Display MoreEvo mojeg viđenja.
Vidjeli ste na temi JDPL da radim tablice gdje procjenjujem vrijednost brodova. Radim to i za ATPL ali nisam objavljivao jer bih pobrao salve kritika. Sada kada je objavljeno revizorsko izvješće, možemo konkretno komentirati.
Prilažem dvije tablice - u prvoj tablici su vrijednosti brodova prema prosječnim vrijednostima brodova iz tablice Cleavesa na dan 30.11.2020. i usporedba sa vrijednosti brodova prema procjeni procjenitelja iz revizorskog izvješća na taj isti dan. Može se primijetiti da je procjena temeljem podataka Cleavesa veća za cca 5% od procjene procjenitelja, što mi zapravo govori da se procjena Cleavesa dovoljno dobra i možemo ju uzeti kao orijentir u budućim projekcijama.
Onda sam u drugoj tablici opet ažurirao podatke sa podacima od Cleavesa od 26.04.2021. Te dobivene vrijednosti sam također reducirao za 5% da budu usporedive sa prošlom godinom i bliže stvarnoj vrijednosti, sve kako se pokazalo za vrijednost u 2020. Može se vidjeti veliko povećanje vrijednosti, 146m kn, iako je knjigovodstvena vrijednost i dalje veća od tržišne za 80m kn.
U obje tablice sam vrijednost za ove brodove koji su u bareboat charteru uzeo ukupnu vrijednost od 18,5m USD jer je tolika vrijednost njihovog najma prema podacima iz FI, a prema MSFI 16 se ti brodovi tako knjiže u imovini.
Mnogi ovdje još uvijek ne razumiju što je NAV, to nije samo tržišna vrijednost brodova. Pogledajte šta piše u revizorskom izvješću.
I koliko to onda na 30.04. ispada ‘per share’, kad na procijenjenu vrijednost pogonskog stroja dodaš svu preostalu imovinu i oduzmeš sve obveze (kao da dospjevaju na isti datum - pretpostavka likvidacije imovine i podmirenja obveza)?