kolega naim je u pravu što se tiče contago efekta.
vjerojatno ćemo isti cirkus s naftom gledati i krajem svibnja, jer su skoro sva skladišta puna do čepa, a kako se ekonomija bude pokretala, stvari će se iznivelirati.
kolega naim je u pravu što se tiče contago efekta.
vjerojatno ćemo isti cirkus s naftom gledati i krajem svibnja, jer su skoro sva skladišta puna do čepa, a kako se ekonomija bude pokretala, stvari će se iznivelirati.
kolega naim je u pravu što se tiče contago efekta.
vjerojatno ćemo isti cirkus s naftom gledati i krajem svibnja, jer su skoro sva skladišta puna do čepa, a kako se ekonomija bude pokretala, stvari će se iznivelirati.
Možda je u pravu što se tiče contango učinka ali njegova prva reakcija bila je usmjerena na BCTI indeks i način na koji sam indeks opisuje taj učinak. Možda indeks nije savršen ali je ok, uostalom kao i većina nas.
Oni koji sada tvrde da je indeks bez veze prvi će se pozvati na njega kada bude nizak.
Drago mi je da se iznose različiti pogledi na ovu situaciju...ono što bi trebalo biti nešto oko čega bi se svi trebali složiti je da je objektivno TPNG podcijenjena s obzirom na rezultate...do sad su svaku godinu završavali s dobiti...prošle godine imali su solidnu godinu...imaju uglavnom taktiku igre na sigurno zato im je većinu vremena dvije trećine a ponekad i više brodova na TC...činjenica je da će Q1 za 2020 biti znatno bolji od Q1 2019...činjenica je da je i ulazak u Q2 znatno bolji po razini SPOT -a od Q1....naravno vidjet će se koliko su i na koji način iskoristili ovu situaciju na SPOT tržištu i s koliko brodova (nije mi jasno zašto pri objavi sklapanja TC ne objavljuju ime broda...pa to uzrokuje određene ne jasnoće).. ali ako su iskoristili 40 do 60 posto trenutačnih SPOT cijena na 2 broda imati će zamjetno povećanje prihoda i dobiti za Q2....zbog već ugovorenih TC i pristupa tržištu za očekivati je da će se i u ovim vremenima osloniti na većinu brodova na TC ...super bi bilo da ova situacija potraje kako se predviđa do kraja Q2 jer im u 5 mjesecu istče ugovor za 2 TC ugovora na 17 000 usd...te da ista ta 2 broda stave na TC po 18 000 ili 19 000 usd...što bi uz već potpisane TC ugovore značilo stabilnu i lijepu dobit za sljedeća 4 kvartala....( na godišnjoj razini to bi značilo između 30 i 50 miliona kuna dobiti ovisno o tome kako će ugovarati ostala 2 broda)
Iskreno najviše bi volio da iskoriste priliku i stave sve na TC i da dođu do prosjeka od oko 17 500 usd po brodu što bi značilo oko 15 do 18 miliona kn po kvartalu...to bi značilo rekordnu dobit za 2020...a sličnu i za 2021...to bi u ovom neizvjesnom vremenu značilo da imamo stabilnu dionicu s odličnim rezultatima koji rastu unatoč krizi....stoga mislim da se s obzirom na razvoj situacije možemo nadati nešto boljoj likvidnosti (koja je ipak ograničena relativno malim brojem slobodnih dionica...ali zato su i mogući nagli skokovi i padovi dionice) i daljnjem rastu cijene dionice...
Moja poanta je u tome da će od svih tankerskih kompanija TPNG najmanje rasti po pitanju rezultata. Jer oni imaju malen broj tankera, konkretne namjene s malom zapreminom i sa 2/3 flote trenutno zaključane time charterom. To je sve skupa nedovoljno za značajnije efekte ovoga sto se trenutno zbiva. TNPL će zasigurno mnogo bolje proći. A najbolje će proći neki brodari poput Euronav-a... https://www.finviz.com/quote.ashx?t=EURN&ty=c&ta=1&p=d
Zašto?
