1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,015
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • October 29, 2022 at 8:31 AM
    • #12,601

    BV storija.......

    koliki je BV ako nakon prodaje broda knjiže minus?......

    vrijednosti brodova na papiru očito su prenapuhane u odnosu na stvarnu vrijednost na tržištu.......

    ova prodaja broda i minus povodom te prodaje zbog vrijednosnog usklađenja izvrstan je uvod u to kako će dobit izgledati na kraju godine ako naprave revalorizaciju........dakle neče je biti......

    a dividenda?.... :D ;) ;( =O :/

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • October 29, 2022 at 8:39 AM
    • #12,602

    Astarea,Slano i Dubravu će opet refinancirati S&L back ugovorom…

    Postojeći su bili od 18.12. 2020. na 3g.

    Kako se vrijednost brodova mijenja,u ovom slučaju na više, prodaju se za veću svotu i unajmljuju nazad?

    Dobije se više keša ali i više kredita sa povoljnijom kamatom koja je na duže staze pa je i manje agresivnija??

    Ima li mista za vakav manevar ili se ide čisto na postojeću svotu duga?

  • havi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,895
    Postova
    1,940
    Member since
    February 12, 2020
    • October 29, 2022 at 8:43 AM
    • #12,603

    Zašto bi sada radili revalorizaciju?

    Revalorizacija se radi tek nakon testiranja vrijednosti i bitnog nesklada u imovini, a ne na svakih +/- 5 ili 10% pomaka neke cijene. Pored toga oni konstantno amortiziraju tu imovinu pa ne vidim ikakav problem oko toga da se neće uskladiti s tržišnim cijenama imovine u duljem roku. Nije jednokratna revalorizacija izbora nego je propis obzirom da bi onda knjigovodstvena izvješća bila potpuno kriva da se to ne provodi jer bi bitno odstupala od stvarnih vrijednosti odnosno tržišnih vrijednosti i postignutih cijena.

    Malo investirati u naobrazbu a ne zlokobno stalno mantrati napamet

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • October 29, 2022 at 8:55 AM
    • #12,604
    Quote from hugh

    BV storija.......

    koliki je BV ako nakon prodaje broda knjiže minus?......

    vrijednosti brodova na papiru očito su prenapuhane u odnosu na stvarnu vrijednost na tržištu.......

    ova prodaja broda i minus povodom te prodaje zbog vrijednosnog usklađenja izvrstan je uvod u to kako će dobit izgledati na kraju godine ako naprave revalorizaciju........dakle neče je biti......

    a dividenda?.... :D ;) ;( =O :/

    Bilbiju pokušavate prestrašiti?

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,015
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • October 29, 2022 at 9:34 AM
    • #12,605

    kritičko razmišljanje ili kako neki nazivaju zlokobno mantranje jako pomaže u izbjegavanje velikih gubitaka na burzi kada se dionica nalazi u bear marketu.......malo umanjuje zaradu ali jako štiti od velikih gubitaka........

    na nelikvidnom marketu svaka se malo veča likvidnost koristi za izlazak iz dionice prije sljedećeg pada jel prilika za izalzak iznimno je malo......

    mantra kaže da smo blizu razdoblja gdje su vozarine tradicionalno niske i neisplative sa vrlo upitnom jačinom eventualnog oporavka.......a kroz sve to vrijeme a pogotovo do tada mudri smanjuju rizik i izloženost dok za to postoji prilika i ima likvidnosti........kad se kolo sreće odvrti do kraja kasno je smanjivati rizik bez velikih gubitaka za večinu.......

    nelikvidnost je na našem marketu posebno izražena i smanjuje potencijal rasta kad se on događa a povečava potencijal pada kad pad krene jel jednostavno nema kupaca koji će amortizirati pad u nekim "prihvatljivim" okvirima.......to su trenutci kad imaš nešto što kao vrijedi više a ne možeš prodati ni za puno manje jel nemaš kome......i onda ako to vrijeme potraje počnu priče o dugoročnom investiranju a o oportunitetnom trošku nema ni rijeći......

    kad sam se več kratko dotako eventualnog oporavka, vrsni su ga analitičali predviđali za drugu polovicu ove godine pa se nije dogodio več upravo suprotno.......slijepo vjerovati u priće da će nagodinu vozarine biti bolje nakon dokazano loših prognoza i općeg ekonkmskog outlloka za nagodinu sada mi nikako ne drži vodu.......

