1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Tržište kapitala - Hrvatska
  3. Dionice

JDPL (Jadroplov d.d.)

  • harpun
  • February 12, 2020 at 6:23 PM
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 9, 2021 at 1:07 PM
    • #881
    Quote from user35

    Ako je pitanje pretpostavka DCF u natrag nekoliko postova sam okacio sve, mitko je to temeljito obradio. valjda je jucer bio malo previse znesen ljepotom svoga uratka, opijen buducnosti ovog drzavnog pačeta, da je zaboravio... ne vidim drugog pitanja.

    Mozda da se pitate zasto se chalange-iranje ovog NaV toliko ostro napada...

    Kolega tu vidi diskont, ja tu vidim veliki rizik:

    - drzava vlasnik, pred ipo

    - ipo koji je u najmanju ruku netrasparentan:

    * razloge sam nabrojao vec u nekoliko navrata

    - poslovanje koje je ebitda break even na 13-14 t usd vozarinama, sto je X2 u odnosu na npr ATPL

    - fin izvjestaji koji su takoder netransparentni

    Opet ne vidim u cemu je problem da se pise o negativnim stranam i rizicima? Koliko vidim najvise pece mitka koji je i sam objasnio zasto...

    Display More

    Opet moram ispraviti netočne navode:

    • chalengiranje mog izračuna NAV-a bi bilo kada bi mi ukazao na neku grešku ili nelogičnost u izračunu, ili kada bi ti dao nekakav svoj izračun NAV-a pa da onda o tome diskutiramo, to mi nisi nikada osporio - to je bilo moje pitanje na koje nisam dobio odgovor - koji dio tog izračuna je, kako si rekao, navijanje, odnosno špekuliranje,
    • ovo nije IPO, već dokapitalizacija,
    • ovakvu formu dokapitalizacije je izglasala skupština i ima uporište u zakonu - ne znam šta je tu netransparentno,
    • cash break-even je oko 13.000-14.000 USD, ATPL ima nešto manje, nikako ne upola, ne znam odakle ti to, volio bih vidjeti izračun,
    • financijska izvješća su jednako transparetna kao i ona od ATPL, imaju čak i istog revizora i praktički istu formu revizorskog izvješća - da bi mogli biti transparentniji, svakako bi mogli, isto kao i ATPL ali i puno drugih firmi na ZSE, ali ne vidim da tamo na tim temama drukaš.
    • nije problem da se priča o negativnim stranama i rizicima, i ja pišem o tome, ali smeta mi kada iznosiš neistine i iskrivljuješ činjenice - na to moram reagirati.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 9, 2021 at 1:13 PM
    • #882
    Quote from BudFox

    Gledajte, kolege koji vjeruju ovu firmu neka slobodno ulože svoj kapital ovdje po 25 kn, nitko im ne brani,

    mislim da je minimalno 1 milijun kuna, ali nisam siguran. Ali, nije mi logično da je cijena dionice na burzi

    39 kn dok traje dokap po 25 kn, jer dok se ne uplati novac, dokap nije prošao, a da JDPL ima strateškog

    partnera koji je iskazao interes, izašli bi sa time u javnost i skupljali politične poene, ipak su državna firma.

    Zapravo je vrlo logično. Ako uzmemo u obzir da firma fundamentalno vrijedi puno više, da priliku za dokap će imati samo nekolicina velikih investitora - ili po mojem vjerovanju samo jedan veliki investitor - onda je sada cijena dosta povoljna za dokup jer je zbog ovih neizvjesnosti oko dokapa dosta srušena. A ti veliki investitori ne kupuju u dokapu da bi vama prodavali po malo na burzi. Oni kupuju da bi stekli većinski paket i kontrolu nad firmom.

    Pisao sam već o tome, ali ću ponoviti - vjerujem da firma ima poznatog kupca jer ne bi sigurno sada u ovo vrijeme išli samo tako slijepo, ishitreno i bez velike najave i reklame u dokap. Treba čitati između redova, nikada se ništa ne događa slučajno, a najmanje ne ovakve stvari. Kupac će steći većinski udio, a možda jedan manji dio ostave u dokapu za nekoliko manjih investitora.

