1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 4, 2022 at 7:27 PM
    • #12,261

    Part 2

    Znaci kako smo sumirali do sada po redu skupstine uvod je bio izlaganje uprave, to je u principu bilo izlaganje koje je vec bilo dostupno kroz javno dostupne podatke, zaboravio sam reci da je nakon toga usljedilo kratko izlaganje Bojana o protuprijedlogu koje je isto bilo u principu slicno kao obrazlozenje koje je dato povodom upucenog protuprijedloga. Napomenut cu da su informacije koje su prezentirane birane na nacin da je pokusano prezentirati ono bitno, pogotovo u kontekstu protuprijedloga jer je to vecini najzanimljivije, a i iz razloga sta zelim objasniti razloge zbog cega sam ja glasao protiv i s druge strane prezentirati koliko su informacije dobivene izlaganjima sudionika i vlastitim angazmanom kroz pitanja upravi dobivene na samoj skupstini bitne kod ovakvih glasovanja. Sama skupstina je trajala 2.5 sata te je nemoguce svemu se posvetiti u konacnici iako je dobar tog vremena protokolarne prirode.


    Nakon uvoda krece izlaganje predsjednika upravnog odbora Igora Bilbije, u svom izlaganju spominje ciljeve kompanije, razduzivanje, razumna obnova flote i koliko je moguce kontinuirana isplata dividende. Uz to spominje dosadasnje ostvarene rezultate u kontekstu kako se kompanija u godinu i pol dana razduzila 45% ako govorimo o neto dugu s 128 mil $ na 71 mil $. U referiranju na protuprijedlog istice kako Bojan u svom protuprijedlogu u kojem govori o dobroj bilanci i rezultatima zbog kojih i podnosi protiuprijedlog za vecu dividendu je mozda zaboravio posvetiti paznju casflow-u tj. capex-u na sta je dodatno pojasnio sta to znaci, a to da capex sljedecih 9 mjeseci iznosi oko 83 mil $ (cca 620mil kn, od toga je dio mi kreditnog financiranja), uz napomenu da taj iznos predstavlja cca 110% trzisne kapitalizacije da se bolje shvati o kojoj velicini kapitalnog ulaganja je rijec, medjutim ono sta je bitno tj. najbitnije u tom naglasavanju capex-a je da to znaci da ce kompanija oko 43mil $ (cca 320 mil kn) u sljedecih 3-6 mjeseci financirati iz vlastitih sredstava, uz naglasavanje da ako se ide isplacivati visoka dividenda u ovom trenutku i s obzirom na trenutno stanje s vozarinama da bi se kompanija mogla naci u situaciji da mora smanjiti svoj capex te da je trenutno predlozena dividenda optimalna, a da kompanija pri tom se ne nadje u situaciji da znacajno smanji svoj capex. Kroz daljni tijek skupstine jos je napomenuto da recimo Ston koji je prodan ali jos nije predan kupcu, te teoretski kupac jos moze odustati od kupnje iz nekoga razloga te da to isto predstavlja rizik dok god se predaja broda ne izvrsi iako malo vjerovatno.


    U daljnjem tijeku skupstine pitanja dionicara (mene uglavnom barem vezana za kompaniju) koja su bitna za istaknuti tj. jedno koje je posebno bitno u smislu ovog protuprijedloga koje sam ja pitao tice se stranice 57 revidiranog izvjesca. Na toj stranici je navedeno da je kamatna stopa za kredite na brodovima od 3,75%-7,4% + Libor, dok je na dnu navedeno citirat cu:

    „Grupa tijekom otplatnog razdoblja mora poštovati sljedeće pokazatelje: minimalno stanje novčanih sredstava na bankovnom računu, minimalno stanje novčanih sredstava po svim računima Grupe, omjer ukupnih obveza i vrijednosti imovine i LTV omjer. Na izvještajni datum Grupa u potpunosti ispunjava sve ugovorne kovenante“

    Pitanje se odnosilo da ako mogu da objasne kovenante jer to je uzasno bitno radi raspolaganja novcanim sredstvima i radi pretpostavljam kontrole kamatne stope po kreditima s obzirom da je naveden raspon to je moja neka predpostavka ali nisam siguran jer nisam dobio odgovor na taj dio ali sam ga gore istaknuo jer se malo namece kao logican, uostalom odgovor je bio kako slijedi.

    Grupa prema obvezama kredita mora imati oko 4-5 mil $ minimalnih novcanih sredstava na racunu, uz to grupa ima restrictive cash za odredjene kreditne obveze koji se nakuplja na racunu te je u ovom trenu negdje oko 11 mil $ sta znaci da grupa taj novac ne moze trenutno koristiti, ali postoje neki uvjeti koji valjda grupa treba zadovoljit da bi taj iznos mogla koristit ali zasad ga ne smije koristit. Ove dvije stavke se ne zbrajaju ali se u nekoj mjeri preklapaju tako da mozda mozemo zakljucit da je to iznos koji je vlasnistvo kompanije ali ga zasad ne moze koristit i raspolagati sa njim, vjerovatno je to oko 100 mil kn neka moja procjena, ovo je jako bitno u kontekstu novcanih odljeva i koliko kompanija moze koristit toga za ulaganje i isplatu dalje i jako je bitno u ovom trenutku pogotovo zbog isplate dividende kada se gleda novac na racunu i sta je zapravo taj novac. Ovdje cu dati jednu osobnu pretpostavku, a to je da koristenje ovog restrictive casha vrlo lako moguce vezano za neki omjer duga i vrijednosti imovine, mozda prodaja Stona i smanjenje tog omjera bi mogla utjecat da se ta lova oslobodi, ovo je samo moje nagadjanje jer ocito postoji nekkav kriterij koji kompanija mora zadovoljiti da bi se taj novac oslobodio.


