1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

  • Admin
  • February 12, 2020 at 2:32 PM
  • Marin83
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,535
    Postova
    2,507
    Member since
    November 20, 2020
    • October 30, 2021 at 11:20 PM
    • #8,481
    Quote from Parica

    Sad sam tek bacio oko na .pdf izvjesce...i ono sto vidim je da im je utilizacija 90,3% ALI ZA DEVET MJESECI (sijecanj-rujan)...komparirajuci sa q2 dolazim do sljedecih cinjenica za q3...

    Raspolozivi dani u q3 su 1103, a operativni 908...sto znaci da je utilizacija za q3 82%...pa to znaci da su imali 140 operativnih dana manje (da je utilizacija 95%) u odnosu na q2...obzirom da je ostvarena prosjecna vozarina u q3 oko 17k USD/d ispada da je u manjoj utilizaciji isparilo cca 15 mil kn...i to je cista dobit jer dnevni troskovi broda idu, bio on u funkciji ili ne...

    Ponavljam, ovih 15mil manje dobiti se ne odnosi na utilizaciju 100% vec na 95% sto vec godinama imaju i nije nesto sto oni obicno ne realiziraju...e sad pitanje je jeli manja utilizacija rezultat "trcanja" za spotom i balast dana (kako je kolega u prethodnim postovima napisao) ili je rezultat jednokratanog dogadjaja...

    Tako da, iz perspektive operativnih dana, dobro su natukli para...moglo je to i preko 60mil kn da se sve poslozilo...

    Iskreno, ovo mi je super pozitivna informacija jer pokazuje da ima dosta prostora (33%; za dodatnih 15mil kn sa 45mil kn) za rast dobiti samo na temelju utilizacije...bolesno

    Možda se ovde gube dani?! npr. obala Kalifornije, Los Angeles:

    211013-aerial-port-of-la-ew-401p-abc364.jpg

    https%3A%2F%2Fd6c748xw2pzm8.cloudfront.net%2Fprod%2F716461a0-2d8f-11ec-a116-4f3a5cf4749c-standard.png?dpr=2&fit=scale-down&quality=medium&source=next&width=700

  • stefek
    Student
    Reakcija primljeno
    136
    Postova
    97
    Member since
    February 12, 2020
    • October 30, 2021 at 11:32 PM
    • #8,482
    Quote from Parica

    Sad sam tek bacio oko na .pdf izvjesce...i ono sto vidim je da im je utilizacija 90,3% ALI ZA DEVET MJESECI (sijecanj-rujan)...komparirajuci sa q2 dolazim do sljedecih cinjenica za q3...

    Raspolozivi dani u q3 su 1103, a operativni 908...sto znaci da je utilizacija za q3 82%...pa to znaci da su imali 140 operativnih dana manje (da je utilizacija 95%) u odnosu na q2...obzirom da je ostvarena prosjecna vozarina u q3 oko 17k USD/d ispada da je u manjoj utilizaciji isparilo cca 15 mil kn...i to je cista dobit jer dnevni troskovi broda idu, bio on u funkciji ili ne...

    Ponavljam, ovih 15mil manje dobiti se ne odnosi na utilizaciju 100% vec na 95% sto vec godinama imaju i nije nesto sto oni obicno ne realiziraju...e sad pitanje je jeli manja utilizacija rezultat "trcanja" za spotom i balast dana (kako je kolega u prethodnim postovima napisao) ili je rezultat jednokratanog dogadjaja...

    Tako da, iz perspektive operativnih dana, dobro su natukli para...moglo je to i preko 60mil kn da se sve poslozilo...

    Iskreno, ovo mi je super pozitivna informacija jer pokazuje da ima dosta prostora (33%; za dodatnih 15mil kn sa 45mil kn) za rast dobiti samo na temelju utilizacije...bolesno

    Iz ovoga se onda može izvesti povećanje troškova što se kolega statusquo pitao...trosili su "svoje" gorivo u tim danima.

    Od tih 140 dana nešto su bili u luci, negdje su mozda i dobili ballast bonus, a negdje plovili.

