1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 1:03 PM
    • #6,681
    Quote from Flight

    Pa naravno da ti neću, na riječ, vjerovati jer ne znam ni tko si ni što si. Samo da te podučim još nešto, u zbirki isprava na trgovačkom sudu pohranjen je zapisnik sa skupštine ovjeren od Javnog bilježnika. Što tamo piše, to se priznaje kao službeni dokument, sve ostalo je rekla kazala. I svaki dioničar može pristupiti toj zbirci isprava i izvršiti uvid odnosno čak i fotokopirati dijelove ili zapisnik u cjelosti.

    Ti si mogao poslije Skupštine u neformalnom razgovoru doznati svašta, a i svašta ovdje napisati, ali to je nešto o čemu će ti netko vjerovati, a netko možda i neće. Da postoji službena bilješka u dokumentima o otkupnoj kaluzuli e onda bi to bilo puno vejrodostojnije od toga što ti kao anonimus pišeš na nekom forumu.

    Tvoj izbor nikoga ja ne silim da mi vjeruje, svatko odlucuje da sam odluci koliko su informacije prenesene u dobroj vjeri ili nisu to je svaciji izbor, zato onda najbolje da sljedeci put sam otidjes na skupstinu i pokusas saznati sve sta te zanima jer ionako nikad neces nikome vjerovati.

    Ali moran reagirati da se bareboat uzima samo kao najam, a ne kao najam i otkup jer realno kako kazes nigdje nije ni napisao da ima i da nema otkupnu klauzulu pa bi onda po tvojoj logici trebalo biti uzeto u obzir oba slucaja kod izracuna jer bi to bilo ispravnije jer po tome je i prva opcija nagadjanje, a onda neka svi drugi odluce sta je za njih istina ili nije prema vlastitim saznanjima

  • user35
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    237
    Postova
    265
    Member since
    February 17, 2020
    • July 26, 2021 at 1:50 PM
    • #6,682
    Quote from Marielena

    Imam ja jedno pitanje. Da li se sell&lease back brodovi uknjizuju u NAV kao cisto vlasnistvo?

    Ja ne znam tocno.

    Logicno mi je da bi se u book uracunavala vrijednost ugovora, koja barem meni nije poznata.

    Računovodstveno gledano to je najam pa bi trebalo biti u dug imovini (treba pogledati FI rač politike i objave vezane za IFRS16).

    Također za istu imovinu potrebno je vršiti revalorizaciju (opet pitanje rač politike koliko često itd)...

    U svezi revalorizacije brodova, kako smo imali teoretsku raspravu na JDPL temi (gosp Mitko i ja) evo čisto kako to rade u ATPL citiram Deloitte iz mišljenja az FI Ye2020:

    "Uprava je pripremila testove izračune umanjenja vrijednosti temeljene na diskontiranim novčanim tijekovima za sve
    brodove unutar flote, prilikom sastavljanja financijskih izvještaja na kraju godine. Izračuni se temelje i na
    procijenjenim nadoknadivim iznosima, po jedinicama koje stvaraju novac, koji su definirani kao fer vrijednost
    umanjena za procijenjene troškove prodaje ili vrijednost u uporabi, ovisno što je veće.
    Osnovne pretpostavke za procjenu vrijednosti brodova odnose se na očekivane dugoročne vozarine po brodarskim
    ugovorima na vrijeme (eng. time charter) i brodarskim ugovorima na putovanja (eng. voyage charter) kao i
    ponderiranoj prosječnoj cijeni kapitala (eng. Weighted Average Cost of Capital - WACC).
    Za potrebe procjene ključne pretpostavke se utvrđuju prema prosjeku izvedenom iz dostupnih procjena vrijednosti
    neovisnih pomorskih agenata..
    ."

    Koliko vidim nije procjena na temelju benchmark tržišnih transakcija nego DCF test...

    ...sram me koliko nemam..

