Jest, u pravu ste. Ja sam pogrešno pročitao da su jedan brod stavili S&L back aranžman radi refinanciranja triju brodova no oni su to ucinili za sva tri.
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Nema tu velike mudrosti.
Ili ce vozarine prije okrenuti u plus u 2021 ili ce ih potopiti dugovi. Svi koji ulazu u ovu dionicu toga su svjesni. Bar se nadam da jesu.
Svakako je ovaj potez iznudjen, ali vjerujem da ce osigurati dovoljno predaha dok se vozarine ne oporave i covid ne prodje.
U svakom slucaju, sredinom 2021 cemo rezimirati. Ja sam optimist. I to veci sto je mrkliji mrak. Jer noc je najtamnija pred zoru. Pokazalo se mnogo puta.
-
Nema tu velike mudrosti.
Ili ce vozarine prije okrenuti u plus u 2021 ili ce ih potopiti dugovi. Svi koji ulazu u ovu dionicu toga su svjesni. Bar se nadam da jesu.
Svakako je ovaj potez iznudjen, ali vjerujem da ce osigurati dovoljno predaha dok se vozarine ne oporave i covid ne prodje.
U svakom slucaju, sredinom 2021 cemo rezimirati. Ja sam optimist. I to veci sto je mrkliji mrak. Jer noc je najtamnija pred zoru. Pokazalo se mnogo puta.
Je, al ste ti i BudFox trebali kupovati sada, a ne na 225 na ljeto, i ljutili se na mene da drukam i spustam cijenu😅
Pa lijepo piše da su prodali jedan brod i uzeli ga natrag u najam da bi valjda tim novcima povoljnije refinancirali obveze za tri broda iz flote. Meni bi bilo logično da su vlasnici tih brodova pa mi nije jasno kako ste vi shvatili da su ih prodali?
Zanimljivo razmišljanje. Ali šta znači ovaj "Sell" u "Sell and lease back"?
Da, ali to znaci da su prezivjeli. A to je ovdje najbitnije.
-
Marielena
Ako se stvarno dry bulk oporavi na nacin kako mislim da hoce, 150 ili 200 kn ce biti nebitno.
U suprotnom, i 50 kn je previse.
-
5. element
ti si kao politicar; kad nemas argumenata onda izbacujes floskule tipa mrak, zora itd. Valjda tako sam sebe uvjeravas u tvrdnje koje su samo puste želje i ništa više, i nemaju uporište u samoj analizi nit tržišta nit vrijednosti dionice, a to je siguran put u gubitak love. Ekipa ovdje misli da ja pišem protiv njih, a ne kuze da im zelim otvoriti oci. Jel mislite da bi ATPL prodala skoro sve brodove da im ide dobro? Morate se to zapitati. Rekao sam vam da rađe kupite najkvalitetnije dionice iz sektora, ako vec vjerujete u njega, pa necete morati strahovati. Ovako ocito to zelite. Pa i vi ste odabrali najbolju dionicu iz ovog sektora u hr, ali ocito i njoj ne ide. Kako si i sam rekao, pricekajmo. Mozda se i trziste oporavi. Ali koliko onda po tebi vrijedi ova kompanija koja trenutno ima, mislim, tri broda u svom vlasništvu i koja je tijekom ovih godina sve sta je imala rasprodala? Daj mi brojku.
-
5. element
ti si kao politicar; kad nemas argumenata onda izbacujes floskule tipa mrak, zora itd. Valjda tako sam sebe uvjeravas u tvrdnje koje su samo puste želje i ništa više, i nemaju uporište u samoj analizi nit tržišta nit vrijednosti dionice, a to je siguran put u gubitak love. Ekipa ovdje misli da ja pišem protiv njih, a ne kuze da im zelim otvoriti oci. Jel mislite da bi ATPL prodala skoro sve brodove da im ide dobro? Morate se to zapitati. Rekao sam vam da rađe kupite najkvalitetnije dionice iz sektora, ako vec vjerujete u njega, pa necete morati strahovati. Ovako ocito to zelite. Pa i vi ste odabrali najbolju dionicu iz ovog sektora u hr, ali ocito i njoj ne ide. Kako si i sam rekao, pricekajmo. Mozda se i trziste oporavi. Ali koliko onda po tebi vrijedi ova kompanija koja trenutno ima, mislim, tri broda u svom vlasništvu i koja je tijekom ovih godina sve sta je imala rasprodala? Daj mi brojku.