    Drugo pitanje skratit cu ga na odgovor se tice da kompanija i u narednom periodu ce raditi na refinanciranju dugova jer nekoliko kredita ima dospjece sljedece godine. Ovdje cu reci jos jedno osobno misljenje, mislim da je i to refinanciranje bitno u kontekstu prvog pitanja jer kompanija je krajem 2020 i pocetkom 2021 refinanirala polovicu flote kada je situacija u kompaniji bila puno gora i taman na nekom pocetnom jos dijelu covida i ciklusa okretanja vozarina, kada su zasigurno neki uvjeti kredita bili kompliciraniji i gori s obzirom u kojem stanju je kompanija bila, a danas je kompanija s manje duga i financijski jaca da bi vjerovatno trebala imat bolji tretman iako su i danas opet neke druge sile na dijelu.


    Trece pitanje tj. odgovor odnosio se na to da je kompanija izabrala omjer 40-60 financiranja kamsarmaxa zato sta s manjim udjelom vlastitog kapitala su kamate bile vece tj uvjeti financiranja gori te su iz toga razloga odlucili na 40% udjela u financiranju s tim da jos neke finalne stvari oko uvjeta financiranja moraju dovrsiti u ovom periodu pa i planiranje buduceg cashflow nije skroz u potpunosti zakljuceno.


    Cetvrto pitanje se odnosilo po pitanju duga po brodu da li kompanija ima neki cilj po tom pitanju, odgovor je bio da je cilj kompanije da do sljedece godine prije akvizicije kamsarmaxa bude najnize zaduzena kompanija u drybulku (ako sam to dobro zapamtio i pretpostavljam da govori o neto dugu) te da nije cilj u ovom trenutku povecavati broj brodova (sad ovo „najnize“ je relativno s obzirom kako ce se ostali po tom pitanju kretat ali ukazuje na ciljeve kompanije). Napomenuo je da bi prodajom Stona prakticki neto dug kompanije bio oko 52 mil $ sta predstavlja 4,6mil $ po brodu i jedan je valjda od najnizih zaduzenja kod drybulk brodara ako ne i najnizi, tipa safebulk ima oko 6,6 mil po brodu, ali i u ovoj racunici od 52 mil $ bi trebalo valjda i prilagodit ovo vece vlastito financiranje do kraja godine i kako ce utjecat na neto dug.


    U odgovorima na dva pitanja ostalih dionicara istaknut cu dva odgovora


    U jednom od odgovora na pitanje, odgovor je bio da je kompanija spremna isplatiti izvanrednu dividendu u 1Q ukoliko bude mogla te ukoliko brodovi koji izlaze iz chartera budu zakljuceni na vozarinama koji to omogucavaju jer ocito neki brodovi (ne znam broj), ce u blizoj buducnosti (mjesec dva) izaci iz chartera te njihovi ugovori i vozarine su jako bitne u planiranju cashflowa kompanije, a kao sta vidimo trenutne vozarine su dosta nize nego su bile.


    Nadam se da ste dobili kvalitetan uvid i da ste uspili sve povezat i shvatit stanje u kompaniji u ovom trenutku, ja cu biti malo slobodan pa cu si dopustit izjavu da dividenda od 60kn na ovoj skupstini bi bila pucanj u nogu kompaniji i da mi nije jasno glasovanje na skupstini koja je isla u smjeru izglasavanja ove dividende poznavajuci sve ove cinjenice koje su bile dostupne na skupstini, ali cini mi se da je ocito da dobar dio uopce ne razumije stanje u kompaniji kada sve ove cinjenice nisu svatili i povezali ali to je mozda i ocito kada se ja cudim zasto nitko ne postavlja pitanja o stanju u kompaniji i financijskim detaljima valjda svi pogledaju dobit i razmisljaju samo o dividendi, a rijetko tko to zna ili zeli malo dublje razumit i sagledat financijska izvjesca i sagledat objavljene planirane investicije ili ih briga pa racunaju neka dobijem ja dividendu, a kompanija neka sama rijesava posljedice kao da to vise nije njihova briga, uostalom i na nasim forumima imamo dosta slicnih pristupa pa valjda je to i neka preslika i na skupstinama, valjda je to hrvatska zbilja financijske pismenosti, ne znam ali malo mi se namece taj zakljucak.