  • havi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,895
    Postova
    1,940
    Member since
    February 12, 2020
    • October 29, 2022 at 11:40 AM
    • #12,606

    Ma joj daj čovječe mantraš bezveze. Pa nije dionica na 1000 ili 2000 kn nego na 380. Da rastegnes Graf i na ovih traljavih posljednjih 5 godina i uključiš ocekivanja glede veličine i rasta svjetske bulk flote jasno je da je upside u sljedećih godinu ili dvije barem jednak kao downside. I vani je to i isto tako uz naravno mnogo bolju likvidnost. Neće svijet stati kad dođe recesija, a u bulku ne postoji sistemski rizik kakav je bio prije 10-15 godina. Posdsjecas me na filozofe koji su prije nekoliko godina mantrali o nestanku nafte i proizvodjaca nafte. Evo nekoliko godina kasnije, nakon 10 USD za barel eto njega opet na 100 ili 80 USD. Uz isto takvu priču o recesiji, globalnom ratu, raspadu svijeta i sustava. Mislim da malo imaš prejak dojam i uveličavas nešto sto uopće ne razumijes jer ne znaš procijeniti niti amplitudu, a još manje nagnitudu.

  • Philidor
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,190
    Postova
    694
    Member since
    March 2, 2020
    • October 29, 2022 at 12:04 PM
    • #12,607
    Quote from Infinity

    Astarea,Slano i Dubravu će opet refinancirati S&L back ugovorom…

    Postojeći su bili od 18.12. 2020. na 3g.

    Kako se vrijednost brodova mijenja,u ovom slučaju na više, prodaju se za veću svotu i unajmljuju nazad?

    Dobije se više keša ali i više kredita sa povoljnijom kamatom koja je na duže staze pa je i manje agresivnija??

    Ima li mista za vakav manevar ili se ide čisto na postojeću svotu duga?

    Uzevši u obzir tajming te transakcije (07.09.) rekao bih da su im novci dobro došli za plaćanje 20% učešća za nove brodove odnosno 13.720.000 USD (platili 16.09.)

    Ako su pritom i dobili povoljnije uvjete super, ali se nekako iznosi i dinamika sumnjivo blisko poklapaju da bi motivacija bile malo niže kamate.

    Meni je zanimljivo da bi prihodi u ovom kvartalu, neovisno o padu indeksa, bili uvjerljivo najviši da nije bilo povećanog broja dana provedenih u brodogradilištu (Revelin je tu dao svoj doprinos) odnosno 160+ dana u ovom kvartalu naspram stotinjak u prva dva kvartala iste godine. Sve u svemu, izvjesno je da ćemo kraj godine dočekati na više od 200 milijuna kuna operativne dobiti, i to uz povišenu amortizaciju uzrokovanu prošlogodišnjom revalorizacijom. Na trenutnu tržišnu kapitalizaciju od 528 milijuna kuna, zvuči suludo.

    Volio bih da konačno odluče što će s tom Batalom, ako im je komplicirano provesti projekt / graditi ili što god, neka prodaju kao projekt i idemo dalje vidjeti što s time, hoće li se ići u smanjenje zaduženosti ili u kupnju kojeg broda (pogotovo ako vozarine i cijene brodova nastave padati) ili pak u izvanrednu dividendu. Ako nema komplikacija, onda imam još više pitanja vezanih za (ne)postupanje...

