1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • rambo_5
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,138
    Postova
    444
    Member since
    March 1, 2020
    • July 28, 2021 at 9:52 AM
    • #6,741

    Pustite nekretninu, ona je samo šlag na tortu, bitan je business za izračun rizika za ulagače. Sjećam se Transadrije prije 15-ak godina, isto su mahali nekretninom ekipi pred nosom pa su ih na kraju ošišali do kraja...

    Nekretnina spada u likvidacijsku imovinu firme, a nad tim dioničari više nemaju kontrolu. Na žalost brojne Uprave su uništile firme kojima upravljaju kako bi "netko" bacio šape na nekretninu i riješio se daveža u vidu radnika i dioničara.

    Gledajte business...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 28, 2021 at 10:14 AM
    • #6,742
    Quote from Flight
    Quote from lebowski

    S obzirom na mcap ATPL, razlika od nekoliko milijuna, pa i desetaka milijuna, nije toliko upečatljiva kao na JDPL

    Obje kompanije su malene u usporedbi sa brodarima koji kotiraju u USA. To što je ATPL 2-3 puta veća (flotom, nosivošću - nešto više i sl.), nije značajno u smislu da bi radi toga ona, radi te veličine nosila i neku značajniju premiju.

    Ocito postoje razlozi sta je zbog toga dovelo od prevelikog duga i kamata do stanja flote koja unatoc tonazi zahtjeva vrlo brzo veliko ulaganje u odrzivost poslovanja na isti nacin odnosno velike kapitalne izdatke jer imaju dva broda koji vrlo brzo moraju umirovit i financirat jos dva nakon da bi ostala na istom sta atlantska ne treba jer nema ni jedan stariji od 12 godina, pa po tome ima mogucnosti da dobit koja nastane dijelom i podjeli s dionicarima u kracoj buducnosti sta nije za zanemarit i bolju priliku da ojacaju bilancu prije upustanja u obnovu flote. Ne treba zanemarit ni smanjenje temeljnog kapitala zbog dokapitalizacije koja ce eto kako izgleda tu premiju prepolovit s obzirom na broj dionica, te utjecaj drzave na upravljanje do sada sve su to rizici koji su bili ozbiljni i sta je dovelo jdpl na nize grane nego atpl, Jdpl je spasilo sta su mu otpisali koliko ono 100mil kuna kredita i sta je refinancira kredit koji je nosio 10% kamate i sta ako prodje ova dokapitalizacija ce se stabilizirat s novcem na kraci rok ali treba gledat da je tu s ovim navedenom jdpl prakticki 150 mil kn vrijednosti promjenjeno, da ne bi bilo da mislim da je on losa investicija dapace iman i ja nesto tih dionica jer smatram da vrijedi vise jer ovih par stvari koliko toliko je stabiliziralo firmu i dalo mogucnost da opstane ali nikad ne bi za jdpl placa premiju u odnosu na atpl, a nesto i tu upravu treba pitat kako je doslo do toga, po meni je najveci uteg za vrijednost jdpl u odnosu na atpl to sta ova prica o tonazi da se odrzi vrlo brzo moraju uc u nove investicije za nove brodove i to je onda pitanje kada dionicari ce moc imat koristi da drustvo zaradjuje za svoje dionicare sta je kod atlantske realniji scenarij, zato uz NAV bi trebalo gledat i malo kakav je cash flow u kracoj buducnosti da se vidi sta dionicari mogu ocekivat za sebe, a ne da bude samo ulaganje da se odrze.

