To uopće nije loša ideja, kampanja ZSE za kockare koji vide dalje od tickera i tradicionaliste od cigle... 😂
Novac je gorivo burze 📈
To uopće nije loša ideja, kampanja ZSE za kockare koji vide dalje od tickera i tradicionaliste od cigle... 😂
Novac je gorivo burze 📈
Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?
prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.
kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.
indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.
po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.
demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.
supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.
neizvjesnost snazno koci novogradnju.
sve sto treba za perfect storm je tu.
rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.
prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".
jednom će doci i dan za prodaju.
kada?
to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.
nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.
nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.
danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.
jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.
evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.
mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.
tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.
i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.
dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.
ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.
kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.
srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.
u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.
vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.
očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.
uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,
naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.
vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.
ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela
puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.
shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.
ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.
to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.
prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.
opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.
Migra
Ćumur is the name of the game now.
Poljska pita Australiju da zamijeni ruski ugljen. Silni milijuni tona su to, a jos silnije milijarde tona milja, i to nastale doslovce iz nule!!
Da, 2022 ce biti mnooogo jaca od 2021.
To je sad gotovo izvjesno. Jer taman da rat u Ukrajini zavrsi sutra, a nece jos dulje vremena, na staro vise povratka nema dok je Putin tamo.
Display MoreAsia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?
prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.
kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.
indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.
po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.
demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.
supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.
neizvjesnost snazno koci novogradnju.
sve sto treba za perfect storm je tu.
rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.
prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".
jednom će doci i dan za prodaju.
kada?
to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.
nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.
nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.
danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.
jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.
evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.
mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.
tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.
i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.
dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.
ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.
kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.
srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.
u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.
vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.
očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.
uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,
naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.
vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.
ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela
puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.
shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.
ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.
to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.
prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.
opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.
Dodao bih nešto što je u ovom kontekstu poprilično važno za naše brodare. Zemlje u razvoju mahom nemaju izgrađenu lučku infrastrukturu za velike brodove pa više potiču potražnju za manjim brodovima koji su opremljeni dizalicama. A zadnjih godinu ili dvije često imamo inverziju u visini vozarina u korist supri ili handy-ja.
Migra
Ćumur is the name of the game now.
Poljska pita Australiju da zamijeni ruski ugljen. Silni milijuni tona su to, a jos silnije milijarde tona milja, i to nastale doslovce iz nule!!
Da, 2022 ce biti mnooogo jaca od 2021.
To je sad gotovo izvjesno. Jer taman da rat u Ukrajini zavrsi sutra, a nece jos dulje vremena, na staro vise povratka nema dok je Putin tamo.
vrijedi za njemacku još i vise,izrazito su ovisni o ugljenu.
to su ti pozitivni efekti rata,tesko ih je sve predvidjeti ali zitarice ce isto znacajno dodati na tonmiles.
Display MoreDisplay MoreAsia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?
prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.
kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.
indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.
po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.
demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.
supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.
neizvjesnost snazno koci novogradnju.
sve sto treba za perfect storm je tu.
rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.
prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".
jednom će doci i dan za prodaju.
kada?
to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.
nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.
nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.
danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.
jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.
evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.
mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.
tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.
i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.
dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.
ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.
kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.
srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.
u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.
vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.
očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.
uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,
naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.
vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.
ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela
puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.
shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.
ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.
to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.
prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.
opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.
Dodao bih nešto što je u ovom kontekstu poprilično važno za naše brodare. Zemlje u razvoju mahom nemaju izgrađenu lučku infrastrukturu za velike brodove pa više potiču potražnju za manjim brodovima koji su opremljeni dizalicama. A zadnjih godinu ili dvije često imamo inverziju u visini vozarina u korist supri ili handy-ja.
2021 nas je opet poučila da što više različith vrsta tereta se pokriva to bolje,rizici manji a čak su paketu išle i veće vozarine.
to se protegnulo u 2022 još jačim trendom tako da je to sada potvrđeno "novo normalno".
naši ništa ne propuštaju već profitiraju što ne pokrivaju capesize.
hmmmm...iako capesize je zmaj kojeg kada se probudiš...
bilo je dosta vremenskih nepogoda koje su utjecale na dugi zimski san capesizea.