Pa zato jer oni imajju najveći broj velikih VLCC tankera koji nisu zaključani dugoročnim ugovorima. Treba napraviti konkretnu analizu i usporedbu, a ne pričat i pisati napamet. I za kraj, treba imati I na umu da je većina tih informacija koje mi ovdje spominjemo već “prajsana” u cijene dionica, iako tržište naravno ne zna točno u kojoj mjeri. TPNG po tome nije izuzetak. Tim vise jer je to, ponovit ću, u uobičajenim i normalnim okolnostima, “clean Market” uglavnom predvidljiv Market, sa “predvidljivom” razinom profitabilnosti.
ovdje je najvjerojatnije riječ o trendu koji će za koji mjesec najvjerojatnije proći, ali trenutno svi indikatori vrište (po onome što sam ja uspio vidjeti, ali neka tehničari potvrde)
legitimno je tko želi na trendu zaraditi, ali bilo bi poželjno imati prst na okidaču, IMHO
Kolega naim pa na ZSE trenutno nemamo 5 tankerskih dionica ...realno samo TPNG je čisti tankeraš...pošto je ULPL em u predstečaju em je 50-50... sigurno je da na stranim marketima i kod većih brodara će biti veći profit..ja isto mislim kao i vi što se toga tiče....međutim ostajem čvrsto pri mišljenju da je TPNG jedna od par dionica čiji rezultati (dobit) u 2020 će biti značajno bolji( od 20% - 40%) ...a moguće je vrlo lako i da ostvare najbolji rezultat od
postanka...stoga a i zbog trezora kao i zbog indexnog(čini mi se da su upravo oni krenuli u jaču kupovinu a uskoro očekujem i da se trezor jače aktivira...osim toga imamo čini se još barem jednog kupca koji akumulira ) očekujem daljni rast cijene...trenutno očekujem relativno brzi rast iznad 60 kn.
Hm.......neda mi se više objašnjavat pa ću samo reći: "neka pati koga smeta"........
PS
bilo je tu i raznih tehničara i magova koje sam i prošli i pretpošli tjedan pitao što misle o "raketi koja slijedi na tpng" i trgovanju koje "vrišti" na buy....odgovor : ni zuc ni muc......sad čekamo da jave da je dionica narasla zbog togo što je narasla i potražnja je bila veča od ponude......
Jel netko zna zašto TNPL iz godine u godinu povecava naknadu za upravljanje za TPNG? Spominje se da su troškovi u skladu s publikacijom Moore Stephens, pa ako netko možda zna nešto vise na tu temu?
Oni koliko vidim iz posljednjeg raspoloživog revidiranog izvješća za 2018. ubiru naknadu po dvije osnove (na troskove putovanja, ali i operativne troskove broda) i ta ukupna naknada je u 2017. god. kada su rezultati bili bolji nego u 2018. Iznosila 1,793 milijuna USD, da bi u 2018. iznosila (kad su poslovni rezultati bili lošiji) povećana na okruglo 2 milijuna dolara. A dodatno su se koliko vidim naplaćivali i troškovi garancija za bankovne kredite matici u visini od 337 odnsono 339 tisuća dolara kao i najam prostora (al ta stavka je zanemariva). Cini se da naknada ovisi ponajviše o ostvarenim prihodima pojedine godine, a ne operativnoj profitabilnosti. Slobodno me ispravite ako gdje grijesim.
Vise o tome na str 36. i 39. revidiranog izvješća u prilogu: https://zse.hr/userdocsimages…1Y-REV-N-HR.pdf
A vjerovatno crpe dobit maximalno, u tpng ostaju mrvice,,, hbga, kad mozes, onda mozes..
Uvijek oni koji su glavni nastimavaju.... od rashoda, koji idu preko “njihove druge sestrinske firme” pa na dalje... dok ih drugi ne pitaju sta i kako...
Sad više nije dobro ni što dobit raste...jer eto što dobit bude veća TP će naplatiti veću proviziju...kolega naim i ja bih volio da je utjecaj TP manji ali nije...a eto opet TPNG će čini se ostvariti uprkos svemu znatno bolje rezultate nego u dobroj 2019...već na temelju tih rezultata cijena je trebala biti 60 + kuna po dionici.. očito je da dionica počinje biti zanimljiva sve većem broju ulagača...a s razvojem situacije to zanimanje će samo rasti.
Naknade nemaju veze sa dobiti. Evo u nastavku detalji pa si racunajte.
Management Agreement
Under the careful supervision of the Management Board, the Group's operations are managed by Tankerska (Fleet Manager) and the Group has entered into a long-term agreement with the Fleet Manager (Management Agreement).
Pursuant to the Management Agreement, the Fleet Manager shall provide to the Group commercial, crewing, technical, and certain administrative and corporate services in exchange for management services fees. The Management Agreement shall continue until the 31 December 2020. Management Board believes that the Group will greatly benefit from the relationship with Tankerska as it is a vastly experienced and highly reputable tanker operator which can offer premium services at favourable rates.
