razmišljali oni koji su sada kupili na ovom potencijalnom vrhu, da li bi možda panično prodavali ukoliko bi se cijena približavala možda koti 300, ili bi možda dokupljivali, neki bi možda izašli iz dionice dok traje konsolidacija i tražili u međuvremenu zaradu u drugim dionicama, u kojem trenutku bi se kupnji priključili oni koji trenutno nisu u dionici, koje zone bi pratili?
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Greškom sam ovaj post stavio na temu ATPL umjesto Tehnička. Molim Admina da to premjesti.
Sebe smatram uspješnim trejderom pa ću pokušat odgovorit. Da se odmah razumijemo, nema čarobne formule i svaki dan mi je nova borba.
Ne koristim TA i već igram na feeling i na fundamente, odnosno trejdam samo "jake" dionice.
"Jake" dionice su one koje mlate pare i većinom isplaćuju divku, tu je taktika jednostavna...u padu stalno kupujem, u rastu kratim...i tako all day long...npr. KODT, ATGR i ADPL imam već preko 4 godine, ali u različitim količinama, ovisno o kretanju cijene...kupujući teškaše rizik gubitka je minimalan...
A sad malo o ATPL...
Jako mi je bitno kako se osjećam u poziciji...to mi je glavni indikator kupnje/prodaje
Ako mi nije ugodno, kratim 1/4 po bilo kojoj cijeni i postavljam kupnju 5% niže...najčešće manju količinu nego sam prodao i tako smanjujem izloženost s padom...
S druge strane, ako se dobro osjećam unutra i ako vjerujem onda radim suprotno, u padu kupujem više, a na odbijancima prodajem manju količini i tako povećavam izloženost...upravo to sad radim na ATPL (jučer uzeo 200kom na 373kn prodao 50kom na 386kn; danas uzeo 200 kom na 352kn prodao 50kom na 368kn...)
Nastavi li padat, kupovni nalozi će bit sve rjeđi (svako 20 kn), a prodajni nalozi će pratiti cijenu, tako da svaki rast izađem određenu količinu...
Ako dođe do 300kn pretpostavljam da ću bit izložen maksimalno koliko sam spreman prihvatiti i u daljnjem padu (ako dođe do njega) neću sudjelovati, možda tek na 265kn...
Teško mi je riječima opisati kako funkcioniram, ali do neke granice više kupujem, a manje prodajem, nakon toga izbjegavam kupnju i kupujem baš ako dobro padne, a nakon toga (padajući nož) prestanem s kupnjom i samo prodajem u rastu...
p.s. rijetko prodajem po bidu, jedino na otvaranju...
Zaboravio sam napisati da se sve gore napisano odnosi na pola pozicije koje imam u ATP, druga polovica se ne dira...ona je dugoročno u portfelju, u dobru i zlu...vjerujem u opravak sektora i zato se "igram" samo sa pola...
-
Malo je pravih investitora
Malo nas je al' nas ima
Nije vazno srusit cemo snove svima
-
Sebe smatram uspješnim trejderom pa ću pokušat odgovorit. Da se odmah razumijemo, nema čarobne formule i svaki dan mi je nova borba.
Ne koristim TA i već igram na feeling i na fundamente, odnosno trejdam samo "jake" dionice.
"Jake" dionice su one koje mlate pare i većinom isplaćuju divku, tu je taktika jednostavna...u padu stalno kupujem, u rastu kratim...i tako all day long...npr. KODT, ATGR i ADPL imam već preko 4 godine, ali u različitim količinama, ovisno o kretanju cijene...kupujući teškaše rizik gubitka je minimalan...
A sad malo o ATPL...
Jako mi je bitno kako se osjećam u poziciji...to mi je glavni indikator kupnje/prodaje
Ako mi nije ugodno, kratim 1/4 po bilo kojoj cijeni i postavljam kupnju 5% niže...najčešće manju količinu nego sam prodao i tako smanjujem izloženost s padom...
S druge strane, ako se dobro osjećam unutra i ako vjerujem onda radim suprotno, u padu kupujem više, a na odbijancima prodajem manju količini i tako povećavam izloženost...upravo to sad radim na ATPL (jučer uzeo 200kom na 373kn prodao 50kom na 386kn; danas uzeo 200 kom na 352kn prodao 50kom na 368kn...)
Nastavi li padat, kupovni nalozi će bit sve rjeđi (svako 20 kn), a prodajni nalozi će pratiti cijenu, tako da svaki rast izađem određenu količinu...
Ako dođe do 300kn pretpostavljam da ću bit izložen maksimalno koliko sam spreman prihvatiti i u daljnjem padu (ako dođe do njega) neću sudjelovati, možda tek na 265kn...