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 26, 2021 at 1:54 PM
    • #6,683

    .... ali pored toga što je u dugotrajnoj imovini, na strani obveza, u pasivi treba biti iskazna i sadašnja vrijednost budućih obveza po financijskom najmu. Dakle, ako se vodi u imovini, za tu imovinu se treba voditi i financijska obveza kojom se ta imovina financira. Kroz to se glavnina te imovine poništi odgovarajućom obvezom. S time da amortizacija te imovine utječe i na operativnu profitabilnost, pa se zato računa i Ebitda prije jednokratnih stavki nakon najmova odnosno očišćena od efekta amortizacije te i takve (uanjmljene) imovine.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 1:55 PM
    • #6,684
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Pa naravno da ti neću, na riječ, vjerovati jer ne znam ni tko si ni što si. Samo da te podučim još nešto, u zbirki isprava na trgovačkom sudu pohranjen je zapisnik sa skupštine ovjeren od Javnog bilježnika. Što tamo piše, to se priznaje kao službeni dokument, sve ostalo je rekla kazala. I svaki dioničar može pristupiti toj zbirci isprava i izvršiti uvid odnosno čak i fotokopirati dijelove ili zapisnik u cjelosti.

    Ti si mogao poslije Skupštine u neformalnom razgovoru doznati svašta, a i svašta ovdje napisati, ali to je nešto o čemu će ti netko vjerovati, a netko možda i neće. Da postoji službena bilješka u dokumentima o otkupnoj kaluzuli e onda bi to bilo puno vejrodostojnije od toga što ti kao anonimus pišeš na nekom forumu.

    Tvoj izbor nikoga ja ne silim da mi vjeruje, svatko odlucuje da sam odluci koliko su informacije prenesene u dobroj vjeri ili nisu to je svaciji izbor, zato onda najbolje da sljedeci put sam otidjes na skupstinu i pokusas saznati sve sta te zanima jer ionako nikad neces nikome vjerovati.

    Ali moran reagirati da se bareboat uzima samo kao najam, a ne kao najam i otkup jer realno kako kazes nigdje nije ni napisao da ima i da nema otkupnu klauzulu pa bi onda po tvojoj logici trebalo biti uzeto u obzir oba slucaja kod izracuna jer bi to bilo ispravnije jer po tome je i prva opcija nagadjanje, a onda neka svi drugi odluce sta je za njih istina ili nije prema vlastitim saznanjima.

    Ja u svom izracunu bareboat charter vodim onako kako je vodi i sama firma u svojim izvjescima, a sto je u skladu sa MSFI 16. Dakle, isti iznos najma se vodi u imovini i u obvezama. Ajmo u svrhu rasprave pretpostaviti i da ATPL ima klauzulu za otkup brodova - pitanje je po kojoj cijeni bi se otkup uopce realizirao, sigurno bi bila nekakva trzisna cijena, mozda eventualno sa nekakvim diskontom, ali i u tom slucaju bi se opet ta imovina vodila pod dugotrajnom imovinom, a novo zaduzenje koje bi se moralo realizirati za tu kupnju bi se opet knjizilo pod dug, tako da bi opet neto efekt na NAV bio jednak nuli.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 2:18 PM
    • #6,685
    Quote from user35
    Quote from Marielena

    Imam ja jedno pitanje. Da li se sell&lease back brodovi uknjizuju u NAV kao cisto vlasnistvo?

    Ja ne znam tocno.

    Logicno mi je da bi se u book uracunavala vrijednost ugovora, koja barem meni nije poznata.

    Računovodstveno gledano to je najam pa bi trebalo biti u dug imovini (treba pogledati FI rač politike i objave vezane za IFRS16).

    Također za istu imovinu potrebno je vršiti revalorizaciju (opet pitanje rač politike koliko često itd)...