    Ako i imaju poznatog kupca ne smiju se time hvaliti jer se mora poštovati procedura javnog poziva i mora barem prividno biti jednaka prilika za sudjelovanje za sve. To ti je kao naša famozna javna nabava - ne moram ti to pojašnjavati.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • tento
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,056
    Postova
    743
    Member since
    May 1, 2020
    • August 9, 2021 at 3:29 PM
    • #883
    Quote from tento

    Ma ja sam se uplašio da ne prođem kao na viru, pa prodao poslije vijesti o dokapu u onom padu pola s 25 posto minusa. Sada je na drugoj polivici smanjen na 12 posto. Ostaviću to možda bude po mittkovom.

    Evo gledam, sada minus smanjen na 8,27 posto. Mitkko ide po Vašem. :)


    Quote from tento
    Quote from tento

    Ma ja sam se uplašio da ne prođem kao na viru, pa prodao poslije vijesti o dokapu u onom padu pola s 25 posto minusa. Sada je na drugoj polivici smanjen na 12 posto. Ostaviću to možda bude po mittkovom.

    Evo gledam, sada minus smanjen na 8,27 posto. Mitkko ide po Vašem. :)

    I to je dobra škola ne prodaji kada lavina krene, čekaj dok se smiri par dana.

    Edited once, last by tento: Merged a post created by tento into this post. (August 9, 2021 at 3:31 PM).

  • lebowski
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,518
    Postova
    1,266
    Member since
    February 26, 2020
    • August 9, 2021 at 3:44 PM
    • #884
    Quote from mitkko
    Quote from BudFox

    Gledajte, kolege koji vjeruju ovu firmu neka slobodno ulože svoj kapital ovdje po 25 kn, nitko im ne brani,

    mislim da je minimalno 1 milijun kuna, ali nisam siguran. Ali, nije mi logično da je cijena dionice na burzi

    39 kn dok traje dokap po 25 kn, jer dok se ne uplati novac, dokap nije prošao, a da JDPL ima strateškog

    partnera koji je iskazao interes, izašli bi sa time u javnost i skupljali politične poene, ipak su državna firma.

    Zapravo je vrlo logično. Ako uzmemo u obzir da firma fundamentalno vrijedi puno više, da priliku za dokap će imati samo nekolicina velikih investitora - ili po mojem vjerovanju samo jedan veliki investitor - onda je sada cijena dosta povoljna za dokup jer je zbog ovih neizvjesnosti oko dokapa dosta srušena. A ti veliki investitori ne kupuju u dokapu da bi vama prodavali po malo na burzi. Oni kupuju da bi stekli većinski paket i kontrolu nad firmom.

    Pisao sam već o tome, ali ću ponoviti - vjerujem da firma ima poznatog kupca jer ne bi sigurno sada u ovo vrijeme išli samo tako slijepo, ishitreno i bez velike najave i reklame u dokap. Treba čitati između redova, nikada se ništa ne događa slučajno, a najmanje ne ovakve stvari. Kupac će steći većinski udio, a možda jedan manji dio ostave u dokapu za nekoliko manjih investitora.

    Ako i imaju poznatog kupca ne smiju se time hvaliti jer se mora poštovati procedura javnog poziva i mora barem prividno biti jednaka prilika za sudjelovanje za sve. To ti je kao naša famozna javna nabava - ne moram ti to pojašnjavati.

    Display More

    Ako i imaju većinskog kupca, dovoljno je da se u igru ubaci jedan mali s milijun kuna, a milijun kuna čak ni za ZSE nije velka lova, pa da zaradi 10-20 posto u roku od mjesec dana bez pretjeranog rizika.

