1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • January 20, 2021 at 10:52 PM
    • #2,821

    Atlantska plovidba d.d. je 18. prosinca 2020. sklopila ugovor o povratnom leasingu (sell and lease back) na
    rok od tri godine s američkom financijskom institucijom Northern Shipping Fund Management LLC, te tako
    uspješno realizirala transakciju refinanciranja brodova AP Dubrava, AP Slano i AP Astarea.
    Ovom transakcijom značajno je smanjen prosječni trošak financiranja za navedene brodove. https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…068e85937f4.pdf

  • Marielena
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,298
    Postova
    2,540
    Member since
    March 6, 2020
    • January 20, 2021 at 11:06 PM
    • #2,822
    Quote from Marin83
    Quote from diokidina

    Marin83

    Kakvih 8%???

    Novac vanka nikad povoljniji a pogotovo u Kineskim bankama.

    Pa cca 8% im je kamat na dug, zna se koliki im je dug, te se zna koliki su im financijski izdaci. Tako visoke kamate su posljedica velike zaduženosti ATPL, kroz tako visoku kamatu banke naplaćuju premiju na rizik, što im uopće posuđuju novac, što opet dodatno pogoršava račun dobiti i gubitka.

    ATPL ima vidimo povremenih problema sa likvidnošću(blokada računa).Po meni ova situacija će se riješiti na dva načina ili dokapitalizacijom ili predstečajnom nagodbom.

    Nažalost da.

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • January 20, 2021 at 11:08 PM
    • #2,823

    Weekly Dry Time Charter Estimates, January 20 2021 https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-dry-tim…anuary-20-2021/

  • diokidina
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,171
    Postova
    1,018
    Member since
    February 29, 2020
    • January 20, 2021 at 11:58 PM
    • #2,824

    Marin83

    Po kojem izracunz ti izracuna vas kamate??? Mislim da sam tu poprilicno kompetentniji od tebe.

    Kod slozenog kamatnog računa kamate mozemo obračunavati na dva

    načina: dekurzivno i anticipativno.

    Dekurzivno obračunati kamate znači obračunati ih i pripisati početnoj

    svoti na kraju određenog vremenskog razdoblja.

    Anticipativno obračunati kamate znači obračunati kamate unaprijed te ih pribrojiti početnoj svoti.

    U praksi se najčesće susrećemo s dekurzivnim načinom obračuna

    kamata. I to pogotovo u financijskim institucijama.

    Komformna kamatna stopa jest ona koja daje jednaki iznos kamata bez obzira obračunavaju li se kamate za kraća vremenska razdoblja.

    Zato je komformna kamatna stopa povoljnija za duznika jer u slučaju

    obračuna kamata za kraće vremensko razdoblje daje isti iznos kamata kao i kod godisnjeg obračuna.

    Ne znam kako si ti izracunao 8%. To su lihvarske kamate. Ilegalne kamate nisu tolike.

  • Zelengora
    Početnik
    Reakcija primljeno
    17
    Postova
    29
    Member since
    January 11, 2021
    • January 21, 2021 at 8:45 AM
    • #2,825

    Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.

    Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.

    Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 9:02 AM
    • #2,826
    Quote from Zelengora

    Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.

    Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.

    Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.

    A što ti govori?

  • Zelengora
    Početnik
    Reakcija primljeno
    17
    Postova
    29
    Member since
    January 11, 2021
    • January 21, 2021 at 9:15 AM
    • #2,827
    Quote from Flight
    Quote from Zelengora

    Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.

    Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.

    Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.

    A što ti govori?

    Da će sa prodanim brodovima raditi na proviziju.

    Npr. Ako je BDI= xyz, lizing za banku će biti xyz- 5%.


    2008.g. veći je profit donosi jedan vlastiti brod nego 10 brodova u najmu.

  • Online
    DiAbLeRo
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    432
    Postova
    118
    Member since
    February 18, 2020
    • January 21, 2021 at 9:23 AM
    • #2,828

    Netočno. Ugovori s financijskim institucijama su većinom fiksni kroz period leasebacka, sav extraprofit (ili gubitak) snosi unajmitelj. A obzirom kako stvari stoje, ovdje je riječ o mudroj strategiji, rješavaju se starih brodova za koje se trenutno može dobiti solidna cijena, jačaju svoju financijsku poziciju koja im omogućava nastavak na projektu Batala i vjerovatno možemo uskoro očekivati i kupnju kakve novogradnje u periodu kada je povoljno naručiti novi brod.

