1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 11:07 AM
    • #1,621

    For those still recovering from the avalanche of conjecture and fear spread in the months ahead of last year’s start of the global sulphur cap,be warned, the likely 2023 implementation of the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) promises to create a far greater ruckus as for the first time all ships - not just newbuilds - will have to meet taxing new environmental criteria.


    ovdje leži odgovor zašto je izgledno produživanje bulla na dry bulku i iza 2023 do kada će glavni pokretač povečanja utilizcije biti nikad u povijesti manji orderbook.

    povečani trend naručivanja će biti značajno ako ne i u potpunosti neutraliziran sa EEXI regulativom.

    ostat će samo demand koji će u postcovid eri biti pogonjen sa od 2. sv rata neviđenim stimuliranjem ekonomije.

    koliko duže od 2023g:?:

    to se nitko sa sigurnošću ne usudi prognozirati jer....

    ALI nebi bila senzacija da se ovaj 20g čekan bull na dry bulku protegne i na desetljeće.

    zašto?

    1.korištenje brodova u službi će biti kraće ili značajno kraće od prethodnih generacija radi nove regulative koja će jako forsirati scrap starije tonaže

    2.2010-2012 net fleet growtg iznosi avg >15 %(60% flote je građeno prije 2013g),naravno tu ima odstupanja po klasama ali iz više razloga biti će teško izvršiti tako masivnu zamjenu flote

    3.orderbook je i dalje pod velikim pitanjima neizvjesnosti po pitanju novih pogona

    4. u svijetlu poskupljivanja novogradnji koji je tek započeo i očekuje se značajan rast popunjavanjem slots.

    5.visoke cijene čelika pogonjenje potražnjom dodatno potiču rast cijena novogradnji.

    6.retrofit aktivnosti s raznih osnova će držati nemali dio tonaže van marketa,primjerice ove godine 28% capesize mora na planned maintenance jer navršava 5,10,15 g.

    7.demand je jedno veliko pitanje koje će imati značajnog utjecaja,za sada izgleda više nego obečavajuće,živi bili...

    moj rezime je da 10y bull scenarij nebi bio senzacija.osobno ću biti zadovoljan i sa najkraćim(3) scenarijem ali srednji scenarij(3-5) mi se čini najizglednijim.

    rezime po investitorski


    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 11:40 AM
    • #1,622

    Shipping bulls are back: First container stocks, now dry bulk https://www.freightwaves.com/news/shipping-…rs-now-dry-bulk

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 12:13 PM
    • #1,623
    Quote from jasko

    Shipping bulls are back: First container stocks, now dry bulk https://www.freightwaves.com/news/shipping-…rs-now-dry-bulk

    Chinese steel exports jumped to 7.5 million tons in March, a four-year high and 40% above January and February.

    a tko bi rekao da kinezi nisu baš tako naivni,da bi pustili da "svijet stane",da propuste priliku za zaradu?:/ :saint:

    #1135

    Quote from migra

    evo malo o stahovima,kvazistrahovima,pretjeranim strahovima....

    China plans to reduce output of steel, aluminum to achieve carbon neutrality.

    to želi cijeli svijet pa i kina ali još 1o godina ići će se u smjeru:

    China's goal to reach a carbon dioxide emissions peak by 2030.

    China's Ministry of Industry and Information Technology has cited the plan to cut steel output no less than three times already in 2021

    But this could hurt the profitability of steel end-users, or even drive up inflation.

    Take China's plans for iron ore cuts....

    'What the Chinese government says and what the Chinese government does are two different things

    i za kraj najgori scenarij da kina i ostvari što nikad nije i ako bi ikad htjela osim na riječima,da smanji proizvodnju steela čime bi se izgubio profit,poluga moći u svjetskim ekonomskim odnosima,da u krajnjoj liniji uspori svoj ekonomski rast....

    hoće li svijet stati?ako kina kaže dovoljno smo bogati da ne želimo više zarađivati na nečistoj industriji koja svakim danom postaje čišća,to je jedna posebna tema koja zahtjeva.....

    uvjeren sam da svijet neće stati ako bi kojim slučajem kina...

    nameće se više nego logičan odgovor,dogodit će se ono što se je dogodilo kada je i kina preuzela svjetsku proizvodnju čelika,netko drugi će reći "ne možemo si priuštiti da radi "nečiste" industrije propuštamo veliku zaradu"

    zar već danas ne svjedočimo procesu tranzicije?

    pri:

    China steel imports surge 150% in 2020,Vietnam's steelmakers long suffered from an influx of cheap alternatives from China. But the trend reversed last year, when steel exports to China increased more than ninefold.....