    U svezi revalorizacije brodova, kako smo imali teoretsku raspravu na JDPL temi (gosp Mitko i ja) evo čisto kako to rade u ATPL citiram Deloitte iz mišljenja az FI Ye2020:

    "Uprava je pripremila testove izračune umanjenja vrijednosti temeljene na diskontiranim novčanim tijekovima za sve
    brodove unutar flote, prilikom sastavljanja financijskih izvještaja na kraju godine. Izračuni se temelje i na
    procijenjenim nadoknadivim iznosima, po jedinicama koje stvaraju novac, koji su definirani kao fer vrijednost
    umanjena za procijenjene troškove prodaje ili vrijednost u uporabi, ovisno što je veće.
    Osnovne pretpostavke za procjenu vrijednosti brodova odnose se na očekivane dugoročne vozarine po brodarskim
    ugovorima na vrijeme (eng. time charter) i brodarskim ugovorima na putovanja (eng. voyage charter) kao i
    ponderiranoj prosječnoj cijeni kapitala (eng. Weighted Average Cost of Capital - WACC).
    Za potrebe procjene ključne pretpostavke se utvrđuju prema prosjeku izvedenom iz dostupnih procjena vrijednosti
    neovisnih pomorskih agenata..
    ."

    Koliko vidim nije procjena na temelju benchmark tržišnih transakcija nego DCF test...

    Display More

    Tako je, oni su radili DCF metodu kako bi opravdali bitno vecu knjigovodstvenu vrijednost brodova u odnosu na onu koju je napravila neovisna agencija - prenesi i taj dio citata iz revizorskog izvjesca. DCF je legitimna metoda, ali nije primjenjiva kod brodara jer nije poutdana zbog velike vilatilnosti sektora i prevelikog broja nepoznanica, to koristis kada se zelis samozavaravati, pisao samo tome na temi JDPL i prilozio nekoliko clanaka na tu temu. Nisam to ja izmislio, to je tako u ovom sektoru. Pogledaj samo kolika je prosle godine bila razlika izmedju knjigovodstvene i trzisne vrijednosti brodova, pricam napamet, ali mislim da je bilo u minusu oko 250M kn, mozda cak i vise, objavio sam svojevremeno ovdje tablicu. Zamisli sada sta bi se dogodilo sa dionicom da su tako napravili revalorizaciju i taj iznos knjizili u gubitak. Ovako su napravili DCF analizu za svaki pojedini brod i samo konstatirali kako je to ok jer je analiza pokazala da je taj iznos nadoknadiv iz buducih novcanih tokova. Kuzis? Probaj rekonstruirati tu DCF analizu pa ces vidjeti kakvi su im bili parametri koji bi opravdali tu cijenu broda.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 2:39 PM
    • #6,686
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Tvoj izbor nikoga ja ne silim da mi vjeruje, svatko odlucuje da sam odluci koliko su informacije prenesene u dobroj vjeri ili nisu to je svaciji izbor, zato onda najbolje da sljedeci put sam otidjes na skupstinu i pokusas saznati sve sta te zanima jer ionako nikad neces nikome vjerovati.

    Ali moran reagirati da se bareboat uzima samo kao najam, a ne kao najam i otkup jer realno kako kazes nigdje nije ni napisao da ima i da nema otkupnu klauzulu pa bi onda po tvojoj logici trebalo biti uzeto u obzir oba slucaja kod izracuna jer bi to bilo ispravnije jer po tome je i prva opcija nagadjanje, a onda neka svi drugi odluce sta je za njih istina ili nije prema vlastitim saznanjima.

    Ja u svom izracunu bareboat charter vodim onako kako je vodi i sama firma u svojim izvjescima, a sto je u skladu sa MSFI 16. Dakle, isti iznos najma se vodi u imovini i u obvezama. Ajmo u svrhu rasprave pretpostaviti i da ATPL ima klauzulu za otkup brodova - pitanje je po kojoj cijeni bi se otkup uopce realizirao, sigurno bi bila nekakva trzisna cijena, mozda eventualno sa nekakvim diskontom, ali i u tom slucaju bi se opet ta imovina vodila pod dugotrajnom imovinom, a novo zaduzenje koje bi se moralo realizirati za tu kupnju bi se opet knjizilo pod dug, tako da bi opet neto efekt na NAV bio jednak nuli.

