🚀🚀 novi vrhovi
Sad je to poraslo još dosta...
🚀🚀 novi vrhovi
Sad je to poraslo još dosta...
Display MoreOMG. Govorim o ekipi koja rade ulaze u ATPL nego pimjerice GOGL. Nema veze. Ocito ne shvacate poantu.
Ja govorim kako ja ulazem, ne kako vi. Mene vase ulaganje ne dira nit najmanje. Lp
Cek ovo mi smjesno. Znaci pitate me zasto nisam kupio to i to i ja objasnim da ne kupujem rizicno i vi mene napadnete dal sa vidovit sta vi kupujete itd? Lol.
Baš su blesavi ovi koju su prije recimo tjedan ili dva kupili ATPL umjesto GOGL, a?
"Vi ne razumijete, vi ne shvaćate poantu, vi mene napadate..." Sapienti sat!
Odustajem od rasprave s vama kolega, svako dobro i pozdrav, idem uživati u rastu BDI i megarizičnim dionicama koje imam
Ma di bi bili blesavi? To sve geniji. I vama svako dobro. Meni je ful zao sto BDI raste, jer samo ekipa ovdje zaraduje, a ja nemam nit jednog brodara. sta cu kad se ne kuzim u dionice. Lp
P.S. Molim ekipu da mi javi BDI ako ga nađu, ili cijenu rude. Od velike su koristi takove informacije.
cape up 6%
Indicative Dry Bulk Values (US$ million)
23 Apr 19 Mar ±% Min Avg Max
Capesize
180k dwt Resale 54.00 51.00 5.9% 34.5 46.6 54.0
180k dwt 5 year old 40.00 37.00 8.1% 23.0 30.2 40.0
170k dwt 10 year old 28.50 27.25 4.6% 12.0 21.0 28.5
150k dwt 15 year old 18.50 17.50 5.7% 6.5 12.9 18.5
Panamax
82k dwt Resale 32.50 32.00 1.6% 22.5 29.1 32.5
82k dwt 5 year old 27.50 26.50 3.8% 11.5 21.1 27.5
76k dwt 10 year old 20.00 19.00 5.3% 7.3 13.1 20.0
74k dwt 15 year old 14.00 12.50 12.0% 3.5 8.4 14.0
Supramax
62k dwt Resale 30.50 29.50 3.4% 19.0 26.4 30.5
58k dwt 5 year old 21.00 19.50 7.7% 11.0 16.4 21.0
56k dwt 10 year old 15.00 14.00 7.1% 6.0 11.8 15.0
52k dwt 15 year old 10.50 9.50 10.5% 3.5 7.6 10.5
Handysize
37k dwt Resale 25.75 23.00 12.0% 17.0 21.7 25.8
37k dwt 5 year old 20.00 17.50 14.3% 7.8 14.3 20.0
32k dwt 10 year old 12.50 11.50 8.7% 6.0 9.2 12.5
28k dwt 15 year old 7.25 6.75 7.4% 3.5 5.5 7.3 https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/upl…_compressed.pdf
Freight futures am update Capesize up ~7%
Panamax up ~6%
BCI timecharter of the 5 T/C routes 180000 37453 2106
BPI timecharter of the 5 T/C routes 82500 22949 -322
BSI timecharter of the 10 T/C routes 58328 23423 233
BHSI timecharter of the 7 T/C routes 38200 20037 161
BDI 2889 +81
BCI timecharter of the 5 T/C routes 180000 37453 2106
BPI timecharter of the 5 T/C routes 82500 22949 -322
BSI timecharter of the 10 T/C routes 58328 23423 233
BHSI timecharter of the 7 T/C routes 38200 20037 161
BDI 2889 +81
Nastavi li ovako moga bi BDI do kraja tjedna preći granicu 3000 bodova....
Da, i nadajmo se da ce Atpl to popratiti s 300 kn.
