Ništa.
Ako padne, kupovat ćemo je niže i gotovo
Nema tu neke filozofije.
Ništa.
Ako padne, kupovat ćemo je niže i gotovo
Nema tu neke filozofije.
Ove godine je osim Ingre i Dalekovoda sve padalo, muski. Ovdje konkretno se radi o pokusaju da se napipa dno prije okreta. Nista vise ni manje od toga.
Upravo to. Vi koje ste uvjereni da to vrijedi puno više, vas svaki pad dionice mora posebno veseliti jer je mozete kupiti jeftinije. Dakle, sve ove budalastine koje ja pisem samo idu vama u koristi i nemojte se njima zamarati.
Display MoreMarielena
Napravio sam analizu prije godinu dana i prije dvije i prije tri. Sad vise nemam volje. Prodavao sam je i javno po 200kn cak, tek kad sam prvu napisao prije 3 godine i kad je dionica bila 685kn. Preporuka je bila sell sell sell. Pisao sam to ljudima na poslovnom. Pisao sam i stalno zasto dionica ne vrijedi, ali nitko nije slusao. znam da kad sam radio prije godinu dana da sam gledao da je realna cijena nekih 100kn. Bez ova dva broda niže.
Jos cu jednom objaviti dio koji sam napisao i na poslovnom, gdje sam ispravljao vrijednost brodova jedne kompanije u analizi:
"Kod Diana shippinga vrijednost brodova je precijenjena za visokih 399 milijuna $, te sam i za toliko smanjio kapital. Usprkos tome P/NAV je s ovim izračunom 0,63, što je skuplje od
P/B-a koji iznosi 0,39, ali je daleko niži od Atlantske plovidbe, koja i s ovim izračunom prikazuje svoju precijenjenost."
Diana shipping je sljedeći kvartal smanjila vrijednost brodova za (neces vjerovati) 390 mil $. Dakle, fulao sam minimalno.
Kupoprodaj, revizori i pisu da se vrijednost brodova teško izracunava. Svi, ali svi brodari su smanjivali vrijednost brodova (i o svemu tome sam pisao), a ATPL je povecala vrijednost brodova na temelju lažne vrijednosti troška kapitala, kojeg je smanjila na nekih 8%, dok bi trebalo biti iznad 14, što bi sam izracun smanjilo u nebesa. Ja znam da ovdje vecina vas ne kuzi vrijednost, jer je ne mozete izracunati, ali zapitajte se jedno; iz kojeg bi razloga ja pisao protiv ATPL-a? da li sam sve ove godine pogađao dal će dionica rasti ili padati? Zašto onda sad sumnjati u ono šta pišem? Ja stvarno nikakve koristi nemam.
I samo ovako. Vi gurajte po svom. Meni ni iz dzepa nit u dzep. Drzite, kupujte, prodajte, meni svejedno. Sastat cemo se za jedno 6mj pa vidjeti tko je opet bio u pravu
Sjecam se tog komentara kolega. Mislim da je tada dionica bila cca 300 kuna. To je bilo prije korone.
Kolega @alias, ne mislim da imate lose namjere. Dionica je tu gdje je zbog vrijednosti BDIa od veljace do danas. Moguce da ste to mogli predvidjeti i cestitke na tome.
I samo nešto. I molim vas da se ne ljutite, nego da se zamislite i dobro promislite. Vi niste analiticari kao ja. Mozda ste u zivotu procitali knjigu ili dve o dionicama i to je to. Shvacate neke pokazatelje, ali sta oni zapravo znace i kako se koriste nemate pojma. Ispravljati bilance ne znate, izracunati vrijednost na bilo koji nacin analize ne znate. Racunovodstvo ne kuzite ili jako slabo i ne znate zapravo kad vas oni s nekim promjenama muljaju. Kuzite? Stvarno, nije da se ja pravim vazan kako sam super i kako sve znam. Ja sam 5 godina ucio za analiticara i po svijetu i kod nas. Dakle, jedan fakultet samo i analize dionica davao ispita. Vi ste ograniceni jer vi samo MISLITE da znate, ali zapravo je to samo mišljenje i nista drugo. Ja stvarno nemam zlih namjera, i svi koji me znaju znaju da pišem iskljucivo da pomognem. Pricekajte do nove godine, ne srljajte jer ATPL nece nikuda, osim vjerovatno niže, pa onda kupite ako vec zelite. Ne smanjujte ulaz na ovim razinama. Ovo s prodajom brodova je samo dodatno potaknulo moje sumnje u vrijednost same kompanije. Eto, prijateljski savjet.
