Baltic Dry Index Falls 3.62% to 1,970
Capesize -5.85% to $31,507
Panamax +1.39% to $11,516
Supramax 58k tons -0.11% to $10,819
Handysize +0.15% to $8,721
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
FFA Tone: Capes and Panamx both slightly weaker but overall do feel we are close to a bottom
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
To su dobre vijesti 👍
-
Capesize - 6,4% 29.479
-
-
Baltic Dry Index Falls 4% to 1.892
Capesize -6,4% to $29.479
Panamax +0,9% to $11.614
Supramax 58k tons -0.1% to $10.807
Handysize +0,4% to $8.752 -
Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-charterers…ping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/article/437429…-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost...
-
Možda i treba, al ne ATPL. To je devastirana kompanija sa nekoliko brodova koji defacto vise nisu njihovo vlasnistvo.
Zanemario si činjenice da je danas lakše no ikad pokrenuti proizvodnju brodova u dijelovima svijeta koji imaju know how i sirovine. Kao i činjenicu da će pandemija vjerojatno okrenuti kotač globalizacije u suprotnom smjeru i da nam vjerojatno slijedi dugotrajnije razdoblje državnog protekcionizma, intervencionizma i mogućeg smanjenja globalne potražnje o dosadasnjim lancima snabdijevanja sirovinama i proizvodima odnosno trenutne ovisnosti o Kini i slicnim brzorastućim ekonomijama (i to i bez Trumpove administracije na čelu SAD).
A najzanimljivije mi je kako ti to tumačiš i dugorocno gledaš, a na par posto plusa izletjet ćeš ko špriher iz špriherice.... hehe
-
Mozes ti i bolje😉😉😉...
Za ATPL se slazem da plese po rubu...zato je i imam u maloj kolicini, ali i 2004. je bila kaput...povijest se ponavlja...
Ozbiljno razmisljam da parkiram neki kapital u kojeg ino bulka...
Za reglobalizaciju se djelomicno slazem...ali samo u domeni (polu)proizvoda...sirovinama ce se trgovat kao i do sad jer to nije stvar izbora i gospodarske politike...jednostavno ili ih imas ili ih nemas...
Moze se pokrenut brodarska kompanija, ali prvo treba napravit brodove, a tko ce ih raditi kad su brodogradilista na koljenima...druga opcija je da ih kupe (od ATPL😃😃😃) ali to sa strane ponude ne mijenja nista...nije bas super situacija za kretat od 0...
A za trejd, i tu si u pravu, tako radim...ali ovisno o cijeni i ostalim varijablama balansirat cu i kolicinu...
Kako god, jako sam bull na bulkovima i nadam se da cu bit u pravu...
P.s. ako se globalizacija usporila zasto kontenjeraske vozarine divljaju
-
Kolega Parica. Smijesi nam se novi lockdown ali ja kazem jesti se mora. Zato prehrambena industrija nece propasti, a netko hranu mora i prevoziti
-
-
Gle, netko tko dnevno trguje za 100-200 kuna profita tesko da može “zabiti klin” i napraviti ozbiljan posao.
Kontejnerasi imaju spajk, al dugorocno je to još nigdje.
https://www.finviz.com/quote.ashx?t=DAC&ty=c&p=d&b=1
https://www.finviz.com/quote.ashx?t=DAC&ty=c&ta=0&p=m&b=1
Malo razvuci “tajmfrejm” za dugorocnije odnosno kategoricke zaključke.
-
Gle, netko tko dnevno trguje za 100-200 kuna profita tesko da može “zabiti klin” i napraviti ozbiljan posao.
Kontejnerasi imaju spajk, al dugorocno je to još nigdje.
https://www.finviz.com/quote.ashx?t=DAC&ty=c&p=d&b=1
https://www.finviz.com/quote.ashx?t=DAC&ty=c&ta=0&p=m&b=1
Malo razvuci “tajmfrejm” za dugorocnije odnosno kategoricke zaključke.
Buduci se tema ni u jednom dijelu nije odnosila na moj stil investiranja, ovaj napad ad hominem shvatit cu kao dokaz da nemas kontra argumenata za prethodne postove o shippingu...napokon se slazemo oko neceg, mozda je ovo pocetak novog , divnog prijateljstva😍😍😍
P.s. hvala za kontenjerase, malo citam i vidim da luduju...dalje od toga nisam isao
-
Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-charterers…ping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/article/437429…-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost...