Navali narode, još malo pa nestalo ispod 300
Kako selektira podatke. NMM nisi spomenuo? NMM ove godine do sad 300%, anualizirano 1000%. Ali pazi, to bez ikakvog rizika. Procitajte na ovoj temi na strani 8 sta sam pisao. Znaci imate kontenjere sigurne, a ako dry povuce bit ce jos vece ludilo. Znaci rizicnija dionica mora narasti 2000% da vi budete zadovoljni, a ne 20. Pa jel vi shvacate investiranje? Ono sta ja hocu da se meni kaze je sta je upucivalo na bolju godinu? Od ikoga od vas. Osim niskog orderbooka. Kojim je podacima ekipa baratala, osim bacanjem graha, da ce godina biti dobra? Da se rute nisu promjenile, nista od ovoga ne bi bilo. Ali pricekajmo. Rekao sam prije, ne prodajite atpl jer su vozarine dobre i nema smisla prodavati. Pogotovo s ovakvom ekipom sljedbenika. Dal to toliko vrijedi vas i onako ne zanima. Pa sta bi meni tuđa zarada smetala? Reko sam, dry bulk me iznenadio i nisam vjerovao da će ovako narasti, ali jos jednom, da me itko poslusao i zamjenio ATPL NMM-om, bio bi mnogo bogatiji.
Ja bi se referirala na ovo pitanje postom koji je Parica postao jos AD 2020 :)) i koji se meni urezao u memoriju. Citam ja vas, pametne.
Dakle post je od 09.10.2020., a kaze:
"Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-char…blish-shipping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/artic…ys-current-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost..."
Kvark ima pamcenje ko slon
Display MoreKako selektira podatke. NMM nisi spomenuo? NMM ove godine do sad 300%, anualizirano 1000%. Ali pazi, to bez ikakvog rizika. Procitajte na ovoj temi na strani 8 sta sam pisao. Znaci imate kontenjere sigurne, a ako dry povuce bit ce jos vece ludilo. Znaci rizicnija dionica mora narasti 2000% da vi budete zadovoljni, a ne 20. Pa jel vi shvacate investiranje? Ono sta ja hocu da se meni kaze je sta je upucivalo na bolju godinu? Od ikoga od vas. Osim niskog orderbooka. Kojim je podacima ekipa baratala, osim bacanjem graha, da ce godina biti dobra? Da se rute nisu promjenile, nista od ovoga ne bi bilo. Ali pricekajmo. Rekao sam prije, ne prodajite atpl jer su vozarine dobre i nema smisla prodavati. Pogotovo s ovakvom ekipom sljedbenika. Dal to toliko vrijedi vas i onako ne zanima. Pa sta bi meni tuđa zarada smetala? Reko sam, dry bulk me iznenadio i nisam vjerovao da će ovako narasti, ali jos jednom, da me itko poslusao i zamjenio ATPL NMM-om, bio bi mnogo bogatiji.
Ja bi se referirala na ovo pitanje postom koji je Parica postao jos AD 2020 :)) i koji se meni urezao u memoriju. Citam ja vas, pametne.
Dakle post je od 09.10.2020., a kaze:
"Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-char…blish-shipping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/artic…ys-current-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost..."
Ja sam o tome pisao prije 3 godine u analizi. Ako hocete potrazim. Ajmo onda ovako. Kako su to svi u strahu, a brodogradilista puna kao sipak sljedece 3 godine? Samo sto su prvi na redu kontenjeri, jer su prvi poceli rasti. Cim su malo vozarine porasle, nitko se vise ne boji? Dal to ikoga podsjeca na neka starija vremena?
Display MoreDisplay MoreJa bi se referirala na ovo pitanje postom koji je Parica postao jos AD 2020 :)) i koji se meni urezao u memoriju. Citam ja vas, pametne.
Dakle post je od 09.10.2020., a kaze:
"Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-char…blish-shipping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/artic…ys-current-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost..."
Ja sam o tome pisao prije 3 godine u analizi. Ako hocete potrazim. Ajmo onda ovako. Kako su to svi u strahu, a brodogradilista puna kao sipak sljedece 3 godine? Samo sto su prvi na redu kontenjeri, jer su prvi poceli rasti. Cim su malo vozarine porasle, nitko se vise ne boji? Dal to ikoga podsjeca na neka starija vremena?
To je za bulk bolje nego za kontenjere, jer ako potraje ova potraznja za bulk, bulk jednostavno nece moci tek tako povecati brodove radi popunjenosti sta ide u prilog bulku vise nego kontenjerima.