    Indian steel exports to China increased by a factor of 15 last year....

    Japanese steelmakers also were quick to tap Chinese demand. Mini-mill producer Tokyo Steel Manufacturing resumed exports to China for the first time in a decade in July.

    ukupe količine su male ali je trend više nego naglašen.

    Strong MENA demand diverts high grade iron ore supply from China

    znači ima onih koji bolje plačaju od kineza,koji čekaju u redu da kinezi odustanu od proizvodnje steela ali ne vjerujem da su oni baš tako....

    bitno izglednije da su to iskusni glumci ,performeri....

    koji nebi bili na putu da postanu gospodari svijeta da su baš tako....

    vidim dva njihova primarna motiva za "svakodnevno" ponavljanje mantre smanjit ćemo proizvodnju steela...

    1. da se dodvore svjetskoj zajednici kao najveći zagađivaći planete da bi oni ali....

    2. direktno na trenutnoj bazi tim izjavama dižu cijene steela na svjetskom tržištu i time podižu zaradu svojih čeličana.

    moj rezime:svijet ne može bez steela,treba ga više nego ikad,cijena neće biti prepreka jer alternativa je okretanje kotača u suprotnom smjeru.

    ima li tko pri zdravoj pameti da to želi,da bi to dozvolio ako se može spriječiti?

    neće kina odrediti koliko će se steela proizvoditi,to će odrediti DEMAND a sve upučuje da će biti jak kao nikad pa...

    dry bulk će na jedinom prihvatljivom izboru profitirati u rasponu jako dobro do profitirati kao nikad u povijesti.

    time will tell

    Display More

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 12:30 PM
    • #1,624

    BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,6% TIL USD 28.652/DAG

    far east pmax,smax u plusu

    Files

    image_2021-04-20_122936.png 60.81 kB – 0 Downloads

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 12:38 PM
    • #1,625

    At first glance, the presentation looks very detailed and thorough. Perfect for investors looking for transparency. And exquisite timing of the new strategy given our extremely bullish market outlook http://s21.q4cdn.com/456963137/file…s/2021/04/Genco's-value-strategy-presentation_042021.pdf

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 1:00 PM
    • #1,626

    Shipping Weekly 15/2021 https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_158…86f2f100f03.pdf

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 1:18 PM
    • #1,627

    evo još malo kamilice ako i dalje ima onih koje uznemiruju isinuacije oko revizorske kompetentnosti.

    metodologije valuacije asseta,smjera u kojem će to ići,koje će biti posljedice za bilancu u skoroj budućnosti...

    držim da niti ovdje neće biti uzrok za prošle,sadašnje i buduće mokre snove ,dapače za ukrcane mornare izgledno biti će razloga za rum :saint:


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 1:40 PM
    • #1,628
    Quote from migra

    evo još malo kamilice ako i dalje ima onih koje uznemiruju isinuacije oko revizorske kompetentnosti.

    metodologije valuacije asseta,smjera u kojem će to ići,koje će biti posljedice za bilancu u skoroj budućnosti...

    držim da niti ovdje neće biti uzrok za prošle,sadašnje i buduće mokre snove ,dapače za ukrcane mornare izgledno biti će razloga za rum :saint:


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Covid i pad vozarina je prosle godine dotukao dosta brodara nakon borbe zadnjih godina prosla godina im je dosla kao zadnji udarac, zato je i ovaj oporavak brodara sada spor jer je tesko tako brzo nadoknadit gubitke pogotovo od prosle godine uzimajuci u obzir volativnost vozarina jasan je i oprez, isto kao i i sta trenutna prodaja brodova i njihove cijene ne odgovaraju vozarinama rekao bih da je to posljedica ponude i potraznje jer imas dobar dio onih koji pokusavaju popravit likvidnost prodajom kojeg broda kada su se cijene brodova malo popravile, a s druge strane nemas dovoljno brodara koji imaju dovoljno love za kupnju koja bi izazvala vecu potraznju i sad kako vozarine budu ovakve tako ce se i dostupnost brodova za prodaju smanjit ili ce im se povecat cijena jer ce se vecina brodara oporavit, a s tim ce se i povecat broj zainteresiranih za kupnju i onda dolazi do naglog rasta imovine.

