Atlantska plovidba d.d. je 18. prosinca 2020. sklopila ugovor o povratnom leasingu (sell and lease back) na
rok od tri godine s američkom financijskom institucijom Northern Shipping Fund Management LLC, te tako
uspješno realizirala transakciju refinanciranja brodova AP Dubrava, AP Slano i AP Astarea.
Ovom transakcijom značajno je smanjen prosječni trošak financiranja za navedene brodove. https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…068e85937f4.pdf
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Pa cca 8% im je kamat na dug, zna se koliki im je dug, te se zna koliki su im financijski izdaci. Tako visoke kamate su posljedica velike zaduženosti ATPL, kroz tako visoku kamatu banke naplaćuju premiju na rizik, što im uopće posuđuju novac, što opet dodatno pogoršava račun dobiti i gubitka.
ATPL ima vidimo povremenih problema sa likvidnošću(blokada računa).Po meni ova situacija će se riješiti na dva načina ili dokapitalizacijom ili predstečajnom nagodbom.
Nažalost da.
-
Weekly Dry Time Charter Estimates, January 20 2021 https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-dry-tim…anuary-20-2021/
-
Po kojem izracunz ti izracuna vas kamate??? Mislim da sam tu poprilicno kompetentniji od tebe.
Kod slozenog kamatnog računa kamate mozemo obračunavati na dva
načina: dekurzivno i anticipativno.
Dekurzivno obračunati kamate znači obračunati ih i pripisati početnoj
svoti na kraju određenog vremenskog razdoblja.
Anticipativno obračunati kamate znači obračunati kamate unaprijed te ih pribrojiti početnoj svoti.
U praksi se najčesće susrećemo s dekurzivnim načinom obračuna
kamata. I to pogotovo u financijskim institucijama.
Komformna kamatna stopa jest ona koja daje jednaki iznos kamata bez obzira obračunavaju li se kamate za kraća vremenska razdoblja.
Zato je komformna kamatna stopa povoljnija za duznika jer u slučaju
obračuna kamata za kraće vremensko razdoblje daje isti iznos kamata kao i kod godisnjeg obračuna.
Ne znam kako si ti izracunao 8%. To su lihvarske kamate. Ilegalne kamate nisu tolike.
-
Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.
Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.
Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.
-
Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.
Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.
Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.
A što ti govori?
-
Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.
Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.
Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.
A što ti govori?
Da će sa prodanim brodovima raditi na proviziju.
Npr. Ako je BDI= xyz, lizing za banku će biti xyz- 5%.
2008.g. veći je profit donosi jedan vlastiti brod nego 10 brodova u najmu.
-
Netočno. Ugovori s financijskim institucijama su većinom fiksni kroz period leasebacka, sav extraprofit (ili gubitak) snosi unajmitelj. A obzirom kako stvari stoje, ovdje je riječ o mudroj strategiji, rješavaju se starih brodova za koje se trenutno može dobiti solidna cijena, jačaju svoju financijsku poziciju koja im omogućava nastavak na projektu Batala i vjerovatno možemo uskoro očekivati i kupnju kakve novogradnje u periodu kada je povoljno naručiti novi brod.
Inače, ovo je model financiranja sve popularniji u posljednje vrijeme, potražite malo koliko je kompanija prošlih godinu dana na isti ili sličan način prodalo brodove i ponovno ih preuzelo u najam. U ovakvim prilikama kakva je bila 2020., to je i očekivan i jedini ispravan put. Kamo sreće da su cijene prijevoza bile kudikamo veće pa potrebe za ovakvim financiranjem ne bi bilo, ali nemojmo se lagati, zato cijena dionice i jest zakucana tu gdje jest. Da nije bilo krize s covidom, 2020. bi bila ono što će 2021. biti i to polako postaje jasnije i ovima kojima su oči još zatvorene a taština ih priječi da priznaju da su u krivu.
https://www.assetfinanceinbrief.com/2019/10/ship-s…o%20A%20for%20A's%20use.&text=B%20is%20typically%20a%20leasing,or%20non%2Dbank%20leasing%20company.
https://www.hellenicshippingnews.com/new-world-of-s…-and-leaseback/
-
Ajoj, opet Nadalina priča za preživjele na frontu. Baš me zanima gdje će oni skucati lovu za bilo kakav novi brod u bilo kojem aranžmanu i koliko će im to pomoći da još brže potonu. Batala kažeš, batali ti to jer niti nekretnine niti upravljanje flotom njima ne ide jer nemaju više s čime upravljati. Spala knjiga na par slova.
Cijena je tamo gdje jest jer je firma defacto preuzeta od strane vjerovnika dok dioničari pokušavaju spasiti što se spasiti da.
-
Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.
Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.
Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.
Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.
-
-
Nekako mi se čini da je ovdje puno galame, a malo muzike. Outlook je po svim dostuonim infirmacijama odličan, a što se komoanije tiče i objavljenih vijesti, samo ću reći BRAVO
-
Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.
Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.
Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.
Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.
To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.
-
Evo maloprije se skroz riješio ATPL-a, vučem se u ovoj dionici o 9 mjeseca, sa dokupljivanjima u 10 mjesecu da se spasi što se spasit da. Izašao sam sa dobiti na prvoj decimali postotka, meni je dosta više.
-
Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.
To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.
Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.
-
To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.
Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.
Ne znam kako to možeš tvrditi kad ne znaš uvjete SL back aranžmana. Ne znaš po koliko su brodovi prodani, a ni pod kojim su uvjetima uzeti ponovno u najam. Svi skupa možemo samo nagađati o uvjetima, pa čak i razlozima. Pored zanavljanja flote oni su ne tako davno imali ozbiljnih likvidnosnih problema, ako se sjetimo odustajanja od nekih projekata i blokade računa.
-
Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.
Ne znam kako to možeš tvrditi kad ne znaš uvjete SL back aranžmana. Ne znaš po koliko su brodovi prodani, a ni pod kojim su uvjetima uzeti ponovno u najam. Svi skupa možemo samo nagađati o uvjetima, pa čak i razlozima. Pored zanavljanja flote oni su ne tako davno imali ozbiljnih likvidnosnih problema, ako se sjetimo odustajanja od nekih projekata i blokade računa.
Znam približno vrijednost brodova kao i kamatnih stopa koje se primjenjuju na brodare a ovakve transakcije poprilično su ujednačene i nema većih odstupanja. Prave uvjete znat ćemo nakon pola godine i izvješća za q2 osim ako detalje ne iznesu prije u revidiranom. Ali kad sve već bude očito svima najčešće već bude i kasno za većinu.
-
Je, je uvijek ista FOMO priča.
Ima brodara vani daleko likvidnijih, većih i poslovno stabilnijih. Za okladit se.
Nek oni nama slobodno pokažu ili pojasne svoje namjere i očekivane rezultate svoje strategije. Pa ćemo ili ćete vi i manje zaraditi.
Nisam vidio da je Kulaš uzeo kredit u banci, pa i kineskoj ili od frenda u upravnom odboru i kupio milijun, dva kuna dionica da svojim primjerom pokaže da će ovaj puta stvarno biti drugačije.
-
Je, je uvijek ista FOMO priča.
Ima brodara vani daleko likvidnijih, većih i poslovno stabilnijih. Za okladit se.
Nek oni nama slobodno pokažu ili pojasne svoje namjere i očekivane rezultate svoje strategije. Pa ćemo ili ćete vi i manje zaraditi.
Nisam vidio da je Kulaš uzeo kredit u banci, pa i kineskoj ili od frenda u upravnom odboru i kupio milijun, dva kuna dionica da svojim primjerom pokaže da će ovaj puta stvarno biti drugačije.
To sugeriraš kupnju ovih brodara, ako dobro shvaćam, zaista EXPERTNO
-
Svih likvidnih iznad 300 mil. USD kapitalizacije i to uđuture, a ne stock-picking. Jer oni kad kratkoročan trend promijeni smjer imaju likvidnost, a ovdje se možeš slikati s dionicama i otisnuti ih u hard copy i objesiti na zid za uspomenu. Nije to problem samo ATPL, već svih izdanja koje ne kupuju institucionalci lokalno.
Ne volim ti ja priče gdje Janko i Marko kreiraju tržište ili nešto što bi to trebalo predstavljati. Kod nas, iz mojeg iskustva, isplati se jedino u kompanije koje imaju potencijal da budu preuzete. A to je nešto telekomunikacija, turizma i prehrane odnosno retaila. Sve ostalo je za dnevno igranje i tu i tamo lovljenje nekog dugoročnijeg trenda.
-
Svih likvidnih iznad 300 mil. USD kapitalizacije i to uđuture, a ne stock-picking. Jer oni kad kratkoročan trend promijeni smjer imaju likvidnost, a ovdje se možeš slikati s dionicama i otisnuti ih u hard copy i objesiti na zid za uspomenu. Nije to problem samo ATPL, već svih izdanja koje ne kupuju institucionalci lokalno.
Ne volim ti ja priče gdje Janko i Marko kreiraju tržište ili nešto što bi to trebalo predstavljati. Kod nas, iz mojeg iskustva, isplati se jedino u kompanije koje imaju potencijal da budu preuzete. A to je nešto telekomunikacija, turizma i prehrane odnosno retaila. Sve ostalo je za dnevno igranje i tu i tamo lovljenje nekog dugoročnijeg trenda.
Malo si se pogubio u bespućima informacija, inace ovo je prakticki cijela peer grupa, znaći benchmark za AP, a kao što se vidi Ti bi kupnjom bilo po medianu ili averagu imao vrhunsko ulaganje. Što se tiče ima li investitora ili ne za tu peer grupu malo prouči tko ih je i koliko puta dokapitalizirao
-
-