Prvo putnici pa posada a kapetan zadnji napušta brod !!! 💪🏻😉
Strpljivo momci sa naplatom zarade ...dolazi dugo toplo ljeto.
Prvo putnici pa posada a kapetan zadnji napušta brod !!! 💪🏻😉
Strpljivo momci sa naplatom zarade ...dolazi dugo toplo ljeto.
Na svim brodarima važne su dvije stvari.
Jedna je dobra dividenda ili buyback
A druga je NE naručivati nove kante ovako visoko u ciklusu. To se radi u druga vremena. Biti optimističan visoko u ciklusu je opasno.
A ti znas da je sad ciklus visok ili je tek u pocetku 🤔 😎
Da, tko moze reci da nije tek pocetak ciklusa jer dokaza za to ima vise nego dovoljno da bi lako mogao biti i tek pocetak, pocevsi od orderbooka, eexi-a do poremecaja u trgovini povezanog ratom do rasta cijena izgradnje zbog rasta PPI-a i sirovina.
Ekipe koja govori tome u prilog isto ima dovoljno
A u svakom ciklusu bude grbavo nista ne bude ravnomjerno da je tako lako kupiti i zaboraviti
Odluči li se o isplati dividende na loš dan, bolje da se ne isplaćuje. Jer će toga dana rasti slabije nego što je trebalo, čak će i padati.
I svi oni dugoročni koji su upali samo da prodaju na informaciju o isplati dividende u tom slučaju ostat će kratkih rukava.
Kako tužno.
S obzirom na specificnost trzista i likvidnost zapravo bi bila najbolja odluka kombinacije neke dividende i odluke o buybacku, ali ne po bilo kojoj cijeni ako bude rasla vec cisto da mogu kupit na pola nava kao sada ili nize, a da u isto vrijeme osiguraju likvidnosti smanje oscilaciju u cijeni, time bi smanjili nesto rizika trgovanja. Uostalom kompanije vani i rade nesto slicno da cak i prodaju koji brod da mogu kupit dionice po 0,5 nava cime vise daju na vrijednosti dionicarima na taj nacin. Puno je lakse radit pozitivne stvari kada su vozarine dobre, cijene brodova dobre i kada imas love nego da se desi nesto negativno, kao kada se firma bori s likvidnoscu i prezivljavanjem kada sve ide lako nizbrdo.
Odluči li se o isplati dividende na loš dan, bolje da se ne isplaćuje. Jer će toga dana rasti slabije nego što je trebalo, čak će i padati.
I svi oni dugoročni koji su upali samo da prodaju na informaciju o isplati dividende u tom slučaju ostat će kratkih rukava.
Kako tužno.
S obzirom na specificnost trzista i likvidnost zapravo bi bila najbolja odluka kombinacije neke dividende i odluke o buybacku, ali ne po bilo kojoj cijeni ako bude rasla vec cisto da mogu kupit na pola nava kao sada ili nize, a da u isto vrijeme osiguraju likvidnosti smanje oscilaciju u cijeni, time bi smanjili nesto rizika trgovanja. Uostalom kompanije vani i rade nesto slicno da cak i prodaju koji brod da mogu kupit dionice po 0,5 nava cime vise daju na vrijednosti dionicarima na taj nacin. Puno je lakse radit pozitivne stvari kada su vozarine dobre, cijene brodova dobre i kada imas love nego da se desi nesto negativno, kao kada se firma bori s likvidnoscu i prezivljavanjem kada sve ide lako nizbrdo.
Da, kombinacija buybacka i dividende bila bi idealna za dioničare. Po meni, koliko je mana raspršenost dioničara u ATPL, tolika je prednost to što najveći dolazi s financijskog tržišta, i to se specijalizirao baš za brodove. NAV u izvješćima i transparentno prikazivanje ugovorenih vozarena dva su krupna koraka naprijed, dividenda i buyback bi trebala biti sljedeća dva.
Sve mi se više čini da je AP napravila istu grešku koju je napravila uprava u vrijeme kapetana Jergovića koja je naručila nove brodove na kraju rastućeg ciklusa i onda je počela agonija AP.