Marielena,
nije dionica pala samo zbog korone. Vjeruj mi
Netko ce napipati dno. Kad god bilo.
Prezimit ce vjerovatno na nekom breakeven-u, give or take a few mil, a onda iduce godine je valjda ciscenje korone i povratak volumena trgovine. Bez toga aj bok. I to je to. Ne treba velika analitika za to.
I da netko pise plahte samo da bi pomogao ubogim dionicarima, eh, taj bi doista bio prvi. Ili mozda ne?
Umoriti će se Alias od nas, nedokaznih.
A krajnje je dobronamjeran.
U to nikad nije bilo sumnje
Ja ću pak dodati da vrlo često cijena dionice nema veze sa vrijednošću.
Dovoljno je da je nekome Darling, i ode u nebesa
Pa daj ti ga znaj.
Osim ako "znaš".
Ili gledaš candles.
Ili si se kladio.
Pa tko voli, neka izvoli
Ma pisao sam ljudima koji su nestali sa svih foruma na 475 da ne kupuju, ali oni su bili uporniji. Evo, sad si mogao imati istu kompaniju 70% jeftinije. Da ne govorim od 685kn.
Da dionica moze rasti bez razloga, to je svakako istina. Pogotovo na našoj burzi. Kao DDJH i jos brojne druge. Ali na kraju se sve to kad tad ispravi. Pa pumpala se na 685kn pa se evo vratila na realnije visine. Nema pravila, ali svakako je bolje ne srljati.
Return to the mean je poznata stvar.
Iako se na toj sredini provede relativno malo vremena, uglavnom ili iznad ili ispod toga, ovisno o trzisnom trenutku.
I nesto za kraj i to je to. Dosta pametovanja. Rađe platite i koju kunu ili % skuplje dionicu, ali da ste sigurni da će to rasti i da niste pogriješili, nego da hvatate padajuce nozeve, a dna nigdje na vidiku. Tako se skupi hrpa padajucih nozeva i pogubi velika kolicina para. Nemojte kupovati jer ce brzo preokret, a njega nigdje na vidiku. Strpljen spašen, kako se kaze. Na kraju ce vam se isplatiti, vjerujte mi.
Display MoreMarielena
Napravio sam analizu prije godinu dana i prije dvije i prije tri. Sad vise nemam volje. Prodavao sam je i javno po 200kn cak, tek kad sam prvu napisao prije 3 godine i kad je dionica bila 685kn. Preporuka je bila sell sell sell. Pisao sam to ljudima na poslovnom. Pisao sam i stalno zasto dionica ne vrijedi, ali nitko nije slusao. znam da kad sam radio prije godinu dana da sam gledao da je realna cijena nekih 100kn. Bez ova dva broda niže.
Jos cu jednom objaviti dio koji sam napisao i na poslovnom, gdje sam ispravljao vrijednost brodova jedne kompanije u analizi:
"Kod Diana shippinga vrijednost brodova je precijenjena za visokih 399 milijuna $, te sam i za toliko smanjio kapital. Usprkos tome P/NAV je s ovim izračunom 0,63, što je skuplje od
P/B-a koji iznosi 0,39, ali je daleko niži od Atlantske plovidbe, koja i s ovim izračunom prikazuje svoju precijenjenost."
Diana shipping je sljedeći kvartal smanjila vrijednost brodova za (neces vjerovati) 390 mil $. Dakle, fulao sam minimalno.
Kupoprodaj, revizori i pisu da se vrijednost brodova teško izracunava. Svi, ali svi brodari su smanjivali vrijednost brodova (i o svemu tome sam pisao), a ATPL je povecala vrijednost brodova na temelju lažne vrijednosti troška kapitala, kojeg je smanjila na nekih 8%, dok bi trebalo biti iznad 14, što bi sam izracun smanjilo u nebesa. Ja znam da ovdje vecina vas ne kuzi vrijednost, jer je ne mozete izracunati, ali zapitajte se jedno; iz kojeg bi razloga ja pisao protiv ATPL-a? da li sam sve ove godine pogađao dal će dionica rasti ili padati? Zašto onda sad sumnjati u ono šta pišem? Ja stvarno nikakve koristi nemam.