    Da rezimiramo na kraju uz cca 320 mil vlastitih ulaganja u 6 mjeseci i 27,6 mil za isplatu dividende, uz sigurno neku otplatu glavnice kredita u tom razdoblju i da uz to imate jos cca 100 mil kn restrikcija na koristenje vlastitog novca koji imate na racunu, isplata jos dodatnih 7,5 mil $ ili 56 mil kn za dividendu u ovom trenutku jednostavno je previse kome to nije jasno ne mogu mu pomoc, pogotovo jos u kontekstu vozarina koje ne znamo gdje ce biti za mjesec dva dana, a jako su bitne jer tada ce se potpisivat neki novi ugovori. Ali kao i sta sam rekao vec nedavno uvijek se moze naknadno sazvati izvanredna glavna skupstina i traziti dividendu kada se bude sigurnije u stanje ili je pokusati iskomunicirati ako za to ima osnove u rezultatima drustva i casflow-u, dok u ovom trenutku je to za kompaniju bespotrebno veliki rizik i dodatni pritisak na cashflow koji je ionako u ovom kratkom razdoblju velik i koji je ocito planiran detaljno da dodatni veci troskovi tesko da nadju mjesta iako se to nekima cini malo s obzirom na rezultate drustva, uostalom koja je i poanta prodavati brod da lakse isfinancirate novogradnje da bi cijeli ostatak razlike koja vam ostane od broda na kraju isplatili kroz dividendu. Ako to sve u ovih 6 mjeseci isfinanciraju sljedeca godina ce zasigurno biti laksa s obzorom na ulaganja koja su ove godine poprilicna i otplate duga, a uz to i vozarine trebaju popratit jer to je osnovni nacin zarade.

  • Brunos
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,043
    Postova
    523
    Member since
    February 8, 2021
    • September 4, 2022 at 7:45 PM
    • #12,262

    Hvala kolega na detaljnom izlaganju. Da li je bilo ikakvih informacija o ostecenom brodu kao npr.ocekivano trajanje popravka i da li osiguranje drugog broda snosi mozda i oportunitetne troskove odnosno nadoknaduje izgubljene prihode za vrijeme dok je brod van funkcije? Hvala

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 4, 2022 at 8:03 PM
    • #12,263
    Quote from Brunos

    Hvala kolega na detaljnom izlaganju. Da li je bilo ikakvih informacija o ostecenom brodu kao npr.ocekivano trajanje popravka i da li osiguranje drugog broda snosi mozda i oportunitetne troskove odnosno nadoknaduje izgubljene prihode za vrijeme dok je brod van funkcije? Hvala

    Brod je trenutno u brodogradilistu, nakon izlaska morat ce jos jednom stati vjerovatno negdje u europi na povratku jer osteceni camac za spasavanje ne mogu na vrijeme dobaviti, o tocnom planiranom vremenu i osiguranju ne mogu jos nista sluzbeno reci jer tocne detalje jos nemaju da bi sluzbeno stali iza toga. Objava u vezi toga bi trebala biti sluzbeno objavljena na burzi kada bude crno na bijelo

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • September 4, 2022 at 8:24 PM
    • #12,264

    Je li pitao tko sto je sa dvi opcijske kupnje broda?

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 4, 2022 at 8:30 PM
    • #12,265
    Quote from KicanCRO

    Je li pitao tko sto je sa dvi opcijske kupnje broda?

    Bilo mi je na listi uz jedno od pitanja ali na zalost zaboravio sam to pitati puno interakcije, a i kada uprava odgovara nekako vam razmisljanje odluta pa i fokus malo nastrada, kao sta sam i rekao na skupstini se nitko nije javio za postavljanje pitanja dok se ja nisam javio jer sam cekao prvo druge da se jave s obzirom da sam i prosle godine imao cca 8 pitanja pa bi me na pola prekinili da bi dali za rijec drugome da ne budem samo ja odma u fokusu medjutim ni tada se nitko ne javi pa onda opet ja nastavim tako da sam ove godine pokusao biti zadnji ali nije mi uspijelo, ali na kraju tek nakon mene su se neki ukljucili ali to je bilo iskljucivo zbog protuprijedloga i vezano za to, sta da kazem malo zalosno. Mislim da sam kvalitetno prezentirao sve najbitnije da se malo stekne dojam tako da probajte malo donit vlastiti zakljucak o svemu ovome i nadam se javno ovdje dati svoje misljenje (mislim i na ostale) u pogledu razvoja nedavnih i buducih jer ono je na kraju bitno u kontekstu gledanja dionicara na smjer i razvoj komapnije s obzirom da je ocito da mali dionicari mogu u ovoj prici biti bitan faktor za razliku od nekih drugih prica.

  • havi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,895
    Postova
    1,940
    Member since
    February 12, 2020
    • September 4, 2022 at 8:37 PM
    • #12,266

    To s ne dolaskom na skupštine i nepostavljanjem pitanja je nažalost tradicija u nas. Svatko tko ima značajniju sumu dionica…. Dakle recimo vise od 1000 komada (iako je to individualno) trebao bi se nacrtati na skusptini i aktivno sudjelovati. Pišem iz iskustva. I ja sam ratovao na skupštinama nekih naših društava, dok nisam shvatio da je to bez nikakve podrške - skoro pa suludo. Na jednoj od skupština na kraju smo bili dva kontrolna dionicara i ja. Već smo se tako dobro upoznali sa predsjedavajućim, komisijom i svima ostalima da vise nismo skoro ni pokazivali identifikacijske isprave.