Teško mi je riječima opisati kako funkcioniram, ali do neke granice više kupujem, a manje prodajem, nakon toga izbjegavam kupnju i kupujem baš ako dobro padne, a nakon toga (padajući nož) prestanem s kupnjom i samo prodajem u rastu...
p.s. rijetko prodajem po bidu, jedino na otvaranju...
Zaboravio sam napisati da se sve gore napisano odnosi na pola pozicije koje imam u ATP, druga polovica se ne dira...ona je dugoročno u portfelju, u dobru i zlu...vjerujem u opravak sektora i zato se "igram" samo sa pola...
Kolega, više to nije stvar vjere u oporavak sektora, već dnevne vozarine od 25 000$ za Panamaxe i Supramaxe i
20 000$ za Handy-e pokazuju da oporavak sektora dry bulka nije san, već java koja se upravo dešava .
Kako će Uprava ATPL uspješno ploviti po tim povećanim vozarinama vidjet ćemo u budućim izvješćima.
-
Malo je pravih investitora
Malo nas je al' nas ima
Naravno da nas ima. Pa indexi vozarina za Supre i za Handy je rastao jučer i prekjučer, Panamaxi su jučer više rasli a danas malo pali.
Moraju se malo i te dnevne vozarine za njihove brodove iskorigirati, možda 10-15% da možemo nastaviti dalje.
Pa iste su rasle 400% u odnosu na prošlu godinu i onda se priča o nekom padu a predviđanja za ostatak godine su odlična.
Gledajte malo unaprijed...
Tko zna i može nek trejda ali većina će ostati bez dijela dionica, u smislu da će moći kupiti manje istih za isto novaca...
-
Malo nas je al' nas ima
Naravno da nas ima. Pa indexi vozarina za Supre i za Handy je rastao jučer i prekjučer, Panamaxi su jučer više rasli a danas malo pali.
Moraju se malo i te dnevne vozarine za njihove brodove iskorigirati, možda 10-15% da možemo nastaviti dalje.
Pa iste su rasle 400% u odnosu na prošlu godinu i onda se priča o nekom padu a predviđanja za ostatak godine su odlična.
Gledajte malo unaprijed...
Tko zna i može nek trejda ali većina će ostati bez dijela dionica, u smislu da će moći kupiti manje istih za isto novaca...
U biti indexi vozarina za Supre i Handy koji su na spotu ili kratkoročnom najmu rastu već danima a vi pričate o padu vozarina.
Pa šta će biti kad se isti malo iskorigiraju!
I dok čekamo da se t/c ugovori za Panamaxe revidiraju sukladno rastu indexa istih nakon određenog vremena ja odoh sutra do Jadroplova u Splitu pitati dal će ih gospari kupiti i koliko vrijedi upravna zgrada i zemljište
-
Baltic Capesize Index Brodarski 11.5. 5.068,00 -0,80 - 2,16 75,79 291,05 226,97 1.635,62 229,73 0,00 Baltic Clean Tanker Index Brodarski 11.5. 504,00 0,40 9,09 - 11,11 4,56 51,35 - 52,85 - 3,45 0,00 Baltic Dirty Tanker Index Brodarski 11.5. 606,00 0,17 0,66 - 6,19 18,82 46,73 - 30,18 - 9,82 0,00 Baltic Dry Index Brodarski 11.5. 3.254,00 0,43 3,07 56,07 149,73 189,50 586,50 207,27 0,00 Baltic Handysize Index Brodarski 11.5. 1.223,00 1,66 5,80 16,59 65,05 109,06 431,74 214,40 0,00 Baltic Panamax Index Brodarski 11.5. 3.082,00 2,26 13,14 53,87 71,51 161,85 368,39 143,06 0,00 Baltic Supramax Index Brodarski 11.5. 2.254,00 1,71 5,82 26,63 91,83 154,98 422,97 189,72 0,00 U odnosu na godinu dana ranije :
Handy: +431%
Panamax: +368%
Supre: +422%
BDI: 586%
-
-
Otprilike koliko je narasla ATPL .. u biti koliko će narasti recimo za godinu od sada, do 05/2022
-
Sasvim normalna, rekao bi očekivana i zdrava korekcija obzirom na 10 dnevni rast sa 190 kn skoro 100 %. Kapitalizira se dobit, nema veze sa vozarinama.
Po onoj staroj, da bi netko zaradio netko mora izgubiti. Samo do koda će trajati i koliko će padati to možda zločka zna.
A i Nevera se sprema južina je
-
Zaboravio sam napisati da se sve gore napisano odnosi na pola pozicije koje imam u ATP, druga polovica se ne dira...ona je dugoročno u portfelju, u dobru i zlu...vjerujem u opravak sektora i zato se "igram" samo sa pola...