    Inače, ovo je model financiranja sve popularniji u posljednje vrijeme, potražite malo koliko je kompanija prošlih godinu dana na isti ili sličan način prodalo brodove i ponovno ih preuzelo u najam. U ovakvim prilikama kakva je bila 2020., to je i očekivan i jedini ispravan put. Kamo sreće da su cijene prijevoza bile kudikamo veće pa potrebe za ovakvim financiranjem ne bi bilo, ali nemojmo se lagati, zato cijena dionice i jest zakucana tu gdje jest. Da nije bilo krize s covidom, 2020. bi bila ono što će 2021. biti i to polako postaje jasnije i ovima kojima su oči još zatvorene a taština ih priječi da priznaju da su u krivu.

    https://www.assetfinanceinbrief.com/2019/10/ship-s…o%20A%20for%20A's%20use.&text=B%20is%20typically%20a%20leasing,or%20non%2Dbank%20leasing%20company.

    https://www.hellenicshippingnews.com/new-world-of-s…-and-leaseback/

    https://www.bimco.org/news/priority-…e-and-leaseback

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 9:32 AM
    • #2,829

    Ajoj, opet Nadalina priča za preživjele na frontu. Baš me zanima gdje će oni skucati lovu za bilo kakav novi brod u bilo kojem aranžmanu i koliko će im to pomoći da još brže potonu. Batala kažeš, batali ti to jer niti nekretnine niti upravljanje flotom njima ne ide jer nemaju više s čime upravljati. Spala knjiga na par slova.

    Cijena je tamo gdje jest jer je firma defacto preuzeta od strane vjerovnika dok dioničari pokušavaju spasiti što se spasiti da.

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • January 21, 2021 at 9:40 AM
    • #2,830
    Quote from Zelengora

    Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.

    Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.

    Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.

    Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • January 21, 2021 at 9:40 AM
    • #2,831

    Nekako mi se čini da je ovdje puno galame, a malo muzike. Outlook je po svim dostuonim infirmacijama odličan, a što se komoanije tiče i objavljenih vijesti, samo ću reći BRAVO

    :) :thumbup: :saint:

    Files

    Screenshot_20210121-093511_Chrome.jpg 60.9 kB – 0 Downloads
  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 9:44 AM
    • #2,832
    Quote from Manu
    Quote from Zelengora

    Prodaja brodova nema pozitivnog objašnjenja.

    Ako BDI naraste, rastu i najmovi brodova na svjetskom tržištu.

    Znači da je taj potencijalno veliki profit prebačen na banke.

    Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.

    To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.

  • Marin83
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,535
    Postova
    2,507
    Member since
    November 20, 2020
    • January 21, 2021 at 9:49 AM
    • #2,833

    Evo maloprije se skroz riješio ATPL-a, vučem se u ovoj dionici o 9 mjeseca, sa dokupljivanjima u 10 mjesecu da se spasi što se spasit da. Izašao sam sa dobiti na prvoj decimali postotka, meni je dosta više.

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • January 21, 2021 at 9:57 AM
    • #2,834
    Quote from Flight
    Quote from Manu

    Ne bi smjelo biti. U tom slučaju bi i gubitak zbog mogućeg pada vozarina bio prebačen na banke a banke to sigurno ne žele. Najamnina broda bi trebala biti nepromjenjiva za razdoblje od 5g obračunata prema trenutačnoj vrijednosti imovine minus procijenjena rezidulna vrijednost nakon 5g uz primjenu današnjih kamatnih stopa. Inače baš i ne bi imalo smisla. Umjesto glavnice+kamata za kredit plaćat će fiksan najam broda. Po meni ovo je uzimanje long pozicije na vozarine.

    To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.

    Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 10:03 AM
    • #2,835
    Quote from Manu
    Quote from Flight

    To možda ima smisla kad imaš 50 ili 100 brodova pa 20 ili 30% flote želiš zanoviti. Ovo što oni rade je kockanje s idejom da će ovaj put biti drugačije. Do sada su svaki put u toj svojoj procjeni, pogriješili. Odnosno nisu imali dobru procjenu.

    Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.

    Ne znam kako to možeš tvrditi kad ne znaš uvjete SL back aranžmana. Ne znaš po koliko su brodovi prodani, a ni pod kojim su uvjetima uzeti ponovno u najam. Svi skupa možemo samo nagađati o uvjetima, pa čak i razlozima. Pored zanavljanja flote oni su ne tako davno imali ozbiljnih likvidnosnih problema, ako se sjetimo odustajanja od nekih projekata i blokade računa.

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • January 21, 2021 at 10:18 AM
    • #2,836
    Quote from Flight
    Quote from Manu

    Brodarstvo je inače kocka. Vjerojatno je krajnji cilj otvaranje prostora za pomlađivanje flote. Inače indeks kretanja nava zaostaje za indeksom vozarina pa to izgleda i poprilično racionalno. Uz napomenu da je tajming za prethodna tri broda bio još i bolje pogođen jer se u međuvremenu nav ponešto oporavio.

    Ne znam kako to možeš tvrditi kad ne znaš uvjete SL back aranžmana. Ne znaš po koliko su brodovi prodani, a ni pod kojim su uvjetima uzeti ponovno u najam. Svi skupa možemo samo nagađati o uvjetima, pa čak i razlozima. Pored zanavljanja flote oni su ne tako davno imali ozbiljnih likvidnosnih problema, ako se sjetimo odustajanja od nekih projekata i blokade računa.