    Taj prazan hod se odnosi zapravo na 6 brodova, što znači da nisu zarađivali u prosjeku 24 dana u ovom kvartalu, više od 1/4 operativnih dana.

    Nek je trećina dana bila u ballastu, 6 brodova x 30 tona x 500$ je trosak od 750.000$.

    Neki dan je je Cal22 bio 26k$, za ovakve beznačajne firme to je poklon s neba, odlična, sigurna lova. Nisu oni bezveze ugovarali capeove na 3 godine na tim razinama.

  • Marin83
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,535
    Postova
    2,507
    Member since
    November 20, 2020
    • October 30, 2021 at 11:47 PM
    • #8,483

    Ovo je samo u Kini cijeli 3Q...

    China’s port congestion ties up 565 bulkers


    16% of the global dry bulk fleet is tied up by port congestion

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • October 31, 2021 at 9:52 AM
    • #8,484

    Znaci s jedne strane congestion smanjuje flotu u optjecaju, a s druge smanjuje operativne dane. S tim da je prvi utjecaj na dobit znacajno veci.

    Ako se ovo nastavi morat ce se reugovarati stvar s lukama. Podjela rizika.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • October 31, 2021 at 12:34 PM
    • #8,485
    Quote from stefek
    Quote from Parica

    Sad sam tek bacio oko na .pdf izvjesce...i ono sto vidim je da im je utilizacija 90,3% ALI ZA DEVET MJESECI (sijecanj-rujan)...komparirajuci sa q2 dolazim do sljedecih cinjenica za q3...

    Raspolozivi dani u q3 su 1103, a operativni 908...sto znaci da je utilizacija za q3 82%...pa to znaci da su imali 140 operativnih dana manje (da je utilizacija 95%) u odnosu na q2...obzirom da je ostvarena prosjecna vozarina u q3 oko 17k USD/d ispada da je u manjoj utilizaciji isparilo cca 15 mil kn...i to je cista dobit jer dnevni troskovi broda idu, bio on u funkciji ili ne...

    Ponavljam, ovih 15mil manje dobiti se ne odnosi na utilizaciju 100% vec na 95% sto vec godinama imaju i nije nesto sto oni obicno ne realiziraju...e sad pitanje je jeli manja utilizacija rezultat "trcanja" za spotom i balast dana (kako je kolega u prethodnim postovima napisao) ili je rezultat jednokratanog dogadjaja...

    Tako da, iz perspektive operativnih dana, dobro su natukli para...moglo je to i preko 60mil kn da se sve poslozilo...

    Iskreno, ovo mi je super pozitivna informacija jer pokazuje da ima dosta prostora (33%; za dodatnih 15mil kn sa 45mil kn) za rast dobiti samo na temelju utilizacije...bolesno

    Iz ovoga se onda može izvesti povećanje troškova što se kolega statusquo pitao...trosili su "svoje" gorivo u tim danima.

    Od tih 140 dana nešto su bili u luci, negdje su mozda i dobili ballast bonus, a negdje plovili.

    Taj prazan hod se odnosi zapravo na 6 brodova, što znači da nisu zarađivali u prosjeku 24 dana u ovom kvartalu, više od 1/4 operativnih dana.

    Nek je trećina dana bila u ballastu, 6 brodova x 30 tona x 500$ je trosak od 750.000$.

    Neki dan je je Cal22 bio 26k$, za ovakve beznačajne firme to je poklon s neba, odlična, sigurna lova. Nisu oni bezveze ugovarali capeove na 3 godine na tim razinama.

    Display More

    Nije me sramota priznat da nemam pojma...pa molim kolege da me educiraju (ako zele) i odgovore na sljedeca pitanja:

    1. Kod spot vozarina vlasnik brodova placa gorivo i lucke pristojbe pa me zanima jesu li spot vozarine koje se dnevno objavljuju korigirane za te troskove i na taj nacin usporedive sa TC vozarinama ili te troskove treba oduzimat od objavljenih spot vozarina?Cini mi se da sam davno procitao da su korigirane za troskove i da su usporedive sa TC...to znaci da su onda spot vozarine "na papiru" veceg iznosa od objavljenih...

