1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • Vergilije
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    1,080
    Postova
    245
    Member since
    March 4, 2020
    • March 5, 2022 at 10:36 PM
    • #6,961

    To uopće nije loša ideja, kampanja ZSE za kockare koji vide dalje od tickera i tradicionaliste od cigle... 😂

    Novac je gorivo burze 📈

    2+2=4

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • March 6, 2022 at 11:36 AM
    • #6,962

    Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?


    prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.

    kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.

    indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.

    po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.

    demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.

    supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.

    neizvjesnost snazno koci novogradnju.

    sve sto treba za perfect storm je tu.

    rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.

    prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".

    jednom će doci i dan za prodaju.

    kada?

    to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.

    nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.

    nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.

    danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.

    jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.

    evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.

    mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.

    tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.

    i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.

    dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.

    ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.

    kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.

    srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.

    u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.

    vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.

    očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.

    uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,

    naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.

    vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.

    ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela

    puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.

    shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.

    ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.

    to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.

    prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.

    opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • March 6, 2022 at 12:12 PM
    • #6,963

    Migra

    Ćumur is the name of the game now.

    Poljska pita Australiju da zamijeni ruski ugljen. Silni milijuni tona su to, a jos silnije milijarde tona milja, i to nastale doslovce iz nule!!

    Da, 2022 ce biti mnooogo jaca od 2021.

    To je sad gotovo izvjesno. Jer taman da rat u Ukrajini zavrsi sutra, a nece jos dulje vremena, na staro vise povratka nema dok je Putin tamo.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • March 6, 2022 at 12:24 PM
    • #6,964
    Quote from migra

    Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?


    prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.

    kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.

    indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.

    po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.

    demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.

    supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.

    neizvjesnost snazno koci novogradnju.

    sve sto treba za perfect storm je tu.

    rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.

    prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".

    jednom će doci i dan za prodaju.

    kada?

    to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.

    nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.

    nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.

    danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.

    jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.

    evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.

    mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.

    tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.

    i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.

    dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.

    ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.

    kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.

    srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.

    u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.

    vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.

    očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.

    uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,

    naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.

    vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.

    ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela

    puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.

    shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.

    ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.

    to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.

    prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.

    opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.

    Display More

    Dodao bih nešto što je u ovom kontekstu poprilično važno za naše brodare. Zemlje u razvoju mahom nemaju izgrađenu lučku infrastrukturu za velike brodove pa više potiču potražnju za manjim brodovima koji su opremljeni dizalicama. A zadnjih godinu ili dvije često imamo inverziju u visini vozarina u korist supri ili handy-ja.

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • March 6, 2022 at 1:21 PM
    • #6,965
    Quote from 5. Element

    Migra

    Ćumur is the name of the game now.

    Poljska pita Australiju da zamijeni ruski ugljen. Silni milijuni tona su to, a jos silnije milijarde tona milja, i to nastale doslovce iz nule!!

    Da, 2022 ce biti mnooogo jaca od 2021.

    To je sad gotovo izvjesno. Jer taman da rat u Ukrajini zavrsi sutra, a nece jos dulje vremena, na staro vise povratka nema dok je Putin tamo.

    vrijedi za njemacku još i vise,izrazito su ovisni o ugljenu.

    to su ti pozitivni efekti rata,tesko ih je sve predvidjeti ali zitarice ce isto znacajno dodati na tonmiles.

    Quote from Manu
    Quote from migra

    Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?


    prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.

    kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.

    indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.

    po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.

    demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.

    supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.

    neizvjesnost snazno koci novogradnju.

    sve sto treba za perfect storm je tu.

    rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.

    prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".

    jednom će doci i dan za prodaju.

    kada?

    to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.

    nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.

    nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.

    danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.

    jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.

    evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.

    mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.

    tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.

    i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.

    dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.

    ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.

    kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.

    srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.

    u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.

    vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.

    očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.

    uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,

    naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.

    vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.

    ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela

    puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.

    shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.

    ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.

    to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.

    prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.

    opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.

    Display More

    Dodao bih nešto što je u ovom kontekstu poprilično važno za naše brodare. Zemlje u razvoju mahom nemaju izgrađenu lučku infrastrukturu za velike brodove pa više potiču potražnju za manjim brodovima koji su opremljeni dizalicama. A zadnjih godinu ili dvije često imamo inverziju u visini vozarina u korist supri ili handy-ja.

    Display More

    :thumbup:

    2021 nas je opet poučila da što više različith vrsta tereta se pokriva to bolje,rizici manji a čak su paketu išle i veće vozarine.

    to se protegnulo u 2022 još jačim trendom tako da je to sada potvrđeno "novo normalno".

    naši ništa ne propuštaju već profitiraju što ne pokrivaju capesize.

    hmmmm...iako capesize je zmaj kojeg kada se probudiš...

    bilo je dosta vremenskih nepogoda koje su utjecale na dugi zimski san capesizea.

    Vale se vratio na bid i počinje prava sezona za capesize.

    ratni strahovi povećavaju demanad za iron ore jer se dižu pragovi željenih zaliha u dodatnom strahu od prekida opskrbe.

    kinezi bildaju pomorsku vojnu flotu,vjerojatno će sada pojačati.

    a ostali kada vide šta kinezi rade morat će i oni pratiti.

    dostupnih slotova za gradnju će biti sve manje,odnosno čekati ce se duže.cijene će im rasti.

    sve to je pozitivno za vozarine bulkera.

    samo da se rat ne proširi i ne potraje predugo i dry bulk ce doživjeti renesansu iz 2007.

    hmmm da samo....

    rizika ima ali svi mi znamo i imamo svoje razloge zašto za i zasto kontra.

    mi koji smo usli na početku smo u komotnijoj poziciji.

    tako smo si izabrali,svima nama po našem izboru,

    jedan od izbor je pričekati rasplet rata u ukrajini ali kada se to rješi Večina neće izbjeći plačanja značajne premije na sigurnost.

    sloboda izbora je zakon. :saint: :)

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,013
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • March 6, 2022 at 3:14 PM
    • #6,966

    mislim da nakon početnog ratnog šoka na cijenama dionica, situacija što se tiće dry bulka postaje sve jasnija.......budući da svega fali a treba kao nikad prije, dok se sve to mora prevoziti iz udaljenijih destinacija, samo je jednan put kojim bi vozarine trebale ići........da skratim........zbog svih informacija koje su nam da sada dostupne, očekujem iznimno snažan rast vozarina u vrlo kratkom periodu.......znači tako jak, kakav se ni približno ne bi dogodio da nije bilo ovih događaja........."na ruku" će cijenama dionica brodara, dodatno ići činjenica da će biti sve manje dionica gdje se trenutno novac može "sakriti" dok se situacija ne stabilizira........

  • lebowski
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,518
    Postova
    1,266
    Member since
    February 26, 2020
    • March 6, 2022 at 3:53 PM
    • #6,967
    ‎Commodities Focus: Shipping, commodities hunt for alternatives as sanctions on Russia bite on Apple Podcasts
    ‎Show Commodities Focus, Ep Shipping, commodities hunt for alternatives as sanctions on Russia bite - Mar 3, 2022
    podcasts.apple.com

    Shipping, commodities hunt for alternatives as sanctions on Russia bite

    The commercial and financial ramifications of the Russia-Ukraine conflict will be felt for a long time. As the conflict escalates, sanctions have been imposed on Russian banks and shipping companies. This has meant that many companies are reluctant or unable to trade with Russia. In this podcast, S&P Global Commodity Insights' Pradeep Rajan, Sameer C. Mohindru, Zhuwei Wang and Shriram Sivaramakrishnan explain what the latest developments mean for the maritime sector, global trade and shipments and prices of key commodities including crude, refined oil products, grains and coal.

