Batala ce donjeti velike novce, a to će biti uskoro.....
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Ma ja, bolje da ulože višak u nove brodove i otkup svojih dionica nego da mi isplate dividendu. Više ću tako zaraditi nego sa tom divididendom od 10-20 .... 50kn
-
A kakva bi to točno stabilizacija bila? U društvo se ulaže optimalna svota, dugovi se redovito servisiraju i smanjuju, koliko znam naručena su 2+2 broda za budućnost. Imaju preko 100 milijuna dobiti na računu, simbolična dividenda bi bila znak da je nešto otišlo jako krivim smjerom... Dovoljno je pogledati konkurenciju koji upravo dividendom povećavaju vrijednost društva.
Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.
Pa upravo zato se u divku obicno isplacuje samo dio dobiti. U ovom slucaju mislim da je po pravilniku max 40%. Slazem se sa svim kolegama koji ocekuju isplatu divke jer o tom potom sto donose buduce godine i kako ce se taj novac utrositi u buducnosti ako se nebi isplatio. I ako sad ne isplate ne znam kada hoce i cemu onda uopce imati politiku isplate dividendi.
Meni osobno sve manje od 30kn po dionici bi bilo poprilicno razocaranje nakon ovakvog godisnjeg rezultata i stanja vozarina. Nadam se da ce se isplatiti 50kn i to bi bilo fer i dionicari bi bili prezadovoljni. Ajmo vidjeti koliko ce i da li ce biti.
-
slažem se sa kolegom gore da dividenda ovdje ne igra neku ulogu.. ako isplate neku simboliku super.. ali s obzirom na kupnju novih brodova i da se trebaju kapitalno osnažiti.. daljnje ulaganje u batalu.. ne vidim neku preku potrebu za isplatom divke.. jedino ako IB tu nekaj ne pogura.. jer ako hoćete dividendnu dionicu ima takvih na ZSE.. e sad s obzirom da su takvu mogućnost predvidjeli vidjet ćemo da li će ići u tom smjeru.. kako bilo mi ćemo zadnji saznat
-
Ma ide divka 100%.
Sve drugo bi otvorilo pitanje svrhovitosti drustva, a i sto se tamo zbiva, koji su ciljevi, namjere...
Divka je najpostenije sto postoji.
To je svrha postojanja dionickog drustva.
Nije svrha postojanja rast, razvoj i zaposljavanje, kako pricaju nasi socijalisti, nego podjela dobiti dionicarima u godinama u kojima se moze.
Mislim da bi trebala ići divka posebno zato jer su usklađivali vrijednost imovine da mogu pokriti prenesene gubitke i največi dioničar ima interes da mu se isplati dividenda...nadam se da će mo saznati u utorak nakon 16.sati.
-
Nisam inače neki fanatik dividendi, ali s ovakvim cash flowom kakav je trenutno bilo bi prikladno da se isplati makar simbolična dividenda. U protivnome bi neisplata mogla biti simbolična u drugom smislu...
-
Na dividendu 40 kn ja cu sa 50% toga casha dokupiti, ostalo je za
wellness i pomladivanje😁
Tako ce se dignuti vrijednost svima nama.
Posebno jer je atpl podcijenjena i zaostaje za strancima.
Isplatom dobre dividende sada je pravo vrijeme i prilika da se od ove dionice napravi da se za njom slini 🤤😪
-
Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.
Bez ljutnje, ali dividenda nikako nije rasipanje kapitala kad po svim pokazateljima predstoji bar još dvije dobre godine dok na tržište ne dođu novi brodovi. Orderbook je povijesno nizak. Jedina nesigurnost je trenutno kolika će biti dobit po ovim vozarinama. U razdoblju smo ekspanzije sektora i visoke inflacije, takva defanzivna strategija jednostavno nema smisla. Gomilanje keša na računu radi "stabilnosti" će rezultirati gubitkom vrijednosti novca 10-20% godišnje u ovim okolnostima. Ulaganje u Batalu je u redu kao oblik diverzifikacije, meni osobno bi bilo draže da sredstva usmjeravaju u brodove koji su im core biznis, ali neka. Srećom najveći dioničar ima iskustva sa nekretninama pa će valjda uspjeti izgraditi to čudo na vrijeme.