  • havi
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,895
    Postova
    1,940
    Member since
    February 12, 2020
    • April 20, 2021 at 2:30 PM
    • #1,629

    Freight futures am update

    Capesize down ~3%
    Panamax up ~4%

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 2:33 PM
    • #1,630

    Baltic Dry-indeksen er tirsdag + 1,6 prosent til 2.472 poeng, melder TDN Direkt og viser til The Baltic Exchange.

    Innen capesize-segmentet er det imidlertid nedgang tirsdag, - 0,6 prosent. Her rapporteres det om en snittrate på 28.652 dollar pr. dag.

    Panamax + 5,1 prosent, og gjennomsnittlig dagrate ligger på 21.674 dollar.

    Handysize +1,2 prosent. I snitt er dagraten her nå på 16.492 dollar.

    Supramax + 2,5 prosent. Gjennomsnittlig dagrate ligger på 21.177 dollar.

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 2:33 PM
    • #1,631
    Quote from StatusQuo
    Quote from migra

    evo još malo kamilice ako i dalje ima onih koje uznemiruju isinuacije oko revizorske kompetentnosti.

    metodologije valuacije asseta,smjera u kojem će to ići,koje će biti posljedice za bilancu u skoroj budućnosti...

    držim da niti ovdje neće biti uzrok za prošle,sadašnje i buduće mokre snove ,dapače za ukrcane mornare izgledno biti će razloga za rum :saint:


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Covid i pad vozarina je prosle godine dotukao dosta brodara nakon borbe zadnjih godina prosla godina im je dosla kao zadnji udarac, zato je i ovaj oporavak brodara sada spor jer je tesko tako brzo nadoknadit gubitke pogotovo od prosle godine uzimajuci u obzir volativnost vozarina jasan je i oprez, isto kao i i sta trenutna prodaja brodova i njihove cijene ne odgovaraju vozarinama rekao bih da je to posljedica ponude i potraznje jer imas dobar dio onih koji pokusavaju popravit likvidnost prodajom kojeg broda kada su se cijene brodova malo popravile, a s druge strane nemas dovoljno brodara koji imaju dovoljno love za kupnju koja bi izazvala vecu potraznju i sad kako vozarine budu ovakve tako ce se i dostupnost brodova za prodaju smanjit ili ce im se povecat cijena jer ce se vecina brodara oporavit, a s tim ce se i povecat broj zainteresiranih za kupnju i onda dolazi do naglog rasta imovine.

    Display More

    s investitorskog stajališta nije to baš "sporo",anualizirani prinosi na dionici su xxx puta veći od onih koje ostvruju štediše,zazidavači,zakapači....

    a i rast asseta isto na sličnim razinama,sve pozicije SH su na 5Y high,krajnji domet je izgledno u rasponu +50 do +100% na današnje cijene.

    za moje viđenje investiranja to je iznad odličnog prinosa a još kada tome dodam da držim da je ovo tek početak nije teško shvatiti zašto je ovo za mene kategorija "noepisiva lakoća dioničarstva" a nije bilo puno takvih u prošlosti a gotove sve su značajno podebljale naše riznice.

    za mene je ZSE jedan od boljih marketa za prinos i priliku pozicioniranja čak i sa paljenjem na kremen a dokaz svjedočimo i danas.

    teško mi je ne puknuti od smijeha na izjave da zse nije dobar da ne pruža prilike.....