Upravo ste i vi i clanak koji ste postali na tragu onog sto sam vec par puta iznio i bio skoro pa ismijan: stvara se savrsena oluja uskog grla na strani ponude, a s druge strane potraznja ce kad se prica s koronom odvrti eksplodirati do takvih razina da je doista sasvim moguca ugroza vrhova od prije 12ak godina. Zamislite cijeli svijet koji udara po javnim investicijama... A morat ce.
U svakom slucaju iduce godine je neminovan znacajan rast prosjecnih vozarina, jer nize od korona godine tesko da moze.
Novi vrhovi ce se ostvariti u periodu od 2023 do 2026, slijedeci model rasta koji je bio prije velike krize.
A mogli bi biti doista nezamislivi.
-
Čisto da napišem nešto što mi je na pameti vezano na zadnje postove.
Globalizacija i svjetska trgovina ne moraju nužno jedna drugu isključiti. Čak i ako se dogodi da se države počnu više zatvarati nauštrb postojećeg modela globalizacije to mi izgleda realno nemoguće u današnjim okolnostima bez drastičnih gubitaka svih u tome. A ovo malo korone je pokazalo kako to izgleda tako da vjerujem to nikome realno nije u interesu što god pričali političari na dnevnoj bazi.
Trgovina je uvijek postojala i postojati će sve dok je društvo bazirano na stalno rastućem modelu. Tako da je iracionalno očekivati da će proces globalizacije ekonomsko tehnoloških potreba svijeta išta realno zaustaviti osim neke svjetske prirodne kataklizme. Može se promijeniti terminologija i pričati o nečemu drugom što nije globalizacija, ali u suštini će se opet raditi o istome.
Inače imam dionice ATPL i vjerujem da imaju dobar potencijal da potegnu daleko ako se tako poslože karte. Bumo vidli.
-
Čisto da napišem nešto što mi je na pameti vezano na zadnje postove.
Globalizacija i svjetska trgovina ne moraju nužno jedna drugu isključiti. Čak i ako se dogodi da se države počnu više zatvarati nauštrb postojećeg modela globalizacije to mi izgleda realno nemoguće u današnjim okolnostima bez drastičnih gubitaka svih u tome. A ovo malo korone je pokazalo kako to izgleda tako da vjerujem to nikome realno nije u interesu što god pričali političari na dnevnoj bazi.
Trgovina je uvijek postojala i postojati će sve dok je društvo bazirano na stalno rastućem modelu. Tako da je iracionalno očekivati da će proces globalizacije ekonomsko tehnoloških potreba svijeta išta realno zaustaviti osim neke svjetske prirodne kataklizme. Može se promijeniti terminologija i pričati o nečemu drugom što nije globalizacija, ali u suštini će se opet raditi o istome.
Inače imam dionice ATPL i vjerujem da imaju dobar potencijal da potegnu daleko ako se tako poslože karte. Bumo vidli.
Izgubiti može samo šaka najbogatiji ljudi svi ostali su u velikom dobitku. Zato toliko i napadaju Trumpa...
-
https://www.alibrashipping.com/timecharter-rates
Ugodan rast TC.
Iduci tjedan je povratak Kineza s ferija pa bi i spot mogao pojacati.
I dobre najave za q4 generalno, po svim segmentima.
-
Možda i treba, al ne ATPL. To je devastirana kompanija sa nekoliko brodova koji defacto vise nisu njihovo vlasnistvo.
Zanemario si činjenice da je danas lakše no ikad pokrenuti proizvodnju brodova u dijelovima svijeta koji imaju know how i sirovine. Kao i činjenicu da će pandemija vjerojatno okrenuti kotač globalizacije u suprotnom smjeru i da nam vjerojatno slijedi dugotrajnije razdoblje državnog protekcionizma, intervencionizma i mogućeg smanjenja globalne potražnje o dosadasnjim lancima snabdijevanja sirovinama i proizvodima odnosno trenutne ovisnosti o Kini i slicnim brzorastućim ekonomijama (i to i bez Trumpove administracije na čelu SAD).