    Dokapitalizacija ce brzo otkrit da li jdpl prelazi u ruke onoga sta zna i ima interes ili ne to ce isto bit bitno u kontekstu neke premije, za odnose na trzistu i premije izmedju njih nije smo tonaza bitna sve to treba uzest u obzir jer ka se okrenu vozarine onda nije isto ostat u jdpl ili u atlantskoj, jdpl je rizicniji jer nema niti jedan dugorocni ugovor iako po svemu trentuno je to bolje ali ako se stvari okrenu to je veliki rizik pa bi jdp mogao imati daleko vecu volatilnost u cijeni jer puno vise ovisi o trenutnom stanju koje je inace jako volatilno, zato i kazem neki buduci cash flow je isto bitan, a ne samo trenutno stanje.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 28, 2021 at 10:19 AM
    • #6,743
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Obje kompanije su malene u usporedbi sa brodarima koji kotiraju u USA. To što je ATPL 2-3 puta veća (flotom, nosivošću - nešto više i sl.), nije značajno u smislu da bi radi toga ona, radi te veličine nosila i neku značajniju premiju.

    Ocito postoje razlozi sta je zbog toga dovelo od prevelikog duga i kamata do stanja flote koja unatoc tonazi zahtjeva vrlo brzo veliko ulaganje u odrzivost poslovanja na isti nacin odnosno velike kapitalne izdatke jer imaju dva broda koji vrlo brzo moraju umirovit i financirat jos dva nakon da bi ostala na istom sta atlantska ne treba jer nema ni jedan stariji od 12 godina, pa po tome ima mogucnosti da dobit koja nastane dijelom i podjeli s dionicarima u kracoj buducnosti sta nije za zanemarit i bolju priliku da ojacaju bilancu prije upustanja u obnovu flote. Ne treba zanemarit ni smanjenje temeljnog kapitala zbog dokapitalizacije koja ce eto kako izgleda tu premiju prepolovit s obzirom na broj dionica, te utjecaj drzave na upravljanje do sada sve su to rizici koji su bili ozbiljni i sta je dovelo jdpl na nize grane nego atpl, Jdpl je spasilo sta su mu otpisali koliko ono 100mil kuna kredita i sta je refinancira kredit koji je nosio 10% kamate i sta ako prodje ova dokapitalizacija ce se stabilizirat s novcem na kraci rok ali treba gledat da je tu s ovim navedenom jdpl prakticki 150 mil kn vrijednosti promjenjeno, da ne bi bilo da mislim da je on losa investicija dapace iman i ja nesto tih dionica jer smatram da vrijedi vise jer ovih par stvari koliko toliko je stabiliziralo firmu i dalo mogucnost da opstane ali nikad ne bi za jdpl placa premiju u odnosu na atpl, a nesto i tu upravu treba pitat kako je doslo do toga, po meni je najveci uteg za vrijednost jdpl u odnosu na atpl to sta ova prica o tonazi da se odrzi vrlo brzo moraju uc u nove investicije za nove brodove i to je onda pitanje kada dionicari ce moc imat koristi da drustvo zaradjuje za svoje dionicare sta je kod atlantske realniji scenarij, zato uz NAV bi trebalo gledat i malo kakav je cash flow u kracoj buducnosti da se vidi sta dionicari mogu ocekivat za sebe, a ne da bude samo ulaganje da se odrze.

    Dokapitalizacija ce brzo otkrit da li jdpl prelazi u ruke onoga sta zna i ima interes ili ne to ce isto bit bitno u kontekstu neke premije, za odnose na trzistu i premije izmedju njih nije smo tonaza bitna sve to treba uzest u obzir jer ka se okrenu vozarine onda nije isto ostat u jdpl ili u atlantskoj, jdpl je rizicniji jer nema niti jedan dugorocni ugovor iako po svemu trentuno je to bolje ali ako se stvari okrenu to je veliki rizik pa bi jdp mogao imati daleko vecu volatilnost u cijeni jer puno vise ovisi o trenutnom stanju koje je inace jako volatilno, zato i kazem neki buduci cash flow je isto bitan, a ne samo trenutno stanje.

