For those still recovering from the avalanche of conjecture and fear spread in the months ahead of last year’s start of the global sulphur cap,be warned, the likely 2023 implementation of the Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) promises to create a far greater ruckus as for the first time all ships - not just newbuilds - will have to meet taxing new environmental criteria.
ovdje leži odgovor zašto je izgledno produživanje bulla na dry bulku i iza 2023 do kada će glavni pokretač povečanja utilizcije biti nikad u povijesti manji orderbook.
povečani trend naručivanja će biti značajno ako ne i u potpunosti neutraliziran sa EEXI regulativom.
ostat će samo demand koji će u postcovid eri biti pogonjen sa od 2. sv rata neviđenim stimuliranjem ekonomije.
koliko duže od 2023g
to se nitko sa sigurnošću ne usudi prognozirati jer....
ALI nebi bila senzacija da se ovaj 20g čekan bull na dry bulku protegne i na desetljeće.
zašto?
1.korištenje brodova u službi će biti kraće ili značajno kraće od prethodnih generacija radi nove regulative koja će jako forsirati scrap starije tonaže
2.2010-2012 net fleet growtg iznosi avg >15 %(60% flote je građeno prije 2013g),naravno tu ima odstupanja po klasama ali iz više razloga biti će teško izvršiti tako masivnu zamjenu flote
3.orderbook je i dalje pod velikim pitanjima neizvjesnosti po pitanju novih pogona
4. u svijetlu poskupljivanja novogradnji koji je tek započeo i očekuje se značajan rast popunjavanjem slots.
5.visoke cijene čelika pogonjenje potražnjom dodatno potiču rast cijena novogradnji.
6.retrofit aktivnosti s raznih osnova će držati nemali dio tonaže van marketa,primjerice ove godine 28% capesize mora na planned maintenance jer navršava 5,10,15 g.
7.demand je jedno veliko pitanje koje će imati značajnog utjecaja,za sada izgleda više nego obečavajuće,živi bili...
moj rezime je da 10y bull scenarij nebi bio senzacija.osobno ću biti zadovoljan i sa najkraćim(3) scenarijem ali srednji scenarij(3-5) mi se čini najizglednijim.
rezime po investitorski