    Vec smo raspravljali o tome prije skupstine gdje sam ti ukazao na nelogicnost velicine duga s obzirom na trosak najmova i moja pretpostavka tada prije skupstine je bila da je u cijenu duga Bareboat chartera uracunata i neka obveza dodatna za koju sam pretpostavljao da se radi o otkupnoj cijeni, sta bi i odgovaralo i financijskim standardima da se ukupno poznati trosak svega vodi pod dug i priznanje u imovinu znaci najam koji se placa kroz period najma i ostatak vrijednosti koji odgovara otkupnoj cijeni brodova koji se placa kad se treba otkupit brod, po tome ako je poznata ukupna cijena ovog financijskog aranzmana ono ima svoju cijenu, a brodovi imaju svoju trzisnu vrijednost te ne moze nikako se ponistavat kao da nemaju utjecaj na NAV, jer su oni po placanju tog duga vlasnistvo Atlantske te imaju svoju vrijednost, a ne brodovi koji atlantska vraca nekome, jedini negativni aspekt da se takav ugovor moze prolongirat na dodatni rok te da u tom slucaju moze nastat novi dug, ali to sve ovisi o financijskoj situaciji drustva u trenutku kada treba otkupit te brodove.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 2:45 PM
    • #6,687
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Ja u svom izracunu bareboat charter vodim onako kako je vodi i sama firma u svojim izvjescima, a sto je u skladu sa MSFI 16. Dakle, isti iznos najma se vodi u imovini i u obvezama. Ajmo u svrhu rasprave pretpostaviti i da ATPL ima klauzulu za otkup brodova - pitanje je po kojoj cijeni bi se otkup uopce realizirao, sigurno bi bila nekakva trzisna cijena, mozda eventualno sa nekakvim diskontom, ali i u tom slucaju bi se opet ta imovina vodila pod dugotrajnom imovinom, a novo zaduzenje koje bi se moralo realizirati za tu kupnju bi se opet knjizilo pod dug, tako da bi opet neto efekt na NAV bio jednak nuli.

    Vec smo raspravljali o tome prije skupstine gdje sam ti ukazao na nelogicnost velicine duga s obzirom na trosak najmova i moja pretpostavka tada prije skupstine je bila da je u cijenu duga Bareboat chartera uracunata i neka obveza dodatna za koju sam pretpostavljao da se radi o otkupnoj cijeni, sta bi i odgovaralo i financijskim standardima da se ukupno poznati trosak svega vodi pod dug i priznanje u imovinu znaci najam koji se placa kroz period najma i ostatak vrijednosti koji odgovara otkupnoj cijeni brodova koji se placa kad se treba otkupit brod, po tome ako je poznata ukupna cijena ovog financijskog aranzmana ono ima svoju cijenu, a brodovi imaju svoju trzisnu vrijednost te ne moze nikako se ponistavat kao da nemaju utjecaj na NAV, jer su oni po placanju tog duga vlasnistvo Atlantske te imaju svoju vrijednost, a ne brodovi koji atlantska vraca nekome, jedini negativni aspekt da se takav ugovor moze prolongirat na dodatni rok te da u tom slucaju moze nastat novi dug, ali to sve ovisi o financijskoj situaciji drustva u trenutku kada treba otkupit te brodove.

    Razumijem tvoj stav, ali onda mi nema smisla da te brodove u FI vode kao posebnu stavku pod najmove vec bi ih vodili kao i ostale financijske leasinge i kredite. Oni sami navode da je to iznos najma za konkretno ta dva broda.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 3:08 PM
    • #6,688
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Vec smo raspravljali o tome prije skupstine gdje sam ti ukazao na nelogicnost velicine duga s obzirom na trosak najmova i moja pretpostavka tada prije skupstine je bila da je u cijenu duga Bareboat chartera uracunata i neka obveza dodatna za koju sam pretpostavljao da se radi o otkupnoj cijeni, sta bi i odgovaralo i financijskim standardima da se ukupno poznati trosak svega vodi pod dug i priznanje u imovinu znaci najam koji se placa kroz period najma i ostatak vrijednosti koji odgovara otkupnoj cijeni brodova koji se placa kad se treba otkupit brod, po tome ako je poznata ukupna cijena ovog financijskog aranzmana ono ima svoju cijenu, a brodovi imaju svoju trzisnu vrijednost te ne moze nikako se ponistavat kao da nemaju utjecaj na NAV, jer su oni po placanju tog duga vlasnistvo Atlantske te imaju svoju vrijednost, a ne brodovi koji atlantska vraca nekome, jedini negativni aspekt da se takav ugovor moze prolongirat na dodatni rok te da u tom slucaju moze nastat novi dug, ali to sve ovisi o financijskoj situaciji drustva u trenutku kada treba otkupit te brodove.