Pa jel moguce da si ranom zorom poceo?! Probudim se jutros i ne znam jesam jos uvijek u nocnoj mori ili sam usla u novu?!! Lose si mi oci otvorio. I uopce nije lijepo kad ih ti otvaras na ovakav nacin.
Pa ti najbolje znas izracunati. Daj nam brojeve, argumente, pokazi nam stvarno stanje. Sve sto si rekao u zadnjih 10 postova je 'trebali ste kupiti vani jer te firme valjaju, a ova ne valja nista'.
Dok ne vidim brojeve, tesko mi za vjerovati nekome samo na izjavu, unatoc tvom beskrajnom znanju i iskustvu. Tesko mi vjerovati da netko samo pogleda ime tvrtke i zna jel valja ili ne valja.
Evo, ja mislim da su ovim posljednjim povoljnijim refinanciranjem znatno poboljsali svoj polozaj.
P. S. Gledala sam super film i necu ti reci koji.
P. S. 2. Admin, ne zelim nikakve minute iskljucenja iz igre. :))
-
Hocemo i brojeve? Može i to. Onda ce ti tek past mrak na oci Bolje bez brojeva. Lakse je vjerovati kad nema matematike u igri. Ajmo samo jednu brojku. Uzmimo nedavni FI za 3Q. Iz RDiG se vidi da je redovni prihod bio 190 mil kuna. Izvaredne prihode sam vas vec ucio da ne gledate. Dakle, na taj prihod su oni platili kamatu od 47 mil kuna, iliti 25% prihoda im ode na kamate. Primjerice, GOGL je imao trosak kamate 38 mil$, na prihod od 439 mil$, sto je 8,5%.
-
New world of ship sale and leaseback https://www.hellenicshippingnews.com/new-world-of-s…-and-leaseback/
-
New world of ship sale and leaseback https://www.hellenicshippingnews.com/new-world-of-s…-and-leaseback/
I sta s tim tekstom? Ono sta je za vas zanimljivo nalazi se u ovoj recenici: "Ship lease structures offer shipping companies an alternative source of capital, which is helpful in times of economic difficulty and when traditional debt finance from banks and financial institutions is limited." Dakle, to se radi kad banke ne daju lovu i kad su problemi na trzisu. Oboje nije nikako dobro za vas
-
Vrijednost brodova raste. https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-…cember-15-2020/
-
-
Vrijednost brodova raste. https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-…cember-15-2020/
ATPL više nema brodova Tako da i to mozes izostaviti. Prestao bih pisati, ali ne mogu
-
New world of ship sale and leaseback https://www.hellenicshippingnews.com/new-world-of-s…-and-leaseback/
I sta s tim tekstom? Ono sta je za vas zanimljivo nalazi se u ovoj recenici: "Ship lease structures offer shipping companies an alternative source of capital, which is helpful in times of economic difficulty and when traditional debt finance from banks and financial institutions is limited." Dakle, to se radi kad banke ne daju lovu i kad su problemi na trzisu. Oboje nije nikako dobro za vas
To je tako jasno da se to radi kada si u financijskim problemima.
Uostalom, to je ovdje jasno. Da oni plove pozitivno cijena bi bila preko 400 kuna. Sada je 150 kuna.
Usporedbe sa stranim brodarima nemaju puno smisla, kao sto cijela nasa burza nema sa stranima puno smisla.
-
Kolega alias kada atpl nema brodove možete li nam navesti koliko ih ima golden ocean koji toliko hvalite koji ima Enterprise value skoro 2 milijarde dolara i koji je također napravio niz transakcija sa leasing kućama vjerojatno identičnim kućama sa identičnim ugovorima kao i atpl
-
Vrijednost brodova raste. https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-…cember-15-2020/
ATPL više nema brodova Tako da i to mozes izostaviti. Prestao bih pisati, ali ne mogu
Kolega @alias , ja to malo drugačije gledam. Puno je tu naravno nepoznanica jer su im obavijesti vrlo šture, ali ajde, držat ću se neke osnovne logike.