    2. Dokovanje/remont smanjuje raspolozive dane i to indirektno smanjuje i operativne dane (ali ne i utilizaciju koja je omjer raspolozivih i operativnih). Koji tocno dogadjaji smanjuju operativne dane? U izvjescu se navodi Off hire...sto je to? Dani izmedju zavrsetka jednog najma i pocetak drugog? Gdje brod provodi te dane izmedju?

    Na putu do drugog unajmitelja, u luci? Ili u šumi😄😄😄??? Kako to izgleda u praksi...jel se mjesec dana ranije vec zna da npr. trenutni najam zavrsava u nedjelju, sljedeci krece u srijedu ili se do zadnjeg dana pregovara i trazi bolji i pristupacniji kupac?

    Sto su to balast dani (i ballast bonusi)? Koliko sam shvatio ballast dani su dani kad brod plovi prazan iz luke iskrcaju u luku ukrcaja...jel to tocno? Ovdje mi nije jasno ako je netko unajmio brod na razdoblje (npr. 2mj) sto brige vlasnka broda je li on napusta luku prazan iii ne, jedino ako je unajmljen "za putovanje"...

    3. Isto tako sa congestionom...kakve veze ima ATPL sa tim ako daje brodove u najam na razdoblje (naravno ako nije Ugovorom drugacije odredjeno)...brige njih jel brod vozi ili ceka

    4. Osnovno pitanje (nije me sramota)...kad brod iskrca teret u nekoj luci vecinom se vraca prazan u luku ukrcaja ili ipak nesto pokupi i u luci iskrcaja...jasno je da moze bit raznih kombinacija, ali sto je uobicajeno? Meni razum kaze daje skoro uvijek u jednoj luci iskrcaj, a u drugoj iskrcaj...Isto tako, koliko shvacam brod stalno plovi po istoj ruti...u kojem momentu napusta tu rutu i odlucuje se otic na drugu...jel to mijenjaju sezonalno ili mjesecno ili u pravilu nikad???

    5. Kad brodovi nisu u operativnim danima njihov trosak je jednak kao i kad jesu (placaju osoblje, kamate, amortizaciju, gorivo (ako voze), pristojbe (ako cekaju u luci)??? Odnosno pitanje glasi da je ATPL imala ovih operativnih 140 dana vise bili joj to sve islo u dobit (ok, mozda nesto manje) jer svi troskovi ionako idu bili brodovi u operativnim danima ili ne...

    6. Nevjerojatno je da je utilizacija ATPL bila 82% u q3, a pola flote ima utilizaciju 100% (ekipa na TC) ispada da je ekipa na spotu imala utilizaciju oko 74%, odnosno da svako cetvrti dan voze bez vozarina...pa kako je to moguce ako oni ugovaraju brodove na kratkorocni najam (do godine dana) sto je u stvari kratkorocni TC...jel to znaci da su flotu prebacili na pravi spot i da voze po putovanju ili ultra kratke najmove???

    Sry, ako sam napisao pokoju budalastinu...jednostavno me zanima sve vise detalja oko funkcioniranja shippinga (u praksi) da znam za ubuduce i da mogu bolje predvidjet rizike...a i sve vise para je unutra, nije vise sala...

    Sve konstruktivne kritike i objasnjenja su dobrodosla...hvala

  • zlocesti
    Majstor
    Reakcija primljeno
    9,313
    Postova
    5,972
    Member since
    February 13, 2020
    • October 31, 2021 at 12:48 PM
    • #8,486

    Nema gjupih pitanja

    Odgovori su ponekad gjupi

    Kako u životu, tako i na burzi

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 31, 2021 at 2:13 PM
    • #8,487

    Parica

    Neke odgovore mozda mozemo ovdje naci:

