"The number of operational shipyards in the world, with at least one order, was 238 yards last year, down from 551 yards in 2007, a 56% decrease. Those that remain are primarily booked well into 2025."
Clarksons_CRSL
"The number of operational shipyards in the world, with at least one order, was 238 yards last year, down from 551 yards in 2007, a 56% decrease. Those that remain are primarily booked well into 2025."
Clarksons_CRSL
BCI 5 T/C routes 180000 19643 -737
BPI 5 T/C routes 82500 24064 -659
BSI 10 T/C routes 58328 27798 -638
BHSI 7 T/C routes 38200 26450 -721
BDI INDEX 2342 -68
kaze J Mintzmyer
The selloff in #shipping is grossly overdone imo.
Putting my neck out there, but I covered one dry bulk short this morning and I have added to several core positions...
Isprazne prijetnje o kojima čitam već barem pola godine, a vjerojatno i dulje...
Mislim da se to odnosi na kontejnere..bulkeri nisu sigurno podigli cijene prijevoza za 1000 posto.
Odnosi se na kontejnere, ali neće pomoći narodu nego će odmoći, donose više birokracije.
pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......
nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........
pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......
nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
upravo pročitao.......evo malo i o "toj Kini" za koju sa jućer napisao kako "ništa od nje"....... barem ne u kontekstu u kojem smo očekivali u smislu pozitivnog doprinosa dry bulku.......tekst nije usko vezan uz dry bulk.......mišljenja sam da Kina ove godine nije dala što se od nje očekivalo u smislu pozitive za dry bulk i da je rat u Ukrajini nažalost bio puno veči pokretač od Kine.......Kina neminovno usporava a nove rute nakon početka rata u Ukrajni su više manje uspostavljenje i neće imati više prevelikog utjecaja na dry bulk?.......
pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......
nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
Jednostavno ne mozes srusiti dionice ako nije opca panika na djelu i onda se selektivnost odredjuje na temelju broja drhtavih rukica , samo problem je kada to potraje desetak dana ili tjedana onda vecina se pretvori u drhtave rukice, barem mi imamo s tim iskustva 2008 kupi da bi prodavao nize sutra dan.
pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......
nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
ovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......
Je, sve ste vi to lijepo Hugh iskonstruirali samo je činjenica da ste izuzetno jak novčani tok, operativnu profitabilnost i znacajnu podcijenjenost namjerno prešutjeli. Al to je čak i manje važno od niskih poriva koji vas već dugo vremena gone, otkad ste prodali ATPL. Mogu vam za kraj samo priopćiti, da Market trenutno Doesn’t give a damn glede takvih razmišljanja. I zato je možda bolje ostaviti vam se ćorava posla i krenuti smjerom identificiranja tih najboljih brodara koji spominjete ali ne znate gotovo ništa o tome (osim načelnih činjenica). I nemojte se iznenaditi da medju takvima identificirate i ATPL i JDPL, a u product segmentu i TPNG iako ne isplaćuju dividendu i nemaju buyback.
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
ovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......
Koji su to brodovi na dokovanju:
1. AP ARGOSY Plovi za Dangjin gdje stiže 28.06.
2. AP ASTAREA Plovi za Skikda gdje se očekuje 12.06.
3. AP DRZIC U Chennai.
4. AP DUBRAVA U El Ferrol , slijedi Houston 23.6.
5. AP JADRAN Plovi za Ust Luga , gdje se očekuje 06.06.
6. AP LIBERTAS U Balikpapan , slijedi Marivelles 13.06.
7. AP REVELIN U Gijon, slijedi Ghent 12.06.
8. AP SLANO Plovi za Kawasaki , gdje se očekuje 10.06.
9. AP STON Plovi za Chittagong gdje stiže 14.06.
10. AP SVETI VLAHO Plovi za luku Kakinada gdje se očekuje 24.06.
11. MIHO PRACAT U luci Flushing, slijedi Ust Luga 13.06.
12. ZAGREB Plovi za Ust Lugu gdje se očekuje 11.06., slijedi Rostock 17.6.
"The number of operational shipyards in the world, with at least one order, was 238 yards last year, down from 551 yards in 2007, a 56% decrease. Those that remain are primarily booked well into 2025."
Clarksons_CRSL
Klarksonovci jos kazu da party🎇🎉 "festival" moze poceti.