Dakle, troškovi financiranja brodova, kako si i sam rekao, su im jako visoki - krediti koje su uzimali ranijih godina im guše poslovanje. Ovim Sell&Lease back modelom su te brodove refinancirali. Objavili su da je refinanciranje napravljeno po bitno povoljnijim uvjetima, što je razumljivo jer je danas novac nikada jeftiniji. Istovremeno su time oslobodili novac, tako da im je sada keš pozicija sigurno bitno bolja. Meni se čini da je to dobro za poslovanje firme. Imaš keš u blagajni, osigurao si poslovanje za neki budući period što je važno u ovim nestabilnim vremenima, a istovremeno si smanjio trošak financiranja.
Druga stvar, pretpostavljam da su uzeli financijski leasing (ne operativni), jer mi opet to logika nalaže - brodovi su danas dosta jeftini pa bi bila šteta da ih po isteku lesainga ne vrate u svoje vlasništvo. U tom kontekstu je naravno bitan ovaj članak koji je jasko stavio o porastu vrijednosti rabljenih brodova, jer time imovini koju ATPL ima u leasingu raste vrijednost. Zamisli da si kupio auto na leasing, i da vremenom umjesto da mu vrijednost pada, ona raste, i po isteku lesainga vrijedi više nego što je vrijedio kada si ga kupio (karikiram, ali shvaćaš poantu). U ovakvim okolnostima kada je dry bulk na vrlo niskim granama, a očekuje se nekakav rast tržišta u budućnosti, logično je za očekivati da će i vrijednost brodova rasti. U tom kontekstu vjerujem da su uzeli financijski leasing i da je cilj po otplati leasinga vratiti te brodove u svoje vlasništvo. Ti brodovi se u slučaju financijskog leasinga i dalje vode u bilanci firme i amortiziraju se.
I ne bih se složio sa konstatacijom da Sell&Lease back koriste samo firme koje su u financijskim problemima. To je relativna novina na tom tržištu, svi brodari to rade, jednostavnije je i jeftinije nego tražiti klasični kredit u banci. Evo ti moj primjer - firma mi dosta dobro posluje, a kupio sam auto na leasing, iako sam bez problema mogao i kešom. Kamate na leasing su relativno niske i draže mi je keš držati u blagajni i pecati neke investicije, nego ga držati zarobljenog u autu. Imao sam opciju i Sell&Lease back financiranja - dogovorio sam sa bankom da odem u Njemačku kupiti auto za keš, uvezem ga u HR i dam banci u Sell&Lease back. To ne znači da sam u financijskim problemima.
-
ATPL više nema brodova Tako da i to mozes izostaviti. Prestao bih pisati, ali ne mogu
Kolega @alias , ja to malo drugačije gledam. Puno je tu naravno nepoznanica jer su im obavijesti vrlo šture, ali ajde, držat ću se neke osnovne logike.
Dakle, troškovi financiranja brodova, kako si i sam rekao, su im jako visoki - krediti koje su uzimali ranijih godina im guše poslovanje. Ovim Sell&Lease back modelom su te brodove refinancirali. Objavili su da je refinanciranje napravljeno po bitno povoljnijim uvjetima, što je razumljivo jer je danas novac nikada jeftiniji. Istovremeno su time oslobodili novac, tako da im je sada keš pozicija sigurno bitno bolja. Meni se čini da je to dobro za poslovanje firme. Imaš keš u blagajni, osigurao si poslovanje za neki budući period što je važno u ovim nestabilnim vremenima, a istovremeno si smanjio trošak financiranja.