    ATPL ako se ne dokapitalizira i ne krene obnavljati flotu je isto tako na rok od 5-10 godina mrtva kompanija. Te njihove priče, nismo se dokapitalizirali pa smo očuvali kapital postojećih dioničara su obične gluposti. Jedini razlog zašto se nisu dokapitalizirali je jer nisu mogli (kao ni JDPL nitko nije htio uložiti ni lipe u novi equity zbog grozomornog stanja na tržištu rasutih tereta i prezaduženosti kompanije) i zato što su čuvali vlastita dupeta i vlastite privilegije (kontrolu). Štoviše, za to su čak posegnuli i za "trojanskim konjem" koji ih je štitio, a zamalo i povukao na dno.

    A ovi preko bare to redovito rade jel mogu i znaju i zato opstaju. Osim ako ne odigraju preriskantno i sami sebe potpoe. Dakle, ključ ovog biznisa je kontinuirani rad na osuvremenjivanju i povećanju flote i zato se koristi adekvatna poluga odnosno kombinacija valstitog i posuđenog kapitala. Ne ide samo iz zadržanih zarada i duga jer samo iz toga, obzirom na kratkoću uzlaznih i profitablnih ciklusa, nije moguće značajno ekspandirati niti podmlađivati flotu. Za naše bulk brodare bi možda bilo najbolje da se u nekom trenutku interesno ili vlasnički povežu i onda krenu u razvojni ciklus.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 28, 2021 at 10:19 AM
    • #6,744
    Quote from lebowski

    S obzirom na mcap ATPL, razlika od nekoliko milijuna, pa i desetaka milijuna, nije toliko upečatljiva kao na JDPL

    NIje upecatljiva ako je tako ali odakle mozes tvrditi da je taj rang promjene jesi isao istrazivat pa da mozes rec u tom kontekstu, jer sam tako mogao i ja rec da je 100 pa da je bitna, a ni ti ni ja nemamo jos informacije da se oslonimo na ni jedan broj ?


    Quote from Flight
    Quote from StatusQuo

    Ocito postoje razlozi sta je zbog toga dovelo od prevelikog duga i kamata do stanja flote koja unatoc tonazi zahtjeva vrlo brzo veliko ulaganje u odrzivost poslovanja na isti nacin odnosno velike kapitalne izdatke jer imaju dva broda koji vrlo brzo moraju umirovit i financirat jos dva nakon da bi ostala na istom sta atlantska ne treba jer nema ni jedan stariji od 12 godina, pa po tome ima mogucnosti da dobit koja nastane dijelom i podjeli s dionicarima u kracoj buducnosti sta nije za zanemarit i bolju priliku da ojacaju bilancu prije upustanja u obnovu flote. Ne treba zanemarit ni smanjenje temeljnog kapitala zbog dokapitalizacije koja ce eto kako izgleda tu premiju prepolovit s obzirom na broj dionica, te utjecaj drzave na upravljanje do sada sve su to rizici koji su bili ozbiljni i sta je dovelo jdpl na nize grane nego atpl, Jdpl je spasilo sta su mu otpisali koliko ono 100mil kuna kredita i sta je refinancira kredit koji je nosio 10% kamate i sta ako prodje ova dokapitalizacija ce se stabilizirat s novcem na kraci rok ali treba gledat da je tu s ovim navedenom jdpl prakticki 150 mil kn vrijednosti promjenjeno, da ne bi bilo da mislim da je on losa investicija dapace iman i ja nesto tih dionica jer smatram da vrijedi vise jer ovih par stvari koliko toliko je stabiliziralo firmu i dalo mogucnost da opstane ali nikad ne bi za jdpl placa premiju u odnosu na atpl, a nesto i tu upravu treba pitat kako je doslo do toga, po meni je najveci uteg za vrijednost jdpl u odnosu na atpl to sta ova prica o tonazi da se odrzi vrlo brzo moraju uc u nove investicije za nove brodove i to je onda pitanje kada dionicari ce moc imat koristi da drustvo zaradjuje za svoje dionicare sta je kod atlantske realniji scenarij, zato uz NAV bi trebalo gledat i malo kakav je cash flow u kracoj buducnosti da se vidi sta dionicari mogu ocekivat za sebe, a ne da bude samo ulaganje da se odrze.