  • enes.razman
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    327
    Postova
    282
    Member since
    May 18, 2022
    • October 29, 2022 at 12:39 PM
    • #12,608

    tako je sta se desava sa Batalom bila je planirana gradnja 106 stanova podzemnih garaza 7 apartmana pa na toj lokaciji kvadrat stana ide bez problema po 8000 k eura trosak izgradnje nemoze biti veci od 2000-2500 eura pa to su ogromni novci nerazumijem zasto se tu stoji pa neka prodaju najstariji Panamax dobit ce za njega brat bratu 15-15.5 mil dolara i neka uloze u beton i nagodinu ce imati opet 12 brodova i visoko likvidnu nekretninu za prodati

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • October 29, 2022 at 1:34 PM
    • #12,609
    Quote from StatusQuo
    Quote from KicanCRO

    Slano i Astrea plove po 27 000 dolara. Prodaja Stona bi se trebala knjiziti u ovom kvartalu. Moje procjene dobiti su 35 miliona plus ston.

    Bez stona ocekujem vise od 50 mil i racunam da je revelinov sudar neutralan na rdig, ovako na brzinu sam malo pogledao morat cu to jos malo bolje vidit

    Quote from StatusQuo
    Quote from KicanCRO

    Bilo je nekoliko dokovanja i ugradnji, Revelin je imao udes, rezultat ce biti dosta losiji nego Q2, manje iskoristivih dana. Sve u svemu to su neke stvari koje se moraju, pa ce i takav Q3 biti odlican.

    U slicnoj mjeri dokovanja su bila i u 2Q da bi to bio razlog znacajnog odstupanja. Za Revelin po svoj logici bi trebali knjizit potrazivanja od osiguranja pa to ne bi isto trebalo znacajno utjecat na promjenu rezultata dobiti, pitanje je jedino detalja kako ce to knjizit s obzirom na pravna saznanja vezana za osiguranje, vozarine su pale ali utjecaj je vjerovatno tek u kasnom 3Q za neke brodove i pocetkom 4Q, s tim da su usli u 3Q s vecim vozarinama nego u cijeloj godini pa i to balansira kasniji losiji prosjek, dok se djelomicno i balansiralo jacim dolarom u 3Q u odnosu na 2Q.

    Mogu reci da mi je drago kad ovako izvjesce stigne u petak nakon zatvaranja jer onda u miru mogu to sve pogledat bez zurbe i stresa, pa evo da dam i svoj doprinost razumjevanju-nerazumjevanju, kako sam nedavno rekao ocekivao sam vise od 50 mil bez utjecaja stona sta je ocekivano za mene jer je operativno dobit bila 55-58 mil kn kako tko uzme tako da za sad smo u ovoj godini na cca 185 mil kn operativne dobiti i 250 mil EBITDA, a to je ipak pravi novcani tok s kojim se stvara dodatna vrijednost kroz ulaganje i smanjenje dugova sta je s obzirom na trzisnu kapitalizaciju skoro pola vrijednosti, da bi se ta vrijednost izgubila potrebno je da firma stvara gubitak, primjera radi ako uzmemo neki worst case scenario recimo da cijelu godinu kompanija vozi recimo za prosjecno 7000$ godisnji gubitak bi bio oko 150 mil kn koliko je to izgledno nek svatko procijeni za sebe, samo napomena u coroni kad je cijeli svijet stao, a ipak se radi o pravom worst case scenariju, vozarina ATPL je bila oko 7000$, uz to vec sada znamo vozarine za 4Q i da ce sigurno dobar dio biti i u 1Q pozitivan i ako uzmemo za dva nepoznata broda libertas i revelin koji su krenili sa plovidbom zadnjih 10-15 dana, da je recimo WC vozarina potpisana na 15k $ dobijemo prosjek vozarina ATPL brodova 18900$ s ulaskom u 4Q i na cca 900 operativnih dana dobijemo operativnu dobit za 4Q oko 43 mil kn, drugi wc scenario bi bio da se svi ovi veci ugovori potpisu sada na 15k $ pa da bude prosjek oko 16k $ sta bi opet dalo dobit od 25 mil kn za 4Q, ali gotovo sam siguran da je dio tih vecih potpisan bar do 1Q.23 jer takav im je inace nacin rada, tako da u 4Q moze biti u najgorem slucaju od 25-40 mil kn ili 45-65 mil EBITDA, za krajnji sud treba vidjeti i vozarine do kraja godine.

