Svi cekaju smak svijeta, uplatili listic na to, cekaju, mozda ce, mozda nece, ali prodaja straha ide izvanredno.
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Svi cekaju smak svijeta, uplatili listic na to, cekaju, mozda ce, mozda nece, ali prodaja straha ide izvanredno.
Problem je, što apsolutno ne želim prodavati strah, volio bih da kraljica ode gdje je joj mjesto sada. Iznio sam samo svoje iskustvo s istom. Namjera nije ići protiv nje, jer sam donedavno bio u njoj, i vrati ću se opet, jel je volim. Ona će doći na svoje, iskreno se nadam, i kada krene, u par dana se vraća. Briga mi je sada, jedino ne zakasniti kupiti. Možda bolje da nisam ništa i pisao, ali samo sam napisao svoje iskustvo, koje se ne mora replicirati na ovu godinu. Namjera mi nije bila ništa drugo nego upoznati forumaše s istim. A neka svako zaključuje po svome, kao što sam i ja po svome, pa prodao, i za sada se pokazao dobar potez, za razliku od prošle godine, dok sam strepio a bdi padao, a ja bio u dioni. Možda nekome i pomogne!
Pozdrav!
-
Pa kraljica i je tamo gdje i treba biti.
Firma radi odlično u zadnje vrijeme, dolazi dividenda, rade se planovi za budućnost koji bi trebali ponoviti rezultate 2021.
To što cijene ne raste, može se gledati i s pozitivne strane, veći je dividendni prinos
Mene brine samo da se ovdje u skorije vrijeme ne ponovi scenarij iz Kutine gdje je tamošnja kraljica brutalno radila kad je imala jeftini plin, kao ovdje visoki BDI, a danas pričaju o zatvaranju jer je plin preskup
-
Dobro je, stvarno ne znam što bi bilo da se počne crnjačiti na ovoj temi i uspoređivati ATPL sa Petrokemijom . Oni koji su prodali žele kupiti jeftinije, dakle čekaju niže na bidu i svima je ATPL zanimljiva. Ako BDI okrene u plus mogli bi ostati kratkih rukava, ali takav je život, nekad pogodiš, nekad ne
-
Pa ako postoji teorija da poslovanje i cijena Atlantske ovisi isključivo o BDIu, onda postoji paralela s Petrokemijom čije poslovanje ovisi isključivo o cijeni plina. I kod jednih i kod drugih je to osnovica po kojoj formiraju cijenu svog proizvoda, odnosno usluge.
Jasno je ko dan da Petrokemija ne može zarađivati kad je plin na ovoj razini na kojoj je danas. Pitanje je može li Atlantska zarađivati na BDIu od 500, 1000, 1500 ili mora BDI biti npr. 3000
-
Pa ako postoji teorija da poslovanje i cijena Atlantske ovisi isključivo o BDIu, onda postoji paralela s Petrokemijom čije poslovanje ovisi isključivo o cijeni plina. I kod jednih i kod drugih je to osnovica po kojoj formiraju cijenu svog proizvoda, odnosno usluge.
Jasno je ko dan da Petrokemija ne može zarađivati kad je plin na ovoj razini na kojoj je danas. Pitanje je može li Atlantska zarađivati na BDIu od 500, 1000, 1500 ili mora BDI biti npr. 3000
Razlika je da ptkm ne moze cijenu proizvoda dignit na cijenu isplativosti dijelom radi politickih odluka i dijelom radi konkurentnosti s drugima jer trosi puno vise plina u odnosu na neke druge koliko mi je poznato, cijena atpl prijevoza je 100% trzisna i ne ovisi o politici, a i konkurentnost je tu duze beskrupulozna da bi odjednom imala toliki utjecaja, dok se kod petrokemije konkurentnost postizala politickim subvencijama, a ne samim ulaganjem u konkurentnost
-
Mislim da idemo u off topic ali kad vec usporedujete mislim da je infrastruktura Petrokemije u odnosu na infrastrukturu ATPL (brodovlje) neusporediva sa stajalista odrzivosti i efikasnosti. Sa dodatna 2 nova broda, dobrim panamax ugovorima i moderniziranom i relativno mladom flotom, te zadrzanom dobiti od zadnjih 4-5 kvartala ATPL bi mogla prilicno dugo odolijevati i losem BDIju. U najgorem slucaju moze i prodati brod po brod ako bas zagusti. Petrokemija pak samo za hladni pogon trosi brdo energije i da bi se modernizirala treba projekte od vise stotina milijuna kuna ako ne i milijardu i puno je veci utjecaj porasta cijene plina i ne moze prodavati dijelove postrojenja nikome. Tako da sanse da ovdje vidimo PTKM scenarij su ispod 1 promila.
-
Skupi plin = veca potraznja za ugljenom….
-
Atlantska plovidba ostvaruje zavidne rezultate, reportaža za DUTV
-
Da li je ikad bio zadnjih godina ovakav nesrazmjer između inozemnih brodara (DSX) i naše "perjanice"!?
Tu se vidi totalna neefikasnost našeg tržišta. DSX je donedavno bio oko 3,6$ ako se ne varam. ATPL je doduše manje pala, dotakli smo oko 410 kn, ali od tada nije ništa porasla, a DSX je porastao cca 70%. To nije normalno. To ne može biti normalno. To su anomalije koje doista nisu normalne.
-
-
DSX je 6,10$, ATPL je 430 kn. Uvijek je bilo da je cijena DSX-a u dolarima slična cijeni ATPL u kunama, minus decimale.
Nerijetko je ATPL cjenovno viša od DSX u smislu da je DSX 5$, a ATPL 550 kn.
