i kraljica je započela svoj €urski ples, nije ga doduše otvorila, ali ............
sada ćemo vidjeti koliko staru damu cijene europski udvarači, samo da se ne potepe
i kraljica je započela svoj €urski ples, nije ga doduše otvorila, ali ............
sada ćemo vidjeti koliko staru damu cijene europski udvarači, samo da se ne potepe
Marko Domijan za Dubrovacki vijesnik
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vije…m-putem-1254026
Marko Domijan za Dubrovacki vijesnik
6 dokovanja ove godine.....nije li trebalo biti 9 ili sam ja nešto pobrkao?......3 ostavili za ovu godinu?......
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vije…m-putem-1254026
Marko Domijan za Dubrovacki vijesnik
6 dokovanja ove godine.....nije li trebalo biti 9 ili sam ja nešto pobrkao?......3 ostavili za ovu godinu?......
malo dalje u teksu pise ovo :
Također moramo završiti ciklus redovitih dokovanja s još 3 preostala broda.
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vije…m-putem-1254026
Marko Domijan za Dubrovacki vijesnik
6 dokovanja ove godine.....nije li trebalo biti 9 ili sam ja nešto pobrkao?......3 ostavili za ovu godinu?......
Nisam očekiva da budno pratite pošto “znate” da bulkeri idu u propast 😜
6 dokovanja ove godine.....nije li trebalo biti 9 ili sam ja nešto pobrkao?......3 ostavili za ovu godinu?......
Nisam očekiva da budno pratite pošto “znate” da bulkeri idu u propast 😜
vidite koliko pratim kad sam tekst preletio za doslovno 15 sekundi i vidio samo pokoji dio pa postavljam pitanja na koje su odgovori u tom istom linku.......ali potrudit ću se pročitati.......
samo se držim svojih očekivanja, pretpostavki i predviđanja koja sam si postavio prije neko vrijeme i za sad sve ide po tome.......za to je potrebna disciplina i vjera u svoje razmišljanje (pokazalo se dobro) , a kad i ako moje razmišljanje bude drugaćije ili me tržište demantira (ne oni lažni bounce navlakački rastovi bez prometa koji se pojavljuju s vremena na vrijeme) napravit ću "reviziju"......
neznam baš da sam rekao da znam da bulkeri idu u propast ali znam ono što vidim i za sad dobro vidim, kad ne budem vidio pogledat ću bolje.......
"problem" foruma je opčenito ćim napiše netko nešto što nije raketa odmah je katastrofićar i predviđa propast......a to nije baš tako.......svi koji hoće vide i trenutnu situaciju i situaciju u zadnje vrijeme pa neznam zašto bi trenutno očekivao zlato doba kad vidimo da tako nije......znamo i onu dobru situaciju od prije ali ne gledam u retrovizor jel to je bilo i prošlo i garancija je samo za frontalni sudar i pogibelj dok stalno gledaš nazad........ako vozarine opet brzo odu na 20+ i +dobri razulati od prije to bi bila dobitna kombinacija (ali toga na vidiku nema a ni u očekivanjima) a do tada, spot je loš, ide prema još lošijem, 7 brodova će u nekom trenutku hvatat te vozarine ili več hvataju pa neznam od kuda bi tu mogli očekivati čuda ako ne dođe do bitnije promjene a ni predviđanja za ovu i sljedeću godinu za sad ne vode velikim očekivanjima.......ali držimo se ove god. za sada......"dajana" je još prije koji mjesec počela dogovararati vožnje oko break evena za 2023 da se osigura od gubitaka.......atpl je prije rasta 2021 dogovorila dugoročne da se osigura od velike zarade.......izgleda kao bitna razlika u strategiji......"vidjet ćemo kak bude", to može bit moja strategija ali ne može bit strategija poduzeća.......vidim u onom tekstu da tu ima i neke nove "kardio strategije".....što reći na to......kupovina brodova na vrijeme izgleda nije bila strategija pa da plove cijelu 2021 i 2022 i odlično zarade......fijasko dividende i odgode.....bitno je pitanje i kakve će vozarine novi brodovi ostvariti ako već nemaju relativno dobar ugovor.......ako market tad bude dobar, ok, ali imam na umu i veliki oprez da ako tako ne bude, 2 nova + 7 na spotu + 4 dugoročna koja bi tom slučaju također "vozila loše" ne bi bila nikako dobra kombinacija........
ako je netko drugaćije procijenio i/ili odlućio ostati kroz loše razdoblje to je njegova strategija i razmišljanje i sve ok......
u bull marketu mogu glavom kroz zid ili bar pokušat a u bearu nema smisla da razbijem glavu i ne buedm više tako lijep ........
