1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • Bartolomeo
    Student
    Reakcija primljeno
    76
    Postova
    60
    Member since
    February 17, 2020
    • June 12, 2023 at 3:52 PM
    • #9,961
    Quote from migra

    zašto dry bulk bez cenzure?

    iz potrebe da se o dry bulku može argumentirano raspravljati u opuštenijem tonu od onog koji zahtijeva tema ATPL.

    razumijem želju da se održi što profesionalniji nivo rasprave bez "zatrpavanja" kako bi se svim korisnicima omogučilo što više informacija uz što manje čitanja na temi ATPL.

    s druge strane neki su komentatori u nedostatku kontraargumenata izvrgnuti napadima onih koji bi htjeli da se NEkomentira jer to nije u skladu sa njihovim motivima,ciljevima,zadacima te "provociraju" nebi li izazvali protureakciju.

    odgovaranjem na provokacije slažem se nepotrebno se zatrpava i stvara dodatan posao za moderatore od kojih se traži "čišćenje" od "zatrpavanja".

    nejednom sam predložio onima koje smetaju moji komentari da ulože 5sec svog vremena,da me stave na blok,ignore,da ne čitaju moje komentare ali s obzirom de se je samo manjina odlučila na taj potez sve je jasno.

    nije teško zaključiti što se krije iza želje onih koji na forum o komentiranju o investiranju dolaze sa namjerom da se on pretvori u forum za NEkomentiranje.

    naravno i oni su ovdje više nego dobrodošli ako žele,ako imaju hrabrosti u otvorenoj raspravi bez vrijeđanja se sučeliti argumentima.

    veselim se i zahvaljujem unaprijed na preispitivanju mojih argumenata.

    za početak iako već na drugoj temi napisano trebat će ponoviti neke stvari,za uvod i da se od nećega počne...

    kako će dolaziti tako će i ovdje biti sve više novih mat.činjenica uključivano u raspravu.

    dry bulk je jedan od specifičnijih sektora kako poslovanja tako i za investiranje.

    nekome ne odgovara,nekome baš ono što želi.

    generalno rizčniji od prosjeka sa potencijalno velikim gubitcima ali i dobitcima.

    ciklusi se izmjenju iz jedne u drugu krajnost,to je povijest.

    budućnost nas neusporedivo više zanima,ako se mene pita sada bi ta budućnost trebala biti još bitno interesantnija jer očekujem

    novi uzlet prije svega ATPL kada je ZSE u pitanju jer ostali brodari su od bitno manjeg interesa.

    novi uzlet nije više novi jer se je on na razini svj dry bulka (+50%) već materijalizirao sa jasnim naznakama i preporukama analitičara

    da će se uskoro nastaviti na novu + razinu.

    ono što je realno za očekivati je copy paste obrazac nekih razmjera.

    kojih?osobno uvijek mi je bilo od sekundarne važnosti ako je primarni uvijet ispunjen.

    tko misli da mu neće biti dovoljno,može pokušati tamo gdje misli da će mu biti dovoljno.

    svi mi po vl izboru sami odlučujemo i snosimo posljedice.

    meni su rezimei najdraži dio posla,pa ćemo i ovdje nekad u nekoj budućnosti ali najkasnije za 2g napraviti ozbiljan rezime,izgledno da će to biti i za 1g a nebi bila senzacija da ćemo biti primorani i prije toga.

    sa investitorskog stajališta to nebi trebalo biti predugo čekanje.

    i za trejdere ovo bi trebao biti jedan od vrlo zanimljivih,profitabilnih "alata" u vremenu pred nama.

    očekujem i veselim se i njihovom doprinosu ovoj temi.

    Display More

    Migra ,može li jedan osvrt na trenutno stanje,očekivanja u buućnosti i jeli još aktualna ova procjena od prije 2 g? U kojoj mjeri je rat u Ukrajini utjecao na dry bulk i jesmo li na dobrom putu?

  • nascar
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    550
    Postova
    357
    Member since
    February 17, 2020
    • June 13, 2023 at 3:12 PM
    • #9,962

    BCI 5 T/C routes 180000 13163 461

    BPI 5 T/C routes 82500 10297 2
    BSI 10 T/C routes 58328 7946 -38
    BHSI 7 T/C routes 38200 8665 -181

    BDI INDEX 1074 +18

    Dry Bulk
    Capesize: up ~1%
    Panamax: up ~3%

  • josip100
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    580
    Postova
    492
    Member since
    March 26, 2020
    • June 14, 2023 at 7:39 PM
    • #9,963