    Razumijem tvoj stav, ali onda mi nema smisla da te brodove u FI vode kao posebnu stavku pod najmove vec bi ih vodili kao i ostale financijske leasinge i kredite. Oni sami navode da je to iznos najma za konkretno ta dva broda.

    Zato sta je vjerovatno ugovor drugacije sklopljen zbog nekih uvjeta zbog cega se ne moze klasificirat na taj nacin, ako gledas da je sami dug pripisan tim brodovima po 9mil dolara po brodu nema nikakve zdrave pameti ulazit u takav aranzman kada za tu lovu mozes kupit svoj brod niti bi iti jedna transakcija najma broda tog tipa iznosila toliku vrijednost za to razdoblje najma malo logike u svemu ovome ne bi bilo lose upotrijebit i razmislit koliko to ima smisla cega se drzite vec sam o tome govorio prije skupstine, sad kad su mi potvrdili da postoji otkupna klauzula ja sam svoju dilemu rijesio oko toga, vama onda jedino preostaje da drugi put idete na skupstinu i da pitate sve nejasnoce jer vam ja ne mogu odgovorit na sve tehnicke detalje koje vas zanimaju osim onoga sta sam ja pitao.

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • July 26, 2021 at 3:16 PM
    • #6,689

    Dobro, decki, koliko je onda sad NAV? Otprilike, po nekim zadnjim podacima?

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 26, 2021 at 3:17 PM
    • #6,690

    Moraš staviti u konetskt trenutak kad je ugovor sklopljen i namjeru. Zašto je društvo ušlo u takvu transakciju? A ne gledati sadašnju vrijednost vozarina i brodova i financijsku poziciju društva. Danas vjerojatno ne bi sklopili takav aranžman, a da li mogu otkupiti ugovor, to treba provjeriti sljedeći put na GS.

    Osobno mislim da je vrijednost NAV-a samo jedan parametar u križaljci vrijednosti kompanije, no činjenica je da P/NAV>1, po mojem mišljenuju sugerira na ono što se događalo i sa inozemnim brodarima dok su cijene dionica odnosno vozarine intenzivno rasle. I zašto su se kasnije i iskorigirale. Čim su vozarine i FFA posustali, premija na NAV koja je u prosjeku za inozemne brodare iznosila 30-40% na NAV se istopila. I otuda kreanje cijena dionica inozemnih brodara nema samo veze sa sentimentom tržišta na kojem se dionica trguje nego i sa stvarnim kretanjima i očekivanim kretanjima u vozarinama (barem ovima u kratkom roku).

  • tento
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,056
    Postova
    743
    Member since
    May 1, 2020
    • July 26, 2021 at 3:50 PM
    • #6,691

    1193 dionice na prodaji na 419 kn

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 3:50 PM
    • #6,692
    Quote from Flight

    Moraš staviti u konetskt trenutak kad je ugovor sklopljen i namjeru. Zašto je društvo ušlo u takvu transakciju? A ne gledati sadašnju vrijednost vozarina i brodova i financijsku poziciju društva. Danas vjerojatno ne bi sklopili takav aranžman, a da li mogu otkupiti ugovor, to treba provjeriti sljedeći put na GS.

    Osobno mislim da je vrijednost NAV-a samo jedan parametar u križaljci vrijednosti kompanije, no činjenica je da P/NAV>1, po mojem mišljenuju sugerira na ono što se događalo i sa inozemnim brodarima dok su cijene dionica odnosno vozarine intenzivno rasle. I zašto su se kasnije i iskorigirale. Čim su vozarine i FFA posustali, premija na NAV koja je u prosjeku za inozemne brodare iznosila 30-40% na NAV se istopila. I otuda kreanje cijena dionica inozemnih brodara nema samo veze sa sentimentom tržišta na kojem se dionica trguje nego i sa stvarnim kretanjima i očekivanim kretanjima u vozarinama (barem ovima u kratkom roku).

