1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

JDPL (Jadroplov d.d.)

  • harpun
  • February 12, 2020 at 6:23 PM
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 26, 2021 at 3:57 PM
    • #1,641

    Joakim nam otišao i Cleaves nikako da ažurira svoju tablicu vrijednosti brodova. Kako je prošlo već skoro 2 mjeseca od zadnjeg izračuna NAV-a, prebacio sam se na tablicu vrijednosti brodova od firme Advanced Shipping & Trading S.A. iz Grčke. Svi ti analitičari preuzimaju podatke iz baze javno objavljenih SH transakcija, tako da bi podaci trebali biti slični i usporedivi.

    Ova firma daje procjene za brodove starosti do 15 godina, tako da sam vrijednosti za 20 godina stare brodove i scrap preračunao iz vrijednosti 15 g. brodova, a u skladu sa omjerima koji su vrijedili za te brodove u prethodnim izvještajima. Te vrijednosti su u mojoj tablici označene crvenom bojom. Neka sam zbog ove aproksimacije napravio i nekakvu grešku, ona ne može biti veća od +/- 500k USD, što je greška u NAV-u od +/- 2 kn.

    Zanimljivo je da je sada tržišna vrijednost brodova 156M kn veća od knjigovodstvene !!!

    NAVps = 154 kn

    P/NAV = 0,40

    Pogledajte kako po pitanju ovog pokazatelja stoje strani brodari. Prosječni P/NAV je 1,13. Samo jednoj firmi je ispod 1,00.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Evo i tablice iz koje sam preuzeo podatke:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 26, 2021 at 4:35 PM
    • #1,642

    Ažurirao sam i tablicu za procjekciju prihoda i dobiti. Sada imamo dovoljno podataka da možemo dovoljno točno izračunati rezultate za Q3. Jedina veća nepoznanica mi je tretman onog jednog broda koji je bio usidren mjesec dana zbog korone - ne znam tko pokriva troškove tog zastoja, ali ajde, pretpostavio sam lošiju varijantu - da taj broj u tom mjesecu nije napravio nikakav prihod, ali da je konzumirao cjelomjesečni trošak.

    U tablici je i projekcija poslovanja i za Q4. Izračun uzima za pretpostavku prosječan BSI u iznosu 35k USD, ali o tom - potom.

    Cijeli izračun je detaljno prikazan u tablici.

    Rezime je:

    U Q3 bi neto dobit trebala biti veća od 26M kn, što je oko 16 kn po dionici, odnosno 2,2 puta više od Q2. U Q4 projicirana neto dobit iznosi 38M kn, što je još 23 kn po dionici.

    Pokazatelji za cijelu 2021. godinu računam da će biti:

    EPS = 41,88 kn

    P/E = 1,47

    EV/EBITDA = 3,91

    Trenutni P/NAV = 0,52, ali tu u NAV nije uključena dobit za Q3 koja je već realizirana. Ako u NAV uključim i tih 26M kn projicirane dobiti za Q3, NAV poraste za još 16 kn na 170 kn, što onda daje trenutni P/NAV = 0,36!!!


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 26, 2021 at 4:41 PM
    • #1,643

    Evo i dijagram kretanja BSI iz kojeg vučem podatke za projekciju poslovanja. Dijagram je za period od Q3 prošle godine do danas.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 26, 2021 at 5:04 PM
    • #1,644

    Ispravak gornjeg posta i podatka u tablici:

    Trenutni P/NAV = 0,40 (umjesto 0,52), ali tu u NAV nije uključena dobit za Q3 koja je već realizirana. Ako u NAV uključim i tih 26M kn projicirane dobiti za Q3, NAV poraste za još 16 kn na 170 kn, što onda daje trenutni P/NAV = 0,36!!!

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • Miro
    Student
    Reakcija primljeno
    69
    Postova
    58
    Member since
    September 9, 2021
    • September 26, 2021 at 8:52 PM
    • #1,645

    Super analitika. Logično i argumentirano. Jeste li možda radili sličan izračun i za ATPL?

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 1:06 AM
    • #1,646

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

  • diokidina
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,171
    Postova
    1,018
    Member since
    February 29, 2020
    • September 27, 2021 at 8:48 AM
    • #1,647
    Quote from StatusQuo

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

    Zar nisi upoznat sa razlikom trenutnih vozarina i dogovorenih vozarina(spot)?!

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 8:53 AM
    • #1,648
    Quote from StatusQuo

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

    Je ako samo gledas poslovni prihod podijeljen sa brojem kalendarskih dana. Takav omjer prikazuje stvarnu sliku (cinjenicno stanje), ali ne daje uvid u uzrocno-posljedicne veze i odnos sa BSI indeksom, a onda mi zapravo ne sluzi nicemu. Ja TCE prihode racunam za operativne dane (ne kalendarske), a rashode racunam za kalendarske dane. Tako mogu jasno modelirati situacije kada je neki brod recimo na dokovanju kao sto je bio taj prosli kvartal (modeliram omjer operativni/kalendarski dani), a bez da mi to iskrivljuje sliku prihoda (prividno umanjuje TCE prihod aktivnih brodova). Na taj nacin mogu iskazati i direktnu korelaciju sa BSI indeksom, a ta korelacija mi je jako vazna za procjenu buducih prihoda.