    Ove godine nisam mogao, al na sljedecoj skupštini sigurno ćeš imati nekog tko će postaviti ili postavljati sva bitna pitanja za društvo i njegov UO. Promise.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 4, 2022 at 8:45 PM
    • #12,267
    Quote from havi

    To s ne dolaskom na skupštine i nepostavljanjem pitanja je nažalost tradicija u nas. Svatko tko ima značajniju sumu dionica…. Dakle recimo vise od 1000 komada (iako je to individualno) trebao bi se nacrtati na skusptini i aktivno sudjelovati. Pišem iz iskustva. I ja sam ratovao na skupštinama nekih naših društava, dok nisam shvatio da je to bez nikakve podrške - skoro pa suludo. Na jednoj od skupština na kraju smo bili dva kontrolna dionicara i ja. Već smo se tako dobro upoznali sa predsjedavajućim, komisijom i svima ostalima da vise nismo skoro ni pokazivali identifikacijske isprave.

    Ove godine nisam mogao, al na sljedecoj skupštini sigurno ćeš imati nekog tko će postaviti ili postavljati sva bitna pitanja za društvo i njegov UO. Promise.

    Mislim nije da nije bilo dionicara bilo ih je nekih cca 30 tak kao i prosle godine zato je to sve u svemu zacudjujuce taj angazman, mozda neki od njih saznaju detalje prije jer su lokalni znamo kako to ide vec ali sluzbeno je sluzbeno jer onda je javno. Mislim svaka skupstina je drugacija covjek se iznenadi cesto jer budu toliko razlicite. Pa evo recimo ja sam jedini bio taj dvije godine za redom koji je konkretno nesto ispitivao i doduse nisam bas morao ratovati, doduse prosle godine mozda je malo teze bilo neke odgovore dobit, ali recimo prosle godine sam pokusao iskomunicirati s celnicima oko ovih objavljivanja vozarina i koliko nam to znaci, sad koliko je to utjecalo da oni to naprave ili ne, ne znam, ali taj moj angazman zasigurno su primili na znanje jer sam to iskomunicirao mislim kako drugacije iskomunicirati nesto ako ne odes i ne pokusas stupiti u kontakt, a gdje ces nego na GS.

  • enes.razman
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    327
    Postova
    282
    Member since
    May 18, 2022
    • September 4, 2022 at 8:49 PM
    • #12,268

    ovaj imao bi par pitanja prvo je sto se tice Stona ako kupac koji je platio 15 posto kapare za cijenu od 18.5 mil kuna odustane od kupnje dali taj novac ostaje matici i drugo pitanje je dali je uprava dala na znanje da ce se ostati na 12 brodova ili ce pokusati odfinancirati capex kako ste gore objasnili pa ce ATPL imati 13 brodova( jer naime ako dolaze 2 nova Camarsmaxa a prodan je AP Ston flota ce se povecati za 1 brod pa ce ih biti 13 u tom slucaju mi i nemoraju isplatiti dividendu i biti cu zadovoljan ali ako uprava osim AP Stona proda jos jedan brod povecat ce se Capex i u tom slucaju dividenda od 20 kn je mizerna)

  • enes.razman
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    327
    Postova
    282
    Member since
    May 18, 2022
    • September 4, 2022 at 9:05 PM
    • #12,269

    da sam mogao na skupstinu rado bi dosao samo kako rekoh nestima mi komentar uprave navode da ce flota ostati na istom broju brodova i da je Capex toliki koliko je naajvio kolega Statusquo ali onda cemo imati 13 brodova u floti i to pozdravljam ali ako prodaju 1 brod onda ova prica sa Capexom ne stima

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 4, 2022 at 9:08 PM
    • #12,270
    Quote from enes.razman

    ovaj imao bi par pitanja prvo je sto se tice Stona ako kupac koji je platio 15 posto kapare za cijenu od 18.5 mil kuna odustane od kupnje dali taj novac ostaje matici i drugo pitanje je dali je uprava dala na znanje da ce se ostati na 12 brodova ili ce pokusati odfinancirati capex kako ste gore objasnili pa ce ATPL imati 13 brodova( jer naime ako dolaze 2 nova Camarsmaxa a prodan je AP Ston flota ce se povecati za 1 brod pa ce ih biti 13 u tom slucaju mi i nemoraju isplatiti dividendu i biti cu zadovoljan ali ako uprava osim AP Stona proda jos jedan brod povecat ce se Capex i u tom slucaju dividenda od 20 kn je mizerna)

    Ne znam jer mi je nekako logicno da avans ostane ako se odustane kao sta je kod svih ugovora normalno ali mislim da ce se to normalno provesti ali rizik sta je i normalno postoji kao kod svih takvih ugovora, cilj je ne povecavati flotu u ovoj fazi ali prodaja jos jednog broda u nekom trenutku ce ovisit o stanju na trzistu vrijednosti brodova i procijeni uprave, to moze biti mozda za 7 mjeseci, moze za 12, a moze i ne biti jer smatraju da cijene na trzistu nisu dovoljne, a mozda ovisi i o drugim opcijama obnove flote koje se pojave mislim da je to trenutno ukalkullirati predaleko jer je previse nepoznanica koje se mogu desiti da bi vam netko na takvo pitanje dao siguran odgovor kada tocno ce se prodati, mislim da ove godine ne trebamo ocekivat neku jos prodaju broda samo neko moje misljenje i nije sluzbeni stav jer ionako nove brodove dobivaju tek tamo u 6 mjesec zar ne znaci sad su na brodu manje, a vi bi sad jos smanjili jedan brod ni vasa logika ne stima kada ne stavljate u kontekst to ostati na istom broju brodova, veci broj brodova moze tek nastupiti tamo u 6 mjesec zar ne ???., a nece sigurno brod prodati na datum kada dobivaju novi jer eto vama racunica ne stima s istim brojem brodova, znaci i sad u 4Q ce imati manji broj brodova sta bi onda trebali kupiti novi brod da vama racunica stima. Mislim i ston je prodan pa postoji rizik doduse jako mali da to se ne desi, a vi bi sad nesto sigurno znali za neki drugi brod i planirali dividendu sebi, ne ide to bas tako jednostavno.