    Nekom takvom čak bi i odgovaralo da se cijena diže prije dokapa, kako bi se što bolje mogao naplatiti nakon dokapa. Da imam milju kuna viška, vjerojatno bih zaigrao. Ali eto nemam. Ali znam ko ima. ^^

  • juraj
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    232
    Postova
    190
    Member since
    March 3, 2020
    • August 9, 2021 at 3:55 PM
    • #885

    Pamet nalaže, tko ne bi išao u dokap po 25kn i prodavao po trenutnih 40 kn, nešto tu ne štima, predobro da bi bilo istinito, pa što ne krenete u dokap i poberete vrhnje.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 9, 2021 at 4:02 PM
    • #886
    Quote from juraj

    Pamet nalaže, tko ne bi išao u dokap po 25kn i prodavao po trenutnih 40 kn, nešto tu ne štima, predobro da bi bilo istinito, pa što ne krenete u dokap i poberete vrhnje.

    Ja cu svakako ici u dokap, ali cu vam prodavati tek po 100 :)

    Opet, mislim da se nece nitko igrati sa milijun kuna da bi pokusao uhvatiti 30-ak posto odmah nakon dokapa. Takav investitor bi odmah usao u top 10, bio bi eksponiran, kada bi to pokusao prodati na maloj likvidnosti bi zaglavio i sam sebi bi ugrozio poziciju. Sumnjam da bi nekakav trejder to na ovoj dionici isao raditi. Da se radi o nekom bluechip-u, onda svakako. Ovo ce kupovati investitori sa malo daljim horizontom.

    Ista prica je i sada na DLKV - jel mislite da ce sada KOEI i PPD prodavati jer im je trenutno dobra razlika u cijeni?

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 10:13 AM
    • #887

    Gledam tablicu vrijednosti TC ugovora pa si idem izracunati koliko bi JDPL hipotetski zaradio kada bi sada sve brodove fiksirao na jednogodisnje ugovore. 1y TC je trenutno oko 20% nizi od spota, ali je risk-free.

    Ako uzmemo da je 1y TC trenutno oko 26.000 USD, ako je break-even ugrubo 14.000, 5 brodova bi u jednoj godini moglo zaraditi (26-14)*5*365 = 21.900.000 USD = 140.000.000 kn.

    I to je sigurnih 140M kn, ne zanima te vise kakav je spot. To je dobit 85 kn po dionici. Pa neka mi sada netko kaze da ova dionica nije podcijenjena.

    Nakon toga imas novaca da otplatis skoro 40% duga, stabiliziras poslovanje i dalje mirno plovis. Stvarno nevjerojatno. Rijesis si sve probleme u godinu dana.

    NAV od 96 kn necu sada ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 11:58 AM
    • #888
    Quote from mitkko

    Gledam tablicu vrijednosti TC ugovora pa si idem izracunati koliko bi JDPL hipotetski zaradio kada bi sada sve brodove fiksirao na jednogodisnje ugovore. 1y TC je trenutno oko 20% nizi od spota, ali je risk-free.

    Ako uzmemo da je 1y TC trenutno oko 26.000 USD, ako je break-even ugrubo 14.000, 5 brodova bi u jednoj godini moglo zaraditi (26-14)*5*365 = 21.900.000 USD = 140.000.000 kn.

    I to je sigurnih 140M kn, ne zanima te vise kakav je spot. To je dobit 85 kn po dionici. Pa neka mi sada netko kaze da ova dionica nije podcijenjena.

    Nakon toga imas novaca da otplatis skoro 40% duga, stabiliziras poslovanje i dalje mirno plovis. Stvarno nevjerojatno. Rijesis si sve probleme u godinu dana.

    NAV od 96 kn necu sada ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Jedini problem je to da to sta vidimo 1YR i sve povise da jednostavno takvih ugovora nema dovoljno za ugovorit da bi takva racunica iz ove perspektive bila realna pogotovo s ovakvim cijenama malo tko zeli preuzest rizik za sve povise 1g i za tu 1g cak inace bi svi tako napravilli po ovim cijenama, a i obicno su takvi ugovori rezervirani za ove podobnije s kojima gradis neki poslovni odnos, opcenito i van ovih cijena nije lako potpisat ugovore na duzi rok, zato je jadroplov uvjek negdi na nek 3-6 mjeseci TC

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 12:12 PM
    • #889
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Gledam tablicu vrijednosti TC ugovora pa si idem izracunati koliko bi JDPL hipotetski zaradio kada bi sada sve brodove fiksirao na jednogodisnje ugovore. 1y TC je trenutno oko 20% nizi od spota, ali je risk-free.