Mislim da “znalci” previše brinu oko stvari o kojima netko tko gleda sa strane ne zna mnogo i da gledaju opet pristrano na cijelu situaciju samo “jel su vani”, a zele “unutra”.
Očekujem sad pojačanu aktivnost i uvjeravanje raje kako nas čeka gloom&doom a situacija je zapravo skroz ok. Nema problema dok se problem ne počne izmisljati.
Najzanimljivije je da sad probleme ponajviše vide oni koji su polomili zube na “sigurnim procjenama”. Pa pogledajte samo kontejnerase, ta tko je god slusao lokalne pametnjakovice koji su danonoćno iščitavali “Mintzijeve” poslanice i drugih magova, popušio je. Dakle, nema ništa od price dok je sentiment i trend los, a doći će vrijeme da će se i on promijeniti. To vrijeme je tu, pred nama. Osjećaju to i ovi koji ponajviše “laju” na mjesec, samo ne smiju to priznati javno pa radije lupaju i dalje čekićem po vlastitoj alatki mjesto da javno priznaju i kažu, bezveze “serem” u zdjelu iz koje se želim najesti.
Inače, da se osvrnem na Domljanov intervju odnosno izjave u njemu. Mislim da je nakon dugog vremena ATPL ispravno pozicionirana i financijski izbalansirana. Brojni rizici su i dalje prisutni, no kompanija je ovaj puta (u krizi) bolje kapitalizirana i vjerojatno znatno otpornija i na šokove i na dugotrajnije poremećaje na trzistu. I to je najvažnije.
Display MoreNisam očekiva da budno pratite pošto “znate” da bulkeri idu u propast 😜
vidite koliko pratim kad sam tekst preletio za doslovno 15 sekundi i vidio samo pokoji dio pa postavljam pitanja na koje su odgovori u tom istom linku.......ali potrudit ću se pročitati.......
samo se držim svojih očekivanja, pretpostavki i predviđanja koja sam si postavio prije neko vrijeme i za sad sve ide po tome.......za to je potrebna disciplina i vjera u svoje razmišljanje (pokazalo se dobro) , a kad i ako moje razmišljanje bude drugaćije ili me tržište demantira (ne oni lažni bounce navlakački rastovi bez prometa koji se pojavljuju s vremena na vrijeme) napravit ću "reviziju"......
neznam baš da sam rekao da znam da bulkeri idu u propast ali znam ono što vidim i za sad dobro vidim, kad ne budem vidio pogledat ću bolje.......
"problem" foruma je opčenito ćim napiše netko nešto što nije raketa odmah je katastrofićar i predviđa propast......a to nije baš tako.......svi koji hoće vide i trenutnu situaciju i situaciju u zadnje vrijeme pa neznam zašto bi trenutno očekivao zlato doba kad vidimo da tako nije......znamo i onu dobru situaciju od prije ali ne gledam u retrovizor jel to je bilo i prošlo i garancija je samo za frontalni sudar i pogibelj dok stalno gledaš nazad........ako vozarine opet brzo odu na 20+ i +dobri razulati od prije to bi bila dobitna kombinacija (ali toga na vidiku nema a ni u očekivanjima) a do tada, spot je loš, ide prema još lošijem, 7 brodova će u nekom trenutku hvatat te vozarine ili več hvataju pa neznam od kuda bi tu mogli očekivati čuda ako ne dođe do bitnije promjene a ni predviđanja za ovu i sljedeću godinu za sad ne vode velikim očekivanjima.......ali držimo se ove god. za sada......"dajana" je još prije koji mjesec počela dogovararati vožnje oko break evena za 2023 da se osigura od gubitaka.......atpl je prije rasta 2021 dogovorila dugoročne da se osigura od velike zarade.......izgleda kao bitna razlika u strategiji......"vidjet ćemo kak bude", to može bit moja strategija ali ne može bit strategija poduzeća.......vidim u onom tekstu da tu ima i neke nove "kardio strategije".....što reći na to......kupovina brodova na vrijeme izgleda nije bila strategija pa da plove cijelu 2021 i 2022 i odlično zarade......fijasko dividende i odgode.....bitno je pitanje i kakve će vozarine novi brodovi ostvariti ako već nemaju relativno dobar ugovor.......ako market tad bude dobar, ok, ali imam na umu i veliki oprez da ako tako ne bude, 2 nova + 7 na spotu + 4 dugoročna koja bi tom slučaju također "vozila loše" ne bi bila nikako dobra kombinacija........
ako je netko drugaćije procijenio i/ili odlućio ostati kroz loše razdoblje to je njegova strategija i razmišljanje i sve ok......
u bull marketu mogu glavom kroz zid ili bar pokušat a u bearu nema smisla da razbijem glavu i ne buedm više tako lijep ........
