JDPL (Jadroplov d.d.)
-
-
-
Jel računao tko NAV?
Evo moja računica. Knjigovodstvenu vrijednost brodova sam preuzeo iz zadnjeg FI, ali sam istovremeno izračunao tržišnu vrijednost prema tablici od Cleavesa. Razlika je 21milijun, što mislim da je korektno. JDPL svake godine radi usklađenje vrijednosti brodova.
Prema ovome ispada da je NAV 30 kn, P/NAV 0,41. U ovome uopće nisam uzeo u obzir charter premium. Ako to usporedimo sa stranim brodarima koji se prosječno trguju po 1,07, dobijemo dobar prostor za rast cijene, čak 2,6 puta.
Trenutno su vozarine izuzetne, JDPL trenutno ima 6 supramaxa i svi su na spotu (Bene je prodan, ali još nije isporučen). Ako uzmemo u obzir da je za supramax break-even oko 11.500 USD/day, imamo dobru maržu ovih dana.
Mislim da će JDPL mnoge ove godine iznenaditi.
Ažurirao sam tablicu za NAV, a dodajem i još jednu tablicu gdje računam break-even.
Znamo da u slučaju značajnog porasta vozarina snažno rastu i vrijednosti brodova, svjedočimo tome ovih dana. Sada je prema zadnjim podacima tržišna vrijednost brodova za 26M veća od knjigovodstvene iz FI za 2020.
NAVps sada iznosi 47 kn. Malo mi je čak i nevjerojatno gledati takav jaki rast vrijednosti brodova u tako kratkom periodu.
U drugu tablicu sam dodao i "present value of charter premium" koju sam izračunao na rok jedne godine uzevši u obzir trenutne TC vozarine, diskontnu stopu od recimo 10% te break-even koji sam izračunao u drugoj tablici. Ideja je da se vidi koliko bi firma uprihodila da sada fiksira sve brodove na godinu dana i kako bi to utjecalo na NAV. Trenutno su 2Y TC oko 15.500 USD, a 1Y vozarine 17.500 USD pa onda konzervativno mogu uzeti da bi mogli uspjeti fiksirati brodove na recimo 16.000 USD. Ovime dobijem da bi "present value of charter premium" iznosio oko 50M kuna u tih godinu dana. Ovako izračunani NAV iznosi 78 kn.
Malo je bizarno da je MCAP firme trenutno niti 22M kuna!?! Dakle, kupiš cijelu firmu za 22M, prodaš brodove, zatvoriš kredite i ostane ti 76M kn u džepu. Ili još bolje, fiksiraš brodove na tih godinu-dvije dana i onda po isteku chartera prodaš brodove i zatvoriš kredite - tako staviš u džep dodatnih 50M kuna po godini chartera, dakle ukupno 126M kn. Naravno, nije sve tako jednoznačno i banalno, ali je svakako zanimljivo. Ajmo pretpostaviti da sam negdje napravio grešku u izračunu pa cijelu ovu računicu prepoloviti - to i dalje daje 63M kn vrijednosti iznad trenutne cijene dionice.
Ako gledamo NAVps od 47 kn, onda je P/NAV trenutno 0,28, a ovu drugu varijantu NAV-a neću ni spominjati.
Break-even sam pokušao što točnije izračunati tako što sam uzeo revizorsko izvješće za 2019. gdje su rasčlanjeni pojedini prihodi, troškovi i ostalo. Tako dobivene podatke sam preslikao na podatke iz FI za 2020. Kako još uvijek nekako revizorsko izvješće za 2020. neke podatke nisam mogao skroz rasšlaniti kao što su u 2019., ali zbirni podaci bi trebali biti točni.
Ovako dobiveni break-even za 2019. godinu iznosi oko 12.500 USD/ship/day, a za 2020. malo iznad 10.000 USD jer su smanjili amortizaciju (posljedica umanjenja vrijednosti brodova), a umanjili su i operativne troškove. Istina je vjerojatno negdje između. Ovi podaci su manje-više na tragu prosječnih vrijednosti za Supre (vidi tablicu ispod).