    Odakle si zakljucio da gledam sadasnju vrijednost ?, govorim o vrijednosti u trenutku produzenja bareboata prakticki firma zakljucuje barebaoat u tom trentuku kad su na trzistu cijene brodova nize nego je vrijednost ugovora koja po vasoj logici predstavlja samo najam, a ne i otkup samo po tome nema smisla ta vasa logika niti malo, na GS je provjereno jer sam tako naveo da bi navodio da to treba provjeravati u mnozini mozes jedino provjeriti za sebe ako te zanima provjera i ne vjerujes izvoru, a na GS je provjereno ove godine tko hoce vjerovati, a tko ne.

    I di je ta cinjenica da je P/NAV >1 jer po novome i bez uzimanja u obzir ove informacije je P/NAV < 1

    Post

    RE: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    Evo i nova tablica prema jučer objavljenim vrijednostima brodova.

    NAVps = 459 kn

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
    mitkko
    July 26, 2021 at 11:57 AM
  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • July 26, 2021 at 3:50 PM
    • #6,693
    Quote from Flight

    Moraš staviti u konetskt trenutak kad je ugovor sklopljen i namjeru. Zašto je društvo ušlo u takvu transakciju? A ne gledati sadašnju vrijednost vozarina i brodova i financijsku poziciju društva. Danas vjerojatno ne bi sklopili takav aranžman, a da li mogu otkupiti ugovor, to treba provjeriti sljedeći put na GS.

    Osobno mislim da je vrijednost NAV-a samo jedan parametar u križaljci vrijednosti kompanije, no činjenica je da P/NAV>1, po mojem mišljenuju sugerira na ono što se događalo i sa inozemnim brodarima dok su cijene dionica odnosno vozarine intenzivno rasle. I zašto su se kasnije i iskorigirale. Čim su vozarine i FFA posustali, premija na NAV koja je u prosjeku za inozemne brodare iznosila 30-40% na NAV se istopila. I otuda kreanje cijena dionica inozemnih brodara nema samo veze sa sentimentom tržišta na kojem se dionica trguje nego i sa stvarnim kretanjima i očekivanim kretanjima u vozarinama (barem ovima u kratkom roku).

    Mozda nisi vidio, ali...po najnovijim podacima NAV ATPL je 459kn...i to bez revalorizacije nekretnina i bez ukljucenja 2 broda u bareboat charteru iako postoje indicije da bi se neki njihov dio trebao ukljucit u NAV...

    Quote from mitkko

    Evo i nova tablica prema jučer objavljenim vrijednostima brodova.

    NAVps = 459 kn

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • user35
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    237
    Postova
    265
    Member since
    February 17, 2020
    • July 26, 2021 at 4:03 PM
    • #6,694

    evo brodovi u najmu u sklopu DI na 31.12.2020 (a sve sukladno zahtjevima IFS16 dug najam se kapitalizira)..

    kako je i Mitko napisao nema utjecaja na NAV... (cca isti iznos obveze/imovine se kreće kroz bilancu)

    utjecaj na RDG nema troška najma, već amortizacija i kta => PUNO LJEPŠA EBITDA!!!

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    ...sram me koliko nemam..

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 26, 2021 at 4:19 PM
    • #6,695
    Quote from user35

    evo brodovi u najmu u sklopu DI na 31.12.2020 (a sve sukladno zahtjevima IFS16 dug najam se kapitalizira)..

    kako je i Mitko napisao nema utjecaja na NAV... (cca isti iznos obveze/imovine se kreće kroz bilancu)

    utjecaj na RDG nema troška najma, već amortizacija i kta => PUNO LJEPŠA EBITDA!!!

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Evo ovu sliku sam vec prije bio komentirao gdje se jasno moze skuzit sva nelogicnost pristupa da se radi samo o najmu, bareboat je sklopljen 2015 na 5 godina znaci isticao je 20.6.2020 godine, a onda iz ove tablice je vidljivo da je ostatak vrijednosti na kraju 2019 za te brodove bio 61 588 mil, dok je najam godisnji za te brodove iznosio cca 16,8 mil kn ocito je da na kraju istjecanja ugovora postoji velika vrijednost duga koji ostaje i jedina logika i ako zanemarimo ovu moju informaciju moze biti da ta vrijednost predstavlja otkupnu vrijednost jer se radi o ogromnoj vrijednosti na kraju.