    Dry Cargo Charterparties agreement - Time charters & voyage charters

    Ima nesto o demurrage i off hire. Za neka pitanja mislim da moramo do morskih ljudi. Pitat cu pa javim ako dobijem kakav koristan info

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 31, 2021 at 2:50 PM
    • #8,488

    Brzinski odgovor sa broda na pitanje 4)

    Ovisno o veličini bulkera, ULC (Ultra large carrier gotovo uvik tuče interkontinentalne rute, tipa iz Brazila za USA ili Kinu. Cape size ili Panamax bulkovi su većinon u trump sistemu tj. brodovi lutalice za tereton na marketu. Normalno da svaki čarter gleda iskoristivost tj. da npr. ako je iskrca soju, ukrca npr. željeznu rudu u kontra smjeru. Neisplativo je plovit u ballastu tj. prazan. Događa se ali ne često. Bulkovi su u globalu najveće lutalice za tereton, vrlo rijetko linijaši, samo najveći i najači predpostavljan kad je žetva u Brazilu, Australiji ili tako nešto. Znalo bi se dogodit npr. da na Panamaxu ukrcamo teret u Španjolskoj pa se dobije for order priko Atlantika, jedno 6, 7 luka se navede kao iskrcajne i onda u zadnja 3 dana odluče prema di ćeš plovit. Tu iskrcaš i onda u najbližem portu po novi teret. To tako funcionira

  • tento
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,056
    Postova
    743
    Member since
    May 1, 2020
    • October 31, 2021 at 6:22 PM
    • #8,489

    Gosp. Parica, pitanja koja ste postavili, uvjeren sam da 95% ljudi na forumu ne zna, iako ulažu u brodare, i sam pripadam u tu skupinu. Želim reći pitanja su prava i ako dobijemo odgovore, svima će nam biti puno lakše donositi odluke. I sam imam za mene, dosta dionica atpl.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 31, 2021 at 7:01 PM
    • #8,490
    Quote from tento

    Gosp. Parica, pitanja koja ste postavili, uvjeren sam da 95% ljudi na forumu ne zna, iako ulažu u brodare, i sam pripadam u tu skupinu. Želim reći pitanja su prava i ako dobijemo odgovore, svima će nam biti puno lakše donositi odluke. I sam imam za mene, dosta dionica atpl.

    Svi bi mi tu trebali uciti i postavljati i pametna i glupa pitanja. Valjda tome ovakvi forumi sluze. Pokusavati zeznuti market, fondove i slicno. A manje crtati rakete, postavljati targete, rugati drugacijim misljenima, kur..ti se sa zaradama itd

  • bbkk0000
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    636
    Postova
    387
    Member since
    March 2, 2020
    • October 31, 2021 at 7:34 PM
    • #8,491
    Quote from Parica

    Sad sam tek bacio oko na .pdf izvjesce...i ono sto vidim je da im je utilizacija 90,3% ALI ZA DEVET MJESECI (sijecanj-rujan)...komparirajuci sa q2 dolazim do sljedecih cinjenica za q3...

    Raspolozivi dani u q3 su 1103, a operativni 908...sto znaci da je utilizacija za q3 82%...pa to znaci da su imali 140 operativnih dana manje (da je utilizacija 95%) u odnosu na q2...obzirom da je ostvarena prosjecna vozarina u q3 oko 17k USD/d ispada da je u manjoj utilizaciji isparilo cca 15 mil kn...i to je cista dobit jer dnevni troskovi broda idu, bio on u funkciji ili ne...

    Ponavljam, ovih 15mil manje dobiti se ne odnosi na utilizaciju 100% vec na 95% sto vec godinama imaju i nije nesto sto oni obicno ne realiziraju...e sad pitanje je jeli manja utilizacija rezultat "trcanja" za spotom i balast dana (kako je kolega u prethodnim postovima napisao) ili je rezultat jednokratanog dogadjaja...

    Tako da, iz perspektive operativnih dana, dobro su natukli para...moglo je to i preko 60mil kn da se sve poslozilo...