Jedini opravdani razlog za zadržavanje sredstava bi bila kupnja Jadroplova jer bi se njegovi brodovi doslovno otplatili sami u tri godine. Ne pokušaj kupnje, već doslovno nadbidavanje tankerske plovidbe. Što nažalost sumnjam jer politika ima prste u cijeloj priči.
-
Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.
Pa upravo zato se u divku obicno isplacuje samo dio dobiti. U ovom slucaju mislim da je po pravilniku max 40%. Slazem se sa svim kolegama koji ocekuju isplatu divke jer o tom potom sto donose buduce godine i kako ce se taj novac utrositi u buducnosti ako se nebi isplatio. I ako sad ne isplate ne znam kada hoce i cemu onda uopce imati politiku isplate dividendi.
Meni osobno sve manje od 30kn po dionici bi bilo poprilicno razocaranje nakon ovakvog godisnjeg rezultata i stanja vozarina. Nadam se da ce se isplatiti 50kn i to bi bilo fer i dionicari bi bili prezadovoljni. Ajmo vidjeti koliko ce i da li ce biti.
Operativna dobit im je bila malo vise od 100 kn ps, a kako su najavili da ce 40% isplatiti, nije realno ocekivati vise od cca 40 kn u najboljem slucaju, IMHO.
-
hmm. ako moze pojasnjenje kako to isplata dividende povecava vrijednost drustva?? totalni sam laik pa sam potpuno suprotnog misljenja od toga.
da ne bi bilo zabune navijam za sto vecu dividendu al isplata ce povecat samo vrijednost mojeg novcanika i smnajit vrijednost atpl-a.
Koliki je trenutno prinos na oročenu štednju (0,5%)? Koliki je prinos na državne obveznice (do 1,7%)?
Pojednostavljeno rečeno stabilna dividenda dovodi do povećanja cijene dionica - tržišne kapitalizacije društva jer dionica postaje atraktivnija širem krugu ulagača. Novac izlazi iz društva, ali se povećava broj institucionalnih ulagača sa ozbiljnim kapitalom koji svojim kupnjama povećavaju cijenu dionice koji mogu puno lakše financirati kupnje novih brodova kroz dokapitalizacije i sl. Prema mojim računicama iz operativnog poslovanja prošle godine je slobodno bar 42 mil hrk (cca 38 kuna po dionici/ 8,6% povrata) koje sukladno poslovnoj politici mogu isplatiti dioničarima. Zadržavanje novca ima smisla jedino ako firma može zaraditi više novim ulaganjima, a kod atpl već imaju zatvorene financijske konstrukcije i novih brodova i batale.
Mislim da bi trebala ići divka posebno zato jer su usklađivali vrijednost imovine da mogu pokriti prenesene gubitke i največi dioničar ima interes da mu se isplati dividenda...nadam se da će mo saznati u utorak nakon 16.sati.
Mislim da su radili usklađivanje zbog refinanciranja brodova... ali da postoji interes za dividendom, to sigurno.
-
-
hmm. ako moze pojasnjenje kako to isplata dividende povecava vrijednost drustva?? totalni sam laik pa sam potpuno suprotnog misljenja od toga.
da ne bi bilo zabune navijam za sto vecu dividendu al isplata ce povecat samo vrijednost mojeg novcanika i smnajit vrijednost atpl-a.
Koliki je trenutno prinos na oročenu štednju (0,5%)? Koliki je prinos na državne obveznice (do 1,7%)?
Pojednostavljeno rečeno stabilna dividenda dovodi do povećanja cijene dionica - tržišne kapitalizacije društva jer dionica postaje atraktivnija širem krugu ulagača. Novac izlazi iz društva, ali se povećava broj institucionalnih ulagača sa ozbiljnim kapitalom koji svojim kupnjama povećavaju cijenu dionice koji mogu puno lakše financirati kupnje novih brodova kroz dokapitalizacije i sl. Prema mojim računicama iz operativnog poslovanja prošle godine je slobodno bar 42 mil hrk (cca 38 kuna po dionici/ 8,6% povrata) koje sukladno poslovnoj politici mogu isplatiti dioničarima. Zadržavanje novca ima smisla jedino ako firma može zaraditi više novim ulaganjima, a kod atpl već imaju zatvorene financijske konstrukcije i novih brodova i batale.
Mislim da bi trebala ići divka posebno zato jer su usklađivali vrijednost imovine da mogu pokriti prenesene gubitke i največi dioničar ima interes da mu se isplati dividenda...nadam se da će mo saznati u utorak nakon 16.sati.