    Ako uzmemo da je 1y TC trenutno oko 26.000 USD, ako je break-even ugrubo 14.000, 5 brodova bi u jednoj godini moglo zaraditi (26-14)*5*365 = 21.900.000 USD = 140.000.000 kn.

    I to je sigurnih 140M kn, ne zanima te vise kakav je spot. To je dobit 85 kn po dionici. Pa neka mi sada netko kaze da ova dionica nije podcijenjena.

    Nakon toga imas novaca da otplatis skoro 40% duga, stabiliziras poslovanje i dalje mirno plovis. Stvarno nevjerojatno. Rijesis si sve probleme u godinu dana.

    NAV od 96 kn necu sada ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Jedini problem je to da to sta vidimo 1YR i sve povise da jednostavno takvih ugovora nema dovoljno za ugovorit da bi takva racunica iz ove perspektive bila realna pogotovo s ovakvim cijenama malo tko zeli preuzest rizik za sve povise 1g i za tu 1g cak inace bi svi tako napravilli po ovim cijenama, a i obicno su takvi ugovori rezervirani za ove podobnije s kojima gradis neki poslovni odnos, opcenito i van ovih cijena nije lako potpisat ugovore na duzi rok, zato je jadroplov uvjek negdi na nek 3-6 mjeseci TC

    Display More

    Ne znam dovoljno o poslovnoj politici i prilikama u JDPL da bih mogao zakljuciti jesu li stalno na spotu zato sto to zele ili zato sto nemaju priliku ugovoriti neke dugorocnije ugovore. Nekako sam sklon vjerovati da su na spotu zbog nebrige uprave - ovako ako si za spotu nisi za nista odgovoran, spot ti je alibi - ako su vozarine dobre poslujes sa plusom, a ako nisu onda si negativan ali za to imas opravdanje da su jednostavno prilike na trzistu takve. Svatko tako moze voditi firmu. Ne vjerujem da ne bi uspjeli fiksirati brod na duzi period da se potrude, pa taman da ponude nize vozarine od prosjeka. Ovo govorim nacelno (ne znam kakve su priike danas i koliko je tesko ugovoriti dugorocni ugovor) jer stalno su na spotu pa ne znam kako bih si to drugacije pojasnio.

    Citao sam neke clanke gdje brodari komentiraju kako trenutno imaju tendenciju da sto vise brodova prebacuju na spot, odnosno kratkorocne TC, kazu da je trenutno "berba" i da je steta ne biti na spotu. Buduci da JDPL ima sve brodove na spotu sada ni krivi ni duzni kupe vrhnje.

    Trenutno je stanje na trzistu takvo da ce poslovni rezultati brodara biti odlicni bez obzira na eventualno losu ili nesposobnu upravu. Ne znam sta trenutno mozes zaj..ati. Nista ne diraj i bit ce ok.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 12:48 PM
    • #890
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Jedini problem je to da to sta vidimo 1YR i sve povise da jednostavno takvih ugovora nema dovoljno za ugovorit da bi takva racunica iz ove perspektive bila realna pogotovo s ovakvim cijenama malo tko zeli preuzest rizik za sve povise 1g i za tu 1g cak inace bi svi tako napravilli po ovim cijenama, a i obicno su takvi ugovori rezervirani za ove podobnije s kojima gradis neki poslovni odnos, opcenito i van ovih cijena nije lako potpisat ugovore na duzi rok, zato je jadroplov uvjek negdi na nek 3-6 mjeseci TC