A najzanimljivije mi je kako ti to tumačiš i dugorocno gledaš, a na par posto plusa izletjet ćeš ko špriher iz špriherice.... hehe
Mene u ovim navodima nekoliko stvari interesira, a da bi mogli donijeti kvalitetnu odluku vezano za ovu dionicu, pa molim za pomoc u vidu odgovora:
--> Koliko to tocno brodova nije njihovo vlasnistvo (od kolikog ukupnog broja) i koji su to?
--> Zbog cega je lakse no ikad pokrenuti proizvodnju brodova?
--> Koliko je vjerojatno da ce se kotac globalizacije okrenuti u suprotnom smijeru i sto je odredilo toliki % vjerojatnosti?
--> Zbog cega nam tocno "moguce" slijedi smanjenje globalne potraznje?
Dok nam ne stignu odgovori na pitanja iznad, evo ohrabrenja za sve dionicare u vidu jedne pjesme za becare i umorne mornare, a potkrijepljena je argumentima otprilike jednakima onima u gornjem postu:
Atlantska je firmaaa pravaaa
Puno sreceee nam je dalaaaa
Dionica ce ici goreee
Mirno nama bit ce moreee!
Tra la la la la
-
Pa eto ja mislim da na brodarima opet slijedi prdac u prazno. Nešto će i porasti, al sve ostalo je običan BS i fantaziranje. ATPL je financijski, materijalno i kadrovski devastirana priča pa joj je i takva vrijednost.
Ništa od brodova nije njihovo vlasnistvo jer tamo gdje i imaju upisano vlasnistvo imaju i hipoteku na imovinu. Da imaju sto vrijedno disklozat, odavno bi to oni ucinili.... toliko su nisko pali da se taj novi kojem je stari prodao dionice skriva valjda iza skrbi do povoljnog trenutka.... alias “Lura”. To im je valjda sljedeća “sjajna vijest”.
Tamo gdje postoje resursi i know-how lako je pokrenut proizvodnju. Pa riknuli su i 3. maj i Uljanik pa opet rade. U jugoistočnoj Aziji za brod “kantu” kakav je bulk, to vjerojatno ne traje godinama.
Kotač globalizacije se neće okrenuti u suprotnom smjeru, ali će se usporiti. Svaka kriza ga uspori, unatoč stalnom “podmazivanju”. Al bulk nisu robe i usluge nego commodity, a još uvijek jadnjikave cijene kljucnih sirovina pokazuju da je oporavak stalan, a korisiti od toga slabe ili nikakave.
Smanjenje globalne potražnje slijedi iz manje potražnje za ugljenom, vise manje stabilne potražnje za željeznom rudom i nedostatne i volatilne potražnje za hranom.
Tralalalala
Ajd da se okladis na nekog inozemnog brodara, koji ima neki case i imovinu, al na ofucanu ragu.... eh
Jedno je jahati na valu oporavka, a drugo pisati afirmativne teze o kompaniji i njezinoj upravi koja godinama nije stvorila dioničarima novu vrijednost. Tko zna zna, tko ne zna njemu 2.
-
Kolega, svi imaju pravo na misljenje.
Nitko nikad nije rekao da je Atpl sjajna firma koja posluje na vrhunski nacin na prosperitetnom trzistu.
Ali da su teze iz vise izvora o stezanju supply strane tocne, jesu, neoborivo, a pretpostavka eksplozije potraznje po odlasku korone u povijest su zive i trebaju se tek dokazati, da, ali mislim da to nije upitno, iz vise razloga.
Ugljen ce otrcati jos barem jednu snaznu dionicu i to u narednoj fazi globalnog oporavka naprosto zato jer ga ima i jer je brzo dostupan i jeftin. Kad se krene hvatati zalet oporavka vjerujte mi, nikoga nece biti briga za dekarbonizaciju. O tome ce se brinuti mozda tamo negdje 2025 i iza, kad se sve vrati na neke pristojne razine. Tek tada ce se krenuti pricati opet i o ekologiji. Globalni oporavak se sigurno nece bazirati na solaru i vjetru nego na ugljenu i celiku. Barem u najvecem dijelu svijeta koji jos nije na razini Zapada, a tamo zivi 4-5 milijardi ljudi.
-
Cape - 7% 27333
-
-