Iz "tvoje" tablice u uši bulkerskog boga...
DRY BULK
-
-
-
Da bi nam bilo bolje prvo treba biti gore 😁
-
BCI 5TC 19284 -1897
-
Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax up ~1%
BCI 5 T/C routes 180000 19284 -1897
BPI 5 T/C routes 82500 24435 -1210
BSI 10 T/C routes 58328 21543 -470
BHSI 7 T/C routes 38200 22506 -312
BDI Index 2151 -126
-
2022:
Vale, @valeglobal, maintains its 320-335 mil tons iron ore guidance for 2022. Cape vessels benefit the most.
-
2022:
Vale, @valeglobal, maintains its 320-335 mil tons iron ore guidance for 2022. Cape vessels benefit the most.
Prosle godine je bilo
The world’s second-largest producer of the steelmaking ingredient now expects to produce 315-320 million metric tons this year,
-
NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,GOGL | Stock Prices | Quote Comparison - Yahoo FinanceView and compare NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,GOGL on Yahoo Finance.finance.yahoo.com
Lijepo zelenilo danas...vidjet ćemo hoče li se nastaviti sutra.
-
Chinese local govts launched 3 tn yuan of infrastructure projects in first two weeks of 2022, vs 1.2 tn yuan in same period in 2021, as China steps up infrastructure investment to boost economic growth
Chinese local governments launch 3 trillion yuan infrastructure projects in first two weeks 2022 - YUAN TALKS | 元 傳 媒>>> THE WIRE - Walk You Through Every Trading DaySeveral Chinese regions are launching constructions of major infrastructure projects at the start of 2022…www.yuantalks.com -
Supramax & Handysize FFA Daily Report 11/01/22
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Vani se hvataju pozicije za ono što bi uskoro trebalo usljediti...suprotno negativnim prognozama umjesto pada imamo rast u 1.mj 2022.
NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,GOGL | Stock Prices | Quote Comparison - Yahoo FinanceView and compare NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,GOGL on Yahoo Finance.finance.yahoo.com -
-
meni su još svježa sječanja na siječanj mjesec 2021. kada je je bilo onako kako "nebi smjelo "
iako je bilo dosta dima na dim već od prvih dana da bi baš tako moglo biti.
za sada je još samo pod relativno malo većim pritiskom capesize segment koji je i ovako u solidno pozitivno profitafilnom teritiriju, dok su ostali prilično stabilni i postojani sa za siječanj odličnim vozarinama.
Kina je počela sa "štopanjem" čeličana već početkom druge polovice 2021. a kako se godina bližila kraju taj se trend pojačavao.
dugi je to period i sigurno ima utjecaja ne samo na prihode i zarade čeličana već na gospodarstvo u cijelini a tu mi tada govorimo o bitno većim kumulativnim negativnim efektima.
držim da su se malo previše "zaigrali" sa olimpijskim igrama i da će se morati stisnuti gas do daske infrastrukturnih investicija da se podrži očekivani i priželjkivani trend rast.
3Q je odmah pokazao posljedice "štopanja čeličana,uskoro stat. podaci za 4Q u kojem se je štopanje čeličana pojačalo.
po meni to nije održiv modus i svakim danom se pračka dodatno zateže.
držim da smo vrlo blizu točke preokreta koja će uključivati masivno nadoknađivanje.
dodatno tu je i administrativno olakšanje kojim je brojčanik zacrtanih količina proizvodnje i emisija resetiran na nulu i realno je za očekivati ponavljanje prošlogodišnjeg obrasca kada se je u prvoj polovici godine max proizvodilo a u drugoj polovici spuštalo proizvodjnju.
ako će se i u takvom ravoju opet ponoviti velike vozarine u prvoj polovici a najveće vozarine u drugoj polovici nećemo se žaliti.
covid19 je važne nepoznanica ili postaje svakim danom veća poznanica?
sve više zemalja ima pristup da se pandemija počne tretirati kao "gripa" radi bitno blažih posljedica omikron soja.
neće svi odjednom ali držim da je to jedan novi trend tretiranja covida.
ako /kada se potvrdi sljedi rast jer tu leži veliki potencijal pozitivnih efekata na shipping.
u najgorem slučaju dolaskom toplijeg vremena će se pritisak pandemije smanjivati.
kada se sve navedeno zboji ima dosta razloga za optimizam.
živi bili....
p.s.