    Ne znam dovoljno o poslovnoj politici i prilikama u JDPL da bih mogao zakljuciti jesu li stalno na spotu zato sto to zele ili zato sto nemaju priliku ugovoriti neke dugorocnije ugovore. Nekako sam sklon vjerovati da su na spotu zbog nebrige uprave - ovako ako si za spotu nisi za nista odgovoran, spot ti je alibi - ako su vozarine dobre poslujes sa plusom, a ako nisu onda si negativan ali za to imas opravdanje da su jednostavno prilike na trzistu takve. Svatko tako moze voditi firmu. Ne vjerujem da ne bi uspjeli fiksirati brod na duzi period da se potrude, pa taman da ponude nize vozarine od prosjeka. Ovo govorim nacelno (ne znam kakve su priike danas i koliko je tesko ugovoriti dugorocni ugovor) jer stalno su na spotu pa ne znam kako bih si to drugacije pojasnio.

    Citao sam neke clanke gdje brodari komentiraju kako trenutno imaju tendenciju da sto vise brodova prebacuju na spot, odnosno kratkorocne TC, kazu da je trenutno "berba" i da je steta ne biti na spotu. Buduci da JDPL ima sve brodove na spotu sada ni kriv ni duzan kupi vrhnje.

    Trenutno je stanje na trzistu takvo da ce poslovni rezultati brodara biti odlicni bez obzira na eventualno losu ili nesposobnu upravu. Ne znam sta trenutni mozes zaj..ati. Nista ne diraj i bit ce ok.

    Ne znam ni ja jesu li do sada mogli ili nisu zakljuciti duzi TC pokusat cu saznat nesto vise, komentiram sta sam ovako zakljucio iz nekog dojma citanja do sada, evo jedan dio iz transkripta SB koji nesto govori o njihovom vidjenju sadasnje situacije s tim ugovaranjima i kako stvari stoje tu je dosta kalkulacije razlike u cijeni spota i tc i sta im se vise isplati, samo pitanje kako Jdpl gleda na sve to, mozda su i oni racunali da im se to vise isplati pa su stalno na tim kracima, samo sam steka dojam da nije bas lako duze TC kvalitetne ni potpisat, jer sta je duzi TC s ovakvim vozarinama trazi se i veci popust pa je sad tu stvar matematike, a i pitanje kako se postave prema malima kako prema vecim igracima u svakom slucaju bilo bi dobro imat bar koji brod na duzi tc radi rizika i sigurnosti to svi rade bar s cetvrtinom flote, mozda jadroplov radi tog kockarskog pristupa namjerno ili nenamjerno eto sad naplati sve.


    "

    Yes. Look, first of all, regarding the period of charters. As I said in previous calls, the period of charter is for the time still controlled by the major charterers the so called FFA, the Forward Trade Agreements. And which for the four years are not satisfactory levels for '23 or '24. So you cannot really utilize three or four or five year charters that lie within our own container business.

    So the company prefers to work in the spot market or short period or up to one year. Because you can get the maximum benefit during those periods. I expect as the spot market improves in the following quarters, but charters will come out and meet the higher freight rates for two or three year periods.

    The moment we only see sensible numbers, one of the up to 12 months period. Beyond that, if you start talking for two year period, the charterers has asked heavy discounts. So I don't see what is the point for the company to invest in two years, when you are doing the year one, let's say at the high-20s and the year two of the low-teens. No point to say, the year to up low-teens and make average of $21,000- $22,000 a day. Because you can get it done the year one and then keep shooting the spot market.

    So we don't believe there will be order book in '22 or '23 to spoil the party from that point of view. And we still believe the supply will be strong. Because we see Handysize rates are $30,000 a day, we'll see Supramax rate of $30,000 a day. We see Kamsarmax are the same and Capesize are the same. We never before remember Handysize earning $30,000 a day even in the good times of 2010-2011 that we have strong market. The Handysize will earning $16,000 or $17,000.

    So it means now the minor bulk is moving and is moving with the bulk carriers and open containers. And this is boosting a lot the base of the market and the strength of the market. So I believe that the two or three years' charters will have to wait a little bit longer before it goes down.