Mislim da su radili usklađivanje zbog refinanciranja brodova... ali da postoji interes za dividendom, to sigurno.
sve to stoji ali... isplata dividende ne podize vrijednost drustva nego ga smanjuje a pojava novih novi ulagaca radi isplate dividende su "golub na grani" koji se ne mora ni pojavit na grani a kamoli u loncu.
-
Btw, prilikom isplate divke, plaća se porez... dali se on može prebiti sa prijavom poreza od dobiti ili gubitka iz tekuće godine..
Recimo imaš poreza+prireza od divke 5k kn za platiti,, a na nekim dionicama realiziraš prodajom unutar 2 godine ciljano gubitak koji imaš i onda jedno sa drugim dali se može poravnati ?
-
Btw, prilikom isplate divke, plaća se porez... dali se on može prebiti sa prijavom poreza od dobiti ili gubitka iz tekuće godine..
Recimo imaš poreza+prireza od divke 5k kn za platiti,, a na nekim dionicama realiziraš prodajom unutar 2 godine ciljano gubitak koji imaš i onda jedno sa drugim dali se može poravnati ?
Porez ne divku se placa odmah kod isplate.
U min financija mislili su na sve kako da nam nasapunaju dasku.
Dobit je zajednicka a gubitak samo nas
neustavno je da firme mogu prenostiti gubitak iz godine u godinu a mi fizicke osobe nemamo tu mogucnost?
Ako je to limitirano za fizicke osobe na godinu dana zasto moramo dvije godine cekati za prodaju bez poreza?
Los stetan i nepravedan porezni zakon, da nismo banana state taj zakon u ovoj formi bi pao na ustavnom sudu.
-
sve to stoji ali... isplata dividende ne podize vrijednost drustva nego ga smanjuje a pojava novih novi ulagaca radi isplate dividende su "golub na grani" koji se ne mora ni pojavit na grani a kamoli u loncu.
Na bilanci u stvarnosti zarađuju samo računovođe. Svi ostali ipak više vole kapitalnu dobit u obliku porasta cijene ili dividende. Jbg.
-
Btw, prilikom isplate divke, plaća se porez... dali se on može prebiti sa prijavom poreza od dobiti ili gubitka iz tekuće godine..
Recimo imaš poreza+prireza od divke 5k kn za platiti,, a na nekim dionicama realiziraš prodajom unutar 2 godine ciljano gubitak koji imaš i onda jedno sa drugim dali se može poravnati ?
Porez ne divku se placa odmah kod isplate.
U min financija mislili su na sve kako da nam nasapunaju dasku.
Dobit je zajednicka a gubitak samo nas
neustavno je da firme mogu prenostiti gubitak iz godine u godinu a mi fizicke osobe nemamo tu mogucnost?
Ako je to limitirano za fizicke osobe na godinu dana zasto moramo dvije godine cekati za prodaju bez poreza?
Los stetan i nepravedan porezni zakon, da nismo banana state taj zakon u ovoj formi bi pao na ustavnom sudu.
Neustavnim bi bilo da ne možeš otvoriti firmu, ali možeš pa se možeš i zaštiti. Ima prednosti ima mana. Neki veliki investitori trguju preko svojih firmi, drugi veliki pak trguju na ime, svako sam treba sagledati benefite i odlučiti. U svakom slučaju uspoređivati jedan tretman pravnog lica s fizičkim nema smisla, a još manje to nazivati protustavnim.
Nadam se da neće isplatiti divku, već razvijati poslovanje...ima ATPL poprilično duga, a nitko ne zna da li nas već za mjesec ili godinu dana čekaju minusi ili će teći šampanjci i redati se uspjeh za uspjehom. Neka se riješe duga pa onda dijeli šakom i kapom.
-
Porez ne divku se placa odmah kod isplate.
U min financija mislili su na sve kako da nam nasapunaju dasku.
Dobit je zajednicka a gubitak samo nas
neustavno je da firme mogu prenostiti gubitak iz godine u godinu a mi fizicke osobe nemamo tu mogucnost?
Ako je to limitirano za fizicke osobe na godinu dana zasto moramo dvije godine cekati za prodaju bez poreza?
Los stetan i nepravedan porezni zakon, da nismo banana state taj zakon u ovoj formi bi pao na ustavnom sudu.