čini se da smo osim po rezultatima jaka skijaška nacija,čini se da aktivnostima na forumu i marketu da smo i nacija koja jako voli skijanje.
očekujem da nas čeka neka nova vibra kada se skijaši vrate
-
Bilo je nekog govora ovih dana da je prošle godine zabilježen snažan rast minor bulka od 13,3% što je, među ostalim, posljedica divljanja kontejnera. Spominjalo se i ovdje da roba koja se obično prevozi kontejnerima, sve više ide u break bulk. Neki analitičar je rekao i kako su prije capeovi određivali cijenu manjih panamaxa i supri, pa recimo, ako je cape bio 90k, ovi su bili 40-30, a da je sad zbog break bulka situacija obratna pa manji brodovi određuju cijenu većih. Što se i vidi. S obzirom da nema naznaka da bi se congestion na kontejnerskim terminalima trebao smanjiti u neko dogledno vrijeme, a time i vozarine za kontejnere pasti, dry bulk bi trebao osjećati prelijevanje s kontejnera još neko vrijeme.
Sve one ostale stvari poput nikad manjeg postotka novog brodovlja i zauzetosti brodogradilišta i ekoloških standarda od 2023. itd. i dalje stoje. S tim da mrtva sezona za dry bulk obično prestaje sredinom ožujka. -
od najranijih dana početka bulla 2021 na bulkerima smo počeli pratiti utjecaj rasta vozarina na kontejnerima i doista sve se potvrdilo da je to uz trg rat aus-kina jedna od najpozitivnijih stvari za bulkere.
kako sad stvari stoje trg rat neće stati još godinama a i sa kontejnerima je izgledno da će trajati godinama.
puno dobrog očekujem od EEXI jer su planovi vrlo ambiciozni,"pogibeljni" za starije brodove a to je veliki vjetar u leđa bulkera čak i ako bi eventualno demand podbacio a to je samo moguće ako bi:"erupcija supervulkana,asteroid,vanzamaljci,gašenje sunca....." pri činjenici da svijet jedva čeka prestanak pandemije da raspali i nadoknadi zaostatke sa stimulusima u đepu u trilionima usd.
nikad nije sigurno osim gubitak na cash poziciji radi inflacije ali jednog dana ako/kada neću biti spreman preuzimati ovakve risk/rewarde pozivam sve vas koji sada svjedočite:
"pozovite me da se maknem i odem u investitorsku penziju"
hvala unaprijed
-
Chinese local govts launched 3 tn yuan of infrastructure projects in first two weeks of 2022, vs 1.2 tn yuan in same period in 2021, as China steps up infrastructure investment to boost economic growth
Tu se ne moze procitat cijeli tekst evo drugi link
Infrastructure projects being kicked off as New Year starts - Global Times
-
Maersk provides a snapshot of growing port congestion around the world - Splash247Maersk has provided clients with a global congestion update with shippers warned they must brace for another tough year of bottlenecks and disruption.…splash247.com
http://maritimegateway.com/containers
the latest measurement on jan 2 2022 new record high of 110 days for transpacific eastbound
prije pandemije je bilo 45-50 dana.
za one koji vole win -win situacije a osobno sam veliki fan istih.
covid19 je WIN -WIN za bulkerase iz razloga što smanjivanjem njegovog utjecaja raste demand radi ekonomskog raste ako raste utjecaj covid19 pojacava congestion.
oba scenarija poztivno utjeću na vozarine.
win-win nije česta pojava,nažalost
-
-
BCI 5TC 17390 -1894 -
https://www.index.hr/vijesti/clanak…je/2331836.aspx bit će tu još dima
francuska,velika britanija... svi koriste ugljen i više nego prošlih godina jer je dostupniji i jeftiniji od plina.
zanimljivo da su britanci bili među najglasnijim zagovornicima neupotrebe ugljena.
GB Grid: coal is generating 1.92GW (4.48%) out of 42.88GW
The content cannot be displayed because it is no longer available. The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
čini se da svijet neizbježno ide prema novoj energetskoj krizi kao posljedici rasta potražnje u kombinaciji sa podinvestiranošću u energestki sektor u zadnjih 5-10g.
kroz par godina će investicije učiniti svoje jer će ih potaknuti velike zarade ali što možemo očekivati od posljedica po shipping u tih "par godina"?
to je važan odgovor za bolju procjenu profitabilnosti u budućnosti.
cijena nafte je opet na 83$ i ima dosta signala da će demand rasti brže od supplya i da nas u 2H čeka novi rast cijena nafte.
potražnja za plinom je već cijenu digla u nebo,niti ugljen nije jeftin iako i dalje dosta jeftiniji od plina.
rast cijene nafte ima utjecaja i na prijevoz jer brodovi su veliki potrošači.
izvor pogonskog goriva i povezane neizvjesnosti pak utjeću na ugovaranje novogradnji.
energestkom krizom u nastajanju otvara se cijeli niz novih pitanja i potrebe procjene očekivanih utjecaja na shipping.
hoće li i ovdje biti koji WIN-WIN?
-
Freight futures am update
Capesize down ~5%
Panamax down ~3%
BCI 5 T/C routes 180000 17390 -1894
BPI 5 T/C routes 82500 23081 -1354
BSI 10 T/C routes 58328 21294 -249
BHSI 7 T/C routes 38200 22094 -412
-
-