    čak i od 2010 do danas se je moglo više nego odlično isprofitirati,lista je poduža pa....

    razumljiva je i povečana količina opreza ali meni ovo već mjesecima graniči sa ...

    sve se svodi na dominantni "zaključak " predobro je da bi bilo istinito"

    OK,tko baš inzistira na self fulfilling prophecy,da nije istinito u budućnosti će i dobiti potvrdu s time da ono što će u međuvremenu propustiti neće zaboraviti goooodinama.

    nismo li pomalo počeli ulaziti u taj teritorij?

    u 2021. smo ušli sa <150

    hmmm...

    može li netko napisati da nije u startu 2021 bilo dokaza na dokaze na dokaze......?

    da su i prije 2021 strani dry bulkeri žestoko potegnuli na krilima ...da nije bilo usporednih tablica koje ukazuju na ...?

    sloboda izbora je zakon

    p.s.

    uskoro stižu izvješća koja će naglasiti neusporedivo svjetliju budućnost,ne očekujem odmah spektakle ali očekujem impresivnu promjenu trenda.

    nebi bio u koži onih koji ne žele trend za frend.

    možda i griješim,nebi bilo....

    Files

    image_2021-04-20_144342.png 47.94 kB – 0 Downloads image_2021-04-20_144601.png 75.12 kB – 0 Downloads

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 2:36 PM
    • #1,632
    Quote from StatusQuo
    Quote from migra

    evo još malo kamilice ako i dalje ima onih koje uznemiruju isinuacije oko revizorske kompetentnosti.

    metodologije valuacije asseta,smjera u kojem će to ići,koje će biti posljedice za bilancu u skoroj budućnosti...

    držim da niti ovdje neće biti uzrok za prošle,sadašnje i buduće mokre snove ,dapače za ukrcane mornare izgledno biti će razloga za rum :saint:


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Covid i pad vozarina je prosle godine dotukao dosta brodara nakon borbe zadnjih godina prosla godina im je dosla kao zadnji udarac, zato je i ovaj oporavak brodara sada spor jer je tesko tako brzo nadoknadit gubitke pogotovo od prosle godine uzimajuci u obzir volativnost vozarina jasan je i oprez, isto kao i i sta trenutna prodaja brodova i njihove cijene ne odgovaraju vozarinama rekao bih da je to posljedica ponude i potraznje jer imas dobar dio onih koji pokusavaju popravit likvidnost prodajom kojeg broda kada su se cijene brodova malo popravile, a s druge strane nemas dovoljno brodara koji imaju dovoljno love za kupnju koja bi izazvala vecu potraznju i sad kako vozarine budu ovakve tako ce se i dostupnost brodova za prodaju smanjit ili ce im se povecat cijena jer ce se vecina brodara oporavit, a s tim ce se i povecat broj zainteresiranih za kupnju i onda dolazi do naglog rasta imovine.

    Display More

    Slažem se sa većinom vašeg posta kolega, čak bih rekao odličan post,

    ali dodao bih još jednu varijablu u jednadžbu, a to je početak povećane

    narudžbe novih brodova koja tek predstoji i koja uvijek ide sa rastom vozarina.

    Info sa "drugog" foruma, od kolege Jaska, koji je uvijek bio vjerodostojan.

    "Već je počelo uništavanje budućnosti.

    Prošli tjedan naručeno 12 newcastlemaxa po 210.000 dwt= 2.54 milijuna tona.

    Isporuka 2023.

    2 ultramaxa 61k, oldendorff, isporuka 2022.!!!

    Info je Golden Destiny weekly report 16.4.2021."

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • April 20, 2021 at 3:08 PM
    • #1,633
    Quote from BudFox
    Quote from StatusQuo

    Covid i pad vozarina je prosle godine dotukao dosta brodara nakon borbe zadnjih godina prosla godina im je dosla kao zadnji udarac, zato je i ovaj oporavak brodara sada spor jer je tesko tako brzo nadoknadit gubitke pogotovo od prosle godine uzimajuci u obzir volativnost vozarina jasan je i oprez, isto kao i i sta trenutna prodaja brodova i njihove cijene ne odgovaraju vozarinama rekao bih da je to posljedica ponude i potraznje jer imas dobar dio onih koji pokusavaju popravit likvidnost prodajom kojeg broda kada su se cijene brodova malo popravile, a s druge strane nemas dovoljno brodara koji imaju dovoljno love za kupnju koja bi izazvala vecu potraznju i sad kako vozarine budu ovakve tako ce se i dostupnost brodova za prodaju smanjit ili ce im se povecat cijena jer ce se vecina brodara oporavit, a s tim ce se i povecat broj zainteresiranih za kupnju i onda dolazi do naglog rasta imovine.