Neustavnim bi bilo da ne možeš otvoriti firmu, ali možeš pa se možeš i zaštiti. Ima prednosti ima mana. Neki veliki investitori trguju preko svojih firmi, drugi veliki pak trguju na ime, svako sam treba sagledati benefite i odlučiti. U svakom slučaju uspoređivati jedan tretman pravnog lica s fizičkim nema smisla, a još manje to nazivati protustavnim.
Nadam se da neće isplatiti divku, već razvijati poslovanje...ima ATPL poprilično duga, a nitko ne zna da li nas već za mjesec ili godinu dana čekaju minusi ili će teći šampanjci i redati se uspjeh za uspjehom. Neka se riješe duga pa onda dijeli šakom i kapom.
Misija GOGLa je da se dionicarima isplati sto veca dividenda,ako nece tako biti na atpl postajem punokrvna vikingica a vi uzivajte u pogledu na bilancu dok ja uzivam u pogledu na moj konto
$$$ ce opet ispariti pitanje je samo dali ce dionicari dobiti dividendu ili ce pamtiti bilancu.
Meni ce u 2 godine na vikinzima biti otplacene dionice kroz dividendu.
Tko danas kupi to je 3 godine i ostali isplacuju tu negdje.
Atpl zaraduje kao i oni,za mene dividenda ispod 30 znaci prodaju jer umjetnicki dojam mi ne placa racune i drugi isplacuju vise 😁
-
O čemu vi. Pa 30 kn divke isti tren lansira nas preko 550 kn. Koliko bi tek "štediša" počeli očijukat sa ovim papirima. Pridružujem se kolegici, ako ne sjedne 30 kn tražim sreću drugdje. Ne zanima me svjetla budućnost na dugačkom štapu.
-
Meni osobno je bitna isplata dividende, Atpl i Jdpl su mi jedine dionice koje imam da ju ne isplacuju, u njima sam iskljucivo zbog pozitivne i perspektivne situacije u sektoru, ali opcenito mislim da firma koja ne isplacuje redovnu dividendu i nije vrijedna mjesta u portfelju, osim ako si trejder, a ja nisam bas.
-
A kakva bi to točno stabilizacija bila? U društvo se ulaže optimalna svota, dugovi se redovito servisiraju i smanjuju, koliko znam naručena su 2+2 broda za budućnost. Imaju preko 100 milijuna dobiti na računu, simbolična dividenda bi bila znak da je nešto otišlo jako krivim smjerom... Dovoljno je pogledati konkurenciju koji upravo dividendom povećavaju vrijednost društva.
Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.
Neki strani bulkerasi su isplacivali divku i kada su poslovni rezultati bili negativni.
Postoje oni koji ce sve napraviti da isplate a neki sve da ne isplate.
Neki uvijek imaju izgovor zasto cekati buduca vremena.
Kada ako ne sada?
Jedni nece moj cash okretati samo za isporuku umjetnickog dojma
Najveci rast cijene dionice je na onima koji isplacuju dividende a ne obrnuto.
Tko ne zeli rast cijene dionice?
-
Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.
Neki strani bulkerasi su isplacivali divku i kada su poslovni rezultati bili negativni.
Postoje oni koji ce sve napraviti da isplate a neki sve da ne isplate.
Neki uvijek imaju izgovor zasto cekati buduca vremena.
Kada ako ne sada?
Jedni nece moj cash okretati samo za isporuku umjetnickog dojma
Najveci rast cijene dionice je na onima koji isplacuju dividende a ne obrnuto.
Tko ne zeli rast cijene dionice?
NIsam rekao da ne isplate dividendu, nego je stvar velicine i tajminga, stranci koji su isplacivali brze dividendu i vecu su redom brodari kojima je flota stara 5-6 godina s dobrom bilancom pa onda ovisno o starosti brodova pridruzuju ostali osim izuzetaka, ovih dana su se pridruzili ship i sb s dividendom, svatko je radio na isplati dividende nakon sta je sredio bilancu i planove za buducnost, uostalom vise sam za simbolicnu dividendu na GS i onda ako se nakon dokovanja brodovi ugovore po dobrim vozarinama i ova dva dugorocno sta istjecu potpisu jos dva dugorocno pa da onda daju izvanrednu dividendu naknadno pred kraj godine ili kad vec outlook s ugovaranjima bude sigurniji.
-
-