    Znaci postoji ovaj nesrazmjer ostatka vrijednosti, postoji ako hocete moja neprovjerena info koju iznosim, to su vec dvije natuknice koje ozbiljno vode u tom smjeru, ja ne znam koja je bitna stavka koja govori u smjeru da se radi samo o najmu osim da se tako vodi u knjizi kao barebaot charter (najam) koja isto se moze objasnit jer definicije najma i tih svari mogu imat drugacije tumacenje zbog drugacijeg gledanja na vrste ugovora mozda zbog odredjenih klauzula koje mogu bit iskljucive u odredjenim uvjetima koje se moraju zadovoljit da bi se brod otkupio, mislim da je siroko polje svacanja svih knjigovodstvenih pravila da bi bili sigurni da je to jedno ili drugo, samo jer se tako vodi ?

  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • July 26, 2021 at 4:26 PM
    • #6,696
    Quote from user35

    evo brodovi u najmu u sklopu DI na 31.12.2020 (a sve sukladno zahtjevima IFS16 dug najam se kapitalizira)..

    kako je i Mitko napisao nema utjecaja na NAV... (cca isti iznos obveze/imovine se kreće kroz bilancu)

    utjecaj na RDG nema troška najma, već amortizacija i kta => PUNO LJEPŠA EBITDA!!!

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Tocno...ali to nije “maslo” ekipe iz ATPL...to je novi racunovodstveni standard (MSFI16) koji se poceo primjenjivati od 2019...tu definitivno nije nista sporno...

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 26, 2021 at 4:29 PM
    • #6,697

    Parica

    Ne brini ako vozarine i futuresi nastave padati, padat ce i cijena. Dugorocno ona tangira NAV-u, a u ovisnosti od kretanja vozarina i futuresa crta sinusoidu oko tog trenda. To sto je netko napisao negdje da su se cijene brodova porasle ne znaci da cijena ne smije pasti ispod NAV-a. Zapravo je to i očekivano.

    Ne znam zašto se svi ovdje opiru padu cijene, al cijena nije funkcija parabole ili hiperbole već ona tangira pravcu u dugom roku (dok u kraćim vremenskim razdobljima pleše oko njega) Ona se naprosto mora korigirati da bi se trend nastavio. Vani su se cijene korigirale, čak je i JDPL zdravo pao radi dokapa. Jedino se ovdje pokusava opravdati nešto sto je normalno, očekivano pa i neizbježno. Ako se ovaj put na guzove i provuče, sljedeći puta vjerojatno neće.

  • Marielena
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,298
    Postova
    2,540
    Member since
    March 6, 2020
    • July 26, 2021 at 5:52 PM
    • #6,698
    Quote from Flight

    Parica

    Ne brini ako vozarine i futuresi nastave padati, padat ce i cijena. Dugorocno ona tangira NAV-u, a u ovisnosti od kretanja vozarina i futuresa crta sinusoidu oko tog trenda. To sto je netko napisao negdje da su se cijene brodova porasle ne znaci da cijena ne smije pasti ispod NAV-a. Zapravo je to i očekivano.

    Ne znam zašto se svi ovdje opiru padu cijene, al cijena nije funkcija parabole ili hiperbole već ona tangira pravcu u dugom roku (dok u kraćim vremenskim razdobljima pleše oko njega) Ona se naprosto mora korigirati da bi se trend nastavio. Vani su se cijene korigirale, čak je i JDPL zdravo pao radi dokapa. Jedino se ovdje pokusava opravdati nešto sto je normalno, očekivano pa i neizbježno. Ako se ovaj put na guzove i provuče, sljedeći puta vjerojatno neće.

    Nagli porast vrijednosti brodova ovisi o vozarinama, a one su jako volatilne. Recimo vrijrdnost istih brodova je bila puno niza prije 6 mjeseci. Pa da krene korekcija vozarina, pala bi i vrijednost brodova.