    Freight Futures AM Update

    Dry Bulk

    Capesize: flat

    Panamax: up 5%

  • etoimene
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    642
    Postova
    798
    Member since
    February 18, 2020
    • June 18, 2023 at 9:24 AM
    • #9,964

    Nije baš 100% prikladno za ovu temu, ali nisam našao bolje povezanu ...
    https://media.licdn.com/dms/image/D4E2…I_FspZV50gn0Qvc

    ;(

  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • June 19, 2023 at 3:37 PM
    • #9,965

    BCI 5 T/C routes 180000 12375 -299

    BPI 5 T/C routes 82500 10733 -5

    BSI 10 T/C routes 58328 8263 33

    BHSI 7 T/C routes 38200 8288 -58

    BDI INDEX 1065 -11

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • July 4, 2023 at 2:59 PM
    • #9,966

    Počela je i druga polovica godine 2023...i to ne baš previše dobro...

    Sudeći po futuresima ove godine ode mast u propast...bar što se tiče vozarina...

    BCI 5 T/C routes 180000 13279 -413

    BPI 5 T/C routes 82500 8891 -239

    BSI 10 T/C routes 58328 8219 -2

    BHSI 7 T/C routes 38200 7834 -162

    BDI INDEX 1044 -24

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • D_artagnan
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,978
    Postova
    2,570
    Bookmarks
    1
    Member since
    October 16, 2020
    • July 4, 2023 at 6:05 PM
    • #9,967

    I onda JDPL ugovori 20k za brod 🤔 carobnjaci a 😎, + sa starim brodom za rezaliste sto voze staro zeljezo u turaku nam jos donosi poprilicno $$$$ 😳

  • Online
    Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • July 4, 2023 at 10:45 PM
    • #9,968
    Quote from D_artagnan

    I onda JDPL ugovori 20k za brod 🤔 carobnjaci a 😎, + sa starim brodom za rezaliste sto voze staro zeljezo u turaku nam jos donosi poprilicno $$$$ 😳

    Nije lako ni onima što tribaju brodove pa nude više za duže periode za dio tereta da se osiguraju ako vozarine podivljaju.

    Tricky one

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • July 5, 2023 at 2:27 PM
    • #9,969

    Dry bulk fleet development 2017 to 2028 Navigating the dry bulk market: challenges, opportunities and future outlook | World Ports Organization

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,012
    Postova
    2,759
    Member since
    February 14, 2020
    • July 5, 2023 at 2:29 PM
    • #9,970

    BCI 5 T/C routes 180000 12234 -1045

    BPI 5 T/C routes 82500 8723 -168

    BSI 10 T/C routes 58328 8104 -115

    BHSI 7 T/C routes 38200 7737 -97

    BDI INDEX 994 -50

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 7, 2023 at 2:12 PM
    • #9,971

    Panama Canal Delays Draft Restrictions but Lowers Number of Transits


    Panama Canal Delays Draft Restrictions but Lowers Number of Transits
    The Panama Canal Authority delayed the planned further draft restrictions for vessels making the transit that had been due to go into effect yesterday...
    maritime-executive.com
  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • July 7, 2023 at 3:20 PM
    • #9,972

    Ovo ce drasticno povecati scrapping u iduce 3 godine.

    UN adopts tougher climate targets for global shipping industry | Hellenic Shipping News Worldwide

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 8, 2023 at 12:24 AM
    • #9,973

    El Niño has officially begun. UN says phenomenon likely to threaten lives, break temperature records


    El Niño has officially begun. UN says phenomenon likely to threaten lives, break temperature records
    The warmest year ever recorded, 2016, started off with a powerful El Nino that helped to boost global temperatures.
    www.cnbc.com
  • lebowski
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,518
    Postova
    1,266
    Member since
    February 26, 2020
    • July 8, 2023 at 10:44 AM
    • #9,974
    Quote from Shogun

    Ovo ce drasticno povecati scrapping u iduce 3 godine.

    https://www.hellenicshippingnews.com/un-adopts-toug…pping-industry/

    Bullish za sve sektore, ali najviše za tankere.

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • July 8, 2023 at 11:51 AM
    • #9,975
    Quote from lebowski
    Quote from Shogun

    Ovo ce drasticno povecati scrapping u iduce 3 godine.

    https://www.hellenicshippingnews.com/un-adopts-toug…pping-industry/

    Bullish za sve sektore, ali najviše za tankere.

    Ali će još više tražiti velika ulaganja kako u novogradnje tako i u modernizaciju postojeće flote. I to sad kad je kapital postao skup a povrat neizvjestan.