    Iskreno, ovo mi je super pozitivna informacija jer pokazuje da ima dosta prostora (33%; za dodatnih 15mil kn sa 45mil kn) za rast dobiti samo na temelju utilizacije...bolesno

    U prethodnim izvješćima kada su bile znacajno manje vozarine odgajati su dokovanje maxzbogcashflowa... to se mora negdje odraziti

    .

  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • October 31, 2021 at 7:41 PM
    • #8,492
    Quote from bbkk0000
    Quote from Parica

    Sad sam tek bacio oko na .pdf izvjesce...i ono sto vidim je da im je utilizacija 90,3% ALI ZA DEVET MJESECI (sijecanj-rujan)...komparirajuci sa q2 dolazim do sljedecih cinjenica za q3...

    Raspolozivi dani u q3 su 1103, a operativni 908...sto znaci da je utilizacija za q3 82%...pa to znaci da su imali 140 operativnih dana manje (da je utilizacija 95%) u odnosu na q2...obzirom da je ostvarena prosjecna vozarina u q3 oko 17k USD/d ispada da je u manjoj utilizaciji isparilo cca 15 mil kn...i to je cista dobit jer dnevni troskovi broda idu, bio on u funkciji ili ne...

    Ponavljam, ovih 15mil manje dobiti se ne odnosi na utilizaciju 100% vec na 95% sto vec godinama imaju i nije nesto sto oni obicno ne realiziraju...e sad pitanje je jeli manja utilizacija rezultat "trcanja" za spotom i balast dana (kako je kolega u prethodnim postovima napisao) ili je rezultat jednokratanog dogadjaja...

    Tako da, iz perspektive operativnih dana, dobro su natukli para...moglo je to i preko 60mil kn da se sve poslozilo...

    Iskreno, ovo mi je super pozitivna informacija jer pokazuje da ima dosta prostora (33%; za dodatnih 15mil kn sa 45mil kn) za rast dobiti samo na temelju utilizacije...bolesno

    U prethodnim izvješćima kada su bile znacajno manje vozarine odgajati su dokovanje maxzbogcashflowa... to se mora negdje odraziti

    .

    Display More

    Po izvjescu to nije tocno...jer dokovanje smanjuje raspolozive dane, a oni se stavljaju u omjer s operativnim...odnosno da brod ide na dokovanje 30 dana u kvartalu njegovi ce raspolozivi dani bit 60 dana i onda se to stavlja u omjer sa operativnima sto znaci da utilizacija teoretski opet moze bit 100%...

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • November 1, 2021 at 12:41 AM
    • #8,493

    https://repozitorij.pfst.unist.hr/islandora/object/pfst%3A377/datastream/PDF/view

    Evo jedan zavrsni rad u kojem je sve ukratko objasnjeno ukoliko se preleti do 39.str.

    Onda jos malo začina...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Mi smo u situaciji da nam je cekati sljedeci izvjestaj pa ga otvoriti ko kinder jaje 😁

    Da imamo konstantne informacije o trenutnim ugovorima zivot bi bia laksi.

    Moguca je situacija recimo da je ovaj tjedan sila naplata za većinu brodova po zavrsetku spota i naplata unaprid za sljedeci spot.... kroz kvartal se poklopi puno vise naplata /možda su vec na dugorocnom najmu.

    Negdi vjerojatno nisu bas vrhunski odigrali a mozda se pozitivnije prelije u sljedeci q.

    Sve su to dobre zarade.

    Dok su dobre vozarine nebi tribalo biti straha samo neka propele vrte.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • November 1, 2021 at 5:03 PM
    • #8,494

