milsim da imaju velikog kupca koji će kroz jeftin dokap doći do brodova i onda će omogućiti keš za kupnju još ta tri... kad stavi sve na papir za male pare doći će do 8 brodova. Najviše mi žao što će vjerojatno dokap ići po najnižoj.
JDPL (Jadroplov d.d.)
-
-
-
Već potpisali ugovore i to 2+1 ultramax
https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…7a1ea8e6fb2.pdf
Oni rade kao da je sve već gotovo što se tiče dokapa.
Inače ni puno veće i stabilnije kompanije danas ne srljaju u novogradnje nego se okreću sekundarnom tržištu. Očito se ne zabrinjavaju da bi mogli dobiti vlasnika koji ne razmišlja kao oni.
A kada se te novogradnje dovrše i isporuče tko zna kakva će biti priča s vozarinama na svjetskom tržištu.
Pa netko valjda zna? Ili ne zna?
-
milsim da imaju velikog kupca koji će kroz jeftin dokap doći do brodova i onda će omogućiti keš za kupnju još ta tri... kad stavi sve na papir za male pare doći će do 8 brodova. Najviše mi žao što će vjerojatno dokap ići po najnižoj.
Pa uplati kod mittka 100.000 kn i neće ti biti žao, bit ćeš presretan.
-
milsim da imaju velikog kupca koji će kroz jeftin dokap doći do brodova i onda će omogućiti keš za kupnju još ta tri... kad stavi sve na papir za male pare doći će do 8 brodova. Najviše mi žao što će vjerojatno dokap ići po najnižoj.
Pa uplati kod mittka 100.000 kn i neće ti biti žao, bit ćeš presretan.
komplicirano mi a i mislim da je to sad već passe.
-
Worst case scenario je da nakon ovog dokapa bude jos jedan u narednoj godini po istoj cijeni.
-
Mislim da su ipak trebali ići na rabljene brodove, ali dobro njihova odluka..
Velika prednost kod rabljenih brodova je što su jeftiniji od novogradnji i vrlo brzo su
spremni za iskorištavanje, za razliku od novih brodova na koje treba čekati. Cijene rabljenih
brodova dosežu najveću vrijednost u konjunkturnim razdobljima. Razlog su: ograničeni
brodograđevni kapaciteti, veliki vremenski rok isporuke novogradnji te brza dostupnost
rabljenih brodova. U konjunkturi cijene rabljenih brodova mogu doseći veće vrijednosti od
cijena novogradnji; razlog je čekanje na novogradnje, dok rabljeni brodovi donose profit
odmah.
-
Oni dokapitalizacijom kupuju brodove, sta ce kupit ako bude izdanoj 1mil dionica po 25kn????
100mil kn ima triba za kupit 2 broda, mozda u Kini nesto jeftinije cc 80mil kn.
To naprosto nije istina. Dakle, dokapom se ugovara i naručuje dva(+1) nova broda, daje se učešće. A izgradnja broda će se financirati dugom i eventualno nekim novim dokapom. odnosno i prodajom imovine (starih brodova).
To je tvoje razmišljanje. Daj mi podatak di su to izjavili.
Dobro je u tome sto su vec davno iskomunicirali sa Kinezima za izgradnju brodova, da su to napravili iza dokapitalizacije, brodovi ne bi bili izgrađeni min 5g.,jer je veliki interes za bulkove.
-
To naprosto nije istina. Dakle, dokapom se ugovara i naručuje dva(+1) nova broda, daje se učešće. A izgradnja broda će se financirati dugom i eventualno nekim novim dokapom. odnosno i prodajom imovine (starih brodova).
To je tvoje razmišljanje. Daj mi podatak di su to izjavili.
Dobro je u tome sto su vec davno iskomunicirali sa Kinezima za izgradnju brodova, da su to napravili iza dokapitalizacije, brodovi ne bi bili izgrađeni min 5g.,jer je veliki interes za bulkove.
Mene bi zivo zanimalo saznati kada je to drug brane isao pregovarati sa kinezima pa je uhvatio prvi slot? Pretpostavit cu negdje oko bozica 2020 kada nikome to nije palo napamet, lagano skoknuo do shanghaia i ruka ruci
Dvije su varijante:
1. Drug brane je vizionar i znao je da slijedi uzlet bdi
2. Puca mu, nisu njegove pare i ko zna sta je napricao kinezima
-
Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)
Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici
Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud
-
Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)
Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici
Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud
Kolega, siguran sam da koristite zastarjele podatke...
Najnoviji podaci o vrijednost brodovw (sto ja imam) su
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Pa je vrijednost flote...