    "

  • user35
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    237
    Postova
    265
    Member since
    February 17, 2020
    • August 13, 2021 at 4:21 PM
    • #891
    Quote from mitkko

    Gledam tablicu vrijednosti TC ugovora pa si idem izracunati koliko bi JDPL hipotetski zaradio kada bi sada sve brodove fiksirao na jednogodisnje ugovore. 1y TC je trenutno oko 20% nizi od spota, ali je risk-free.

    Ako uzmemo da je 1y TC trenutno oko 26.000 USD, ako je break-even ugrubo 14.000, 5 brodova bi u jednoj godini moglo zaraditi (26-14)*5*365 = 21.900.000 USD = 140.000.000 kn.

    I to je sigurnih 140M kn, ne zanima te vise kakav je spot. To je dobit 85 kn po dionici. Pa neka mi sada netko kaze da ova dionica nije podcijenjena.

    Nakon toga imas novaca da otplatis skoro 40% duga, stabiliziras poslovanje i dalje mirno plovis. Stvarno nevjerojatno. Rijesis si sve probleme u godinu dana.

    NAV od 96 kn necu sada ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Mitko prijatelju ;) , 365 dana godišnje nisu vozili nikada, radije to haircataj za cca 10-20%...

    ...sram me koliko nemam..

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 4:41 PM
    • #892
    Quote from user35
    Quote from mitkko

    Gledam tablicu vrijednosti TC ugovora pa si idem izracunati koliko bi JDPL hipotetski zaradio kada bi sada sve brodove fiksirao na jednogodisnje ugovore. 1y TC je trenutno oko 20% nizi od spota, ali je risk-free.

    Ako uzmemo da je 1y TC trenutno oko 26.000 USD, ako je break-even ugrubo 14.000, 5 brodova bi u jednoj godini moglo zaraditi (26-14)*5*365 = 21.900.000 USD = 140.000.000 kn.

    I to je sigurnih 140M kn, ne zanima te vise kakav je spot. To je dobit 85 kn po dionici. Pa neka mi sada netko kaze da ova dionica nije podcijenjena.

    Nakon toga imas novaca da otplatis skoro 40% duga, stabiliziras poslovanje i dalje mirno plovis. Stvarno nevjerojatno. Rijesis si sve probleme u godinu dana.

    NAV od 96 kn necu sada ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Mitko prijatelju ;) , 365 dana godišnje nisu vozili nikada, radije to haircataj za cca 10-20%...

    Display More

    user35 prijatelju, ako su brodovi u jednogodisnjem najmu ne zanima me koliko imaju operativnih dana - sto se toga tice mogu i stajati usidreni, to nije problem JDPL.

    Opet ne stavljas stvari u kontekst i zakljucujes naprecac ;)


    EDIT: Ako ti je to jedina primjedba onda pretpostavljam da se slazes sa racunicom i zakljuckom da je dionica jako podcijenjena :) godisnja zarada je u tom slucaju duplo veca od trenutne TK.

    Eto, napokon da se ti i ja u necemu slazemo :)

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • user35
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    237
    Postova
    265
    Member since
    February 17, 2020
    • August 13, 2021 at 5:46 PM
    • #893

    Ajmo ispocetka, opet bez odg...

    Da li 1Y najam uklj dane na suhom.

    ...sram me koliko nemam..

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 6:12 PM
    • #894
    Quote from user35

    Ajmo ispocetka, opet bez odg...

    Da li 1Y najam uklj dane na suhom.

    Da, ukljuceni su, naravno ako je unajmiteljevom krivnjom na suhom. U slucaju da je brod na suhom zbog kvara, onda je to problem naravno vlasnika broda.

    U svakom TC ugovoru postoji klauzula koja definira off-hire dane. Tu se uglavnom stite unajmitelji oko nepredvidjenih okolnosti, vise sile. U redovnom poslovanju svako kasnjenje ili nesposobnost unajmitelja broda da kvalitetno ugovori/odradi posao je problem unajmitelja.