Sve mi se više čini da je AP napravila istu grešku koju je napravila uprava u vrijeme kapetana Jergovića koja je naručila nove brodove na kraju rastućeg ciklusa i onda je počela agonija AP.
Zašto mislite da je kraj rastućeg ciklusa?
Rastući ciklus će potrajati bar još dvije do tri godine a onda slijedi novi rastući ciklus...Nikad više neće biti jeftine energije i sirovina...Sad će se korigirat cijene ...plaće...i to je to za neko vrijeme....
Sve mi se više čini da je AP napravila istu grešku koju je napravila uprava u vrijeme kapetana Jergovića koja je naručila nove brodove na kraju rastućeg ciklusa i onda je počela agonija AP.
Pa brodovi su naruceni jos lani i vec sada se mogu preprodati dosta skuplje tako da se ne bih slozio s tim da je narudzba bila greska. Osim toga od trenutka kada su naruceni ciklus je bio itekako pozitivan i dobar (cinjenice koje su svima poznate i reflektiraju se na profite koje ATPL ostvaruje zadnja 3 kvartala). Ako sugerirate da ce u trenutku kada brodovi pocnu operativno voziti brodarine biti mizerne otom potom nitko nema kristalnu kuglu pa ne znam zasto vam se odjednom "tako cini". Sto se konkretno dogodilo da bismo to mogli zakljuciti?
Rastući ciklus će potrajati bar još dvije do tri godine a onda slijedi novi rastući ciklus...Nikad više neće biti jeftine energije i sirovina...Sad će se korigirat cijene ...plaće...i to je to za neko vrijeme....
Znači odgovorno tvrdite da nas samo rast čeka ? Povijest je pokazala da izjava “nikad više” nikada nije bila točna. Ciklusi se ponavljaju, i biti će opet jeftine energije, pa neće sankcije Rusiji i rat trajati vječno. Prognozirati 2-3 godine rasta vozarina, a onda opet rast, je jako optimistično i neutemeljeno.
Nitko ne zna što nosi budućnost, osobno smatram da će se zbog visoke cijene energenata ekonomska aktivnost smanjiti, a to nije dobro za vozarine.
Sve što je napisano stoji i sve se može tako odigrati i netko biti u pravu a sve će nam biti jasnije na jesen.
U magli se sada prisjećam da brodovi AP nisu vozili a zašto????
ako Cerp prodaje to je dobar znak da se može u kupnju, ne bi oni prodavali da ne znaju da će to porasti
Rastući ciklus će potrajati bar još dvije do tri godine a onda slijedi novi rastući ciklus...Nikad više neće biti jeftine energije i sirovina...Sad će se korigirat cijene ...plaće...i to je to za neko vrijeme....
Znači odgovorno tvrdite da nas samo rast čeka ? Povijest je pokazala da izjava “nikad više” nikada nije bila točna. Ciklusi se ponavljaju, i biti će opet jeftine energije, pa neće sankcije Rusiji i rat trajati vječno.
Nitko ne zna što nosi budućnost, osobno smatram da će se zbog visoke cijene energenata ekonomska aktivnost smanjiti, a to nije dobro za vozarine.
Nije upitno da ce vozarine pasti u odredjenom trenutku i da ce opet narasti to je sastavni dio njihove oscilacije i sastavni dio ovog biznisa, pitanje je koliko vremena do nekog znacajnog pada i pitanje je koliko jos $$$ ce biti do tada u novcaniku jer ove vozarine su izrazito profitabilne da bi bile normala duze vremensko razdoblje, povise sam vam jednostavnu matematiku pokazao koliko je jos godinu dana potpisanih vozarina na ovim razinama znaci tu se radi o potpunoj transformaciji ako se to dogodi, iako i ovo vec do sada je napravilo skroz drugaciju pricu za stabilnost kompanije. Predugo je ekipa na zse bila u sideways trzistu da je ocito prestala vjerovati u trend pa nesto cim naraste nema druge nego mora pasti jer eto nesto dolazi po defaultu.