    Dokapitalizacija ce brzo otkrit da li jdpl prelazi u ruke onoga sta zna i ima interes ili ne to ce isto bit bitno u kontekstu neke premije, za odnose na trzistu i premije izmedju njih nije smo tonaza bitna sve to treba uzest u obzir jer ka se okrenu vozarine onda nije isto ostat u jdpl ili u atlantskoj, jdpl je rizicniji jer nema niti jedan dugorocni ugovor iako po svemu trentuno je to bolje ali ako se stvari okrenu to je veliki rizik pa bi jdp mogao imati daleko vecu volatilnost u cijeni jer puno vise ovisi o trenutnom stanju koje je inace jako volatilno, zato i kazem neki buduci cash flow je isto bitan, a ne samo trenutno stanje.

    ATPL ako se ne dokapitalizira i ne krene obnavljati flotu je isto tako na rok od 5-10 godina mrtva kompanija. Te njihove priče, nismo se dokapitalizirali pa smo očuvali kapital postojećih dioničara su obične gluposti. Jedini razlog zašto se nisu dokapitalizirali je jer nisu mogli (kao ni JDPL nitko nije htio uložiti ni lipe u novi equity zbog grozomornog stanja na tržištu rasutih tereta i prezaduženosti kompanije) i zato što su čuvali vlastita dupeta i vlastite privilegije. Štoviše, za to su čak posegnuli i za "trojanskim konjem" koji ih je štitio, a zamalo i povukao na dno.

    Odakle mozes tvrditi da ce se morati dokapitalizirati jel mozes predvidjeti stanje trzista i vozarina za godinu dana, a ne za 5 ili 10, naravno da ne mozes pa onda ne mozes niti tvrditi na nijedan nacin sta ce biti za 5 godina, to naravno da ce morati obnavljati jer takav je biznis da se mora obnavljati kao i svi ostali ali bitan je vremenski rok upotrebe i kada ce trebati poceti s obnovom u kontekstu kapitalizacije imovine.

    Edited once, last by StatusQuo: Merged a post created by StatusQuo into this post. (July 28, 2021 at 10:23 AM).

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 28, 2021 at 10:35 AM
    • #6,745

    Ne mogu predvidjeti, ali mogu gledati povijesno koliko puta se to i kojim intenzitetom događalo. I onda vidim ovo: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic pa klik na <all> ili ovdje: https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    Temeljem toga mogu procjenjivati da epizode koliko god imale jake amplitude, uobičajeno ne traju dulje od 5 godina. Kao i da su dosta sporadične (rijetke) i intezivne.

  • ivomirjana
    Početnik
    Reakcija primljeno
    7
    Postova
    5
    Member since
    July 28, 2021
    • July 28, 2021 at 12:40 PM
    • #6,746

    Gdje mogu vidjeti izvješće od jučer za 2. kvartal?

  • NaBiduAsku
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,753
    Postova
    1,329
    Member since
    February 17, 2020
    • July 28, 2021 at 2:25 PM
    • #6,747
    Quote from ivomirjana

    Gdje mogu vidjeti izvješće od jučer za 2. kvartal?

    izvješće je sutra.

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,012
    Postova
    2,759
    Member since
    February 14, 2020
    • July 28, 2021 at 2:26 PM
    • #6,748
    Quote from ivomirjana

    Gdje mogu vidjeti izvješće od jučer za 2. kvartal?

    Kod I.B. u uredu ako ste baš jako dobri s njim......

    a inače izvješće nije izašlo, samo je sjednica bila.......