    Eto ti odgovora. Nego, jos uvijek mi nisi odgovorio sta mi to ne valja u izracunu NAV-a, koji dio racunice je drukanje, odnosno navijanje.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • user35
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    237
    Postova
    265
    Member since
    February 17, 2020
    • August 13, 2021 at 6:22 PM
    • #895

    Jesam izvrti par strana nazad.

    Nego jel onda 365 ok? Ja bi reko da bi bilo dobro skinut 10-15%.

    Jel na cjenu broda utjece CF od broda ili ti je li brod CGU?

    ...sram me koliko nemam..

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 6:34 PM
    • #896
    Quote from user35

    Jesam izvrti par strana nazad.

    Nego jel onda 365 ok? Ja bi reko da bi bilo dobro skinut 10-15%.

    Jel na cjenu broda utjece CF od broda ili ti je li brod CGU?

    Ne bi bilo u redu skinuti postotak. Ovo sto mi kazemo da kada recimo ATPL ima iskoristenost flote od 95%, to je uglavnom uzrokovano ovim dijelom flote koji je na spotu, odnosno na kratkorocnom TC-u jer ti brodovi obicno imaju odredjeni broj dana praznog hoda koji se ne placa - dani izmedju dva ugovora, dva posla. O tome se radi. Jako rijetko se radi o kvaru broda ili ne znam orkanskog nevremena koje nije bilo moguce predvidjeti pa to proglasimo visom silom ili evo sada primjer da je posada pokupila koronu.

    I jel ti razumijes da se ti uvijek nekako nakacis na totalno nebitnu stvar? Ja napisem da po toj racunici bi firma imala dobit 140 milijuna, kako je to fantasticno i kako je ta zarada duplo veca od trenutne trzisne kapitalizacije i da je po tome evidentno koliko je dionica podcijenjena... a ti na to kazes kako se ne slazes sa time jer moju racunicu treba srezati 10%!?! I jos si vrlo rezolutan i agresivan u svom nastupu.

    I sta da ti ja na to odgovorim? Ok, ajmo smanjiti 10% - sada je dobit 126 milijuna kuna, to je godisnja dobit 77 kn po dionici, sto je 1,8 puta vece od trenutne TK. Brutalno! Kuzis? Kako da se ja onda sa tobom raspravljam? U svemu u zivotu postoje kljucne, globalno bitne stvari, a onda postoje i detalji, vise ili manje bitni. Ja ti pricam o kljucnim stvarima, kako neki ovdje pisu - tektonskim promjenama, a ti meni kazes kako sam fulao racunicu za 10% (iako nisam :), ali nije to poanta) i onda bi htio da se o tome raspravljamo. Kuzis koliko je to suludo?

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 7:39 PM
    • #897

    Jedan brod je popusio koronu i zapeo u Vijetnamu.

    Bulk carrier Trogir u vlasništvu Jadroplova ‘zapeo‘ u karanteni u Vijetnamu: ‘Svi članovi posade uključujući i pozitivnog pomorca osjećaju se dobro‘
    Početkom ovog tjedna redakciji portala Pomorac.hr javio se jedan naš pomorac koji se trenutno nalazi na bulk carrieru Trogir u vlasništvu kompanije Jadroplov.…
    more.slobodnadalmacija.hr

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • August 13, 2021 at 8:13 PM
    • #898
    Quote from mitkko

    Jedan brod je popusio koronu i zapeo u Vijetnamu.

    https://more.slobodnadalmacija.hr/om/vijesti/bul…e-dobro-1119757

    Kaze clan posade:

    ...Najgore što na brodu ima i ljudi koji su preko 10 mjeseci na brodu...

    Pa onda drug brane:

    ...Svi članovi posade uključujući i pozitivnog pomorca se osjećaju dobro te nemaju nikakve simptome...