Slazem se sa vecinom...ali u toj cijeloj prici treba ukljucit i:
1. trenutnu bilancu (kes na racunu, obveze, itd) koja je oku ugodna i trebat ce barem 2 godine losih vozarina da se to razbuca...
2. trenutnu cijenu dionice...trenutno nije ni 2x od 190kn iz ozujka 2021, a u medjuvremenu je imala EBITDA-u barem 600 mil kn...ne mislim da je cijena jeftina vec da nije skupa...u skladu sa marketo
3. sezonalnost biznisa...trenutno smo u najgorem dijelu godine, taman pred kinesku NG...i teska je depresija (za bulkove) gdje god pogledas (od spota, futuresa, raje na forumu...crnilo)...najcesce tako, ili slicno, izgleda dno
4. Treba definirat sto su to "lose vozarine", cisto za info, na 12,5k USD/d ATPL ima neto dobit oko 1k USD/d po brodu sto na utilizaciju od 93% daje godisnju neto dobit oko 30 mil kn godisnje (20kn po dionici)...sto je po meni, obzirom na stanje bilance, trenutnu cijenu i dugorocni outlook i vise nego dobro
5. Dugorocni setup je jako dobar, rasta flote sljedecih 5 godina skoro pa da ni nema niti ga je moguce povecat...iskljucivo ovisimo o potraznji, a shipping je savrseno efikasno trziste gdje poremacaji od 1p.p. na strani potraznje poprilicno utjecu na vozarine...a potraznja, na globalnoj razini, kontinirano raste...hocu reci da samo jedna "sitnica" (odluka Kine) moze dovest do tektonskih poremecaja...isto tako, novi ekoloski zahtjevi dodatno ce smanjivat ponudu brodova (manja brzina), a potencijalno "loše vozarine" ce ubrzat scarp pa ce bit potrebno jos manja promjena na strani potraznje da katapultira vozarine
6. Dobro se drzi cijena ATPL, tesko pada, vozarine moraju padat tjedan dana da padne 2%, nema panike (za sad) i kad/ako krene gore nece bit bas lako stec dionice...zato su meni ove razine i vrijeme kad je nitko nece idealne za lagano kupovanje
Hocu reci da nije sve tako crno, situacija nije bajna, ali niti losa...i nitko (ni ovdje ni vani) nema pojma kakva ce bit godina...ja se, obzirom na ogranicenu ponudu i proslogodisnju slabu potraznje od Kine pri cemu su bulkovi svejedno vozili profitabilno kladim da ce ove godine Kina malo pojacat aktivnosti i da ce godina bit profitabilna...a i cijene commoditesa su sasvim pristojne tako da ni tu nema vise znacajnih barijera da Kina zagrabi malo jace...
Duga je godina i sigurno je da ce se, kao i svake godine, izmjenjivat depresija i euforija...i na tu kartu treba igrat shipping...
Sretno svima!
kada kreću prognoze cijena za ovu godinu, hoće li biti kakvih tablica, ja bih za svoje rekao da će biti oko 70€ kada se budemo rastajali
kada kreću prognoze cijena za ovu godinu, hoće li biti kakvih tablica, ja bih za svoje rekao da će biti oko 70€ kada se budemo rastajali
Moja je prognoza najmanje 500 kuna do kraja 2023
gdje je tablica od prošle godine da vidimo tko je bio najbliže trenutnoj cijeni
gdje je tablica od prošle godine da vidimo tko je bio najbliže trenutnoj cijeni
tko je predvidio ovu cijenu, taj je već davno pokupio nagradu
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vije…m-putem-1254026
Marko Domijan za Dubrovacki vijesnik
6 dokovanja ove godine.....nije li trebalo biti 9 ili sam ja nešto pobrkao?......3 ostavili za ovu godinu?......
Tako su bili izjavili medjutim nisam siguran da su se na pravi nacin detaljno izjasnili !