    Dodatna komplikacija u izracunu je i cinjenica da JDPL osim prijevoza kao core businessa ima i dodatne prihode od preprodaje goriva. Ti prihodi su iskazani u ostalim prihodima, ali ne znam koji dio rashoda je direktno vezan za taj dio biznisa jer su svi rashodi knjizeni pod istom stavkom. Ja sam.tome doskocio na nacin da sam sve rashode, pa i te rashode od prodaje goriva racunao pod operativne troskove broda (svjesno pogresno, zato je izmedju ostaloga i break-even JDPL umjetno nesto veci), ali sam onda sve te ostale prihode sveo na TCE na nacin da sam stvarni operativni TCE povecao koliko je u postotku povecan ukupan prihod od tih otalih prihoda. Tako je i dalje racunica tocna, a ja imam jasno i mjerljivo razdvojene prihode i rashode. Zato gore u tablici imam iskazana dva TCE. Tako je u Q2 operativni TCE bio 18.410 USD, a taj povecani modelirani (koji ukljucuje ostale prihode) TCE 19.723 USD. Ovo opet nije u lipu tocno jer su svi ti crveni izrazi modelirani brojevi, nisu racunati iz FI, ali su vrlo bliski stvarnim brojevima iz FI.

    Ovi crveni postoci iznad tabice pokazatelja su modelirani postoci utilizacije flote. Gornji postotak opca utilizacija flote, a ovaj donji postotak dodatno umanjuje taj opci postotak jer uzima u obzir eventualno dokovanje pojedinog broda, ili nekakav zastoj zbog korone i slicno.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • Milijarder
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,428
    Postova
    707
    Member since
    March 28, 2021
    • September 27, 2021 at 9:25 AM
    • #1,649
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

    Je ako samo gledas poslovni prihod podijeljen sa brojem kalendarskih dana. Takav omjer prikazuje stvarnu sliku (cinjenicno stanje), ali ne daje uvid u uzrocno-posljedicne veze i odnos sa BSI indeksom, a onda mi zapravo ne sluzi nicemu. Ja TCE prihode racunam za operativne dane (ne kalendarske), a rashode racunam za kalendarske dane. Tako mogu jasno modelirati situacije kada je neki brod recimo na dokovanju kao sto je bio taj prosli kvartal (modeliram omjer operativni/kalendarski dani), a bez da mi to iskrivljuje sliku prihoda (prividno umanjuje TCE prihod aktivnih brodova). Na taj nacin mogu iskazati i direktnu korelaciju sa BSI indeksom, a ta korelacija mi je jako vazna za procjenu buducih prihoda.

    Dodatna komplikacija u izracunu je i cinjenica da JDPL osim prijevoza kao core businessa ima i dodatne prihode od preprodaje goriva. Ti prihodi su iskazani u ostalim prihodima, ali ne znam koji dio rashoda je direktno vezan za taj dio biznisa jer su svi rashodi knjizeni pod istom stavkom. Ja sam.tome doskocio na nacin da sam sve rashode, pa i te rashode od prodaje goriva racunao pod operativne troskove broda (svjesno pogresno, zato je izmedju ostaloga i break-even JDPL umjetno nesto veci), ali sam onda sve te ostale prihode sveo na TCE na nacin da sam stvarni operativni TCE povecao koliko je u postotku povecan ukupan prihod od tih otalih prihoda. Tako je i dalje racunica tocna, a ja imam jasno i mjerljivo razdvojene prihode i rashode. Zato gore u tablici imam iskazana dva TCE. Tako je u Q2 operativni TCE bio 18.410 USD, a taj povecani modelirani (koji ukljucuje ostale prihode) TCE 19.723 USD. Ovo opet nije u lipu tocno jer su svi ti crveni izrazi modelirani brojevi, nisu racunati iz FI, ali su vrlo bliski stvarnim brojevima iz FI.

    Ovi crveni postoci iznad tabice pokazatelja su modelirani postoci utilizacije flote. Gornji postotak opca utilizacija flote, a ovaj donji postotak dodatno umanjuje taj opci postotak jer uzima u obzir eventualno dokovanje pojedinog broda, ili nekakav zastoj zbog korone i slicno.

    Svaka čast na uloženom trudu, a posebno na objavi svega navedenog! :)

  • tizian1
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,545
    Postova
    910
    Member since
    February 12, 2020
    • September 27, 2021 at 10:22 AM
    • #1,650

    mitkko

    Svaka čast, hvala puno na trudu i dijeljenju navedenih podataka s nama, mislim da su isti približno točni. Lijepo je imati dionicu koja je značajno podcijenjena. :)

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 10:29 AM
    • #1,651

    Mislim da bi jednu novogradnju trebali nazvati mittko. :)

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 12:00 PM
    • #1,652
    Quote from diokidina
    Quote from StatusQuo

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

    Zar nisi upoznat sa razlikom trenutnih vozarina i dogovorenih vozarina(spot)?!

