Display MoreDisplay MoreZa upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.
A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.
Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.
Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?
Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.
A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.
No dobro. Sve ce se rasplesti.
Povijest te demantira. Ako pogledas graf kretanja BDI-a vidjet ćeš da indeks rijetko prelazi razinu od 2000 bodova i relativno kratko ulazi u zonu dogoročne profitabilnosti. Naravno, postoje vise i manje uspješno vođene kompanije pa nema pravila. Al bulk kompanije se redovito češće dokapitaliziraju i propadaju od tankerasa. To “ponešto” govori o rizicima.
https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
index vozarina bulkera je volatilniji nego tankera shodno tome takvo je i kretanje dionica ali po tome zakljucit sta je u odredjenom momentu stabilnijie je krivo, tankersko trzisto je kroz svoju povijest imalo poprilicne krize, isto tako izjavit da se bulk kompanije cesce dokapitaliziraju i propadaju kroz povijest ne stoji jer je to bio slucaj samo zadnjih 6-7 godina sve uzrokovano pretjeranim novogradnjama 2008 i pretjeranim supply stanjem koje sad ima problem s istim tim povecanjem supply, s druge stane rec da bdi ne prelazi 2000 bodova isto nista ne znaci puno jer u svakoj toj jedinici vremena postoji razlicit trosak tih kompanija pa danas 2000 bodova ili 2000 bodova 1998 nije usporedivo ako se gleda samo sa brojem indexa da bi se zakljucilo koja je profitabilnost bila kroz povijest, tko moze garantirat na temelju povjesti da tankersko trziste nece upast u isto stanje s dokapitalizacijam sljedecih 5 godina, jedno stoji da je bulk sektor volatilniji, a s tim i povrati na tim klasama imovine, s te strane u negativnim periodima trpe velike minuse, a u pozitivnim brutalne dobit i kad se to ispegla nekakav average vjerovatno dobijes povrat slicnu i tankerima samo s vecim oscilacijama, a i to o propadanjima kako to bas nije tako lako dovoljno je pogledat i nase kompanije vecina njih ima koliku povjest u tom biznisu 70 tak godina sta nije zanemarivo, da ovaj zadnji period nije bio jedan od tezih perioda bio je ali i stoga razloga oporavak kad se desi tko prezivi ce brat vrhnje tako je uvik bilo.