Vale se vratio na bid i počinje prava sezona za capesize.
ratni strahovi povećavaju demanad za iron ore jer se dižu pragovi željenih zaliha u dodatnom strahu od prekida opskrbe.
kinezi bildaju pomorsku vojnu flotu,vjerojatno će sada pojačati.
a ostali kada vide šta kinezi rade morat će i oni pratiti.
dostupnih slotova za gradnju će biti sve manje,odnosno čekati ce se duže.cijene će im rasti.
sve to je pozitivno za vozarine bulkera.
samo da se rat ne proširi i ne potraje predugo i dry bulk ce doživjeti renesansu iz 2007.
hmmm da samo....
rizika ima ali svi mi znamo i imamo svoje razloge zašto za i zasto kontra.
mi koji smo usli na početku smo u komotnijoj poziciji.
tako smo si izabrali,svima nama po našem izboru,
jedan od izbor je pričekati rasplet rata u ukrajini ali kada se to rješi Večina neće izbjeći plačanja značajne premije na sigurnost.
sloboda izbora je zakon.
mislim da nakon početnog ratnog šoka na cijenama dionica, situacija što se tiće dry bulka postaje sve jasnija.......budući da svega fali a treba kao nikad prije, dok se sve to mora prevoziti iz udaljenijih destinacija, samo je jednan put kojim bi vozarine trebale ići........da skratim........zbog svih informacija koje su nam da sada dostupne, očekujem iznimno snažan rast vozarina u vrlo kratkom periodu.......znači tako jak, kakav se ni približno ne bi dogodio da nije bilo ovih događaja........."na ruku" će cijenama dionica brodara, dodatno ići činjenica da će biti sve manje dionica gdje se trenutno novac može "sakriti" dok se situacija ne stabilizira........
Shipping, commodities hunt for alternatives as sanctions on Russia bite
The commercial and financial ramifications of the Russia-Ukraine conflict will be felt for a long time. As the conflict escalates, sanctions have been imposed on Russian banks and shipping companies. This has meant that many companies are reluctant or unable to trade with Russia. In this podcast, S&P Global Commodity Insights' Pradeep Rajan, Sameer C. Mohindru, Zhuwei Wang and Shriram Sivaramakrishnan explain what the latest developments mean for the maritime sector, global trade and shipments and prices of key commodities including crude, refined oil products, grains and coal.
(dry bulk od 11.40)
Ukratko, ocekuje se povecanje ton milja zbog disrupcija uzrokovanih iznenadnim dogadjajima u Ukrajini.
Kod Mintzmyera besplatan pristup do 11.03., iskoristite to
Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.
Misljenja?
evo iz jos jednog zanimljivog kuta pogled na rat u ukrajini.
shipping ce sigurno biti dio zahvacen sankcijama protiv rusije.
"According to Intermodal’s Ms. Katerina Restis, from the Tanker Chartering department, “recently, out of approximately 44k bulk and tanker vessels operating in the world, approximately 2k vessels are owned by Russian registered companies"
4,5% kandidata za povecanje utilizacije na preostlih 95,5%
vrag bi znao dali bi se to moglo reflektirati kao 4,5% vece vozarine ili možebitno kao puno više od toga?
Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.
Misljenja?
teško je i vrlo nezahvalno bilo što predviđati zbog rata i sankcija, ali ajde da pokušamo...
po meni recesija je vrlo izgledan i vjerovatno neizbježan scenarij samo je pitanje kada i u kojem vremenskom okviru. ukoliko bi se stanje u ukrajini donekle primirilo za mjesec dva, nekih drastičnih padova bdp-a mislim da nebi trebalo biti. inflacija će pomalo jačati zbog većih troškova i duljeg roka dopreme u slučaju sankcija (mislim da će potrajati). EU tada ima mehanizme da je obuzda i stavi pod kakvu takvu kontrolu.
u slučaju da rat potraje ili se rasplamsa, onda smo dobrano nadrapali. neka samo rusija prestane njemačkoj isporučivati plin i druge energente, eto ti masa problema. već na ovim sadašnjim cijenama nafte, plina, sirovina, i najnovije hrane. bojim se da će se kotač početi sve okretati. i neće se moči brzo preorjentirati na druge izvore i dobavu. a ako njemačke počne kihati.... kao najjače eu gospodarstvo, slijedi lančana reakcija ostalih i onda ozbiljnija recesija.
eto, moje viđenje najkraće moguće napisano. a moglo bi se pisati......
Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.
Misljenja?
pretpostavljam da je trenutni set up na dry bulku trenutno vrlo jak i da neki eventualno krači pad gospodarskih aktivnosti, ili nujednačena kretanja pojedinih grana gospodarstava ne mogu utjecati u negativnom smislu toliko, koliko povečanje ton milja i daljnje velike potražnje za prijevozom mogu utjecati u pozitivnom smislu.......da je to rizik, barem u nekom kratkoročnom periodu vjerovarno bi bar netko ozbiljnije proučavao i razmatrao takve eventualno negativne utjecaje........
to je moje mišljenje.........
neka "tehnička recesija" bitno je različita od recesije koja traje neki određeni period ili dugotrajne recesije.........
Već u četvrtak, oko 14.30h, izlazi CPI za US tržište. Mislim da će se mnogi iznenaditi kad probije krov. Osim... ako ne bude kuhanja podataka, pa izbace niže očitanje.
Jednostavno po svim zakonima termodinamike visoke cijene energenata se moraju preliti u rast cijena ali doslovno svega, neminovno.