  • tollway
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,181
    Postova
    1,775
    Member since
    February 28, 2020
    • September 4, 2022 at 9:12 PM
    • #12,271

    ako se flota podmlađuje, meni bi bilo sasvim logično da prodaju neki od najstarijih brodova.

  • enes.razman
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    327
    Postova
    282
    Member since
    May 18, 2022
    • September 4, 2022 at 9:15 PM
    • #12,272

    I meni je za ocekiivati da se rijese Pnamaxa koji su im najstariji po Clarksonu za njega trnutno mogu dobiti 18.5 mil dolara i bilo bi dobro ga prodati cim prije to je moje misljenje

  • havi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,895
    Postova
    1,940
    Member since
    February 12, 2020
    • September 4, 2022 at 9:19 PM
    • #12,273

    Kako ne stima?

    Capex je najčešće ulaganje u materijalnu imovinu i oni znaju koliko koštaju ta dva broda, to sto oni istodobno jedan prodaju ne utječe na Capex nego na neto dug i novčani tok. Pa kad kolega Status quo piše o capexu, to je vjerojatno onda tamo i sadržano (u brojevima koje navodi). I ono sto je još bitnije, spominju se neki covenanti sto drugim riječima znaci da se moraju poštovati specificne obveze iz kreditnih ugovora i da sav raspoloživi keš, Cash flow i likvidnost nisu na raspolaganju upravi za ulaganja i poslovanje. Dakle, ona sredstva za koja vi smatrate da mogu maksimalizirati polozaj vlasnika, u stvarnosti su manja upravo zbog tih covenanata. No, ako i ukoliko uprava provede svoj plan, smanjene neto duga izravno će djelovati na smanjenje istih. Ne treba zaboraviti da je uprava promijenila i omjer vlastitog financiranja i tuđeg kod tih novogradnji, a to bitno utječe na buduću zaduženost, ali i s druge strane na operativnu i financijsku polugu istog tog buduceg poslovanja…. Uz cijeli niz drugih varijabli, a ponajprije referentnih kamatnih stopa - libora i euribora.

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,012
    Postova
    2,759
    Member since
    February 14, 2020
    • September 4, 2022 at 10:21 PM
    • #12,274

    dobit iz "redovnog poslovanja" za 2022 bez prodaje broda u q4 2022?.......konzervativno ili možda worst case scenario?.......150 kn po dionici?...... redovna dividenda od 60 kn nagodinu?.......

  • Vergilije
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    1,080
    Postova
    245
    Member since
    March 4, 2020
    • September 5, 2022 at 12:08 AM
    • #12,275

    Puno se toga napisalo, više manje točno, ali bih ipak par stvari prokomentirao radi objektivnosti...

    • Na skupštini je doista bilo 30tak ljudi, koji su predstavljali ukupno 610.000 dionica, što je vjerojatno rekord u zadnjih nekoliko godina – nije svakom bilo moguće doći u Dubrovnik, zato su se slale punomoći, ne treba nikoga podcjenjivati niti omalovažavati
    • Postoje dvije vrste točaka dnevnog reda na skupštinama – prve koje se primaju na znanje radi informiranosti poput izvješća, te druga vrsta gdje se odlučuje o strateškim pitanjima, npr. razvoju kompanije po nekom pitanju. - jedina točka gdje se stvarno odlučivalo bila je dividenda, tj. raspodjela ostvarene dobiti, zato je posve normalno da je najveći dio dioničara upravo oko nje postavljao svoja pitanja i da se vodila rasprava
    • Veliki dio izlaganja g. Bilbije, odnosio na CAPEX (kapitalne investicije tj. kupnju dva broda), uključuje argumente koji su tu izneseni, a mogu se svesti na zajednički nazivnik da zbog visokog vlastitog učešća u financiranju investicija (40%) i značajne količine novaca koje moraju imati na računu zbog kreditora (11 mil.USD – cca 82,5 mil hrk), smatra kako isplata visoke dividende u ovom trenutku nije u interesu društva – kao što rekoh konzervativna politika upravljanja
    • Otkupa vlastitih dionica na burzi vjerojatno neće biti jer je stav da ZSE nije efikasna burza poput NYSE gdje tržište to vrednuje – makar su svjesni da je dionica podcjenjena u odnosu na konkurenciju
    • Capex se prilagođava interesima vlasnika/dioničara, a cashflow se prilagođava potrebama kapitalnih ulaganja i drugih politika društva; ništa nije zapisano u kamenu već se mijenja prema potrebama - da se veća dividenda izglasala, financijska struktura bi se morala promjeniti sukladno novoj politici. Ne bi svijet propao, niti kompanija, kako se prikazuje.
    • Nisam htio polemizirati sa Upravom po gornjim pitanjima, poštujem njihov stav, ali osobno ne vidim previše smisla u tome da budemo najmanje zadužena kompanija na svijetu uz zamjenu dva broda, ako dioničari kao vlasnici od toga neće imati značajne koristi u najboljem periodu poslovanja unazad 15 godina; zato smatram da je bitno voditi računa o vrijednosti dionice puno više nego dosad

    2+2=4

  • Slavonac
    Početnik
    Reakcija primljeno
    38
    Postova
    10
    Member since
    March 5, 2020
    • September 5, 2022 at 8:24 AM
    • #12,276

    Vergilije, slazem se sa svime napisanim.