Solin (supramax; 52 dwt; 2012.) – 18 mil USD
Peristil (supramax; 50 dwt; 2010.) – 17 mil USD
Sv. Dujam (supramax; 50 dwt; 2010.) -17 mil USD
Trogir (handy; 44 dwt; 2001.) – 6,5 mil USD
Split (handy; 44 dwt; 1998.) – 6,5 mil USD
Ukupna, tržišna vrijednost flote iznosi 65 mil USD odnosno 415 mil kn (USD/HRK 6,39)...tj NAV 64kn/share (i to uzimajuci samo vrijednost brodova (bez KI i ostale DI) uz ukupni dug)...tj. NAV je oko 90kn/share kad se ukljuci ostala DI i KI u izracun
Po ovom izvoru vrijednost flote je jos i veca...s tim da su ovo cijene od prije 3 tjedna (week 30) a u medjuvremenu su vozarine jako narasle pa pretpostavljam i vrijednost brodova...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Ako vam nije tesko, posaljite izracun flote pojedinacno po svakom brodu...
-
-
Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)
Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici
Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud
Tankerska mi je vjerojatnija. ATPL se trenutno bavi stabiliziranjem svog poslovanja, ne vjerujem da sada razmisljaju o ovakvim stvarima.
Tankerska je prosle godine imala 100M neto dobiti, kesa na racunu ima skoro 300M... tako da im ovih 50M stvarno nije problem, a za te novce dobiju puno vrijedniju imovinu i vec operativne brodove koji ce im vratiti ulaganje moguce vec kroz godinu dana.
Jedan kolega ima teoriju da je upravo Tankerska taj poznati veliki kupac i da su ovi novi brodovi naruceni u dogovoru s njima. Vjerojatno su vec dubinski snimili poslovanje, znaju u sta ulaze, vec su u pokusaju prethodnog dokapa iskazali interes... sve to ima smisla. Ovime bi lijepo upotpunili svoju flotu bulkera, sada imaju samo 4 handyja i imalo bi smisla da u ovo perspektivno doba za bulkere zele brzo i jeftino povecati svoju flotu.
Dokazali su vec da znaju posao, a ovo im je stvarno minimalan rizik i nikakvo financijsko opterecenje.
-
Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)
Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici
Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud
Kolega, siguran sam da koristite zastarjele podatke...
Najnoviji podaci o vrijednost brodovw (sto ja imam) su
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Pa je vrijednost flote...
Solin (supramax; 52 dwt; 2012.) – 18 mil USD
Peristil (supramax; 50 dwt; 2010.) – 17 mil USD
Sv. Dujam (supramax; 50 dwt; 2010.) -17 mil USD
Trogir (handy; 44 dwt; 2001.) – 6,5 mil USD
Split (handy; 44 dwt; 1998.) – 6,5 mil USD
Ukupna, tržišna vrijednost flote iznosi 65 mil USD odnosno 415 mil kn (USD/HRK 6,39)...tj NAV 64kn/share (i to uzimajuci samo vrijednost brodova (bez KI i ostale DI) uz ukupni dug)...tj. NAV je oko 90kn/share kad se ukljuci ostala DI i KI u izracun
Po ovom izvoru vrijednost flote je jos i veca...s tim da su ovo cijene od prije 3 tjedna (week 30) a u medjuvremenu su vozarine jako narasle pa pretpostavljam i vrijednost brodova...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Ako vam nije tesko, posaljite izracun flote pojedinacno po svakom brodu...
Evo vrijednosti koje sam uzeo pri izračunu ( izvor mi je bila mitkova tablica i vjerujem da je bila realna u datom trenutku) s napomenom da sam stavio tečaj 6,2 ( nekako sam naučio biti oprezan pri projekciji prihodovne strane pa uvijek postavim nešto konzervativno kako bi anulirao negativan trend:) ). Uglavnom s dolje navedenim vrijednostima i aktualnim tečajem od 6,3977 kn za 1 USD, ajde nazovimo ga obrtni NAV, iznosi 46,58 kn po dionici. Sve su to samo prolazni podaci ali zašto ne bi bili zabilježeni pa da sve skupa lakše komentiramo i uspoređujemo kada dođu rezultati za 3. kvartal. Naravno tada će se smanjiti obveze, povećati lova na računu, brodovi će vrijediti više ali će se povećati i broj dionica.
Solin (supramax; 52 dwt; 2012.) – 17.609.929 USD
Peristil (supramax; 50 dwt; 2010.) – 15.411.594 USD
Sv. Dujam (supramax; 50 dwt; 2010.) -15.411.594 mil USD
Trogir (handy; 44 dwt; 2001.) – 6.500.000mil USD
Split (handy; 44 dwt; 1998.) – 5.500.000 mil USD
p.s imam malih problema sa dozvolom objave od strane administratora ( zadnja objava je trebala protek od 24 sata ) pa se nadam da će se i to popraviti i da mi objave ipak budu malo aktualnije...