Trenutno je razlika izuzetna u korist DSX, ATPL bi trebala skočiti 40% da je dosegne.
Sad je ona vječna dvojba: Je li ATPL podcijenjena ili je DSX precijenjena. -
DSX je 6,10$, ATPL je 430 kn. Uvijek je bilo da je cijena DSX-a u dolarima slična cijeni ATPL u kunama, minus decimale.
Nerijetko je ATPL cjenovno viša od DSX u smislu da je DSX 5$, a ATPL 550 kn.
Trenutno je razlika izuzetna u korist DSX, ATPL bi trebala skočiti 40% da je dosegne.
Sad je ona vječna dvojba: Je li ATPL podcijenjena ili je DSX precijenjena.Long ATPL i short DSX, bit ce para
P.s. uzima li taj atpl vs dsx omjer i tecaj usd u obzir?
-
DSX je 6,10$, ATPL je 430 kn. Uvijek je bilo da je cijena DSX-a u dolarima slična cijeni ATPL u kunama, minus decimale.
Nerijetko je ATPL cjenovno viša od DSX u smislu da je DSX 5$, a ATPL 550 kn.
Trenutno je razlika izuzetna u korist DSX, ATPL bi trebala skočiti 40% da je dosegne.
Sad je ona vječna dvojba: Je li ATPL podcijenjena ili je DSX precijenjena.Long ATPL i short DSX, bit ce para
P.s. uzima li taj atpl vs dsx omjer i tecaj usd u obzir?
Ne
-
Ja se samo pitam koji to prodavaci sada prodaju i sa kolikim ostvarenim pronosom. Gledajuci graf prakticki u zadnjih godinu dana nije bilo skoro uopce prilike kupiti na nizim razinama od 420 neke ozbiljne kolicine a ako su ih i kupili bilo je dobrih prilika za prodati na 500+.
Ako pak imaju dionice koje su stekli na cijenama <400kn onda ih vec duze vremena drze pa je potpuno nerazumno prodavati na ovim razinama. Ako je svrha potisnuti cijenu prema 400 isto ili izazvati neku paniku prodavaca kolicine su jako mizerne i nema nekog dogadaja koji opravdava pad.
Ukratko nije mi jasna logika. Ajde da stagniramo u zoni 450-500 ali da tako bezveze padamo ne kuzim. Ili je neki padobranac usao pa izlazi sa gubitkom svjesno.
-
Logika je da nema logike, kao i općenito na trzistu kapitala, a na ZSE to je posebno potencirano. Al realno nebitno, bitni su rezultati.
Prometi na svim izdanjima su više nego koma, ako je burza 10 - 50k kn prometa po dionicama, onda je to totalno neefikasno niti realno vrednovanje kompanija
-
Ako tržište niti u jednom trenutku ne vrednuje fer tržišnu cijenu dionice, onda imamo problem. Onda i dionica s potencijalom nikad neće ostvariti svoj puni potencijal. Ako je vrh vrednovanja neke dionice na 50% ili čak i niže i ako je to maksimum koji će tržište vrednovati, onda imamo itekakav problem.
-
Ako tržište niti u jednom trenutku ne vrednuje fer tržišnu cijenu dionice, onda imamo problem. Onda i dionica s potencijalom nikad neće ostvariti svoj puni potencijal. Ako je vrh vrednovanja neke dionice na 50% ili čak i niže i ako je to maksimum koji će tržište vrednovati, onda imamo itekakav problem.
Tu se isto može postaviti pitanje definicije - je li to problem ili prilika? Imali smo problem davnih, davnih dana kada se ERNT godinama tržio po P/E 1 ili 2, dividendna dionica, istinabog bila je tamo ona vinkulacija pa je to stvaralo problem. Isto kao i kod TDR-a, današnjeg Adrisa. Bio je to problem tada onima koji su imali te dionice, bio je nepremostiv problem onima koji su te dionice prodali jer su mislili da mogu ostvariti samo 50% od svog maksimuma, a ujedno je to bila i prilika za one koji su tad kupovali.
-
Ali ako tržište niti u jednom trenutku neće fer vrednovati vrijednost tvrtke, onda ta prilika za jeftinu kupovinu zapravo i nije prilika. Dionice se kupuju s ciljem da ih se u nekom trenutku proda po višoj cijeni. Na efikasnim tržištima imamo vrijeme kad su dionice strahovito podcijenjene, ali i vrijeme kad su strahovito precijenjene. Na našem tržištu samo davne 2007. smo imali kratki period kad su dionice bile precijenjene. Kakvo je to tržište gdje imamo konstantni period podcijenjenosti dionica i to neselektivno bez obzira na poslovanje pojedine tvrtke.
-
Tržište može biti duže vremena iracionalno nego što mi možemo biti likvidni, to je to? Moguće.
-
Tržište može biti duže vremena iracionalno nego što mi možemo biti likvidni, to je to? Moguće.
A moguće je,
Ship AP LIBERTAS (Bulk Carrier) Registered in Malta - Vessel details, Current position and Voyage information - IMO 9465734, MMSI 256818000, Call Sign 9HA4015Vessel AP LIBERTAS is a Bulk Carrier, Registered in Malta. Discover the vessel's particulars, including capacity, machinery, photos and ownership. Get the…www.marinetraffic.comEto NAV cca 260 mil. $.. znači poooprilično po dionici, preko 1.300 kn, ajmo to smanjiti 20-30% da ne bude da su ovi gore bezveze napucali cijene brodova.
Na računu imaju love za trećinu dugoročnih obaveza i kako nećeš biti zahvalan današnjim prodavačima makar sutra otišlo na 400
-
-