    Sad bi bilo dobro da malo svi ukljuce mozak da vidim jel sta krivo svacam, pozabavio sam se s onim sta sam neki dan spomenio da je sad jako bitno zapravo znat koja je zapravo vozarina koja se prijavljuje, jer s obzirom da je utilizacija za ovaj mjesec vise od 10% manja od predhodne i jos vise ako se gleda moguca puna utilizacija tj za 3Q je oko 83% jako je bitno znat zapravo po kojim vozarinama oni voze moj zakljucak koji sam ja dobio je da oni izgleda prikazuju dnevnu vozarinu kako i pise u njihovim izvjescima "prosjecna dnevna vozarina", a ne vozarinu koja je postignuta po operativnim danima, mislim koliko ja to sve razumim brod zaraduje oni broj dana koliko je operativnih dana u prijevodu kompanija dobiva prihod za operativne dane sta bi po toj logici prihod koji kompanija knjizi trebao biti prihod od operativnih dana, a ne ukupnih jer tada ne zaradjuje pa s te strane graficki ako prihod od vozarina podjeljen s tecajem na kraju kvartala podjelim s operativnim danima tog kvartala dobijem vozarinu po operativnim danima, usporedno s tim prijavljeni TCE koji kompanija objavljuje sam za kvartal racunao prema ukupnim danima kvartala (mala je razlika ako koristim operativne dane), meni se cini po ovome, bar me zakljucak na to navodi da je realna vozarina za ovaj kvartal bila dosta veca nego sta to izgleda iz izvjestaja jer je manja utilizacija smanjila izracun dnevne vozarine ali ako se gleda taj ostvareni prihod i utilizaciju po tome ispada da je vozarina bila u 3Q oko 21000$, tu valjda postoje moguce oscilacije u nacinu knjizenju ali mislim da ne moze bit tolika postotna razlika da toliko utjece na odstupanje koje je vidljivo u 3Q.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    I sad se postavlja ono drugo pitanje zbog cega je utilizacija bila toliko niza, jedan od razloga je off hire kada brod trazi teret ili ide na odrediste odakle treba zapocet svoj TC pa taj period je period bez prihoda ili kompanija repozicionira brodove na predio gdje su vozarine vece, a kompanija snosi trosak do tada kako je netko spomenio da vece razine mat troskova moze bit zbog goriva koji kompanija placa o svom trosku, off hire moze bit i zbog kvara na brodu samo sumnjam da bi u toj mjeri utjecala ko ovaj kvartal mozda manji dio ali ovoliko mi se cini tesko, s druge strane jos ne znam kako ovaj congestion moze ili ne moze utjecat na sve ovo, ako gledam ovu sliku dole iz nje se da zakljucit da congestion bas i nema utjecaj na utilizaciju svjetske flote, ali u slucaju kada trebas doc na odrediste gdje zapocimlje tvoj TC onda mozda i ima utjecaja jer te sprijecava da dodjes na vrijeme i pocmes konzumurat ugovor, ako je tako onda se po tome namece odgovor da je dosta brodova ovaj kvartal izaslo iz TC sta mozda ide i u prilog o ovoj gore racunici kolika je zapravo bila vozarina da nije bilo ove lose utilizacije, zanimljivo i da je u 4Q.2020 isto bio jedan pad utilizacije koji se poslje nesto oporavljao iako ne do razine prva dva kvartala, mozda su dobar dio brodova zakljucili tada na TC 9 mjeseci ?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Sad jos treba nac gresku u ovome svemu, nadam se da je nema jer ovo vidjenje izgleda dosta zanimljivo hmmm

  • tollway
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    2,179
    Postova
    1,773
    Member since
    February 28, 2020
    • November 1, 2021 at 5:53 PM
    • #8,495

    meni je u glavi ostao podatak (ne znam od kada mislim sa drugog foruma) da atpl ima daleko veću i utilizaciju kao i postignute osjetno veće vozarine od prosjeka sektora. kako.... zašto... nisam neki znalac pa se nisam usudio to postati, nego mi ostao visjeti veliki upitnik u zraku. sada kad se otvorilo to pitanje.....

    sa prvim dijelom posta se slažem, a zašto je utilizacija toliko pala..... nemam nikakvu ideju. velim, nisam nešto....

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • November 1, 2021 at 6:10 PM
    • #8,496

    Principles of minimum Safe Manning


    Nažalost imali su i nesretne slučajeve.

    Na brodu po propisima mora biti neki minimalni broj posade.

    Možeš imati 5 kapetana ali moraš imati minimalno jednog....