To je uostalom zajednički nazivnik svih earnings reports koje izlaze zadnje vrijeme: Goodyear npr. očekuje flat novčani tok bar godinu dana, možda i dulje, dok će one kompanije koje mogu prevaliti cijene na kupca to i učiniti.
Dakle uprave mogu ili riskirati nezadovoljstvo dioničara i glasanje o nepovjerenju usljed smanjenih zarada, ili dodati ulje na vatru.
Pri tome brodari nisu nikako imuni, kad krene stagflacija i pad prometa, a zastoji u opskrbi se posljedično unormale, logično je - nitko nije otok!
Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.
Misljenja?
"vrlo realna"?
samo ako rat duze potraje ili se prosiri?
vrlo nerealna ako se postigne sporazum ,očekujem neki sporazum prije ili kasnije jer su obje strane pod velikim pritiskom da to učine.
putin još pokušava silom si zauzeti što bolju pregovaračku poziciju.
kada shvati da neće uspjeti i da vrijeme radi protiv njega zadovoljit će se sa i sa slabijom pregovaračkom pozicijom.
za to su potrebni i jaci poticaji iz rusije,pritisci i demonstracije na zaustavljanje rata.
ako bi sve to izostalo i krenulo bi usporavanje ekonomskih aktivnosti sigurno centralne banke nece samo gledati vec će pomoci sa stimuliranjem.
kljuc je supply na shippingu koji je nizak i nema naznake da ce se znacajnije povecati,moze se i dodatno smanjivati ako bi vozarine padale.
usporavanje ekonoske aktivnosti posljedicno izaziva i pad demanda a on pad cijena koji pak pozitivno utjece na ekonomsku aktivnost.
mini recesija poput one od kovida je moguca ali se je dokazala tendencija nadoknađivanja svih zaostataka u propuštenom rastu demanda.
najizglednije da bi se ponovio taj obrazac a supply bi bio u još boljoj poziciji u odnosu na predkorona vrijeme.
brodari su sada bitno bolje kapitalizirani nego pred koronu pa među njima i dioničarima nebi bilo takve panike kakvoj smo svjedočili sa koronom.
sve ovo je pod pretpostavkom crnog scenarija,nisam tip od crnjaka tip od paničarenja niti sam nestrpljivi tip.
ako se takve stvari pojave ili zavlada psihoza vidim u njima priliku za sebe.
moglo bi se sada to na dugačko i na široko raspredati ali nema više velikog supply/demand disbalansa OB je na debelom lancu
ljudi se množe i rastu im apetiti za standardom života i za to treba sve više sirovina.
brodova nema previše niti će ih uskoro biti,eventualni manji višak ce biti kratkog vijeka trajanja.
treba biti spreman na sve ali osim crnog postoji i srednji i najbolji scenarij
Recesija? Da, to je ozbiljna mogucnost. Ali nekako si mislim da je ono sto bulkeri prevoze najosnovnija roba za zivot. Poput zitarica, ugljena, rudace za neki celik, gradjevinu... Bez svega ostalog se moze. I bez novog mobitela i kompjutera i krpica. Znaci po meni prije bi kontejneri trebali stradati. Naravno da to ima kaskadni efekt. Ali eto, samo razglabam.
S vremenom se gomila sve vise kandidata za rezalište, što duže dobar trend traje više kandidata koji ce pokusati uvatiti koji $ za željezo.
To bi moglo smanjiti dobar dio pritiska,dok za narudzbe novogradnji nije potrebno glavom kroz zid pa bi pravovremena narudzba novogradnji mogla imati lagani delay. Manje rizika a nagrada ce doci.
Nekako mislim da u slucaju pada vozarina bi sljedeci val za bulk bia jos snazniji.
može CPI probiti krov koliko god može.......pitanje je njegova korelacija sa bdi indexom ukoliko je uopče ima i da li je uputno uspoređivati ih uopće, te mogu li te potrošačke cijene i smanjenje potrošnje tih dobara utjecati negativno na dry bulk u trenutnoj situaciji i nekom kratkoročnom do srednoročnom razdoblju........dajte nam malo pojasnite taj utjecaj CPI na Bdi index?.......ja tu ne vidim previše veze jednog s drugim bez utjecaja ostalih za dry bulk bitnih parametara........
S vremenom se gomila sve vise kandidata za rezalište, što duže dobar trend traje više kandidata koji ce pokusati uvatiti koji $ za željezo.
To bi moglo smanjiti dobar dio pritiska,dok za narudzbe novogradnji nije potrebno glavom kroz zid pa bi pravovremena narudzba novogradnji mogla imati lagani delay. Manje rizika a nagrada ce doci.
Nekako mislim da u slucaju pada vozarina bi sljedeci val za bulk bia jos snazniji.
uvjeren sam u to jer je OB zakucan u podrumu i to je neizbjezan scenarij.
dali i kolika odgoda? time will tell
p.s.
izgledan i pojačani efekt u slučaju odgode jer smo jednu odgodu već odradili,sile ce se akumulirati
katapult bi se dodatno zategnuo.