Prije 25 godina gradio sam kuću...Centralno na lož ulje...cijena bila 1.90 kn litra loživog ulja..kruh 3 kn...cigarete oko 7 kn....mlijeko 2.90 kn litra...benzin oko 4 kn. Da ne nabrajam.. jednostavno sve je otišlo gore...nikad više po tim cjenama...cijena rada je otišla...sirovine...energije ..tako da dolazi novo doba...rusija je pokrenula taj ciklus...
Na svim brodarima važne su dvije stvari.
Jedna je dobra dividenda ili buyback
A druga je NE naručivati nove kante ovako visoko u ciklusu. To se radi u druga vremena. Biti optimističan visoko u ciklusu je opasno.
A ti znas da je sad ciklus visok ili je tek u pocetku 🤔 😎
Kad je ciklus u početku brodove nitko normalan ne gleda. A brodovi godinama gube novce, a vlasnici se "nadaju" oporavku, tijekom tog perioda spuše jako puno jer ne smanjuju flotu na vrijeme.
A mi smo sada u fazi kad koliko vidim više manje svi redovito gledamo drybulk, a pogotovo kontejneraše. Možda drybulk i nije toliko visoko u ciklusu kao npr.kontejneraši. Ne znam, možda netko misli da je normalno da kontejneraši plove po 150k$ ili handysize bulkeri po 30000$.
Svaki dan na drybulku postova kao nekad u mjesec dana. I biznis je uspješniji nego ikada osim razdoblja 2005-08 koje je povijesno gledano bilo velika anomalija u sektoru.
"Kad je ciklus u početku brodove nitko normalan ne gleda"????? Hmmm a sto kaze orderbook za slijedece 2-3 godine?? Mislim, nikad nizi u povijesti.....
Prije 25 godina gradio sam kuću...Centralno na lož ulje...cijena bila 1.90 kn litra loživog ulja..kruh 3 kn...cigarete oko 7 kn....mlijeko 2.90 kn litra...benzin oko 4 kn. Da ne nabrajam.. jednostavno sve je otišlo gore...nikad više po tim cjenama...cijena rada je otišla...sirovine...energije ..tako da dolazi novo doba...rusija je pokrenula taj ciklus...
Ja sam mlad. Nemam ni 35..
Čisto komentar na ovo napisano..kada sam se zaposlio 2016. Na stručnom ispitu bez zasnivanja radnog odnosa naknada je iznosila 2400 kn neto. 2017. Je povećana na 2620 a 2018 na 2750. Ti iznosi su ujedno bili i iznosi minimalne neto plaće. danas na postoji stručno osposobljavanje naknada bi bila 3750 kn - današnja minimalna plaća.. jednostavno radnik koji je prije dobivao npr 2500 danas dobiva 4000.. samim time sve je išlo gore nevezano za Rusiju..
Prije 25 godina gradio sam kuću...Centralno na lož ulje...cijena bila 1.90 kn litra loživog ulja..kruh 3 kn...cigarete oko 7 kn....mlijeko 2.90 kn litra...benzin oko 4 kn. Da ne nabrajam.. jednostavno sve je otišlo gore...nikad više po tim cjenama...cijena rada je otišla...sirovine...energije ..tako da dolazi novo doba...rusija je pokrenula taj ciklus...
lijepo objašnjeno...
ko je kupio i dvije obične cigle za kuću profitirao je.
ko je držao novac u banci ,donji je.
dužnik profitira a vjerovnik je donji..
osnove ekonomije ,u vrijeme inflacije.
za ATPL se poklopila karta, voda ide na njen mlin.koliko dugo to neznamo..
dok god je orderbook u podrumu ropotarnca povijesti sa nadolazecim EXII-em uopce nesumnjam dali je pocetak ili kraj ciklusa a vi kako hocete
Znači danas ili u ponedjeljak bi trebalo izači revizorsko izvješće za 2021. a nakon toga treba sljediti poziv na GS.
Znači danas ili u ponedjeljak bi trebalo izači revizorsko izvješće za 2021. a nakon toga treba sljediti poziv na GS.
Nadam se danas usvajanje izvješća i prijedlog dividende.
A odluka (formalo) će se donijeti na skupštiti.