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 1, 2021 at 6:46 PM
    • #8,497

    Moje je misljenje da su ovih 6 brodova u kratkorocnom najmu, ispod 1 g, gurali vise na spot, a manje na TC od 3,6,9 mjeseci. I zato su ubrali bolje vozarine, ali i manji broj dana.

    Inace, prosjecni dnevni trosak se dobije tako da se uzme onaj najveci broj dana, ownership days, za taj kvartal, razdoblje, i s tim brojem podijeli onaj ukupni trosak, sa svim, i s financiranjem, jer je to sastavni dio business-a.

    I sad, dobili smo prosjecan dnevni TROSAK.

    Ali, to jos uvijek nije breakeven vozarina. Zasto? Pa zato jer ne znamo broj dana koji su zapravo vozili za neke vozarine, koje onda daju neku prosjecnu vozarinu. Koju suceljavamo s prosjecnim dnevnim troskom. Ako je broj dana voznje jednak ownership danima, onda je taj broj isti. Ali to je naravno nemoguce.

    I zato se dolazi do zakljucka da je breakeven vozarina funkcija dvije varijable, jedne slozene, ukupnih troskova, koja u sebi ima vise nizih varijabli, i jedne jednostavne, broja dana voznje. Sto vise dana voznje manja je breakeven vozarina. I obrnuto.

    Zakljucno, u prakticnom svijetu, breakeven vozarina je uvijek za nekih 10-20% veca od prosjecnog dnevnog troska.

    Nakon sto se to postigne, na nekih 13-14k usd, sve iznad je cista zarada. I zato je ovo sto sad imamo super.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • November 1, 2021 at 8:25 PM
    • #8,498

    Mislim da nisu radili nikakav spot jer bi troskovi bili znatno veci da je jesu

  • hugh
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    4,012
    Postova
    2,759
    Member since
    February 14, 2020
    • November 1, 2021 at 8:54 PM
    • #8,499

    uposlenost flote pala je ispod razine na koju su nas inače navikli......budući da je to prosjek uposlenosti za svih 9 mjeseci Parica je jako dobro i fino primjetio i izračunao podatke za q3 gdje uposlenost izgleda dosta loše.......zašto je tako ja pojma nemam ali to me navodi na jedno staro pitanje koje su najavili riješavati do kraja 2022 god. a to bi sve sad več polako trebalo i kretati.......riječ je o filterima za balasne vode ili čemu več........

    to će trebati u sljedečih godinu dana napraviti na koliko brodova?.....

    koliko će svaki od tih brodova biti "aut of game"?........

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • November 1, 2021 at 9:58 PM
    • #8,500
    Quote from hugh

    uposlenost flote pala je ispod razine na koju su nas inače navikli......budući da je to prosjek uposlenosti za svih 9 mjeseci Parica je jako dobro i fino primjetio i izračunao podatke za q3 gdje uposlenost izgleda dosta loše.......zašto je tako ja pojma nemam ali to me navodi na jedno staro pitanje koje su najavili riješavati do kraja 2022 god. a to bi sve sad več polako trebalo i kretati.......riječ je o filterima za balasne vode ili čemu več........

    to će trebati u sljedečih godinu dana napraviti na koliko brodova?.....

    koliko će svaki od tih brodova biti "aut of game"?........

    Sama instalacija se koliko mi je poznato moze i u plovidbi instalirat bez odlazaka na dokovanje radi toga ukoliko je pripreljen teren za to sve prije.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 3:30 PM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 3:30 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 3:23 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. All

      May 22, 2025 at 3:23 PM
    1. KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.) 177

      • Like 1
      • Lemi
      • March 7, 2023 at 9:30 PM
      • Dionice
      • Lemi
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      177
      Pregleda
      57k
      177
    3. jkova25

      May 22, 2025 at 1:20 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      834k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 1:20 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 3:30 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    All May 22, 2025 at 3:23 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,805 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,998 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Tags

  • ATPL
  • atlantska plovidba

Online korisnici na ovoj temi

  • 12 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™