Redovna dokovanja podrazumjevaju obnovu klase, po tome su trebali obaviti 7 dokovanja u 2023 i 3 dokovanja u 2023 prema stanju svjedodzbi, medjutim zbog ugradnje BWTS je bilo potrebno 9 ugradnji u 2022 sta isto podrazumjeva odlazak u brodogradiliste pa mislim da su prije mislili na taj dio pod 9 odlazaka.
Prodaja Stona je naknadni dogadjaj koji je isto oba posla morao napravit u 2022 pa se onda braj planiranih "dokovanja-BWTS" smanjio za 1 brod tokom godine, sta znaci 6 redovnih dokovanja i 8 ugradnji BWTS
Tako da je na kraju u 2022 je obavljeno 6 redovnih dokovanja (iako bi se i to dalo rasclaniti jer je malko drugacije ali ostat cemo na tome kad zaokruzimo ispada tako) i u 2022 je ugradjeno 7 ugradnji BWTS od planiranih 8, jednom brodu je produzena klasa i bwts iz 2022 za koji mjesec tako da ce se on napraviti u 1 mjesecu 2023 iako je djelomicno bio na dokovanju u 2022 pa je dio vec i napravio pa ce onda vjerovatno biti manje na dokovanju sada.
Vidim sa ATPL se u čet trgovalo po 363kn, što mislite, jel ovo dno ili će do 350kn ići????
Zna li tko u kojoj je fazi izgradnja Batala centra, koliko znam to se gradi
od 2019. godine, kada su srušili staru upravnu zgradu?
Zadnja informacija koju imam je da su prije godinu dana nastavili gradnju,
nakon dvije godine stanke zbog korone.
Zna li tko u kojoj je fazi izgradnja Batala centra, koliko znam to se gradi
od 2019. godine, kada su srušili staru upravnu zgradu?
Zadnja informacija koju imam je da su prije godinu dana nastavili gradnju,
nakon dvije godine stanke zbog korone.
vidi se da nemate dionice kolega, niste se ni osvrnuli na Markov intervju, a baš se trudio, sama pozitiva u njega, nada se jopet izgleda nagradnim dijonicama
Što se tiče ‘domaćeg’ poslovanja, Atlantska uvijek želi pridonijeti boljoj kvaliteti života Dubrovčana, pa tako planiramo otvoriti polikliniku specijaliziranu za kardio bolesti u Atlant centru. U tijeku je uređenje prostora i nabavka opreme, a datum otvorenja još uvijek nije određen. Ove smo godine nakon stanke zbog poteškoća izazvanih pandemijom nastavili graditi Atlant Batala Centar, stambeno poslovnu zgradu na Batali, koja već izaziva veliki interes na tržištu. U svakom slučaju, pozdravljamo ulazak u Schengen i uvođenje EUR-a. Iako su naši prihodi gotovo isključivo u američkim dolarima, vjerujemo da će nam to ipak donijeti jednostavnije poslovanje, a kao građanima pojednostaviti život.
ovo zeleno je za njih( nekako mi se čini da bi se upravnici mogli ogrebati za povoljnije cijene) , a ovo crveno za dijoničare
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vije…rosjeka-1211005Zna li tko u kojoj je fazi izgradnja Batala centra, koliko znam to se gradi
od 2019. godine, kada su srušili staru upravnu zgradu?
Zadnja informacija koju imam je da su prije godinu dana nastavili gradnju,
nakon dvije godine stanke zbog korone.
Zadnja konkretnija informacija bila je tokom ljeta:
Kao što naši sugrađani mogu vidjeti, gradnja je nastavljena početkom 2022, a sad je pauza radi turističke sezone i odluke Grada Dubrovnika o zaustavljanju dijela radova tijekom sezone. Radovi će se nastaviti u rujnu, a tijekom ove godine planiramo završiti prvu fazu projekta, zaštitu građevinske jame. Iako bilježimo izuzetno veliki interes potencijalnih kupaca za stanove, nismo još započeli s prodajom, s obzirom na nestabilnost cijena građevinskih radova. Vjerujemo da ćemo najesen imati nešto jasniju sliku, a odluku o početku prodaje donijet ćemo kad ocijenimo da je za to povoljan trenutak, uzimajući u obzir cijene nekretnina u Dubrovniku i postignute cijene građevinskih radova.
Kako je nam sve oko Atlantske utihnulo...
Zanima me ima li zainteresiranih za malo dioničarskog aktivizma? Ništa strašno, jednostavno da mailovima podsjetimo Upravu kako postojimo i da bi mogli isplatiti predujam dividende obzirom na dobre rezultate u 2022. godini.