    Slažem se sa većinom vašeg posta kolega, čak bih rekao odličan post,

    ali dodao bih još jednu varijablu u jednadžbu, a to je početak povećane

    narudžbe novih brodova koja tek predstoji i koja uvijek ide sa rastom vozarina.

    Info sa "drugog" foruma, od kolege Jaska, koji je uvijek bio vjerodostojan.

    "Već je počelo uništavanje budućnosti.

    Prošli tjedan naručeno 12 newcastlemaxa po 210.000 dwt= 2.54 milijuna tona.

    Isporuka 2023.

    2 ultramaxa 61k, oldendorff, isporuka 2022.!!!

    Info je Golden Destiny weekly report 16.4.2021."

    Display More

    Slažem se sa napisanim, pa sukladno tome treba donijeti i racionalnu investitorsku odluku :)  :/ :S <3

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 3:46 PM
    • #1,634

    orderbook od 5,6% nikad manji u povijesti,naravno da je nemoguće da će ostati na tim razinama a nije ni potrebno.

    on je samo dio komponente koja daje net fleet growth i u konačnici supply-demand ratio.

    u utopijskom svijetu dry bulka nebi bilo naručivanja novogrdnji i vozarine bi bile 10 mil$.

    i bez utopije može to biti investicija za duuuugo pozitivno pamćenje.

    čini se kao da nekima nije bilo dovoljno 20 g čekanja?

    a ništa onda najbolje sada ovo preskočiti pa eventualno razmotriti za 20g :/

    naći će se i onih koji će reći hvala na toj odluci.

    kao da već vidim više kandidata za....:)

    šalu na stranu ali ordering je više nego pod kontrolom,dokaze ćemo gledati na skali u godinama.

    u 2022 ide još manje isporuka,kontejnerši su popunili i dalje pune veliku večinu slotova,

    na kontejnerašima će bitno ranije nova tonaža stići na vodu.

    dry bulkeri će u jednom dijelu krenuti tim smjerom ali ne očekujem isti obrazac.

    razloga ima više,možemo ih raspraviti ako je potrebno.

    ovdje nikad nije i neće postojati tabu tema ako se mene pita.

    za mene je nerazumno i dalje naručivati u dry bulku novu tonažu pri i dalje povoljnim cijenama SH.

    dodatno velika je razlika uzeti SH odmah ili novogradnju koja će stići za 2g .

    plaćena je velika škola neprihvaćanju te temeljne razlike i očekujem da će se večina dry bulkera sjetiti. ;)

    manjina će ipak preuzeti rizik,po meni nerazumno jer treba uzeti u obzir kalkulaciju za svih 20g a ne samo prvih 3-5 godina.

    generalno ne vidim razlog za zabrinutost,naravno jednog dana za cca 5mlrd g. će se ugasiti sunce.možda će asteroid,erupcija super vulkana,vanzemaljci...

    a prije toga će dio nas iskoristiti priliku.

    once in a lifetime opportunity?i to je jedna od opcija

    time will tell

    .

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 4:23 PM
    • #1,635
    Quote from migra

    orderbook od 5,6% nikad manji u povijesti,naravno da je nemoguće da će ostati na tim razinama a nije ni potrebno.

    on je samo dio komponente koja daje net fleet growth i u konačnici supply-demand ratio.

    u utopijskom svijetu dry bulka nebi bilo naručivanja novogrdnji i vozarine bi bile 10 mil$.

    i bez utopije može to biti investicija za duuuugo pozitivno pamćenje.