Ja sam o tome pisao prije 3 godine u analizi. Ako hocete potrazim. Ajmo onda ovako. Kako su to svi u strahu, a brodogradilista puna kao sipak sljedece 3 godine? Samo sto su prvi na redu kontenjeri, jer su prvi poceli rasti. Cim su malo vozarine porasle, nitko se vise ne boji? Dal to ikoga podsjeca na neka starija vremena?
To je za bulk bolje nego za kontenjere, jer ako potraje ova potraznja za bulk, bulk jednostavno nece moci tek tako povecati brodove radi popunjenosti sta ide u prilog bulku vise nego kontenjerima.
To je istina, ali kako rekoh, bulkera ima dovoljno. Gledajte, i ja se nadam da ce biti perfect storm. Dal bi ikad kupio ATPL, uz sve ostale brodare? NIKAD. Tu stajem. Kako rekoh, ja sam napravio analizu, i znam da je i uz rast od 20%, a ostali uz rast 300 pa i vise, ATPL jos uvijek daleko najskuplji. Toliko od mene
" kad vec spominjemo pogadanje, potrazite sta je migra zadnjih 10 godina pisao na poslovnom na jadroplovu i atplu gdje to leti jer dry bulk leti u nebo. Nekad i corava koka zrno pogodi."
samo iznimno potežem za ovim činjenicama kada me neutemeljenim objedama napadaju oni koji o sebi govore više nego bi ja trebao.
sve je dokumentirarano i lako provjerljivo.
na marketu sam od kraja 2003 ali tek od 2009 sam se uključio u komentiranje(PD).
od 2008-2009 nisam investirao jer sam čekao da promicatelji crnila pesimizma,defetizma,depresije odrade svoj posao baš kako su ga i primjerice donedavno odrađivali na atpl,kako je nekolicina nas dokazala nebrojenim dokazima na dokaze početkom 2021.godine,samo treba čitati ovu temu(ali i temu atpl) od početka i sve je CnB dokumentirano.
ovo što ću sada iznjeti je iz glave pa je moguće da postoje manja vremenska odstupanja i manje korekcije u brojevima pojedinih stavki ali sve je moguće dovesti u svezu sa mojim komentarima,očekivanjima,prognozama iznesenim na PD.
2009 sam investirao u u lrh po 1200 nedugo nakon toga išla je javna ponuda po 2250
u kodt po 1000 prodano nakon prvog splita dionica
u mais po 60 prodano za koju godinu po 300
u himr po 200 prodano za koju godinu po 830
od turizma još u hmst prinos >100% na 2-3g
hupz prinos isto blizu 100%
ht sam kopvao po 150 prodao na 190
ZB sam kopovao po 11 prodao pola na 16(ostalo 1/2)
hpb sam kopovao po 460 prodavao na 60(ostalo 1/3)
pvcm kupovao u delistingu po 180(današnjih 18.000)
do sada na pvcm pokupi divki u iznosu 140% na uloženo + kapitalni prinos po zadnjoj cijeni dodatnih >300%.
2016 bio bull nastrojen na ATPL kupio na 2xx prodao na 6xx( 1/3) sve javno objavljeno.
kupio jdpl na avg 22 (i dalje držim sve) manja količina.
bio sam svojevremeno i bull nastrojen na građevinu koja je u startu na mojem favoritu ponudila prinos od 300% na <1g usljedio je pad ali su danas opet u plusu u odnosu na moju bull početnu.
danas je primjerice ingra x3 u odnosu na moja tadašnja bull očekivanja.
sve ove kupoprodaje je moguće pročitati na pripadajućim temama
moguće da sam i nešto manje bitno izostavio.
nikad nisam napisao slova na temi dionice koju nisam imao,pa sukladno tome nikad ništa negativno protiv dionice koju nisam imao.