Kolega, više to nije stvar vjere u oporavak sektora, već dnevne vozarine od 25 000$ za Panamaxe i Supramaxe i
20 000$ za Handy-e pokazuju da oporavak sektora dry bulka nije san, već java koja se upravo dešava .
Kako će Uprava ATPL uspješno ploviti po tim povećanim vozarinama vidjet ćemo u budućim izvješćima.
Kolega, neka ste se vi nama vratili u normalu.
Netko vas je odmađijao... 😁
👍
-
Slažem se da nije previše bitno da li će sad dobit biti 5, 10, 15 ili 30 miliona.
Ali kao indikator budućeg rasta nije nevažno. I da ljudi vide trend u rezultatu CnB, prošle godine je bilo 39 mil. kn minusa u 1 kvartalu.
Neće biti sigurno ni 50 miliona dobiti u kvartalu kao što bi bilo da su se postojeće vozarine već ugradile u Ugovore po kojima voze, za to nam treba određeni vremenski odmak. Ali budućnost izgleda dobro a ona se kupuje.
Kolega,
Meni je q1 jako, jako bitan...sad vec mogu reci da mi je najbitnije izvjesce ove godine...
Otkrit ce mi djelomicno puno nepoznatih informacija kao sto su:
1. Kako su "prosli" u refinanciranju
2. Imat cu naznake kako su ugovoreni petogodisnji TC za PNMX (jesu vezani uz indeks, jel plove sa +)
3. Imat cu dokaz da ostatak flote plovi na spotu
4. Prateci buduce vozarine imat cu i bazu za racunanje dobiti u buducem razdoblju i za procjenu potencijala rasta
5. Znat cu jesu li moji snovi o +100mil kn neto dobiti samo snovi ili nadohvat ruke
Jako mi je bitno sto cu tamo naci...
Završila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
-
Šta kamatne stope inace nisu vezane za neki parametar, tipa Libor?
-
Završila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
Fantastična analiza Parica, hvala na ovome. Ja bih samo napomenuo da će NAV, EBITDA, i odnos istih parametara s dugom uvelike ovisiti o vozarinama za sljedeće 2-3 godine kao što ste sami rekli. Kompanije koje prevoze rasute terete nemaju sreće da ovise same o sebi, već je klađenje na njih zapravo klađenje na visoke vozarine, ili cijeli sektor jako raste, ili cijeli sektor jako pada, nema individualnih pobjednika.
Kamate koje Atlantska plovidba ima su nažalost dosta visoke, pogotovo u ovom vremenu rekordno niskih kamatnih stopa. To dosta govori o tome kako banke evaluiraju Atlantsku plovidbu.
U Atlantskoj plovidbi sam bio nekoliko godina i prodao prije 3-4 godine kad je Bilbija ulazio u onom rastu, i zaradio sam čistom srećom zbog njegova ulaska. Tada sam shvatio koliko dugo vozarine mogu biti kontra mojih želja. I tada su se pisale svakakve analize da vozarine ne mogu više ostati nisko i da je preokret blizu, ali to se nije događalo. Tako da ova predviđanja visokog BDI-a u sljedećih nekoliko godina izazivaju skeptičnost jer osobno smatram da je to izuzetno teško predviđati.
Sretno svima kako god, ovo je uvijek bila kockarska dionica gdje se da dosta zaraditi, ali i izgubiti, jer nažalost ovisi više o vanjskim faktorima nego o samoj sebi. Za mene osobno je dug i rizik dosta visok da bih na ovoj cijeni ulazio, ali svatko je tu da odluči za sebe i pogađa kretanje BDI-a za sljedećih nekoliko godina. -
Kolega,
Meni je q1 jako, jako bitan...sad vec mogu reci da mi je najbitnije izvjesce ove godine...
Otkrit ce mi djelomicno puno nepoznatih informacija kao sto su:
1. Kako su "prosli" u refinanciranju
2. Imat cu naznake kako su ugovoreni petogodisnji TC za PNMX (jesu vezani uz indeks, jel plove sa +)
3. Imat cu dokaz da ostatak flote plovi na spotu
4. Prateci buduce vozarine imat cu i bazu za racunanje dobiti u buducem razdoblju i za procjenu potencijala rasta
5. Znat cu jesu li moji snovi o +100mil kn neto dobiti samo snovi ili nadohvat ruke
Jako mi je bitno sto cu tamo naci...
Završila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
Fino si ga ošacovao! Jel se tako kaže?
-
Ovi vani jako u crvenom. Sve će biti lakše samo da prestanu vozarine padati.
Onda ide opet raketa...
-
komedijaši na prodaji ....
-
Uuuuu nevolje u raju....
-
-