    Brane sigurno zna da se ovaj koji je na brodu 10 mjeseci osjeca dobro. Odgovor mu izgleda ko ona debilna spranca...nismo upoznati s materijalnim cinjenicama... kad neka dionica ode u blokadu. Tragedija

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 9:18 PM
    • #899

    Trazim sada malo vise informacija o osiguranjima u ugovorima, tj. odredbama koje se eventualno ticu ovakvih situacija kada zbog korone brod mora u karantenu.

    Logicno bi mi bilo da su ove godine u sve nove ugovore poceli ubacivati nekakvu klauzulu koja te stvari regulira jer je objektivno za ocekivati da ce se zaraze na brodu dogadjati, ipak smo u globalnoj pandemiji.

    Prva stvar koju sam nasao je standardni BIMCO-ov ugovor koji upravo to sugerira, ali u slucaju kada brod zbog korone mora radi promjene posade skrenuti sa planiranog kursa. Odredba je takva da se zbog toga ne "kaznjava" vlasnik broda, ali da sav rizik i trosak ne snosi niti unajmitelj, vec da za tako utrosene dane unajmitelj vlasniku placa neku reduciranu unaprijed definiranu dnevnu najamninu/naknadu za brod. U prijevodu obje strane snose trosak, odnosno taj rizik. To je i nekako razumljivo.

    Idem traziti dalje i za konkretan slucaj kada je brod u karanteni, vjerojatno je neka slicna odredba.

    Evo i link:

    COVID-19 Crew Change Clause for Time Charter Parties 2020
    The COVID-19 Crew Change Clause has been drafted in response to the extraordinary circumstances faced by many owners whose crew have had to remain on board…
    www.bimco.org

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • August 13, 2021 at 9:52 PM
    • #900

    Trenutno mi se cini da je korona rizik u slucaju TC ugovora u cijelosti na unajmitelju.

    Vidite clanak od BIMCO-a

    "Under a time charter, it is charterers who decide where the ship is to trade. The revised time charter clause aims to allocate the risk of delay primarily to charterers unless caused by owners’ failure to take adequate protective measures to safeguard the ship and its crew."

    Evo i link:

    BIMCO updating Infectious or Contagious Diseases Clauses to address pandemics
    The experiences of operating during the Covid-19 pandemic and the challenges this has created have prompted a review of the BIMCO Infectious or Contagious…
    www.bimco.org


    Zanimljivo je da je na pocetku ove epidemije sav rizik u sucaju TC ugovota bio na unajmitelju, osim ako se unajmitelj mogao pozvati na visu silu koja je morala biti dobro i konkretno definirana u ugovoru. Puno se oko ovoga lomilo koplja.

    Link:

    BIMCO answers top 5 questions on contracts and COVID-19
    In this short video Grant Hunter talks to BIMCO’s head of Support & Advice, Merete Greisen, about answers they give members to the five most…
    www.bimco.org

    Danas, nakon godinu i pol dana pandemjje su ugovori po ovom pitanju sigurno vrlo jasni, a ako je suditi po ovome prvom clanku izgleda da je rizik na unajmitelju (ukoliko se radi o TC ugovoru), sto je dobro za JDPL.

    Jel ima tko sta vise informacija o ovome? Ne da mi se vise kopati po netu :)

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 12:01 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. kukurijek

      May 23, 2025 at 12:01 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 23, 2025 at 11:53 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. bluelionZG

      May 23, 2025 at 11:53 AM
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 23, 2025 at 11:52 AM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. misterno

      May 23, 2025 at 11:52 AM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 23, 2025 at 10:31 AM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. accountant

      May 23, 2025 at 10:31 AM
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    kukurijek May 23, 2025 at 12:01 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    bluelionZG May 23, 2025 at 11:53 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    misterno May 23, 2025 at 11:52 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    accountant May 23, 2025 at 10:31 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    16,806 Replies, 5 years ago
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    15,509 Replies, 5 years ago
  • IG (ING-GRAD d.d.)

    84 Replies, 3 months ago
  • Što smo danas tržili

    5,998 Replies, 5 years ago
  • SPAN (SPAN d.d.)

    2,567 Replies, 3 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 1 gost
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™