    Sta se tice Revelina ja ne vidim da su oni za njega priznali neke prihode posebne jer ni vozarina s operativnim danima ne daje racunicu da su prihodi radi njega veci osim nesto malo ostalih prihoda, s obzirom da je on izasao u 10 mjesecu iz brodogradilista ostavljam mogucnost da se to potrazivanje prizna u 4Q kad zavrsni racun bude poznat, da li kroz prihod ili kroz potrazivanje ostaje za vidjeti, ali moguc je utjecaj na vecu dobit po meni u 4Q od gornjeg primjera.

    Sta se tice bilance vidljivo je da drustvo za sad nema vecih otplata kredita kratkorocne obveze po kreditima su 25mil kn (do godine dana), a ovo refinanciranje sada obuhvaca ocito kredite kojima bi dospjece bilo za nesto vise od godinu dana

    Sta se tice novcanog toka vidljiv je primitak od 148 mil kn od prodaje broda, te istovremeno ulaganje novu imovinu 143 mil od cega na novogradnje otpada 106 mil kn

    Sta se tice dugovne strane vidljiva je u ovoj godini otplata duga u iznosu od 157 mil kn od cega bi na ston trebalo otpasti oko 70 mil kn, sta znaci da su se ostali dugovi smanjili u ovoj godini za 87 mil kn

    Ukupni dug u dolarima u 3Q je 91,6 mil $, od toga mozemo odbiti dug koji nije vezan za brodove vjerovatno oko cca 5-8 mil $, pa dobijemo da je preostali dug 85 mil $ ili po brodu oko cca 7,7 mil $, s obzirom na trenutnu scrap vrijednost od cca 580$/LDT tj po brodu negdje oko cca 6 mil $ te ako gledamo neto dug scrap vrijednost brodova je manja od od neto zaduzenosti drustva s tim da brodovi imaju jos vise od pola zivotnog vijeka, u sve ovo nisam uracunao jos ni uplatu za novogradnje od 106 mil kn

    Sta se tice dokovanja do sada je zavrseno 6 dokovanja ostalo je dokovanje i ugradnja BWTS kod Jadrana i ugradnja BWTS kod Zagreba ali ne i dokovanje koliko vidim, a oba su na dugorocnim ugovorima, ostale sve kratkorocne su rijesili, Libertas je izasao sa dokovanja 24.10.

    Sta se tice ovog otpisa vrijednosti u postu poslje kad ga slozim jer i on zasluzuje svoj osvrt

  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • October 29, 2022 at 1:38 PM
    • #12,610

    Ne ulazeci u prognoziranje cijene dionice (jer ima masa sveznalica ovdje), mislim da je pogresno pametovanje kako dolazi teze razdoblje, recesija, smak svijeta itd jer bazirati na tome investiranje moze biti skupo. Eno npr. prije par dana Dimon i ekipa znalaca su prognozirali maltene 100% recesiju, pad marketa od dodatnih 20% pa eto nakon dan dva krenuo bull, vec sad u plusu oko 10%.

    Kolega Hugh, vi ulazite kako vi mislite ali izjave tipa " mudri sad prodaju da izbjegnu moguce velike gubitke (al trebaju prihvatiti konacne male)" jasno pokazuju vas motiv.

    Ili da udarimo kontru, vjerovati da tek sada dolazi pad, kraj bulka itd nekako mi ne drzi vodu znajuci omjer supply/demanda, novih eko pravila i najvaznije da firme imaju vecu operativnu dobit nego lani.