    čini se kao da nekima nije bilo dovoljno 20 g čekanja?

    a ništa onda najbolje sada ovo preskočiti pa eventualno razmotriti za 20g :/

    naći će se i onih koji će reći hvala na toj odluci.

    kao da već vidim više kandidata za....:)

    šalu na stranu ali ordering je više nego pod kontrolom,dokaze ćemo gledati na skali u godinama.

    u 2022 ide još manje isporuka,kontejnerši su popunili i dalje pune veliku večinu slotova,

    na kontejnerašima će bitno ranije nova tonaža stići na vodu.

    dry bulkeri će u jednom dijelu krenuti tim smjerom ali ne očekujem isti obrazac.

    razloga ima više,možemo ih raspraviti ako je potrebno.

    ovdje nikad nije i neće postojati tabu tema ako se mene pita.

    za mene je nerazumno i dalje naručivati u dry bulku novu tonažu pri i dalje povoljnim cijenama SH.

    dodatno velika je razlika uzeti SH odmah ili novogradnju koja će stići za 2g .

    plaćena je velika škola neprihvaćanju te temeljne razlike i očekujem da će se večina dry bulkera sjetiti. ;)

    manjina će ipak preuzeti rizik,po meni nerazumno jer treba uzeti u obzir kalkulaciju za svih 20g a ne samo prvih 3-5 godina.

    generalno ne vidim razlog za zabrinutost,naravno jednog dana za cca 5mlrd g. će se ugasiti sunce.možda će asteroid,erupcija super vulkana,vanzemaljci...

    a prije toga će dio nas iskoristiti priliku.

    once in a lifetime opportunity?i to je jedna od opcija

    time will tell

    .

    Display More

    To put that in perspective, the container-ship orderbook-to-fleet ratio is triple the dry bulk ratio. As of April 1, the container-ship orderbook totaled 16.7% of the operating fleet, according to Alphaliner.


    nerazumno je širiti paniku na dry bulku ako na trostruko većem orderbooku kontejneraša nema panike.evo i argumenata zašto nije realno na dry bulku očekivati veliko povečanje orderbooka i ponavljanje obrasca sa kontejneraša u 4 točke:


    According to Nolan, the relationship between dry bulk rates and newbuilding orders has broken down. The monthly correlation over the past 25 years is 0.76. Over the past six months, it’s -0.3. He said that rates are up 88% over the past six months, but monthly spending on newbuildings “is down 31% relative to the 2020 average of $515 million per month, which was already half the average for the previous 10 years.”

    He sees several reasons for the disconnect. The first came up during a virtual meeting between Stifel and the management of Star Bulk on Friday. The Star Bulk management team maintained that 1. uncertainty over which propulsion system will meet future decarbonization regulations is a much bigger hurdle for dry bulk than for other sectors.

    Star Bulk management said that 2. the “propulsion system is a far larger component of the absolute cost of the [dry bulk] ship versus containers, tankers and gas ships,” recounted Nolan.

    Furthermore, 3. “as opposed to container and tanker owners, long-term contracts are not as readily available on dry bulk ships to support the technology risk [of new propulsion systems].”

    Another reason for dry bulk’s rates-ordering disconnect: 4. Bulker owners now face an “expensive entry point” for orders due to both recent steel price inflation and orders from other shipping segments. “The sharp increase in ordering of container ships and, to a lesser extent, tankers have led to tighter shipyard capacity and pricing power for the shipyards,” said Nolan.

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • maratonac
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,592
    Postova
    670
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 5:16 PM
    • #1,636
    Quote from gigic23
    Quote from BudFox

    Slažem se sa većinom vašeg posta kolega, čak bih rekao odličan post,

    ali dodao bih još jednu varijablu u jednadžbu, a to je početak povećane

    narudžbe novih brodova koja tek predstoji i koja uvijek ide sa rastom vozarina.

    Info sa "drugog" foruma, od kolege Jaska, koji je uvijek bio vjerodostojan.

    "Već je počelo uništavanje budućnosti.

    Prošli tjedan naručeno 12 newcastlemaxa po 210.000 dwt= 2.54 milijuna tona.

    Isporuka 2023.

    2 ultramaxa 61k, oldendorff, isporuka 2022.!!!

    Info je Golden Destiny weekly report 16.4.2021."