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • July 28, 2021 at 2:28 PM
    • #6,749
    Quote from hugh
    Quote from ivomirjana

    Gdje mogu vidjeti izvješće od jučer za 2. kvartal?

    Kod I.B. u uredu ako ste baš jako dobri s njim......

    a inače izvješće nije izašlo, samo je sjednica bila.......

    Netko je jako silovao cijenu ovih dana, i napravio je sto? Mogao je komotno na visoj izaci da nije gnjavio. Amater...

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Jure
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    279
    Postova
    325
    Member since
    February 26, 2021
    • July 28, 2021 at 2:38 PM
    • #6,750
    Quote from 5. Element

    Netko je jako silovao cijenu ovih dana, i napravio je sto? Mogao je komotno na visoj izaci da nije gnjavio. Amater...

    Nije CERP cicija.

  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • July 28, 2021 at 3:24 PM
    • #6,751

    Za sve "nevjerne Tome"...malo usporedbe

    1. Graf SUPRA kroz povijest

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Vidimo da su vozarine danas vece nego u raudoblju 2003-2005, isto tako zanimljiv je njihov propad u 2005. sa 25k USD/d na 12,5k USD/d

    2. Graf PNMX kroz povijest

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    I dalje su dosta nize nego u razdoblju 2003-2005., ali isto tako dosta vece nego u 2005. kad su padale cijelu godinu i zaustavile se na cca. 15k USD/d

    3. Ovo je flota ATPL u 2005.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Znaci, flota je imala skoro duplo vise brodova, ali jednaku nosivost kao danas

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    E sad, zasto je to bitno???

    Pa zato jer je u 2005. ATPL zaradila 450 mil kn😀😀😀, i u 2006. isplatila 50kn dividende.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Jos jednom pogledajte vozarine u 2005., bile su u slobodnom padu, ocito su dobit natukli iz vozarina u 2004. i pocetkom 2005. godine odnosno lag je puno dulji od 90 dana...prije bih rekao 9 mjeseci...

    Ove godine sigurno nece ni pola toga zaradit, ali ako ovakve vozarine (ne trebaju rast) ostanu jos godinu/dvije u 2022. mozemo ocekivat +300mil kn dobiti...

    Znam da ce nevjernim tomama ovo biti smijesno i mislit ce da drukam...ali ovo su cinjenice, a vi i dalje "blejite", vas izbor...

    P.s. na GO sam, pa pisem sa moba i tehnicki sam ogranicen

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 28, 2021 at 3:52 PM
    • #6,752
    Quote from Flight

    Ne mogu predvidjeti, ali mogu gledati povijesno koliko puta se to i kojim intenzitetom događalo. I onda vidim ovo: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic pa klik na <all> ili ovdje: https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    Temeljem toga mogu procjenjivati da epizode koliko god imale jake amplitude, uobičajeno ne traju dulje od 5 godina. Kao i da su dosta sporadične (rijetke) i intezivne.

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

  • Flight
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,069
    Postova
    1,774
    Member since
    November 24, 2020
    • July 28, 2021 at 3:56 PM
    • #6,753
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Ne mogu predvidjeti, ali mogu gledati povijesno koliko puta se to i kojim intenzitetom događalo. I onda vidim ovo: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic pa klik na <all> ili ovdje: https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    Temeljem toga mogu procjenjivati da epizode koliko god imale jake amplitude, uobičajeno ne traju dulje od 5 godina. Kao i da su dosta sporadične (rijetke) i intezivne.

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 28, 2021 at 4:02 PM
    • #6,754
    Quote from Flight
    Quote from StatusQuo

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

    Ja ne znam kako ce bit ali realno BDI se koristi tek od 1985 podataka od prije nema koliko znam tako da ni iz tog grafa se ne moze zakljucti o svemu tome sta govoris da se nikad nije dogodilo jer te podatke ne vidis nego zakljucujes iz toga sta imas, a povijest je ipak malo duza i s druge strane nikad u povjesti nije bilo ovakve globalizacije i trgovine za usporedbu s povijesti tu moze bit ili harakiri gore ili dolje s ovakim obujmom zavisnosti od trgovine.