U ovoj tablici sam morao pretpostaviti utilizaciju flote jer nemamo za to točnih podataka, ne znam kada je točno brod Bene prodan pa sam računao da je još cca plovio pola ovog kvartala.
U tablicu sam upisao i prosječne vozarine za 2019. i 2020. prema BSI indexu. Iz ovoga se može vidjeti da je JDPL postizao dosta lošije vozarine u 2019. i 2020. u odnosu na prosjek. Znam da su u 2019, imali dosta kvarova na brodovima, a onaj jedan brod je (ako se dobro sjećam) bio i blokiran u nekoj luci radi duga, tako da je vjerojatno u tome kvaka, ali ne da mi se sada kopati po starim vijestima - možda se netko ovdje na forumu bolje sjeća.
Sve u svemu, EBT po brodu će u ovom kvartalu biti odličan. Prosječne vozarine YTD su trenutno 16.000 USD, break-even sam za Q1 pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjeg, utilizaciju sam pretpostavio 95% što mi se čini realnim. Ovako dobijem ukupni EBT za Q1 oko 17M kuna, što je EPS od 10 kn?!? Neka sam mašio pa skinem to 30%, opet je EPS velikih 7 kn po dionici.
Dobit u Q1 neće biti tolika, ovo je samo operativna dobit. Ovdje nisam uzimao u obzir tečajne razlike i otplatni plan kredita - ukratko, ne znam kolike će imati točno financijske rashode pa sam pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjih. Tečajne razlike ne znam koliki će nered napraviti.
Ne pišem ovo da drukam i bilo koga ni išta nagovaram. Molim putnike namjernike da ovo iskomentiraju, iskritiziraju, dopune... znam da nisam jedini koji u ovo ulaže.
cijela ova slika se naravno mijenja ako izdaju još 5 mil. dionica
-
Dakle iz danasnje/jucerasnje rasprave i analize jdpl podcijenjen a atpl blago precijenjena
63 kn per share, da ne viidim izracun rekao bi da me zaj...
I naravno hvala mittko za analizu,imam i ja nesto jdpl
-
Nisam stigao sve pogledati ali greska ti je sta uzimas dva razlicita tecaja, da bi ti racunica bila ispravna moras uzesti tecaj na datum bilance ili bilancu svesti na tecaj izracuna vrijednosti brodova sta je nemoguce pa onda ti jedino preostaje da se drzis tecaja na datum bilance kada je rijec o imovini
-
Ali nije tecaj jako se promjenio to su relativno malo oscilacije
-
Ma nije ovdje tečaj problem nego losa uprava i plan dokapitalizacije, koji u suštini možda i nije los, al nejasno je hoće li se provesti i na koji način bi mogao utjecati na polozaj postojećih dionicara. Meni se osobno ovdje čini situacija još maglovitijom nego kod ATPL, pa zato i ne cudi dosta slab interes za dionicom i nesrazmjer između vrijednosti procijenjenog nav-a i trzisne cijene dionice. Tijekom 2019. su čak i donesene skupštinske odluke na temu dokapa
https://prev.zse.hr/userdocsimages…TtvDgp2JQ==.pdf, a sto se od tada do danas dogodilo i kakav je plan za budućnost, vjerojatno nitko “ovdje” pojma nema. Činjenica je da su nužne predradnje za dokap, a tu prije svega mislim na pojednostavljeno smanjenje temeljnog kapitala radi pokrića gubitaka, tijekom 2020. godine već izvršene.
-
Jel računao tko NAV?
Evo moja računica. Knjigovodstvenu vrijednost brodova sam preuzeo iz zadnjeg FI, ali sam istovremeno izračunao tržišnu vrijednost prema tablici od Cleavesa. Razlika je 21milijun, što mislim da je korektno. JDPL svake godine radi usklađenje vrijednosti brodova.