I samo ovako. Vi gurajte po svom. Meni ni iz dzepa nit u dzep. Drzite, kupujte, prodajte, meni svejedno. Sastat cemo se za jedno 6mj pa vidjeti tko je opet bio u pravu
Iz revidiranog 2019 imamo ovaj pasus izracuna vrijednosti
"
Na dan 30.11.2019. godine brodovi su procijenjeni od strane neovisnog procjenitelja Associated Shipbroking S.A.M. na trzisnu vrijednost od 156,5 milijuna USD, sto predstavlja nizu vrijednost od izracunate vrijednosti brodova u upotrebi.
S obzirom da se prema misljenju Izvrsnih direktora ocekuju povoljne trzisne i gospodarske okolnosti za obavljanje djelatnosti prijevoza rasutih tereta, Izvrsni direktori Grupe smatraju iskazanu vrijednost imovine realnom i nadoknadivom. Takoder smatraju da se u razdoblju od datuma testiranja do kraja kalendarske godine parametri koristeni u proejenama nisu znacajno promjenili, te da iskazana testiranja odrazavaju vrijednosti koje mogu biti primijenjene i na 31.12.2019.
"
U knjizi se brodovi na 12.2019 vode 1.232.478,
Sada oduzmi dva broda tj 30 mil $ i dodes do vrijednosti brodova od 125 mil $, odnosno vrijednost je manja od duga. Jel su bili ove godine povoljni tržišni i gospodarski uvjeti kakve je očekivala Uprava? Dakle, tada su imali precjenjene brodove za skoro 300mil kuna. Ali uprava tako misli i to onda ostaje u bilanci. Uprave svih drugih brodara su bile budale i imale su drugacije misljenje i rezale suvrijednost flote. ATPL je puna genija
Neka gruba procjena realne vrijednosti ovakve kompanije bi bila vrijednost brodova minus dug plus profit. Ima tu jos dosta sitnih finesa kako je rekao kolega Naim. Ovo bi bilo osnovno. E sada, tu ove godine nije bilo profita.
Zbog korone su pale vozarine, a time i njihovi prihodi. Ako narastu vozarine rasti ce i njihovi prihodi. Znaci korona ima itekakvog utjecaja, a imali su oni problema i prije korone.
A trzisna vrijednost dionice na burzi ne mora nuzno biti i realna vrijednost. Trzisna cijena ovisi o ponudi i potraznji. Pa tako trzisna vrijednost moze biti i ispod i iznad realne.
P.S. uprava nisu genijalci ali jesu madjionicari. Uspijevaju plivati unatoc svim problemima u bransi na svj trzistu sa svojim starim brodovima😂
Sada oduzmi dva broda tj 30 mil $ i dodes do vrijednosti brodova od 125 mil $, odnosno vrijednost je manja od duga. Jel su bili ove godine povoljni tržišni i gospodarski uvjeti kakve je očekivala Uprava? Dakle, tada su imali precjenjene brodove za skoro 300mil kuna. Ali uprava tako misli i to onda ostaje u bilanci. Uprave svih drugih brodara su bile budale i imale su drugacije misljenje i rezale suvrijednost flote. ATPL je puna genija
Ne bih se štel mešati... Ali ako su prodali te brodove koji su bili na kredit, jel se nije onda i dug smanjio za tih 30mil$ ?
Sada oduzmi dva broda tj 30 mil $ i dodes do vrijednosti brodova od 125 mil $, odnosno vrijednost je manja od duga. Jel su bili ove godine povoljni tržišni i gospodarski uvjeti kakve je očekivala Uprava? Dakle, tada su imali precjenjene brodove za skoro 300mil kuna. Ali uprava tako misli i to onda ostaje u bilanci. Uprave svih drugih brodara su bile budale i imale su drugacije misljenje i rezale suvrijednost flote. ATPL je puna genija
Ne bih se štel mešati... Ali ako su prodali te brodove koji su bili na kredit, jel se nije onda i dug smanjio za tih 30mil$ ?
Je, bila bi istina, da oni s prodanom lovom ne krpaju nesto drugo. Ne mora biti tako, ali je u najvise slucajeva upravo to razlog prodaje. Vjeruj mi da oni nece vratiti nit pola dugorocnog duga uzetog za te brodove, nego će pokriti s time tekući minus, i onda se ne moze reci da će NAV ostati na istom iznosu. I bok. Dugo se nismo vidjeli
Postaje zanimljivo, uzeo sam kokice i citam.
Parlaonica: tim A koji je ZA i ima svoje valjane argumente i tim B koji je PROTIV i ima takodjer svoje valjane argumente. Tko ce pobijediti ovaj put ili se kao i uvijek unaprijed zna pobjednik debate? Pametan covjek je jednom rekao, nisu misice te koje trebas pratiti, vec reakciju sudaca na djevojke i tek onda ces biti siguran tko ce pobijediti, a tako je i ovdje.