In return for providing the services under the Management Agreement, TNGI pays the Fleet Manager fees comprised of the following key components:
Jel netko zna racunicu da sad ne ulazim u to istrazivanje koliki je dnevno trosak najma broda VLCC--a i MR po ovakvim cijenama ili vise usporednih cijena ali izrazen po barelu nafte, cisto me zanima koliko mesa imaju zakupci brodarskog prostora u slucaju da nafta dovoljno dugo se ne vrati na neke prihvatljive razine, koliko bi im moglo bit prihvatljivo drzat naftu u brodovima koji vremenski period, a da ne pocmu stvarat vece gubitke gdje bi poceli masovnije otkazivat bez obzira na cijenu nafte ?
Na VLCC stane cca 2 milijuna barela, na Suezmax 1milijun
Još je par dana do isteka 2TC ugovora od TPNG....dakle imaju win win situaciju....mogu ih staviti na novi TC po znatno boljim uvjetima (10 do 20 % skuplje a mozda i znatno više ako ugovore na 6 mj.) ili iči na SPOT po trenutno ludim cjenama....kako bilo Q2 bi trebao oboriti sve rekorde...ono što sam naučio u ovih 10 godina na burzi je da se kupuje budućnost...a ovdje mi se čini da je upravo to na djelu...odigraju li mudro pred njima bi mogle biti dvije rekordne godine.
Gledam malo gledalicu....nisam 100% siguran ali čini mi se da na 60 kn imamo onaj nalog od 5500 kn koji se redovno povlačio pred kupnjom ....vidjet će mo uskoro....
https://www.seebiz.eu/kolumne/situac…erationa/230623
Osim toga, rezultati za ovu godinu trebali bi biti u najmanju ruku solidni. Naime, posljednjih se tjedana zbog situacije na naftnim tržištima počeo događati zanimljiv trend. Zbog manjka skladišnog prostora za naftu počeli su se i tankeri koristiti kao skladišta. Rezultat toga je strelovit rast cijena vozarina. Tankerska NG ima tri broda koja trenutno hvataju taj pozitivan trend na spot tržištu.
Jel netko zna racunicu da sad ne ulazim u to istrazivanje koliki je dnevno trosak najma broda VLCC--a i MR po ovakvim cijenama ili vise usporednih cijena ali izrazen po barelu nafte, cisto me zanima koliko mesa imaju zakupci brodarskog prostora u slucaju da nafta dovoljno dugo se ne vrati na neke prihvatljive razine, koliko bi im moglo bit prihvatljivo drzat naftu u brodovima koji vremenski period, a da ne pocmu stvarat vece gubitke gdje bi poceli masovnije otkazivat bez obzira na cijenu nafte ?
To ovisi koja je bila cijena kupovine. I ocekivanjima o budućoj cijeni. I rokovima za ostvarenje planova.
Još je par dana do isteka 2TC ugovora od TPNG....dakle imaju win win situaciju....mogu ih staviti na novi TC po znatno boljim uvjetima (10 do 20 % skuplje a mozda i znatno više ako ugovore na 6 mj.) ili iči na SPOT po trenutno ludim cjenama....kako bilo Q2 bi trebao oboriti sve rekorde...ono što sam naučio u ovih 10 godina na burzi je da se kupuje budućnost...a ovdje mi se čini da je upravo to na djelu...odigraju li mudro pred njima bi mogle biti dvije rekordne godine.
To neće biti neka sreća, ako će rezultati odskočiti samo u drugom kvartalu. Upravo to i jest najveća nedoumica. Koliko će ova situacija dugo trajati i kojom brzinom će se događati ocekivana normalizacija na trzistu nafte. Ne treba smetnuti s uma da jeftina nafta može potaknuti i nastavak spekulativne potražnje za njom sto može utjecati na rast cijena nafte, ali i rast vozarina. Dosta toga je još uvijek “u zraku”.
Kolega naim mišljenja sam da će TPNG imati rekordnu godinu možda i dvije...i smatram da će Q2 biti rekordan a svi ostali kvartali pozitivni...samo da se razumijemo što se tiče moje procjene...dakle ne temeljim svoju procjenu samo na rekordnom Q2...napisao sam još davno prije krize da očekujem (opet samo moja procjena i molim sve da ne temelje svoja ulaganja na njoj) da dionica dostigne do kraja godine 100 kn...sukladno povećanju dobiti koje očekujem