    Ali recimo ovo sad sta pricas nije bilo trenda duzeg od 5 godina, evo jedna bitna cinjenica koju smo vec spominjali onda su se brodovi na pocetku ciklusa mogli narucivat i povecat supply, a danas je slucaj da sad tko god da naruci brod za 3 godine ga minimalno ne moze dobit, sta u bitnom ogranicava rast, s druge strane za 10 godina cemo imat slucaj da je vecina sadasnje svjetske flote stara 20 godina sta mislis kako ce to utjecat na potraznju i cijene novogradnje, a to je u zavisnosti i s vozarinama, mislim da nije bas sve tako crno u narednih 10 godina, da cemo imat opet neku krizu izmedju imat cemo to ne treba sumnjat ali sta kaze kolega da je 2 godine ovako svatko ce bit sretan.

    Sad kad ovo spominjem trebalo bi nac neki graf koji ce prikazat starenje flote kroz sljedecih 10 godina da se vidi kakav ce pritisak nastat zbog starosti flote u odredjenim razdobljima.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • July 28, 2021 at 4:03 PM
    • #6,755
    Quote from Flight
    Quote from StatusQuo

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

    5 godina? Meni dosta i 2 ^^

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • July 28, 2021 at 4:13 PM
    • #6,756

    Nekoliko utjecaja koji djeluju simultano tipa rast Kine, rast svih ostalih, svi relativno veci od rasta flote, jos uvijek povijesno mali orderbook te sad uskoro i EEXI, svi u stjecaju, relativno lako dovedu do 100% utilizacije flote. Tog nije bilo ni 2007-2008.

    Smatram da tu savrsenu oluju treba pricekati, jer evo je, dolazi, vidi se na horizontu.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • July 28, 2021 at 4:22 PM
    • #6,757
    Quote from 5. Element

    Nekoliko utjecaja koji djeluju simultano tipa rast Kine, rast svih ostalih, svi relativno veci od rasta flote, jos uvijek povijesno mali orderbook te sad uskoro i EEXI, svi u stjecaju, relativno lako dovedu do 100% utilizacije flote. Tog nije bilo ni 2007-2008.

    Smatram da tu savrsenu oluju treba pricekati, jer evo je, dolazi, vidi se na horizontu.

    Kina bi se mogla posebno mucit s obzirom na zavisnost svog rasta na poticanje ulaganja sta je sve vezano za commoditije i prijevoz, vec dugo govore kako trebaju se prebacit prema potrosackom drustvu, a manje infrastrukturnom samo sve nesto odugovlace ocito da ta tranzicija nije jednostavna za pokrenit i vrlo vjerovatno ce bit potaknuta vanjskim faktorima kad i ako u jednom trentuku cijena ulaganja u infrastrukturu je prevelika, a utjecaj na gdp sve manji, kinu treba posebno pratit jer svega ovoga ne bi bilo da nema njih, sad oce li indija ili neke druge zemlje isto krenit tim putem vise ulaganja i samo zamjenit utjecaj kine u nekoj mjeri vidit cemo.

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • July 28, 2021 at 5:09 PM
    • #6,758
    Quote from StatusQuo
    Quote from 5. Element

    Nekoliko utjecaja koji djeluju simultano tipa rast Kine, rast svih ostalih, svi relativno veci od rasta flote, jos uvijek povijesno mali orderbook te sad uskoro i EEXI, svi u stjecaju, relativno lako dovedu do 100% utilizacije flote. Tog nije bilo ni 2007-2008.

    Smatram da tu savrsenu oluju treba pricekati, jer evo je, dolazi, vidi se na horizontu.