Sve koji misle ljude plašiti padom BDI-a, dolara i neizvjesnom sudbinom firme koja sjedi na 200M hrk keša, upućujem da se direktno obrate našem glavnom izvršnom direktoru g. Marku Domijanu, koji je optimist i očekuje trgovinsku revoluciju u 2023. godini:
Quote„Trgovina s Kinom čini oko 40 posto tržišta rasutih tereta, te čekamo kraj siječnja kad bi završetkom proslave kineske Nove godine trebalo postati jasnije u kojoj će se mjeri Kina otvoriti i omogućiti kineskom gospodarstvu ponovno dostizanje viših stopa rasta. Smatramo da će za tržište rasutih tereta to biti najvažniji događaj u narednom razdoblju. Vidimo da već dolazi do ubrzane liberalizacije mjera i olakšavanja putovanja u tu nama izuzetno značajnu zemlju. Očekujemo i smanjenje inflacije i kamatnih stopa, što bi onda pozitivno odrazilo i na naše poslovanje.“
Bliži se spomenuti kraj siječnja, pa sam napravio usporedbu sa peer grupom, tj. konkurencijom iz branše. Za glavni kriterij usporedbe postavio sam ukupni povrat na ulaganje za dioničare – porast vrijednosti cijene dionice plus isplaćena dividenda u zadnje tri godine.
Prosječni povrat na ulaganje koji je ostvarila konkurencija iznosi 77,19%. Ako izbacimo najboljeg (GRIN) i najlošijeg (SHIP), dobivamo prosječni povrat od 81,09%. Atlantska plovidba je ostvarila respektabilni ukupni povrat od 65,41% što je ipak prilično slabije od konkurencije. Tablica sa rezultatima u prilogu, konvertirao sam i u EUR da budemo u trendu.
Rade se veliki planovi za novu polikliniku srca u Atlant centru, a malo računa se vodi o srcima dioničara. Ako se ima novaca za takve stvari, stanje očito nije loše. Tko je za malo akcije?
Display MoreKako je nam sve oko Atlantske utihnulo...
Zanima me ima li zainteresiranih za malo dioničarskog aktivizma? Ništa strašno, jednostavno da mailovima podsjetimo Upravu kako postojimo i da bi mogli isplatiti predujam dividende obzirom na dobre rezultate u 2022. godini.
Sve koji misle ljude plašiti padom BDI-a, dolara i neizvjesnom sudbinom firme koja sjedi na 200M hrk keša, upućujem da se direktno obrate našem glavnom izvršnom direktoru g. Marku Domijanu, koji je optimist i očekuje trgovinsku revoluciju u 2023. godini:
Quote„Trgovina s Kinom čini oko 40 posto tržišta rasutih tereta, te čekamo kraj siječnja kad bi završetkom proslave kineske Nove godine trebalo postati jasnije u kojoj će se mjeri Kina otvoriti i omogućiti kineskom gospodarstvu ponovno dostizanje viših stopa rasta. Smatramo da će za tržište rasutih tereta to biti najvažniji događaj u narednom razdoblju. Vidimo da već dolazi do ubrzane liberalizacije mjera i olakšavanja putovanja u tu nama izuzetno značajnu zemlju. Očekujemo i smanjenje inflacije i kamatnih stopa, što bi onda pozitivno odrazilo i na naše poslovanje.“
Bliži se spomenuti kraj siječnja, pa sam napravio usporedbu sa peer grupom, tj. konkurencijom iz branše. Za glavni kriterij usporedbe postavio sam ukupni povrat na ulaganje za dioničare – porast vrijednosti cijene dionice plus isplaćena dividenda u zadnje tri godine.
Prosječni povrat na ulaganje koji je ostvarila konkurencija iznosi 77,19%. Ako izbacimo najboljeg (GRIN) i najlošijeg (SHIP), dobivamo prosječni povrat od 81,09%. Atlantska plovidba je ostvarila respektabilni ukupni povrat od 65,41% što je ipak prilično slabije od konkurencije. Tablica sa rezultatima u prilogu, konvertirao sam i u EUR da budemo u trendu.
Rade se veliki planovi za novu polikliniku srca u Atlant centru, a malo računa se vodi o srcima dioničara. Ako se ima novaca za takve stvari, stanje očito nije loše. Tko je za malo akcije?
Zooooooooviiii, samo zooooooviiiiiiiiiii
Evo i ankete, da vidimo sentiment...