Druga stvar, pretpostavljam da su uzeli financijski leasing (ne operativni), jer mi opet to logika nalaže - brodovi su danas dosta jeftini pa bi bila šteta da ih po isteku lesainga ne vrate u svoje vlasništvo. U tom kontekstu je naravno bitan ovaj članak koji je jasko stavio o porastu vrijednosti rabljenih brodova, jer time imovini koju ATPL ima u leasingu raste vrijednost. Zamisli da si kupio auto na leasing, i da vremenom umjesto da mu vrijednost pada, ona raste, i po isteku lesainga vrijedi više nego što je vrijedio kada si ga kupio (karikiram, ali shvaćaš poantu). U ovakvim okolnostima kada je dry bulk na vrlo niskim granama, a očekuje se nekakav rast tržišta u budućnosti, logično je za očekivati da će i vrijednost brodova rasti. U tom kontekstu vjerujem da su uzeli financijski leasing i da je cilj po otplati leasinga vratiti te brodove u svoje vlasništvo. Ti brodovi se u slučaju financijskog leasinga i dalje vode u bilanci firme i amortiziraju se.
I ne bih se složio sa konstatacijom da Sell&Lease back raste samo firme koje su u financijskim problemima. To je relativna novina na tom tržištu, svi brodari to rade, jednostavnije je i jeftinije nego tražiti klasični kredit u banci. Evo ti moj primjer - firma mi dosta dobro posluje, a kupio sam auto na leasing, iako sam bez problema mogao i kešom. Kamate su niske i draže mi je keš držati u blagajni i pecati neke investicije, nego ga držati zarobljenog u autu. Imao sam opciju i Sell&Lease back financiranja - dogovorio sam sa bankom da odem u Njemačku kupiti auto za keš, uvesti ga u HR i dati banci u Sell&Lease back.
Ima tu dosta toga tocnoga. Ali, kao sto si i rekao, dosta je nepoznanica. Za vrijednost brodova se salim, ali to je i onako toliko variabilna nepoznanica, da je nit ne treba uzimati u obzir. Jedan dan je rast, drugi pad. Nema smisla time razbijati glavu. Ono o čemu ja govorim, je da nitko ne prodaje imovinu u najgorem periodu (kao što je to sad) da to nije totalna nužda. Dakle, voda je dosla do grla. Kad napises u oglasnik PRODAJEM HITNO, znas da ti cijena ide dole bar jos za 20%. Ono sto ja vama nikako ne mogu objasniti je da je sadasnja vrijednost firme kao da plovi u najboljim uvjetima, a ne u najgorim. Dakle, ja bi sadasnju cijenu dao ATPL-u da je BDI bar duplo. Mislim, ovdje nitko ne iznosi brojke koliko bi ovo trebalo vrijediti? Vi samo mislite da vrijedi više. Zasto? Opet mi nitko ne zna odgovoriti. Samo se napiše da vrijedi više jer će sljedeće godine nestati pandemija, i to ce pogurati sektor i promet. Ajde OK. Nadam se da bude. Ja sam rekao da sam u GOGL-u i NMM-u. Tj. GOGL sam nedavno i prodao. I meni bi odgovarao rast BDI-a, ali ga ne vidim. Svakim danom izlaze sve gore i gore vijesti iz ove kompanije, a vi u svakoj toj vijesti vidite i trazite samo pozitivno. Po meni nikako pametno.
-
Kolega @alias , ja to malo drugačije gledam. Puno je tu naravno nepoznanica jer su im obavijesti vrlo šture, ali ajde, držat ću se neke osnovne logike.
Dakle, troškovi financiranja brodova, kako si i sam rekao, su im jako visoki - krediti koje su uzimali ranijih godina im guše poslovanje. Ovim Sell&Lease back modelom su te brodove refinancirali. Objavili su da je refinanciranje napravljeno po bitno povoljnijim uvjetima, što je razumljivo jer je danas novac nikada jeftiniji. Istovremeno su time oslobodili novac, tako da im je sada keš pozicija sigurno bitno bolja. Meni se čini da je to dobro za poslovanje firme. Imaš keš u blagajni, osigurao si poslovanje za neki budući period što je važno u ovim nestabilnim vremenima, a istovremeno si smanjio trošak financiranja.