    Brodarstvo je rizican sektor za ulaganje.

    Prema mojem misljenju, sadasnju cijenu Atpl moze opravdati izvrsno izvjesce za 2Q pa pricekajmo hoce li FI opravdati ocekivanja.

  • francesco
    Početnik
    Reakcija primljeno
    23
    Postova
    7
    Member since
    July 22, 2021
    • July 26, 2021 at 6:05 PM
    • #6,699
    Quote from Marielena
    Quote from Flight

    Parica

    Ne brini ako vozarine i futuresi nastave padati, padat ce i cijena. Dugorocno ona tangira NAV-u, a u ovisnosti od kretanja vozarina i futuresa crta sinusoidu oko tog trenda. To sto je netko napisao negdje da su se cijene brodova porasle ne znaci da cijena ne smije pasti ispod NAV-a. Zapravo je to i očekivano.

    Ne znam zašto se svi ovdje opiru padu cijene, al cijena nije funkcija parabole ili hiperbole već ona tangira pravcu u dugom roku (dok u kraćim vremenskim razdobljima pleše oko njega) Ona se naprosto mora korigirati da bi se trend nastavio. Vani su se cijene korigirale, čak je i JDPL zdravo pao radi dokapa. Jedino se ovdje pokusava opravdati nešto sto je normalno, očekivano pa i neizbježno. Ako se ovaj put na guzove i provuče, sljedeći puta vjerojatno neće.

    Nagli porast vrijednosti brodova ovisi o vozarinama, a one su jako volatilne. Recimo vrijrdnost istih brodova je bila puno niza prije 6 mjeseci. Pa da krene korekcija vozarina, pala bi i vrijednost brodova.

    Brodarstvo je rizican sektor za ulaganje.

    Prema mojem misljenju, sadasnju cijenu Atpl moze opravdati izvrsno izvjesce za 2Q pa pricekajmo hoce li FI opravdati ocekivanja.

    Display More

    Ne može se vrijednost broda gledati samo kroz porast cijena vozarina. Po toj logici, u nekom trenutku vrijednost polovnog broda prerasla bi vrijednost novog.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 26, 2021 at 6:17 PM
    • #6,700

    Marielena

    Miješaš vrijednost i cijene. Cijene brodova su iz mojeg iskustva mnogo manje volatilne od vozarina. Zato i postoji “lag”. Recimo da su vozarine leading indikator, a cijene brodova lagging.


    Quote from francesco
    Quote from Marielena

    Nagli porast vrijednosti brodova ovisi o vozarinama, a one su jako volatilne. Recimo vrijrdnost istih brodova je bila puno niza prije 6 mjeseci. Pa da krene korekcija vozarina, pala bi i vrijednost brodova.

    Brodarstvo je rizican sektor za ulaganje.

    Prema mojem misljenju, sadasnju cijenu Atpl moze opravdati izvrsno izvjesce za 2Q pa pricekajmo hoce li FI opravdati ocekivanja.

    Ne može se vrijednost broda gledati samo kroz porast cijena vozarina. Po toj logici, u nekom trenutku vrijednost polovnog broda prerasla bi vrijednost novog.

    ???

    Pa resale je ionako kad indeks divlja veći od ugovora za novogradnju.

    Edited once, last by Flight: Merged a post created by Flight into this post. (July 26, 2021 at 6:20 PM).

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 1:28 PM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. All

      May 23, 2025 at 1:28 PM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 23, 2025 at 12:47 PM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. mikromakrto

      May 23, 2025 at 12:47 PM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 12:34 PM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      912k
      2.1k
    3. Takamina

      May 23, 2025 at 12:34 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 12:01 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. kukurijek

      May 23, 2025 at 12:01 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 23, 2025 at 11:53 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. bluelionZG

      May 23, 2025 at 11:53 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 23, 2025 at 1:28 PM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    mikromakrto May 23, 2025 at 12:47 PM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    Takamina May 23, 2025 at 12:34 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    kukurijek May 23, 2025 at 12:01 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    bluelionZG May 23, 2025 at 11:53 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,806 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,998 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 14 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™