    (dry bulk od 11.40)

  • Chuck
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    507
    Postova
    256
    Member since
    November 15, 2021
    • March 6, 2022 at 5:28 PM
    • #6,968

    Ukratko, ocekuje se povecanje ton milja zbog disrupcija uzrokovanih iznenadnim dogadjajima u Ukrajini.

  • lebowski
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,518
    Postova
    1,266
    Member since
    February 26, 2020
    • March 6, 2022 at 8:15 PM
    • #6,969

    Kod Mintzmyera besplatan pristup do 11.03., iskoristite to

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • March 6, 2022 at 8:17 PM
    • #6,970

    Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.

    Misljenja?

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • March 6, 2022 at 8:20 PM
    • #6,971

    evo iz jos jednog zanimljivog kuta pogled na rat u ukrajini.

    shipping ce sigurno biti dio zahvacen sankcijama protiv rusije.

    "According to Intermodal’s Ms. Katerina Restis, from the Tanker Chartering department, “recently, out of approximately 44k bulk and tanker vessels operating in the world, approximately 2k vessels are owned by Russian registered companies"

    4,5% kandidata za povecanje utilizacije na preostlih 95,5% ;)

    vrag bi znao dali bi se to moglo reflektirati kao 4,5% vece vozarine ili možebitno kao puno više od toga?:/ :S 8)

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • tollway
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,181
    Postova
    1,775
    Member since
    February 28, 2020
    • March 6, 2022 at 8:43 PM
    • #6,972
    Quote from mitkko

    Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.

    Misljenja?

    teško je i vrlo nezahvalno bilo što predviđati zbog rata i sankcija, ali ajde da pokušamo...

    po meni recesija je vrlo izgledan i vjerovatno neizbježan scenarij samo je pitanje kada i u kojem vremenskom okviru. ukoliko bi se stanje u ukrajini donekle primirilo za mjesec dva, nekih drastičnih padova bdp-a mislim da nebi trebalo biti. inflacija će pomalo jačati zbog većih troškova i duljeg roka dopreme u slučaju sankcija (mislim da će potrajati). EU tada ima mehanizme da je obuzda i stavi pod kakvu takvu kontrolu.

    u slučaju da rat potraje ili se rasplamsa, onda smo dobrano nadrapali. neka samo rusija prestane njemačkoj isporučivati plin i druge energente, eto ti masa problema. već na ovim sadašnjim cijenama nafte, plina, sirovina, i najnovije hrane. bojim se da će se kotač početi sve okretati. i neće se moči brzo preorjentirati na druge izvore i dobavu. a ako njemačke počne kihati.... kao najjače eu gospodarstvo, slijedi lančana reakcija ostalih i onda ozbiljnija recesija.

    eto, moje viđenje najkraće moguće napisano. a moglo bi se pisati......

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,013
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • March 6, 2022 at 8:53 PM
    • #6,973
    Quote from mitkko

    Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.

    Misljenja?

    pretpostavljam da je trenutni set up na dry bulku trenutno vrlo jak i da neki eventualno krači pad gospodarskih aktivnosti, ili nujednačena kretanja pojedinih grana gospodarstava ne mogu utjecati u negativnom smislu toliko, koliko povečanje ton milja i daljnje velike potražnje za prijevozom mogu utjecati u pozitivnom smislu.......da je to rizik, barem u nekom kratkoročnom periodu vjerovarno bi bar netko ozbiljnije proučavao i razmatrao takve eventualno negativne utjecaje........

    to je moje mišljenje.........

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,013
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • March 6, 2022 at 8:59 PM
    • #6,974

    neka "tehnička recesija" bitno je različita od recesije koja traje neki određeni period ili dugotrajne recesije.........

  • accountant
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,159
    Postova
    2,927
    Member since
    February 14, 2020
    • March 6, 2022 at 9:10 PM
    • #6,975

    Već u četvrtak, oko 14.30h, izlazi CPI za US tržište. Mislim da će se mnogi iznenaditi kad probije krov. Osim... ako ne bude kuhanja podataka, pa izbace niže očitanje.