Druga stvar, pretpostavljam da su uzeli financijski leasing (ne operativni), jer mi opet to logika nalaže - brodovi su danas dosta jeftini pa bi bila šteta da ih po isteku lesainga ne vrate u svoje vlasništvo. U tom kontekstu je naravno bitan ovaj članak koji je jasko stavio o porastu vrijednosti rabljenih brodova, jer time imovini koju ATPL ima u leasingu raste vrijednost. Zamisli da si kupio auto na leasing, i da vremenom umjesto da mu vrijednost pada, ona raste, i po isteku lesainga vrijedi više nego što je vrijedio kada si ga kupio (karikiram, ali shvaćaš poantu). U ovakvim okolnostima kada je dry bulk na vrlo niskim granama, a očekuje se nekakav rast tržišta u budućnosti, logično je za očekivati da će i vrijednost brodova rasti. U tom kontekstu vjerujem da su uzeli financijski leasing i da je cilj po otplati leasinga vratiti te brodove u svoje vlasništvo. Ti brodovi se u slučaju financijskog leasinga i dalje vode u bilanci firme i amortiziraju se.
I ne bih se složio sa konstatacijom da Sell&Lease back raste samo firme koje su u financijskim problemima. To je relativna novina na tom tržištu, svi brodari to rade, jednostavnije je i jeftinije nego tražiti klasični kredit u banci. Evo ti moj primjer - firma mi dosta dobro posluje, a kupio sam auto na leasing, iako sam bez problema mogao i kešom. Kamate su niske i draže mi je keš držati u blagajni i pecati neke investicije, nego ga držati zarobljenog u autu. Imao sam opciju i Sell&Lease back financiranja - dogovorio sam sa bankom da odem u Njemačku kupiti auto za keš, uvesti ga u HR i dati banci u Sell&Lease back.
Ima tu dosta toga tocnoga. Ali, kao sto si i rekao, dosta je nepoznanica. Za vrijednost brodova se salim, ali to je i onako toliko variabilna nepoznanica, da je nit ne treba uzimati u obzir. Jedan dan je rast, drugi pad. Nema smisla time razbijati glavu. Ono o čemu ja govorim, je da nitko ne prodaje imovinu u najgorem periodu (kao što je to sad) da to nije totalna nužda. Dakle, voda je dosla do grla. Kad napises u oglasnik PRODAJEM HITNO, znas da ti cijena ide dole bar jos za 20%. Ono sto ja vama nikako ne mogu objasniti je da je sadasnja vrijednost firme kao da plovi u najboljim uvjetima, a ne u najgorim. Dakle, ja bi sadasnju cijenu dao ATPL-u da je BDI bar duplo. Mislim, ovdje nitko ne iznosi brojke koliko bi ovo trebalo vrijediti? Vi samo mislite da vrijedi više. Zasto? Opet mi nitko ne zna odgovoriti. Samo se napiše da vrijedi više jer će sljedeće godine nestati pandemija, i to ce pogurati sektor i promet. Ajde OK. Nadam se da bude. Ja sam rekao da sam u GOGL-u i NMM-u. Tj. GOGL sam nedavno i prodao. I meni bi odgovarao rast BDI-a, ali ga ne vidim. Svakim danom izlaze sve gore i gore vijesti iz ove kompanije, a vi u svakoj toj vijesti vidite i trazite samo pozitivno. Po meni nikako pametno.
Ne možeš to gledati kao prodaju, to nije prodaja, to je čisto refinanciranje. Naravno da bi najgluplja stvar sada bila da prodaju brodove kako bi pokrpali neke stare rupe. Brodovi su im praktično jedina prihodovna imovina, pa ako to krenu u ovakvim okolnostima prodavati, to bi značilo kraj, i onda možemo slobodno ugasiti ovu temu na forumu.
-
Kolega @alias , ja to malo drugačije gledam. Puno je tu naravno nepoznanica jer su im obavijesti vrlo šture, ali ajde, držat ću se neke osnovne logike.
Dakle, troškovi financiranja brodova, kako si i sam rekao, su im jako visoki - krediti koje su uzimali ranijih godina im guše poslovanje. Ovim Sell&Lease back modelom su te brodove refinancirali. Objavili su da je refinanciranje napravljeno po bitno povoljnijim uvjetima, što je razumljivo jer je danas novac nikada jeftiniji. Istovremeno su time oslobodili novac, tako da im je sada keš pozicija sigurno bitno bolja. Meni se čini da je to dobro za poslovanje firme. Imaš keš u blagajni, osigurao si poslovanje za neki budući period što je važno u ovim nestabilnim vremenima, a istovremeno si smanjio trošak financiranja.