    Dodao bi još samo da je g. Bilbija najavio mogućnost izvanredne skupštine/dividende za kraj ove godine, a ne u slijedećoj.

    Isto tako, smisao ulaganja je i očekivati povrat na to ulaganje, pa bi i priča o dividendi vjerojatno drugačija bila da svi koji upravljaju sa firmom posjeduju pokoju dionicu.

    A o nedolasku npr. indeksnog fonda ne bi ovaj puta.

  • Mrcash
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,554
    Postova
    676
    Member since
    February 14, 2020
    • September 5, 2022 at 9:42 AM
    • #12,277

    hvala obojici kolega na izvjescaju . Rekli bi kako je casa napola prazna (statusquo) , ili napola puna (vergilije ) , al u sustini casa nije prazna .

    Čini mi se da se stvari odvijaju u pravom smijeru , jedino što fali da casu napuni do cepa se bolje vozarine .

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,012
    Postova
    2,759
    Member since
    February 14, 2020
    • September 5, 2022 at 10:10 AM
    • #12,278
    Atlantska plovidba nova je miljenica ulagača na burzi, nekoliko je razloga za fokus investitora
    www.poslovni.hr


    kažu miljenica a ona je bila i ostala kraljica burze........ ;)

  • brzi
    Početnik
    Reakcija primljeno
    4
    Postova
    10
    Member since
    March 26, 2020
    • September 5, 2022 at 11:22 PM
    • #12,279

    Vezano za prodaju brodova bi dodao da mislim da prodavaju brodove za koje mogu dobiti najbolji omjer cijene prodaje broda i ulaganja da bi brod plovio(stanja broda i kvalitete gradnje).

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 6, 2022 at 11:04 PM
    • #12,280
    Quote from Vergilije

    Puno se toga napisalo, više manje točno, ali bih ipak par stvari prokomentirao radi objektivnosti...

    • Na skupštini je doista bilo 30tak ljudi, koji su predstavljali ukupno 610.000 dionica, što je vjerojatno rekord u zadnjih nekoliko godina – nije svakom bilo moguće doći u Dubrovnik, zato su se slale punomoći, ne treba nikoga podcjenjivati niti omalovažavati
    • Postoje dvije vrste točaka dnevnog reda na skupštinama – prve koje se primaju na znanje radi informiranosti poput izvješća, te druga vrsta gdje se odlučuje o strateškim pitanjima, npr. razvoju kompanije po nekom pitanju. - jedina točka gdje se stvarno odlučivalo bila je dividenda, tj. raspodjela ostvarene dobiti, zato je posve normalno da je najveći dio dioničara upravo oko nje postavljao svoja pitanja i da se vodila rasprava
    • Veliki dio izlaganja g. Bilbije, odnosio na CAPEX (kapitalne investicije tj. kupnju dva broda), uključuje argumente koji su tu izneseni, a mogu se svesti na zajednički nazivnik da zbog visokog vlastitog učešća u financiranju investicija (40%) i značajne količine novaca koje moraju imati na računu zbog kreditora (11 mil.USD – cca 82,5 mil hrk), smatra kako isplata visoke dividende u ovom trenutku nije u interesu društva – kao što rekoh konzervativna politika upravljanja
    • Otkupa vlastitih dionica na burzi vjerojatno neće biti jer je stav da ZSE nije efikasna burza poput NYSE gdje tržište to vrednuje – makar su svjesni da je dionica podcjenjena u odnosu na konkurenciju
    • Capex se prilagođava interesima vlasnika/dioničara, a cashflow se prilagođava potrebama kapitalnih ulaganja i drugih politika društva; ništa nije zapisano u kamenu već se mijenja prema potrebama - da se veća dividenda izglasala, financijska struktura bi se morala promjeniti sukladno novoj politici. Ne bi svijet propao, niti kompanija, kako se prikazuje.
    • Nisam htio polemizirati sa Upravom po gornjim pitanjima, poštujem njihov stav, ali osobno ne vidim previše smisla u tome da budemo najmanje zadužena kompanija na svijetu uz zamjenu dva broda, ako dioničari kao vlasnici od toga neće imati značajne koristi u najboljem periodu poslovanja unazad 15 godina; zato smatram da je bitno voditi računa o vrijednosti dionice puno više nego dosad

    Moje izlaganje je pokusano biti prezentirano najvjerodostojnije izrecenome koliko moze bas iz razloga da izbjegnem vlastito skraceno zakljucivanje iz razloga vlastite objektivnosti jer onda prezentiran ono sta meni odgovara, te sam radi toga na kraju zasebno izrazio svoje misljenje vezano za pojedine stavke ili na konacni stav u vezi svega, a sve izreceno je pokusaj prenosenje stava i odgovora uprave u najvecoj mogucoj mjeri kako je prezentirano, s tim da je bilo bitno ipak malo tijek dogadjaja ispricati radi stvaranja dojma kretanja stvari na skusptini zato neka svatko zakljuci iz prenesenih podataka koji su potpuniji.