    Znam približno vrijednost brodova kao i kamatnih stopa koje se primjenjuju na brodare a ovakve transakcije poprilično su ujednačene i nema većih odstupanja. Prave uvjete znat ćemo nakon pola godine i izvješća za q2 osim ako detalje ne iznesu prije u revidiranom. Ali kad sve već bude očito svima najčešće već bude i kasno za većinu.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 10:22 AM
    • #2,837

    Je, je uvijek ista FOMO priča.

    Ima brodara vani daleko likvidnijih, većih i poslovno stabilnijih. Za okladit se.

    Nek oni nama slobodno pokažu ili pojasne svoje namjere i očekivane rezultate svoje strategije. Pa ćemo ili ćete vi i manje zaraditi.

    Nisam vidio da je Kulaš uzeo kredit u banci, pa i kineskoj ili od frenda u upravnom odboru i kupio milijun, dva kuna dionica da svojim primjerom pokaže da će ovaj puta stvarno biti drugačije.

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • January 21, 2021 at 10:46 AM
    • #2,838
    Quote from Flight

    Je, je uvijek ista FOMO priča.

    Ima brodara vani daleko likvidnijih, većih i poslovno stabilnijih. Za okladit se.

    Nek oni nama slobodno pokažu ili pojasne svoje namjere i očekivane rezultate svoje strategije. Pa ćemo ili ćete vi i manje zaraditi.

    Nisam vidio da je Kulaš uzeo kredit u banci, pa i kineskoj ili od frenda u upravnom odboru i kupio milijun, dva kuna dionica da svojim primjerom pokaže da će ovaj puta stvarno biti drugačije.

    To sugeriraš kupnju ovih brodara, ako dobro shvaćam, zaista EXPERTNO

    Files

    Screenshot_20210121-103943_Chrome.jpg 42.78 kB – 0 Downloads Screenshot_20210121-104032_Chrome.jpg 42.24 kB – 0 Downloads Screenshot_20210121-104116_Chrome.jpg 49.65 kB – 0 Downloads Screenshot_20210121-104157_Chrome.jpg 45.26 kB – 0 Downloads Screenshot_20210121-104336_Chrome.jpg 40.37 kB – 0 Downloads
  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • January 21, 2021 at 10:56 AM
    • #2,839

    Svih likvidnih iznad 300 mil. USD kapitalizacije i to uđuture, a ne stock-picking. Jer oni kad kratkoročan trend promijeni smjer imaju likvidnost, a ovdje se možeš slikati s dionicama i otisnuti ih u hard copy i objesiti na zid za uspomenu. Nije to problem samo ATPL, već svih izdanja koje ne kupuju institucionalci lokalno.

    Ne volim ti ja priče gdje Janko i Marko kreiraju tržište ili nešto što bi to trebalo predstavljati. Kod nas, iz mojeg iskustva, isplati se jedino u kompanije koje imaju potencijal da budu preuzete. A to je nešto telekomunikacija, turizma i prehrane odnosno retaila. Sve ostalo je za dnevno igranje i tu i tamo lovljenje nekog dugoročnijeg trenda.

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • January 21, 2021 at 11:04 AM
    • #2,840
    Quote from Flight

    Svih likvidnih iznad 300 mil. USD kapitalizacije i to uđuture, a ne stock-picking. Jer oni kad kratkoročan trend promijeni smjer imaju likvidnost, a ovdje se možeš slikati s dionicama i otisnuti ih u hard copy i objesiti na zid za uspomenu. Nije to problem samo ATPL, već svih izdanja koje ne kupuju institucionalci lokalno.

    Ne volim ti ja priče gdje Janko i Marko kreiraju tržište ili nešto što bi to trebalo predstavljati. Kod nas, iz mojeg iskustva, isplati se jedino u kompanije koje imaju potencijal da budu preuzete. A to je nešto telekomunikacija, turizma i prehrane odnosno retaila. Sve ostalo je za dnevno igranje i tu i tamo lovljenje nekog dugoročnijeg trenda.

    Malo si se pogubio u bespućima informacija, inace ovo je prakticki cijela peer grupa, znaći benchmark za AP, a kao što se vidi Ti bi kupnjom bilo po medianu ili averagu imao vrhunsko ulaganje. Što se tiče ima li investitora ili ne za tu peer grupu malo prouči tko ih je i koliko puta dokapitalizirao :) :thumbup:

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. ZABA (Zagrebačka banka d.d.) 1.9k

      • Like 1
      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:01 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 11:57 AM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      888k
      1.9k
    3. All

      May 22, 2025 at 11:57 AM
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 11:55 AM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. All

      May 22, 2025 at 11:55 AM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 11:51 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      482k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 11:51 AM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 10:39 AM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. All

      May 22, 2025 at 10:39 AM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 10:14 AM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      912k
      2.1k
    3. sokol74

      May 22, 2025 at 10:14 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 11:51 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    umalo May 21, 2025 at 12:58 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    All May 21, 2025 at 11:26 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM
  • CROS (CROATIA osiguranje d.d.)

    marinac May 20, 2025 at 9:23 AM
  • Što smo danas tržili

    vitoo May 19, 2025 at 4:32 PM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,799 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,998 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 12 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™