Druga stvar, pretpostavljam da su uzeli financijski leasing (ne operativni), jer mi opet to logika nalaže - brodovi su danas dosta jeftini pa bi bila šteta da ih po isteku lesainga ne vrate u svoje vlasništvo. U tom kontekstu je naravno bitan ovaj članak koji je jasko stavio o porastu vrijednosti rabljenih brodova, jer time imovini koju ATPL ima u leasingu raste vrijednost. Zamisli da si kupio auto na leasing, i da vremenom umjesto da mu vrijednost pada, ona raste, i po isteku lesainga vrijedi više nego što je vrijedio kada si ga kupio (karikiram, ali shvaćaš poantu). U ovakvim okolnostima kada je dry bulk na vrlo niskim granama, a očekuje se nekakav rast tržišta u budućnosti, logično je za očekivati da će i vrijednost brodova rasti. U tom kontekstu vjerujem da su uzeli financijski leasing i da je cilj po otplati leasinga vratiti te brodove u svoje vlasništvo. Ti brodovi se u slučaju financijskog leasinga i dalje vode u bilanci firme i amortiziraju se.
I ne bih se složio sa konstatacijom da Sell&Lease back raste samo firme koje su u financijskim problemima. To je relativna novina na tom tržištu, svi brodari to rade, jednostavnije je i jeftinije nego tražiti klasični kredit u banci. Evo ti moj primjer - firma mi dosta dobro posluje, a kupio sam auto na leasing, iako sam bez problema mogao i kešom. Kamate su niske i draže mi je keš držati u blagajni i pecati neke investicije, nego ga držati zarobljenog u autu. Imao sam opciju i Sell&Lease back financiranja - dogovorio sam sa bankom da odem u Njemačku kupiti auto za keš, uvesti ga u HR i dati banci u Sell&Lease back.
Ima tu dosta toga tocnoga. Ali, kao sto si i rekao, dosta je nepoznanica. Za vrijednost brodova se salim, ali to je i onako toliko variabilna nepoznanica, da je nit ne treba uzimati u obzir. Jedan dan je rast, drugi pad. Nema smisla time razbijati glavu. Ono o čemu ja govorim, je da nitko ne prodaje imovinu u najgorem periodu (kao što je to sad) da to nije totalna nužda. Dakle, voda je dosla do grla. Kad napises u oglasnik PRODAJEM HITNO, znas da ti cijena ide dole bar jos za 20%. Ono sto ja vama nikako ne mogu objasniti je da je sadasnja vrijednost firme kao da plovi u najboljim uvjetima, a ne u najgorim. Dakle, ja bi sadasnju cijenu dao ATPL-u da je BDI bar duplo. Mislim, ovdje nitko ne iznosi brojke koliko bi ovo trebalo vrijediti? Vi samo mislite da vrijedi više. Zasto? Opet mi nitko ne zna odgovoriti. Samo se napiše da vrijedi više jer će sljedeće godine nestati pandemija, i to ce pogurati sektor i promet. Ajde OK. Nadam se da bude. Ja sam rekao da sam u GOGL-u i NMM-u. Tj. GOGL sam nedavno i prodao. I meni bi odgovarao rast BDI-a, ali ga ne vidim. Svakim danom izlaze sve gore i gore vijesti iz ove kompanije, a vi u svakoj toj vijesti vidite i trazite samo pozitivno. Po meni nikako pametno.
A gdje je bio taj oglas prodajem brodove hitno? Propustila sam ga
-
Ne radi im stranica a jutros je bilo sve ok.
Je li u pitanju napad? Ili možda rade novu? A možda je i neplaćanje u pitanju?
-
Ja sam ju normalno otvorila.
-
Ja sam ju normalno otvorila.
Hvala! Sad sam i ja kad sam promijenio operatera. Čudno!
-
-