Ono sta mene zanima u cijeloj prici ovaj put je cinjenica da je Croatia Osiguranje sa Davorom Tomaskovicem na celu opet kao i prosle godine nekome ustupila/prodala/posudila 10 000 komada dionica ATPL prosli tjedan. Tko je taj koji je preuzeo te dionice i kome je u interesu da cijena ide gore ili dolje?
Hocemo nazvati (poslati mail) Davora i pitati ga sto je s tim ili cemo se praviti blesavi kao i uvijek?
Treba biti svjestan cinjenice da pas gotovo nikad ne laje zbog sela, vec uvijek iskljucivo i samo zbog sebe. Nitko ovdje nije altruist koliko god se zeli takvim prikazati, bez ljutnje i ostalih sejo sekson-ualnih osjecaja molim
Ne bih se štel mešati... Ali ako su prodali te brodove koji su bili na kredit, jel se nije onda i dug smanjio za tih 30mil$ ?
Je, bila bi istina, da oni s prodanom lovom ne krpaju nesto drugo. Ne mora biti tako, ali je u najvise slucajeva upravo to razlog prodaje. Vjeruj mi da oni nece vratiti nit pola dugorocnog duga uzetog za te brodove, nego će pokriti s time tekući minus, i onda se ne moze reci da će NAV ostati na istom iznosu. I bok. Dugo se nismo vidjeli
Razumijem tvoju argumentaciju, ali ne mozes prodati brod koji je pod hipotekom, a bez da zatvoris kredit. To tako ne ide. Probaj prodati kucu koja ti je pod hipotekom. Mene sada vise zanima jesu li brodove prodali ispod ili iznad knjigovodstvene vrijednosti.
Drago mi je da si se vratio na forum, nismo se dugo culi.
Vidim da ATPL velikim koracima grabi prema dnu.
Nakon blokade računa prošli tjedan, ovaj tjedan prodali dva broda.
A 2009. godine su imali milijardu kuna zadržane dobiti i 18 brodova.
Za ne vjerovati što se s ovom tvrtkom dogodilo u relativno kratkom vremenu.
Izgleda da je ipak pokojni predsjednik Uprave Ante Jerković bio važan faktor za poslovanje tvrtke, nakon njegovog odlaska samo tobogan.
Mittko, ali koja im je onda logika prodati brodove, ako ce s njima biti na nuli? To onda moze znaciti samo gore, tj da ocekuju katastrofa godinu. Zasto bi prodavali i vracali dug i to za novije brodove? Meni nikako nema smisla, osim da su u nekoj dobiti od prodaje, a lova im hitno treba, sto je opet katastrofa
Budfox.
daj mi reci koja je moja skrivena namjera? Jer je ja stvarno ne kuzim. Sta da kupim jeftinije? I gdje ti vidis valjane argumente da bi dionica trebala rasti, tj. onih koji su za dionicu? U tome sto kupoprodaj ocekuje da ce trziste rasti? Jer MISLI da ce BDI sljedece godine biti viši? Pozorno moras procitati sta sam napisao o misljenjima.
[…]Razumijem tvoju argumentaciju, ali ne mozes prodati brod koji je pod hipotekom, a bez da zatvoris kredit. To tako ne ide. Probaj prodati kucu koja ti je pod hipotekom.
Drago mi je da si se vratio na forum, nismo se dugo culi.
Da tesko da bi uspjeli pola kredita ostavit jer vjerovnik nema sta uzesti u zalog nakon prodaje brodova da bi tek tako ostavio taj kolac bez osiguranja, prije sam napisao da je prodajna cijena 26 mil $, a obveze kredita na kraj 2019 se vode oko 23 mil$ znaci s tim ce osigurat likvidnost bar 3 mil$ mozda i nesto vise ako su glavnicu otplacivali do te prodaje ove godine,, gledajuci da se brodovi u knjigama vode po vecoj vrijednosti nego trzisna vjerovatno ce onda po tome upisat i gubitak u rdig po tim prodajama, jedino je jos upitno sta je zapravo s to dvoje prodaja s obzirom da nema sluzbene obavijesti pa je pitanje detalja sta i kada, tu jos ostaje i prodaja stona u 3Q.
Jel zna netko na koju cijenu su ovi dugorocni time charteri potpisani ima li koji pisani trag o tome