  • bbkk0000
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    636
    Postova
    387
    Member since
    March 2, 2020
    • October 29, 2022 at 1:44 PM
    • #12,611
    Quote from Philidor
    Quote from Infinity

    Astarea,Slano i Dubravu će opet refinancirati S&L back ugovorom…

    Postojeći su bili od 18.12. 2020. na 3g.

    Kako se vrijednost brodova mijenja,u ovom slučaju na više, prodaju se za veću svotu i unajmljuju nazad?

    Dobije se više keša ali i više kredita sa povoljnijom kamatom koja je na duže staze pa je i manje agresivnija??

    Ima li mista za vakav manevar ili se ide čisto na postojeću svotu duga?

    Uzevši u obzir tajming te transakcije (07.09.) rekao bih da su im novci dobro došli za plaćanje 20% učešća za nove brodove odnosno 13.720.000 USD (platili 16.09.)

    Ako su pritom i dobili povoljnije uvjete super, ali se nekako iznosi i dinamika sumnjivo blisko poklapaju da bi motivacija bile malo niže kamate.

    Meni je zanimljivo da bi prihodi u ovom kvartalu, neovisno o padu indeksa, bili uvjerljivo najviši da nije bilo povećanog broja dana provedenih u brodogradilištu (Revelin je tu dao svoj doprinos) odnosno 160+ dana u ovom kvartalu naspram stotinjak u prva dva kvartala iste godine. Sve u svemu, izvjesno je da ćemo kraj godine dočekati na više od 200 milijuna kuna operativne dobiti, i to uz povišenu amortizaciju uzrokovanu prošlogodišnjom revalorizacijom. Na trenutnu tržišnu kapitalizaciju od 528 milijuna kuna, zvuči suludo.

    Volio bih da konačno odluče što će s tom Batalom, ako im je komplicirano provesti projekt / graditi ili što god, neka prodaju kao projekt i idemo dalje vidjeti što s time, hoće li se ići u smanjenje zaduženosti ili u kupnju kojeg broda (pogotovo ako vozarine i cijene brodova nastave padati) ili pak u izvanrednu dividendu. Ako nema komplikacija, onda imam još više pitanja vezanih za (ne)postupanje...

    Display More

    Mislim da se revalorizirani dio nemože amortizirat...

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • October 29, 2022 at 1:45 PM
    • #12,612

    Koliko nam se isplati poslati mail da nam malo daju vise informacija kako ce pokriti sto je brod bio izvan igre tudom greskom? To mi fali u izvjescu, pa mislim da bi trebali poslati upite..

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • October 29, 2022 at 2:24 PM
    • #12,613

    Ispravak, gore je trebalo pisat scrap vrijednost brodova je veca od neto zaduzenosti drustva krivo sam napisao manja

    Dodat cu jos na ovo da je ovo bitno u smislu dobivanja povoljnijih kredita kasnije i kod izracuna kamate kod postojecih

  • enes.razman
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    327
    Postova
    282
    Member since
    May 18, 2022
    • October 29, 2022 at 3:00 PM
    • #12,614

    mislim da i Miho Pracat nema BWts od Panamax ima samo Libertas i Argosy

    drugo mrnr isto interesira kako se knizi steta na Revelinu

    i trece sta se desava sa Batalom

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • October 29, 2022 at 3:46 PM
    • #12,615

    Lako mi je za stetu, to sigurno pokriva osiguranje, ali sto je sa tim sto su trebali sve te dane kupiti dobre vozarine? Pa valjda su mogli napisati par rijeci i o tome…ja cu sigurno poslati mail a bilo bi i jos bolje kad bi vise nas poslalo upit..

  • Milijarder
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,428
    Postova
    707
    Member since
    March 28, 2021
    • October 30, 2022 at 10:44 AM
    • #12,616
    Quote from bjane
    Quote from Milijarder

    Meni nije sjela niti na PBZ investor, niti na tekući račun od PBZ-a. :/

    kod PBZ ide na žiro račun...