    Display More

    Slažem se sa napisanim, pa sukladno tome treba donijeti i racionalnu investitorsku odluku :)  :/ :S <3

    Display More

    Eto, vani brodari upravo u ovom trenutku već uključuju navedene rizike u cijenu... 😁

    Nešto mi govori da ćemo danas UP! :thumbup:

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 6:59 PM
    • #1,637

    Global Steel Demand to Continue to Recover Into Next Year https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/…-into-next-year

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • April 20, 2021 at 7:23 PM
    • #1,638
    Quote from migra

    orderbook od 5,6% nikad manji u povijesti....

    .

    zanimljivo da se uskoro približavamo točci kada će pasti bdi vrh iz sept 2019 koji je ujedno i aktualni desetogodišnji vrh.orderbook je tada bio 11,5%,znači x2 u odnosu na današnji,izglednu uzročno posljedičnu vezu može svatko sam za sebe...;)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 7:28 PM
    • #1,639

    Weekly Vessel Valuations Report

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • April 20, 2021 at 7:59 PM
    • #1,640
    Quote from BudFox

    Slažem se sa većinom vašeg posta kolega, čak bih rekao odličan post,

    ali dodao bih još jednu varijablu u jednadžbu, a to je početak povećane

    narudžbe novih brodova koja tek predstoji i koja uvijek ide sa rastom vozarina.

    Info sa "drugog" foruma, od kolege Jaska, koji je uvijek bio vjerodostojan.

    "Već je počelo uništavanje budućnosti.

    Prošli tjedan naručeno 12 newcastlemaxa po 210.000 dwt= 2.54 milijuna tona.

    Isporuka 2023.

    2 ultramaxa 61k, oldendorff, isporuka 2022.!!!

    Info je Golden Destiny weekly report 16.4.2021."

    Display More

    Info je sa ovog foruma i glasi ovako;

    Quote from jasko

    Delivery from Q3 2023!

    Sounds like there won't be much increase in supply the next two years.

    https://www.tradewindsnews.com/bulkers/easter…deal/2-1-995233

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • June 7, 2025 at 11:04 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      488k
      1.2k
    3. bluelionZG

      June 7, 2025 at 11:04 AM
    1. HT (Hrvatski Telekom d.d.) 769

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:28 PM
      • Dionice
      • Admin
      • June 6, 2025 at 6:08 PM
    2. Odgovora
      769
      Pregleda
      420k
      769
    3. loto

      June 6, 2025 at 6:08 PM
    1. SAPN (SAPONIA d.d.) 1.1k

      • tizian1
      • February 12, 2020 at 8:49 PM
      • Dionice
      • tizian1
      • June 6, 2025 at 5:05 PM
    2. Odgovora
      1.1k
      Pregleda
      509k
      1.1k
    3. xdado

      June 6, 2025 at 5:05 PM
    1. VLEN (Viktor Lenac d.d.) 2k

      • accountant
      • February 14, 2020 at 12:36 PM
      • Dionice
      • accountant
      • June 6, 2025 at 11:22 AM
    2. Odgovora
      2k
      Pregleda
      916k
      2k
    3. umalo

      June 6, 2025 at 11:22 AM
    1. Tvrtke s potencijalom za IPO 34

      • toluen
      • May 31, 2020 at 6:04 PM
      • Dionice
      • toluen
      • June 6, 2025 at 9:21 AM
    2. Odgovora
      34
      Pregleda
      18k
      34
    3. Avx

      June 6, 2025 at 9:21 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • PODR (Podravka d.d.)

    bluelionZG June 7, 2025 at 11:04 AM
  • HT (Hrvatski Telekom d.d.)

    loto June 6, 2025 at 6:08 PM
  • SAPN (SAPONIA d.d.)

    xdado June 6, 2025 at 5:05 PM
  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    umalo June 6, 2025 at 11:22 AM
  • Tvrtke s potencijalom za IPO

    Avx June 6, 2025 at 9:21 AM
  • SPAN (SPAN d.d.)

    mooji June 6, 2025 at 9:09 AM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    Bankar June 5, 2025 at 10:42 PM
  • LKRI (Luka Rijeka d.d.)

    umalo June 5, 2025 at 5:38 PM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Dado June 5, 2025 at 9:45 AM
  • INGR (INGRA d.d.)

    misterno June 4, 2025 at 7:36 PM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    20 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 20 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™