  • amerikanec
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    497
    Postova
    283
    Member since
    February 13, 2020
    • July 8, 2023 at 12:09 PM
    • #9,976

    Trziste ce naci neki potrebni balans odrzivosti i profitabilnosti te ocekujem porast vozarina do kraja ove godine i iduce al daleko od nekih spektakularnih skokova a 2025.ce bit "skakljiva" te sam stoga izbalansirao svoj portfelj i odlucio da mi je Atpl potentnija od Rivp te prebacio fokus na brodare a uslijed petogodisnjeg minimuma Bdi-a procjenio da je dno blizu.

  • lebowski
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,518
    Postova
    1,266
    Member since
    February 26, 2020
    • July 8, 2023 at 1:47 PM
    • #9,977
    Quote from Manu
    Quote from lebowski

    Bullish za sve sektore, ali najviše za tankere.

    Ali će još više tražiti velika ulaganja kako u novogradnje tako i u modernizaciju postojeće flote. I to sad kad je kapital postao skup a povrat neizvjestan.

    Hoće ako je flota stara. Staro ide u scrap kao što reče Shogun, a što ne ode, vozit će sporije. Sve to znača debelo manja ponuda. Kapaciteti brodogradilišta su zauzeti, prve isporuke današnjih narudžbi su 2026. godine.

  • Robbie
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    468
    Postova
    351
    Member since
    September 23, 2022
    • July 8, 2023 at 3:41 PM
    • #9,978
    Quote from amerikanec

    Trziste ce naci neki potrebni balans odrzivosti i profitabilnosti te ocekujem porast vozarina do kraja ove godine i iduce al daleko od nekih spektakularnih skokova a 2025.ce bit "skakljiva" te sam stoga izbalansirao svoj portfelj i odlucio da mi je Atpl potentnija od Rivp te prebacio fokus na brodare a uslijed petogodisnjeg minimuma Bdi-a procjenio da je dno blizu.

    Slažem se s vama da smo negdje blizu dna što se tiče vozarina, a to potvrđuje i trenutni petogodišnji minimum Bdi-a, te očekujemo porast vozarina do kraja ove godine, samo je potreban neki trigger da vozarine krenu rasti sa ovih razina. Uz marginalni porast flote u slijedećih nekoliko godina trebamo još vidjeti što će biti pravi okidač za porast vozarina, te je vrlo vjerojatno da će razlog za porast biti povećana potražnja iz Kine, bar po ovome što piše u donjoj analizi.

    Once again, we are looking for potential disruptions to cause a tightness in that market before any meaningful turnaround in rates. Furthermore, Sub-Cape rates are now back to pre-Covid run rates, having declined considerably in the last 18 months. Overall, the macro picture will play a major role on how the market develops, but without a change in the pace of trade, the main thing bulls have going for is the very low absolute level of spot rates that could potentially translate to high percentage increases when the time comes.

    Following a period of high uncertainty and significant disruptions across the commodity spectrum, the gradual normalization of trade is shifting the market’s attention back to the traditional demand and supply dynamics that have shaped dry bulk profitability for decades. As effective fleet supply growth for the next few years looks marginal, demand will be the main determinant of spot freight rates with China returning back to the driver’s seat as the dominant force of bulk imports and thus shipping demand.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • July 9, 2023 at 2:25 PM
    • #9,979
    Quote from lebowski
    Quote from Manu

    Ali će još više tražiti velika ulaganja kako u novogradnje tako i u modernizaciju postojeće flote. I to sad kad je kapital postao skup a povrat neizvjestan.

    Hoće ako je flota stara. Staro ide u scrap kao što reče Shogun, a što ne ode, vozit će sporije. Sve to znača debelo manja ponuda. Kapaciteti brodogradilišta su zauzeti, prve isporuke današnjih narudžbi su 2026. godine.

    Stalno kao nema slotova za bulkere a flota ipak raste uz godine u godinu. Iz izvjesca nase ex stecajuse jdpl:

    "Do toga je prvenstveno došlo zbog smanjenja trgovine prijevoza tereta u kontejnerima, smanjenju prijevoza

    rasutih tereta morem te povećanja nosivosti flote u promatranom razdoblju, koja je u istom razdoblju narasla za

    2,8% na godišnjoj osnovi u 2022. godini. Tijekom 2021. godine nosivost flote je narasla za oko 3,6% s padom

    prijevoza rasutih tereta od 3,2%, a u 2022. godini flota je porasla za 2,8% dok je pad trgovine rasutih tereta

    morem bio na razini od 2,7%.