👀Promatrajmo
Clarksons Platou: “Based on high commodities demand, restricted shipyard capacity, and a re-routing of the global trade map, we believe the industry has started a multi-year upcycle. Let the festivities begin.”
Display Moreovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......
Koji su to brodovi na dokovanju:
Atlantska plovidba - flota
1. AP ARGOSY Plovi za Dangjin gdje stiže 28.06.
2. AP ASTAREA Plovi za Skikda gdje se očekuje 12.06.
3. AP DRZIC U Chennai.
4. AP DUBRAVA U El Ferrol , slijedi Houston 23.6.
5. AP JADRAN Plovi za Ust Luga , gdje se očekuje 06.06.
6. AP LIBERTAS U Balikpapan , slijedi Marivelles 13.06.
7. AP REVELIN U Gijon, slijedi Ghent 12.06.
8. AP SLANO Plovi za Kawasaki , gdje se očekuje 10.06.
9. AP STON Plovi za Chittagong gdje stiže 14.06.
10. AP SVETI VLAHO Plovi za luku Kakinada gdje se očekuje 24.06.
11. MIHO PRACAT U luci Flushing, slijedi Ust Luga 13.06.
12. ZAGREB Plovi za Ust Lugu gdje se očekuje 11.06., slijedi Rostock 17.6.
Od 12 brodova tri su vezana za rusku luku Ust Luga, sankcije na djelu
od 12 brodova 3 u ust luga. interesantne ture.
Display MoreDisplay MoreKoji su to brodovi na dokovanju:
Atlantska plovidba - flota
1. AP ARGOSY Plovi za Dangjin gdje stiže 28.06.
2. AP ASTAREA Plovi za Skikda gdje se očekuje 12.06.
3. AP DRZIC U Chennai.
4. AP DUBRAVA U El Ferrol , slijedi Houston 23.6.
5. AP JADRAN Plovi za Ust Luga , gdje se očekuje 06.06.
6. AP LIBERTAS U Balikpapan , slijedi Marivelles 13.06.
7. AP REVELIN U Gijon, slijedi Ghent 12.06.
8. AP SLANO Plovi za Kawasaki , gdje se očekuje 10.06.
9. AP STON Plovi za Chittagong gdje stiže 14.06.
10. AP SVETI VLAHO Plovi za luku Kakinada gdje se očekuje 24.06.
11. MIHO PRACAT U luci Flushing, slijedi Ust Luga 13.06.
12. ZAGREB Plovi za Ust Lugu gdje se očekuje 11.06., slijedi Rostock 17.6.
Od 12 brodova tri su vezana za rusku luku Ust Luga, sankcije na djelu
Ne znam je li ovo zezanje ili ne, ali Atlantska plovidba uzima ćumur od Rusa dok još sankcije nisu stupile na snagu, potražnja je ogromna.
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
ovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......
Sta je to 100% mic po mic razlike jer eto nije top 1% kompanija na svijetu, zar ne pretjerujete malo vise s tim zakljuckom kojom opravdavate toliku razliku u vrednovanju, uostalom slicne price smo slusali i na 185kn o svakakvim negativnim stvarima i opravdavanjima zbog cega ne vrijedi vise ali vozarina radi cash flow koji se ne moze ignorirat na kraju jer ipak nije rijec o malom cash flowu koja ova ili slicne kompanije ostvaruju, ne zaboravimo da na 185kn kapitalizacija je bila jednaka skoro danasnjem novcu na racunu toliko o objektivnosti tadasnjih kriticara, uostalom u modelima vrednovanja i uporedjivanja nekog sektora realno pravilnije bi bilo uzet median i u principu izbacit top i bottom 1-2% kompanija koje u principu iskrivljuju sliku, pa onda ako cemo ATPL usporedjivat s vanjskima treba uzet i neku usporednu kompaniju s druge strane, a ne top 1%.