    Kina bi se mogla posebno mucit s obzirom na zavisnost svog rasta na poticanje ulaganja sta je sve vezano za commoditije i prijevoz, vec dugo govore kako trebaju se prebacit prema potrosackom drustvu, a manje infrastrukturnom samo sve nesto odugovlace ocito da ta tranzicija nije jednostavna za pokrenit i vrlo vjerovatno ce bit potaknuta vanjskim faktorima kad i ako u jednom trentuku cijena ulaganja u infrastrukturu je prevelika, a utjecaj na gdp sve manji, kinu treba posebno pratit jer svega ovoga ne bi bilo da nema njih, sad oce li indija ili neke druge zemlje isto krenit tim putem vise ulaganja i samo zamjenit utjecaj kine u nekoj mjeri vidit cemo.

    In my book, najvise ocekujem od Indije i SAD.

    I onda od svih ostalih kapilarno.

    Npr. Afrika se mora silno modernizirati. I hoce.

    I to ce se sve desiti u naredna dva desetljeca. I Indija i Afrika, a SAD kroz naredne godine.

    Tako da ocekujem prosperitet na dry bulku da potraje i dulje od nekoliko godina. Ali oko 2024-2025 bi mogao biti neki srednjerocni vrh.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Sheriff
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,290
    Postova
    822
    Member since
    May 20, 2020
    • July 28, 2021 at 5:34 PM
    • #6,759
    Quote from Flight
    Quote from StatusQuo

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

    Ovo je zanimljiva teza...za pobiti.

    Tamo prema kraju 2020 kada je sp500 probio ath i nadoknadio covid pad gledao sam zanimljiv intervju sa Mark Mobiosom, guru investiranja narocito emerging marketa. Kaze on da to nece biti V shape recovery nego W. Da tek slijedi krah i pad veci od March 2020. Da je neizvjesnoat prevelika, da je nezaposlenost nika veca.

    I kaze onda da ima suradnike koji mu kazu "this time will be different" a on kak ima valjda 60 godina ulagackog iskustva kaze a koji je nas moto? Ovaj pokunjeno "this time will be different" je zabranjeno govoriti u njegovu prisustvu.

    I sta bi...ath itd itd. Ko je cekao krah i nize od march low nije pogodio ni blizu.

    Budalama su zvali sve likove koji nisu govorili da to ide dole i novi krah.

    Isto nije normalno 10 godina banane i losih vozarina. I stvarno kolektiv i njihovo vrednovanje cijene brodara mogu biti u krivu.

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • July 28, 2021 at 5:57 PM
    • #6,760

    Postoji nesto sto se zove return to the mean.

    U ovom kontekstu to bi znacilo da valuacije brodara mogu oscilirati od jako skupih, sto je bilo nekad (kostali su manje, ali kako su gubili novac bili su preskupi) do jako jeftinih (zaradjuju, ali im vise nitko ne vjeruje pa ih ne valuira kao druge) i nazad prema skupom (ako nastave zaradjivati doci ce i to vrijeme). U svakom slucaju, stvari ce se poravnati, samo treba vremena i dobrog poslovanja.

    Realno, tek sad je izasao jedan kvalitetan kvartal na dry bulku, ovaj Q2. Q1 je bio prijelazan. Zamislite kako ce izgledati atmosfera oko bulkera nakon 6 ili 7 dobrih kvartala s najavom barem njih jos nekoliko? Tu se krije pravi novac. Za one koji ga docekaju.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 3:30 PM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 3:30 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 3:23 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. All

      May 22, 2025 at 3:23 PM
    1. KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.) 177

      • Like 1
      • Lemi
      • March 7, 2023 at 9:30 PM
      • Dionice
      • Lemi
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      177
      Pregleda
      57k
      177
    3. jkova25

      May 22, 2025 at 1:20 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      834k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 1:20 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 3:30 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    All May 22, 2025 at 3:23 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,805 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,998 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 17 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™