-
Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)
Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici
Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud
Tankerska mi je vjerojatnija. ATPL se trenutno bavi stabiliziranjem svog poslovanja, ne vjerujem da sada razmisljaju o ovakvim stvarima.
Tankerska je prosle godine imala 100M neto dobiti, kesa na racunu ima skoro 300M... tako da im ovih 50M stvarno nije problem, a za te novce dobiju puno vrijedniju imovinu i vec operativne brodove koji ce im vratiti ulaganje moguce vec kroz godinu dana.
Jedan kolega ima teoriju da je upravo Tankerska taj poznati veliki kupac i da su ovi novi brodovi naruceni u dogovoru s njima. Vjerojatno su vec dubinski snimili poslovanje, znaju u sta ulaze, vec su u pokusaju prethodnog dokapa iskazali interes... sve to ima smisla. Ovime bi lijepo upotpunili svoju flotu bulkera, sada imaju samo 4 handyja i imalo bi smisla da u ovo perspektivno doba za bulkere zele brzo i jeftino povecati svoju flotu.
Dokazali su vec da znaju posao, a ovo im je stvarno minimalan rizik i nikakvo financijsko opterecenje.
Da živimo u nekom ljepšem i pametnijem svijetu onda bi se lijepo dečki iz tankerske, atlantske i jadroplova zajedno sjeli te uz finu pašku janjetinu dogovorili o spajanju u jednu tvrtku i svi bi bili konkurentniji kada dođe do loših dana....
-
A što ako recimo Tankerska ponudi upis cijele emisije, to bi isto bio super scenarij?
Ja mislim da u ovoj fazi dokapitalizacije trebaju ucestvovati isključivo profesionalni ulagači i fondovi. Ako netko želi strateški ovladati kompanijom neka kasnije da javnu ponudu ili napravi novi dokap po višoj cijeni koja će vrednovati i premiju na prethodno uloženi kapital. Ovaj dokap po mojoj procjeni nije osmišljen za takve kombinacije.
-
A što ako recimo Tankerska ponudi upis cijele emisije, to bi isto bio super scenarij?
Ja mislim da u ovoj fazi dokapitalizacije trebaju ucestvovati isključivo profesionalni ulagači i fondovi. Ako netko želi strateški ovladati kompanijom neka kasnije da javnu ponudu ili napravi novi dokap po višoj cijeni koja će vrednovati i premiju na prethodno uloženi kapital. Ovaj dokap po mojoj procjeni nije osmišljen za takve kombinacije.
U teoriji da, ali mi nikako nije jasno zasto bi TNPL sudjelovala u nekom drugom/buducem dokapu po vecoj cijeni kad sada imaju priliku uc...ako sad ne udju onda nece nikad, ovakav diskont nikad vise nece dobit...IMHO
A ova narudzba brodova meni pokazuje da ulazi netko tko zeli od JDPL-a napravit stabilnu kompaniju sa flotom prosjecne starosti 5-6 godina...implicira da ulazi netko sa strategijom razvoja za buducih 10g i netko tko ima para jer JDPL sa kof.tek.lik. oko 0,2 i kof zaduzenosti 0,7 (dug/(trz.vrij.flote+KI+DI)) to sam ne moze...mozda i moze ako vozarine budu visoko sljedece 2-3 g, ali rizik je izrazito visok...
Isto tako, obzirom na bilancu i stanje na trzistu, bilo je logicno da kupe polovne brodove, ali ocito buduci vlasnik razmislja na duze staze i nije fokusiran na trenutno stanje...
A mozda se samo ekipa zaigrala sa nicijim/drzavnim parama pa ih boli tuki...ne bi bilo prvi put...
-
Pa nisu oni narudžbu brodova osmislili "jučer". S čime bi išli u IPO po novi kapital da nemaju neki plan pomlađivanje flote.
Mislim da se opet robuje stereotipu da "netko drugu zna i može bolje" i to tako glupavo da su neki očito spremni dati odnosno prepustiti i svoje dionice nekom dokapitalizatoru koji bi preuzeo kompaniju bez ikakve premije, tj. uz diskont.
U ovoj fazi veličine i razvoja kompanije bilo bi sjajno da nitko ne ostvari/zadrži ontrolu samostalno ili u aranžmanu s nekim postojećim dionicarem I ako se u tome uspije i mali dioničari bi mogli imati značajnije koristi od vlastitih uloga. To.je barem i prosjecnom Dodi jasno.
-
Javilo ih se 10-15.
-
Javilo ih se 10-15.
Izvor?
-
ne znam koliko ih je ali tu vam je obavijest neka... https://eho.zse.hr/obavijesti-izdavatelja/view/39488
-
Javilo ih se 10-15.
Izvor?
Sam centar
-
-