    Jednostavno po svim zakonima termodinamike ^^ visoke cijene energenata se moraju preliti u rast cijena ali doslovno svega, neminovno.

    To je uostalom zajednički nazivnik svih earnings reports koje izlaze zadnje vrijeme: Goodyear npr. očekuje flat novčani tok bar godinu dana, možda i dulje, dok će one kompanije koje mogu prevaliti cijene na kupca to i učiniti.

    Dakle uprave mogu ili riskirati nezadovoljstvo dioničara i glasanje o nepovjerenju usljed smanjenih zarada, ili dodati ulje na vatru.

    Pri tome brodari nisu nikako imuni, kad krene stagflacija i pad prometa, a zastoji u opskrbi se posljedično unormale, logično je - nitko nije otok!

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • March 6, 2022 at 9:17 PM
    • #6,976
    Quote from mitkko

    Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.

    Misljenja?

    "vrlo realna"?

    samo ako rat duze potraje ili se prosiri?

    vrlo nerealna ako se postigne sporazum ,očekujem neki sporazum prije ili kasnije jer su obje strane pod velikim pritiskom da to učine.

    putin još pokušava silom si zauzeti što bolju pregovaračku poziciju.

    kada shvati da neće uspjeti i da vrijeme radi protiv njega zadovoljit će se sa i sa slabijom pregovaračkom pozicijom.

    za to su potrebni i jaci poticaji iz rusije,pritisci i demonstracije na zaustavljanje rata.

    ako bi sve to izostalo i krenulo bi usporavanje ekonomskih aktivnosti sigurno centralne banke nece samo gledati vec će pomoci sa stimuliranjem.

    kljuc je supply na shippingu koji je nizak i nema naznake da ce se znacajnije povecati,moze se i dodatno smanjivati ako bi vozarine padale.

    usporavanje ekonoske aktivnosti posljedicno izaziva i pad demanda a on pad cijena koji pak pozitivno utjece na ekonomsku aktivnost.

    mini recesija poput one od kovida je moguca ali se je dokazala tendencija nadoknađivanja svih zaostataka u propuštenom rastu demanda.

    najizglednije da bi se ponovio taj obrazac a supply bi bio u još boljoj poziciji u odnosu na predkorona vrijeme.

    brodari su sada bitno bolje kapitalizirani nego pred koronu pa među njima i dioničarima nebi bilo takve panike kakvoj smo svjedočili sa koronom.

    sve ovo je pod pretpostavkom crnog scenarija,nisam tip od crnjaka tip od paničarenja niti sam nestrpljivi tip.

    ako se takve stvari pojave ili zavlada psihoza vidim u njima priliku za sebe.:)

    moglo bi se sada to na dugačko i na široko raspredati ali nema više velikog supply/demand disbalansa OB je na debelom lancu

    ljudi se množe i rastu im apetiti za standardom života i za to treba sve više sirovina.

    brodova nema previše niti će ih uskoro biti,eventualni manji višak ce biti kratkog vijeka trajanja.

    treba biti spreman na sve ali osim crnog postoji i srednji i najbolji scenarij ;)

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • March 6, 2022 at 9:24 PM
    • #6,977

    Recesija? Da, to je ozbiljna mogucnost. Ali nekako si mislim da je ono sto bulkeri prevoze najosnovnija roba za zivot. Poput zitarica, ugljena, rudace za neki celik, gradjevinu... Bez svega ostalog se moze. I bez novog mobitela i kompjutera i krpica. Znaci po meni prije bi kontejneri trebali stradati. Naravno da to ima kaskadni efekt. Ali eto, samo razglabam.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • March 6, 2022 at 9:26 PM
    • #6,978

    S vremenom se gomila sve vise kandidata za rezalište, što duže dobar trend traje više kandidata koji ce pokusati uvatiti koji $ za željezo.

    To bi moglo smanjiti dobar dio pritiska,dok za narudzbe novogradnji nije potrebno glavom kroz zid pa bi pravovremena narudzba novogradnji mogla imati lagani delay. Manje rizika a nagrada ce doci.