NMM nije samo dry bulker jer ima kontejnersku diviziju,a ovo je tema dry bulk pa...
kontejneri su mjesecima ranije zabilježili veliki rast vozarina i svaka usporedba je zlonamjerna manipulacija.
ako nisam to već 10 puta ovdje ponovio ali očito u nedostatku...
a ima toliko izrečenih vlastitih očekivanja na temu dry bulka na koje bi se svatko od nas mogao referirati ali krivi su drugi jer su argumentirano nebrojenim dokazima na dokaze upučivali iste na tešku zabludu?
držim da je bitno mudrije se posvetiti sektoru a ne osobnostima komentatora,neki su očito pogođeni vlastitim velikim javno iznesenim promašajima za 2021 imali potrebu prebaciti raspravu u tom smjeru.
neka tika taka presudi našim javno izrečenim očekivanjima,okladama ili čemu već...
prerano je za rezime,mislim nije ali biti će upečatljiviji tamo negdje krajem godine.
zašto to očekujem?
bdi 2.889
Freight futures am update Capesize up ~7%
Panamax up ~6%
kota 3000 pred padom
Iron ore prices continue to rocket, but 65-62Fe spread has also reached highest level on record
potražnja za brazilskom sirovinom nikad veća,sjećate se od neki dan one VALeove grabeži za capeovima?
u ostatku godine proizvodnja će ubrzati,po najavama...
srijeda,glad i strah idu dalje na istoku
Good Morning - Iron ore is at a record high , up US$2.40 or 1.3% to US$193.85 a tonne. (CFR Tianjin port)
Display Morevisoke cijene steela podupiru proizvodnju jer profit pokreće glad za sirovinama,tu je i strah od nedostatka istih pri činjenici da su zalihe nisko,vlro nisko kada se uzme u obzir i povečanje proizvodnje.u tim okolnostima cijene sirovina mogu samo divljati i pad kote 200$ za iron ore je pitanje dana.
nema rudara u svijetu koji se neće polomiti da ugrabi takvu zaradu,najtraženija je sirovina iz brazila,ona koja je najdalje od dominantnog mjesta proizvodnje.
čini se da ništa nemože zaustaviti i posljedični daljni rast vozarina za capesize >40k već uskoro,za krajnji peak u 3Q samo je nebo granica ako kina zadrži tempo a ostatak svijeta očekivano jače potegne iz covid depresije.
nema nemoguće pozitivnog scenarija,sa time se slaže svakim danom sve veći broj dubinskih poznavaoca sektora.
posebice jer će se ovo protegnuti kroz MIN sljedeće 2-3 g. a moguće i znatno duže.
što duže veća je izglednost nikad viđenog partya za one na palubi.
prije koji mjesec sve je izgledalo na dugom štapu,sada je dokazano na kratkom,cijene su otišle gore ali to je cijena smanjivanja rizika.
i osobno razmišljam o dokupu jer neodoljivo navlači na once in a lifetime opportunity.
naši dry bulkeri su i dalje značajno podcijenjeni a sada kada se rizici za sektor značajno smanjuju ili nestaju ostaje samo....
MARKET DRIVERS: STEEL PRICES SURGE IN USA AND EU, SPIKING THE INTEREST OF ASIAN MILLS TO SUPPLY MARKET GAP
The price of steel has increased to its highest level since the 2008 financial crisis due to acute coil shortages in Europe and the USA. The situation seems unlikely to change until steel production picks up in the second half of the year. Consequently, increasing export opportunities will prevail in Q2, attracting the interest of Asian mills. In the Us, the price increase is deemed to be due to supply-side issues, while in Europe, it stems from a combination of strong downstream demand and supply-side shortages. Thus, since the start of the year, prices in the US for hot-rolled coil have risen by 33% and prices in Europe have increased by 37%. The absence of US import tariffs on Korean products Is already translating into an increase of steel exports to the US. Meanwhile, Japan forecasts its export will increase 21% in the year for Q2. Concerning European steel, India's involvement is expected to grow, as despite having already exceeded its EU quota, they expect for more steel to be allowed in. China is also looking to supply the world steel market gap; however, their intentions are unlikely to last as they similarly expect domestic prices of steel to increase due to reduced domestic output. Overall, steel production is slow to recover after the lockdown, and with more moving parts, export opportunities are expected to remain well into Q2.
#China's Q1 2021 agricultural imports are up sharply on the year given all the buying they have done in recent months. That includes 6.7 million tonnes of #corn, more than they used to import in an entire year. #Soybeans are also a YTD record.
ovo nije usporedba sa covid godinom
#China's #industrial profit surged 137% y/y in Jan-Mar to 1.83 tn yuan, up 50.2% from the same period in 2019, said National Bureau of Statistics.