    Clarkson predviđa rast prijevoza rasutih tereta tijekom 2023. godine od 1,3 %, što će uvelike ovisiti o brzini

    oporavka svjetskog gospodarstva, pogotovo uslijed mogućeg negativnog utjecaja oboljenja od Covid-19 u

    nekim područjima, povećanje zastoja brodova u nekim od glavnih svjetskih luka kao i negativan utjecaj na

    trgovinu zbog ratnog sukoba između Rusije i Ukrajine."

    Znaci 2021 i 2022 imamo rast flote 3.6% pa opet 2.8%. Da ne ulazimo u slozene kamatne racune zaokruzimo na 5%. Clarkson sad tu predvidja neki rast tereta od 1.3% u na lani. I sad bi vozarine trebale u nebo, mi crtati rakete itd :/

    Cinjenica je da su vozarine 2020/2021 rezultat congestiona tj covida a sada takvog triggera nemamo. Kina bi trebala rasti 10% samo da offseta rast flote zadjnje 2 god (za kojeg svi mantramo da ga nema) a to valjda niko realan ne ocekuje ove godine ili cak iduce?

  • proba
    Početnik
    Reakcija primljeno
    61
    Postova
    37
    Member since
    November 24, 2021
    • July 10, 2023 at 4:24 AM
    • #9,980
    Quote from looserst
    Quote from lebowski

    Hoće ako je flota stara. Staro ide u scrap kao što reče Shogun, a što ne ode, vozit će sporije. Sve to znača debelo manja ponuda. Kapaciteti brodogradilišta su zauzeti, prve isporuke današnjih narudžbi su 2026. godine.

    Stalno kao nema slotova za bulkere a flota ipak raste uz godine u godinu. Iz izvjesca nase ex stecajuse jdpl:

    "Do toga je prvenstveno došlo zbog smanjenja trgovine prijevoza tereta u kontejnerima, smanjenju prijevoza

    rasutih tereta morem te povećanja nosivosti flote u promatranom razdoblju, koja je u istom razdoblju narasla za

    2,8% na godišnjoj osnovi u 2022. godini. Tijekom 2021. godine nosivost flote je narasla za oko 3,6% s padom

    prijevoza rasutih tereta od 3,2%, a u 2022. godini flota je porasla za 2,8% dok je pad trgovine rasutih tereta

    morem bio na razini od 2,7%.

    Clarkson predviđa rast prijevoza rasutih tereta tijekom 2023. godine od 1,3 %, što će uvelike ovisiti o brzini

    oporavka svjetskog gospodarstva, pogotovo uslijed mogućeg negativnog utjecaja oboljenja od Covid-19 u

    nekim područjima, povećanje zastoja brodova u nekim od glavnih svjetskih luka kao i negativan utjecaj na

    trgovinu zbog ratnog sukoba između Rusije i Ukrajine."

    Znaci 2021 i 2022 imamo rast flote 3.6% pa opet 2.8%. Da ne ulazimo u slozene kamatne racune zaokruzimo na 5%. Clarkson sad tu predvidja neki rast tereta od 1.3% u na lani. I sad bi vozarine trebale u nebo, mi crtati rakete itd :/

    Cinjenica je da su vozarine 2020/2021 rezultat congestiona tj covida a sada takvog triggera nemamo. Kina bi trebala rasti 10% samo da offseta rast flote zadjnje 2 god (za kojeg svi mantramo da ga nema) a to valjda niko realan ne ocekuje ove godine ili cak iduce?

    Display More

    Kad je to netko objašnjavao i pisao u analizi da će se dogoditi, i to prije dvije godine, svi su se čudili kao pura dreku, i govorili kako to nije istina. Ali ok, ekipa ovdje ima veliko znanje, pa bolje njih slušati. Rakete su uvijek poželjne

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. ZABA (Zagrebačka banka d.d.) 1.9k

      • Like 1
      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:01 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 10:55 AM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      888k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 10:55 AM
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 10:46 AM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. goranlagea

      May 22, 2025 at 10:46 AM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 10:39 AM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. All

      May 22, 2025 at 10:39 AM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 10:14 AM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      912k
      2.1k
    3. sokol74

      May 22, 2025 at 10:14 AM
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 471

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 21, 2025 at 12:58 PM
    2. Odgovora
      471
      Pregleda
      204k
      471
    3. umalo

      May 21, 2025 at 12:58 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 10:55 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    goranlagea May 22, 2025 at 10:46 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    umalo May 21, 2025 at 12:58 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    All May 21, 2025 at 11:26 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM
  • CROS (CROATIA osiguranje d.d.)

    marinac May 20, 2025 at 9:23 AM
  • Što smo danas tržili

    vitoo May 19, 2025 at 4:32 PM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    accountant May 16, 2025 at 7:37 PM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    16 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 6 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™