    Nekako mislim da u slucaju pada vozarina bi sljedeci val za bulk bia jos snazniji.

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,013
    Postova
    2,760
    Member since
    February 14, 2020
    • March 6, 2022 at 9:29 PM
    • #6,979

    accountant

    može CPI probiti krov koliko god može.......pitanje je njegova korelacija sa bdi indexom ukoliko je uopče ima i da li je uputno uspoređivati ih uopće, te mogu li te potrošačke cijene i smanjenje potrošnje tih dobara utjecati negativno na dry bulk u trenutnoj situaciji i nekom kratkoročnom do srednoročnom razdoblju........dajte nam malo pojasnite taj utjecaj CPI na Bdi index?.......ja tu ne vidim previše veze jednog s drugim bez utjecaja ostalih za dry bulk bitnih parametara........

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • March 6, 2022 at 9:37 PM
    • #6,980
    Quote from Infinity

    S vremenom se gomila sve vise kandidata za rezalište, što duže dobar trend traje više kandidata koji ce pokusati uvatiti koji $ za željezo.

    To bi moglo smanjiti dobar dio pritiska,dok za narudzbe novogradnji nije potrebno glavom kroz zid pa bi pravovremena narudzba novogradnji mogla imati lagani delay. Manje rizika a nagrada ce doci.

    Nekako mislim da u slucaju pada vozarina bi sljedeci val za bulk bia jos snazniji.

    uvjeren sam u to jer je OB zakucan u podrumu i to je neizbjezan scenarij.

    dali i kolika odgoda? time will tell

    p.s.

    izgledan i pojačani efekt u slučaju odgode jer smo jednu odgodu već odradili,sile ce se akumulirati

    katapult bi se dodatno zategnuo.

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. VLEN (Viktor Lenac d.d.) 2k

      • accountant
      • February 14, 2020 at 12:36 PM
      • Dionice
      • accountant
      • June 4, 2025 at 8:51 AM
    2. Odgovora
      2k
      Pregleda
      912k
      2k
    3. umalo

      June 4, 2025 at 8:51 AM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.3k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • June 4, 2025 at 8:41 AM
    2. Odgovora
      3.3k
      Pregleda
      1.5M
      3.3k
    3. TwinSpark18

      June 4, 2025 at 8:41 AM
    1. Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ? 10k

      • zlocesti
      • September 18, 2020 at 8:28 PM
      • Tržišta kapitala - USA
      • zlocesti
      • June 3, 2025 at 7:12 PM
    2. Odgovora
      10k
      Pregleda
      2.9M
      10k
    3. my moon

      June 3, 2025 at 7:12 PM
    1. LKPC (Luka Ploče d.d.) 173

      • Like 1
      • Neo
      • February 27, 2020 at 11:04 PM
      • Dionice
      • Neo
      • June 3, 2025 at 1:53 PM
    2. Odgovora
      173
      Pregleda
      82k
      173
    3. umalo

      June 3, 2025 at 1:53 PM
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 3k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • June 3, 2025 at 12:37 PM
    2. Odgovora
      3k
      Pregleda
      1.3M
      3k
    3. All

      June 3, 2025 at 12:37 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    umalo June 4, 2025 at 8:51 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    TwinSpark18 June 4, 2025 at 8:41 AM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    my moon June 3, 2025 at 7:12 PM
  • LKPC (Luka Ploče d.d.)

    umalo June 3, 2025 at 1:53 PM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All June 3, 2025 at 12:37 PM
  • CROS (CROATIA osiguranje d.d.)

    marinac June 3, 2025 at 11:18 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    Barikb June 3, 2025 at 9:51 AM
  • Tvrtke s potencijalom za IPO

    joe June 2, 2025 at 3:43 PM
  • SPAN (SPAN d.d.)

    mooji June 1, 2025 at 10:16 AM
  • ERNT (ERICSSON NIKOLA TESLA d.d.)

    alfa1 May 29, 2025 at 6:35 PM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    20 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™