Dobro je kolega primjetio da ste vec duze dodatno pesimisticni pa onda jos dodatno na negativu bacite, recimo CEO atpl nije ni na koji nacin srocio kako ste vi to napisali eksplicitno da gube velike novce zbog dokovanja, rekao je citirat cu " trenutacno prolazimo kroz dosta zahtijevan program dokovanja, nazalost to se dogadja u nekom dobrom trzistu pa je to gubitak u neku ruku za kompaniju jer gubimo mozda najbolje trziste, al to su redoviti periodi odrzavanja koju mi kao kompanija moramo postovat"
Sta se tice dokovanja ajde da to rijesimo brojcano vec ipak bi to bilo jedino ispravno da vidimo koliki je to utjecaj tj. koliko je to gubitka za ATPL ili bolje receno izgubljene dobiti pa da svatko procijeni jel mu to veliko ili nije to je jedino ispravno, o trosku dokovanja opcenito vec znamo cijenu pa se time necu bavit. Dokovanje u prosjeku traje nekih 25 dana, ako imamo 9 dokovanja to je godisnje dokovanje od 225 dana u odnosu na ukupnih 4380 dana ili u postotku gubitak nekih cca 5% operativnih dana, po tome to nije toliki strasan gubitak, novcano ako gledamo 1Q dobit je bila 9000$ dnevno po brodu, a trosak radnika je oko 3000$ po brodu dnevno, sta znaci 12000$ manje dobiti po brodu koji je u dokovanje ako uzimamo 1Q stanje i na 225 dana to je 2,7mil $ ili nekih 18,3mil Kn, da li je to veliki izostanak dobiti na forward 1Q=67*4=268mil ili smanjenje dobiti od 7,5%
Disclaimer na gornju racunicu
- Tecaj je iz 1Q 6,8kn, tecaj dolara jos jaca pa je trenutno forward dobiti veci za iznos veceg tecaja
- Izracun obuhvaca neostvarenu dobit ne uzima EBITDA jer vecina prvenstveno gleda dobit
- Utjecaj na pojedini kvartal mogu biti veca jer dokovanja nece biti savrseno rasporedjena kroz godinu
- Trosak je realno nesto veci za dodatne troskove osnovnog odrzavanja broda u doku, za potrosnju goriva do doka i u doku mislim da mozemo na taj trosak dodati jos 20% dodatnog troska koji je ovako tesko izracuna pa neka to onda bude smanjena dobit od 20mil na yoy bazi
- Amortizacija je prosle godine povecana radi povecanja vrijednosti imovine cca 10% pa je i dobit manja za to povecanje ako cemo gledat usporedno s proslom godinom, te ce dodatno biti povecana radi prociscivaca ali to nije neki veliki utjecaj s obzirom na ukupnu vrijednost imovine
Prednosti dokovanja o kojima se manje govori ali dokovanje nije samo trosak bez benefita, dokovanje je remont broda u ovom slucaju na 5 godisnjoj bazi, najbitnije prednosti su ciscenje ili bojanje trupa, prepostavka je da je sada bojanje s kvalitetnijom bojom radi EEXI zahtijeva s kojom se hoce postic manja potrosnja goriva, te ostali remonti oko motora tj propulzije.
Prednosti za buduce razdooblje zbog navedenih stvari, znace brzu brzinu broda sta znaci smanjena mogucnost penala zbog neispunjavanja ugovorene brzine te ujedno i najvaznije smanjena potrosnja broda sta u uvjetima ovako visokih cijena goriva je jako bitna stvar, teoretski takav brod bi mogao postic nesto vecu vozarinu nego prije radi vecih usteda goriva, ne zaboravimo da je trenutno trosak goriva dnevno oko 25000$ oprilike po brodu i 10% ustede na gorivu je usteda od 2500$ dnevno pa sad racunajte koliko to znaci na godisnjoj bazi, da li to moze utjecat na nesto bolju vozarinu mislim da moze realno da ste unajmitelj sigurno vam je bitno i to. Jos jedna prednost je moguce smanjenje OPEX-a broda jer je smanjena mogucnost ulaganja oko motora i kvarova nakon dokovanja ako je sve oko motora napravljeno u doku.
Sta se tice gornje racunice neostvarene dobit od 3mil$ ili ako cemo gledat dnevno po brodu gubitak 700$ prosjecne vozarine manje radi toga na godisnoj bazi ocito je s obzirom na volatilnost vozarina da tih 700$ ne predstavlja neki utjecaj jer vozarine se na dnevnoj bazi mjenjaju po 1000$, pa je jedino ovdje bitno stanje vozarina jer taj gubitak u ovakvim uvjetima se lako nadoknadi, uostalom s obzirom na navedene prednosti gore upitno je da li se takav gubitak i moze nadoknadit nakon dokovanja radi iskazanih prednosti. Te jos jedna stvar dobro je da nakon dokovanja mozemo bit i sigurniji da je takav brod potpisan bar na 6-9 mjeseci jer takva je praksa pa onda je lakse i planiranje buduceg CF sta nije zanemarivo u slucaju moguceg pada vozarina.