    Leglo na tekući ali sa zadrškom! :)

  • Brunos
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,043
    Postova
    523
    Member since
    February 8, 2021
    • October 30, 2022 at 11:59 AM
    • #12,617
    Quote from KicanCRO

    Lako mi je za stetu, to sigurno pokriva osiguranje, ali sto je sa tim sto su trebali sve te dane kupiti dobre vozarine? Pa valjda su mogli napisati par rijeci i o tome…ja cu sigurno poslati mail a bilo bi i jos bolje kad bi vise nas poslalo upit..

    Ja ne vjerujem da bi im osiguranje pokrilo i oportunitetni profit. Mislim da ce prica zavrsiti na isplati stete i to je to. To je kao da imas kasko na kamionu pa ti se osteti - nece ti nitko nadoknaditi eventualno izgubljene voznje to je stvar rizika. Osim ako nemaju neku turbo custom policu osiguranja.

  • D_artagnan
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,978
    Postova
    2,570
    Bookmarks
    1
    Member since
    October 16, 2020
    • October 30, 2022 at 12:17 PM
    • #12,618

    Pa izgubljena unaprijed ugovorena zarada je nesto sto bi trebalo biti sasvim normalno, ako ne odmah po polici, onda po naknadnoj privatnoj tuzbi.

    Recimo da ti imas nesrecu zbog drugog i nemozes godinu, dvije raditi i nemas prihoda zbog te osobe, sigurno da bi je tuzio za nemogucnost rada. A po nekim iskustvima i dobijes tu odstetu. Jest da je sizifov posao i ganjanje na sudu.

  • verdi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,668
    Postova
    1,453
    Member since
    March 2, 2020
    • October 30, 2022 at 12:53 PM
    • #12,619

    kad se male ruke slože štetu mogu imati i kupci. atpl nema lng tankere ali obrasci ponašanja su slični.

    Ovi tankeri, kako pretpostavlja agencija, stacionirani u blizini grada Cadiza, ostat će na rivi najmanje do kraja studenoga, kada će u Europi početi “plinski armagedon” koji će omogućiti plin koji su kupci već kupili u EU ponovno prodati (prva isporuka je izvršena na dugoročnoj osnovi). ugovor ili plaćeni fjučers), ali već skuplje - do tada kupci neće imati izbora, doći će zima i nestašica će učiniti svoje posao, vezati ruke Europljanima. Vlasnici tankera koji stoje na rivi imaju kartelni dogovor - oni razumiju da čak i ako se jedan brod iskrca, cijene će pasti, a eventualni višak profita neće biti primljen.

    Tako su vlasnici tereta razvili "trgovinsku strategiju" (kako je Reuters opisuje) da miruju dok cijene ne porastu. Iz tog razloga brodove njihovi vlasnici pretvaraju u plutajuća skladišta, što dodatno remeti tržište u cjelini. U tim su prijevarama viđene velike tvrtke poput Naturgyja: Castillo De Caldelas, Rioja i Iberia Knutsen, BP, Trafigura i Cheniere.

    Većina brodova stigla je s američkim LNG teretom, ostatak je manji dio iz drugih zemalja. Ali čak i manji opskrbljivači prisiljeni su igrati igru koju igraju veliki igrači na pregrijanom energetskom tržištu.

  • tento
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,058
    Postova
    744
    Member since
    May 1, 2020
    • October 30, 2022 at 1:49 PM
    • #12,620
    Quote from verdi

    kad se male ruke slože štetu mogu imati i kupci. atpl nema lng tankere ali obrasci ponašanja su slični.