    Kako tvoj odgovor ima veze s onim sta sam ja pitao ?

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 12:35 PM
    • #1,653

    #Mittko

    Hvala na detaljnom odgovoru tesko je nekad znat kako nesto racunas samo iz pogleda na tablicu.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • September 27, 2021 at 8:59 PM
    • #1,654
    Quote from Miro

    Super analitika. Logično i argumentirano. Jeste li možda radili sličan izračun i za ATPL?

    Radio sam svojevremeno slicne tablice i za procjenu prihoda ATPL, ali nisam ih dugo azurirao jer nemam ATPL pa ne pratim vise detaljno.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • Milijarder
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,428
    Postova
    707
    Member since
    March 28, 2021
    • September 27, 2021 at 9:13 PM
    • #1,655
    Quote from mitkko
    Quote from Miro

    Super analitika. Logično i argumentirano. Jeste li možda radili sličan izračun i za ATPL?

    Radio sam svojevremeno slicne tablice i za procjenu prihoda ATPL, ali nisam ih dugo azurirao jer nemam ATPL pa ne pratim vise detaljno.

    Vjerojatno bi bilo zanimljivih zaključaka kada bi se procjene JDPL i ATPL usporedile! :/

  • Burza2021
    Student
    Reakcija primljeno
    72
    Postova
    66
    Member since
    January 13, 2021
    • September 27, 2021 at 9:24 PM
    • #1,656

    Ako ovo kupi firma iz Zadra, može li se desiti da mali dioničari prođu loše?

    Lp

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • September 28, 2021 at 10:40 AM
    • #1,657

    Ivan Pavlović u pomorskoj večeri............. Poslušajte od 23:55 https://radio.hrt.hr/aod/pomorska-vecer-2dio/397342/

  • D_artagnan
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,978
    Postova
    2,570
    Bookmarks
    1
    Member since
    October 16, 2020
    • September 28, 2021 at 10:49 AM
    • #1,658

    Interesantno oko 28. min. 90-tih godina croatia line al pari sa maerskom.... šta znači pametno upravljanje flotom i poslom

  • NaBiduAsku
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,753
    Postova
    1,329
    Member since
    February 17, 2020
    • September 28, 2021 at 10:53 AM
    • #1,659
    Quote from jasko

    Ivan Pavlović u pomorskoj večeri............. Poslušajte od 23:55 https://radio.hrt.hr/aod/pomorska-vecer-2dio/397342/

    i to je zanimljivo, suprotno onome što kažu u ATPL... i jedni i drugi imaju argumente.

  • Moller
    Majstor
    Reakcija primljeno
    12,602
    Postova
    6,798
    Member since
    February 14, 2020
    • September 28, 2021 at 10:56 AM
    • #1,660
    Quote from D_artagnan

    Interesantno oko 28. min. 90-tih godina croatia line al pari sa maerskom.... šta znači pametno upravljanje flotom i poslom

    pa .ebate to isto kao i kod dionica, ne kupuje se kada je tržište visoko

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 11:04 PM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. umalo

      May 23, 2025 at 11:04 PM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 8:32 PM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      913k
      2.1k
    3. xdado

      May 23, 2025 at 8:32 PM
    1. VLEN (Viktor Lenac d.d.) 2k

      • accountant
      • February 14, 2020 at 12:36 PM
      • Dionice
      • accountant
      • May 23, 2025 at 7:35 PM
    2. Odgovora
      2k
      Pregleda
      905k
      2k
    3. tollway

      May 23, 2025 at 7:35 PM
    1. Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ? 10k

      • zlocesti
      • September 18, 2020 at 8:28 PM
      • Tržišta kapitala - USA
      • zlocesti
      • May 23, 2025 at 6:35 PM
    2. Odgovora
      10k
      Pregleda
      2.9M
      10k
    3. my moon

      May 23, 2025 at 6:35 PM
    1. Što smo danas tržili 6k

      • harpun
      • February 15, 2020 at 11:11 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 4:07 PM
    2. Odgovora
      6k
      Pregleda
      2.3M
      6k
    3. Hafid

      May 23, 2025 at 4:07 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    umalo May 23, 2025 at 11:04 PM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    xdado May 23, 2025 at 8:32 PM
  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    tollway May 23, 2025 at 7:35 PM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    my moon May 23, 2025 at 6:35 PM
  • Što smo danas tržili

    Hafid May 23, 2025 at 4:07 PM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    All May 23, 2025 at 3:39 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    umalo May 23, 2025 at 2:35 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    All May 23, 2025 at 1:57 PM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 23, 2025 at 1:36 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,807 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,999 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 1 gost
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™