    Odgovori na neke stavke koje si naveo

    Ako se to odnosi na mene da nekoga omalovazavam, ja ne omalovazavam nikoga tko je poslao punomoc, ne znam odakle si to zakljucio, dapace pozitivna inicijativa ali rekao bih i dosta nepromisljena u smislu povjerenja skroz nepoznatoj osobi, a na glavnoj skupstini svaka odluka, a pogotovo protuprijedlog ima utjecaj na buduci put kompanije kako se da primjetiti iz izlaganja, nije tu rijec samo o dividendi i to je rijeseno jer netko na pogled misli da za to ima prostora jer to je samo novac s racuna, bez naknadnog utjecaja na put kompanije i mislim da dosta njih nije razmisljao na nacin da glasanjem za tu odluku mogu utjecati da se put kompanije radi toga moze promijenit s planovima o ulaganjima, kretanjem velicine duga i povecavanjem rizika poslovanja, jer opunomocenici nisu uskladili glavne ciljeve svojeg ulaganja s ciljevima ulaganja zastupnika i onda je zastupnik odlucio prema vlastitim ciljevima, a mozda ipak to nije bilo u skladu s onim sta bi osoba koja je opunomocila napravila da su imali drugaciju sliku i da su znali da ce to vjerovatno utjecat na gore navedeno, ali to je na njihovu krivnju jer su davanjem bezuvjetne punomoci bez pravila prihvatili sve opcije koju zastupnik odluci prema svojim pravilima, po meni je to neodgovorno prema svojoj imovini, ali kao sta sam nedavno rekao iz svega se da nesto novo nauciti i iz toga napredovati.

    Ovdje cu skreniti pozornost dodatno na jos jedno pitanje jednog dionicara kojeg nisam naveo prije, a tice se rizika ove dividende kada vec iznosimo sve da ga ne zaboravimo naveo sam ga dole, a on je jedino pitao nesto o utjecaju na svoju imovinu jer je razmisljao o kompaniji kao o svojoj imovini, nikome drugome nije palo na pamet pitat dodatno sta se onda dogadja s mojom imovinom ako se isplati ta dividenda tipa, da li bi slucajno to utjecalo na koristenje restrictive casha kako je planirano i u kojoj mjeri, da li bi mozda mogla nastupit neka steta za drustvo u smislu odustajanja od neke inesticije zbog recimo placenog avansa, koliko bi se kamatna stopa povecala da se ide s manjim ucescom vlastitog kapitala i da li je to moguce u ovoj fazi napravit. Ovakav odnos i pristup prema svojoj imovini jer dionice su udjeli u imovini je neodgovoran nije ovo odlazak u ducan i danas sam odlucio umjesto vode kupiti kolu, jer capex je nesto sta ima svoj vremenski tok pa ga nije cesto tako lako i zaustaviti bez neke dodatne stete, kako je netko odlucio danas da eto sad je nesto drugo odjednom bitnije, sve te stvari treba planirat da bi se napravile kako treba, zamisli da sutra eto desi se neka steta na brodu koja dodje 60mil, kako bi dionica reagirala nego negativno, koje posljedice bi kompanija imala ako taj novac nema u tom trenutku, a morala bi ga naci sigurno bi to utjecalo mozda na povecanje dugovanja dobavljacima i na novac koji bi vjerovatno bio na granici nakon tog placanja, kako bi kreditori banke gledale na to sve skupa kada bi kompanija pokusala dobit neku kreditnu liniju, vjerovatno bi kompaniju stavila u rizicniju, a samim time i podigle kamatne stope i uvjete koje daje na taj kredit, uostalom cemu je i sluzio taj restrictive cash nego za osiguranje banaka kada su stvari bile gore. Zato cu opet reci neodgovorno po meni, ako se dionicarima ne svidja cilj i planovi upravljanja kompanijom onda bolje da pristupe skupljanju vecine i promjeni uprave pa onda kreiraju svoju politiku, jer to bi bilo odgovornije jer ocito ciljevi nisu uskladjeni, a sta se tice dugova i ciljeva oko dugova za ilustraciju kompanija je zadnjih 10 godina na financijske rashode potrosila 640 mil kn od cega je 90% sigurno vezano za kamate i to sve u uvjetima kada je Libor bio nizak znaci vise nego vrijednost svoje kapitalizacije, pa onda treba staviti u kontekst sta znaci imati velike dugove za kompaniju, a samim time i za povrat dionicarima na srednji i duzi rok i rizicnost.