    Ovi tankeri, kako pretpostavlja agencija, stacionirani u blizini grada Cadiza, ostat će na rivi najmanje do kraja studenoga, kada će u Europi početi “plinski armagedon” koji će omogućiti plin koji su kupci već kupili u EU ponovno prodati (prva isporuka je izvršena na dugoročnoj osnovi). ugovor ili plaćeni fjučers), ali već skuplje - do tada kupci neće imati izbora, doći će zima i nestašica će učiniti svoje posao, vezati ruke Europljanima. Vlasnici tankera koji stoje na rivi imaju kartelni dogovor - oni razumiju da čak i ako se jedan brod iskrca, cijene će pasti, a eventualni višak profita neće biti primljen.

    Tako su vlasnici tereta razvili "trgovinsku strategiju" (kako je Reuters opisuje) da miruju dok cijene ne porastu. Iz tog razloga brodove njihovi vlasnici pretvaraju u plutajuća skladišta, što dodatno remeti tržište u cjelini. U tim su prijevarama viđene velike tvrtke poput Naturgyja: Castillo De Caldelas, Rioja i Iberia Knutsen, BP, Trafigura i Cheniere.

    Većina brodova stigla je s američkim LNG teretom, ostatak je manji dio iz drugih zemalja. Ali čak i manji opskrbljivači prisiljeni su igrati igru koju igraju veliki igrači na pregrijanom energetskom tržištu.

    Mi samo mislimo da imamo nešto pod kontrolom, i tako ulažemo. Na kraju balade većina ostane kratkih rukava. Dobro je neki kolega nedavno napisao, možda treba ponekad sagledati stvari odostraga. Vjerojatno ga je ponukalo to što uz sve informacije i analize cijene dionica ne idu po toj logici. Naravno da mi nemamo ništa pod kontrolom, samo iluzija, zadnji primjer tpng i jdpl

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. VLEN (Viktor Lenac d.d.) 2k

      • accountant
      • February 14, 2020 at 12:36 PM
      • Dionice
      • accountant
      • June 20, 2025 at 11:29 PM
    2. Odgovora
      2k
      Pregleda
      923k
      2k
    3. umalo

      June 20, 2025 at 11:29 PM
    1. HT (Hrvatski Telekom d.d.) 775

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:28 PM
      • Dionice
      • Admin
      • June 20, 2025 at 4:29 PM
    2. Odgovora
      775
      Pregleda
      423k
      775
    3. Tešanj

      June 20, 2025 at 4:29 PM
    1. HPB (Hrvatska poštanska banka d.d.) 3.1k

      • harpun
      • February 12, 2020 at 6:36 PM
      • Dionice
      • harpun
      • June 20, 2025 at 2:51 PM
    2. Odgovora
      3.1k
      Pregleda
      1M
      3.1k
    3. bjane

      June 20, 2025 at 2:51 PM
    1. Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema) 4.3k

      • maratonac
      • February 19, 2020 at 1:17 PM
      • Kavana
      • maratonac
      • June 20, 2025 at 2:26 PM
    2. Odgovora
      4.3k
      Pregleda
      1.3M
      4.3k
    3. All

      June 20, 2025 at 2:26 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • June 19, 2025 at 9:20 AM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      848k
      1.9k
    3. misterno

      June 19, 2025 at 9:20 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    umalo June 20, 2025 at 11:29 PM
  • HT (Hrvatski Telekom d.d.)

    Tešanj June 20, 2025 at 4:29 PM
  • HPB (Hrvatska poštanska banka d.d.)

    bjane June 20, 2025 at 2:51 PM
  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    All June 20, 2025 at 2:26 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    misterno June 19, 2025 at 9:20 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    JoSko111 June 18, 2025 at 1:59 PM
  • Što smo danas tržili

    All June 17, 2025 at 2:59 PM
  • MDKA (Medika d.d.)

    Jure June 16, 2025 at 3:02 PM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    darac11 June 14, 2025 at 3:37 PM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    my moon June 13, 2025 at 7:21 PM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,810 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • Što smo danas tržili

    6,024 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    91 Replies, 4 months ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,574 Replies, 4 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 14 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™