    Jedno od pitanja je bilo pitanje dionicara vezano za odgovor uprave na koji se referirao citiram “ ako sam dobro shvatio uprava je rekla da ukoliko se izglasa velika dividenda da bi to ugrozilo investicije bar za pola” odgovor je bio:

    "

    U ovom trenutku 60kn je 7.5 mil $ vise znaci radi se o novcanom toku, te prema tome imamo jako visoke obveze prema kraju godine s tim da u ovisnosti o jos nekim detaljima oko ugovaranja novogradnji pricu oko cashflowa ce zatvoriti u sljedecih mjesec-dva dana, uz to na planiranje cashflowa ce znacajno utjecati potpisivanje vozarina u sljedecem razdoblju jer ce neki ugovori prestati, te zbog toga zele biti maksimalno odgovorni i oprezni da se ne dovedu u situaciju da ne mogu ispuniti preuzete obaveze, 7.5 mil $ u toj varijanti apsolutno su presudni.

    "

    Sta se tice otkupa dionica dodat cu da bude potpunije da se osvrnuo u smislu americke burze da je otkup dionica na takvoj burzi primjeren bas zbog efikasnosti americke burze i da to trziste tamo maksimalno nagraduje bas zbog svoje efikasnosti, ali da kompanija ima odluku o otkupu dionica, kada ce ga raditi, u kojoj mjeri i velicini naglaseno je da ce se o tome jako vodit racuna i apsolutno se ne iskljucuje, ali da je prvenstveno cilj kompanije poslovanje drustva, a ne baviti se utjecajem na cijenu dionice tj. briniti se u prvom redu o interesu dugorocnih dionicara drustva kroz odrzivost poslovanja, jer na taj nacin se najvise stiti kapital dugorocnih dionicara,.

    Tako da mozemo reci vjerovatno da je dividenda na listi prioriteta ispred kupovanja dionica, ali vjerujem da i ta odluka ovisi o nizu faktora kao recimo da neki veci dionicar hoce istupit iz kompanije, kompanija bi mogla iskoristit tu priliku i te dionice kupiti sta mislim da je na neki nacin i sugerirano kao mogucnost koliko se sjecam.

    Tvoj cilj koliko sam shvatio iz tvojih izlaganja je maksimalizirat dobit dionicaru u kratkom roku jer smatras da prema rezultatima je to moguce ali na ustrb, ulaganja i smanjenja dugova jer smatras da ti je to bitnije i da ces na taj nacin najvise postici, ja na primjer smatram da takav pristup nece maksimizirat povrat dionicaru vec suprotno da ce se to odrazit negativno na cijenu dionice u konacnici jer trziste to nece nagradit pogotov na nasem trzistu gdje veci igraci nece uci s vecim kapitalom u neku kompaniju koja se rizicno i neodgovorno ponasa, jer nase trziste je rizicno i ne likvidno i samim time veci kapital ulazi u samo sredjene price koje su dugorocno odrzive, a pogotovo stabilnost duga je bitna stavka i menagment koji je odgovoran, jer kada se stvari okrenu svjesni su da ne mogu izac sa kapitalom i zato pomno biraju u sta dugorocno ulagat, a da bi se ovdje otkljucala vrijednost povise neke razine ipak je potrebno privuc siru masu, pogotovo vece igrace, a isplata velike dividedne na srednji rok nije odrziva bez odgovornog ulaganja i smanjivanja troska kapitala, ali definitivno konstantna dividenda je bitna.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • June 2, 2025 at 5:16 PM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. Zvjezdani

      June 2, 2025 at 5:16 PM
    1. Tvrtke s potencijalom za IPO 31

      • toluen
      • May 31, 2020 at 6:04 PM
      • Dionice
      • toluen
      • June 2, 2025 at 3:43 PM
    2. Odgovora
      31
      Pregleda
      16k
      31
    3. joe

      June 2, 2025 at 3:43 PM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • June 2, 2025 at 2:49 PM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      919k
      2.1k
    3. slovojed12

      June 2, 2025 at 2:49 PM
    1. SPAN (SPAN d.d.) 2.6k

      • LodeRunner
      • May 26, 2021 at 12:21 PM
      • Dionice
      • LodeRunner
      • June 1, 2025 at 10:16 AM
    2. Odgovora
      2.6k
      Pregleda
      1.1M
      2.6k
    3. mooji

      June 1, 2025 at 10:16 AM
    1. Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ? 10k

      • zlocesti
      • September 18, 2020 at 8:28 PM
      • Tržišta kapitala - USA
      • zlocesti
      • May 30, 2025 at 4:39 PM
    2. Odgovora
      10k
      Pregleda
      2.9M
      10k
    3. accountant

      May 30, 2025 at 4:39 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    Zvjezdani June 2, 2025 at 5:16 PM
  • Tvrtke s potencijalom za IPO

    joe June 2, 2025 at 3:43 PM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    slovojed12 June 2, 2025 at 2:49 PM
  • SPAN (SPAN d.d.)

    mooji June 1, 2025 at 10:16 AM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    accountant May 30, 2025 at 4:39 PM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    umalo May 29, 2025 at 10:15 PM
  • ERNT (ERICSSON NIKOLA TESLA d.d.)

    alfa1 May 29, 2025 at 6:35 PM
  • Što smo danas tržili

    Meri May 29, 2025 at 10:36 AM
  • Implementacija AI tehnologije u investiranju i bihevioralne financije: analiza i utjecaj na investicijske odluke individualnih investitora

    imavrek May 29, 2025 at 10:24 AM
  • Trumpove carine

    pod_zidom May 29, 2025 at 9:32 AM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,809 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    6,014 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,570 Replies, 4 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 4 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™