Prema ovome ispada da je NAV 30 kn, P/NAV 0,41. U ovome uopće nisam uzeo u obzir charter premium. Ako to usporedimo sa stranim brodarima koji se prosječno trguju po 1,07, dobijemo dobar prostor za rast cijene, čak 2,6 puta.
Trenutno su vozarine izuzetne, JDPL trenutno ima 6 supramaxa i svi su na spotu (Bene je prodan, ali još nije isporučen). Ako uzmemo u obzir da je za supramax break-even oko 11.500 USD/day, imamo dobru maržu ovih dana.
Mislim da će JDPL mnoge ove godine iznenaditi.
Ažurirao sam tablicu za NAV, a dodajem i još jednu tablicu gdje računam break-even.
Znamo da u slučaju značajnog porasta vozarina snažno rastu i vrijednosti brodova, svjedočimo tome ovih dana. Sada je prema zadnjim podacima tržišna vrijednost brodova za 26M veća od knjigovodstvene iz FI za 2020.
NAVps sada iznosi 47 kn. Malo mi je čak i nevjerojatno gledati takav jaki rast vrijednosti brodova u tako kratkom periodu.
U drugu tablicu sam dodao i "present value of charter premium" koju sam izračunao na rok jedne godine uzevši u obzir trenutne TC vozarine, diskontnu stopu od recimo 10% te break-even koji sam izračunao u drugoj tablici. Ideja je da se vidi koliko bi firma uprihodila da sada fiksira sve brodove na godinu dana i kako bi to utjecalo na NAV. Trenutno su 2Y TC oko 15.500 USD, a 1Y vozarine 17.500 USD pa onda konzervativno mogu uzeti da bi mogli uspjeti fiksirati brodove na recimo 16.000 USD. Ovime dobijem da bi "present value of charter premium" iznosio oko 50M kuna u tih godinu dana. Ovako izračunani NAV iznosi 78 kn.
Malo je bizarno da je MCAP firme trenutno niti 22M kuna!?! Dakle, kupiš cijelu firmu za 22M, prodaš brodove, zatvoriš kredite i ostane ti 76M kn u džepu. Ili još bolje, fiksiraš brodove na tih godinu-dvije dana i onda po isteku chartera prodaš brodove i zatvoriš kredite - tako staviš u džep dodatnih 50M kuna po godini chartera, dakle ukupno 126M kn. Naravno, nije sve tako jednoznačno i banalno, ali je svakako zanimljivo. Ajmo pretpostaviti da sam negdje napravio grešku u izračunu pa cijelu ovu računicu prepoloviti - to i dalje daje 63M kn vrijednosti iznad trenutne cijene dionice.
Ako gledamo NAVps od 47 kn, onda je P/NAV trenutno 0,28, a ovu drugu varijantu NAV-a neću ni spominjati.
Break-even sam pokušao što točnije izračunati tako što sam uzeo revizorsko izvješće za 2019. gdje su rasčlanjeni pojedini prihodi, troškovi i ostalo. Tako dobivene podatke sam preslikao na podatke iz FI za 2020. Kako još uvijek nekako revizorsko izvješće za 2020. neke podatke nisam mogao skroz rasšlaniti kao što su u 2019., ali zbirni podaci bi trebali biti točni.
Ovako dobiveni break-even za 2019. godinu iznosi oko 12.500 USD/ship/day, a za 2020. malo iznad 10.000 USD jer su smanjili amortizaciju (posljedica umanjenja vrijednosti brodova), a umanjili su i operativne troškove. Istina je vjerojatno negdje između. Ovi podaci su manje-više na tragu prosječnih vrijednosti za Supre (vidi tablicu ispod).
U ovoj tablici sam morao pretpostaviti utilizaciju flote jer nemamo za to točnih podataka, ne znam kada je točno brod Bene prodan pa sam računao da je još cca plovio pola ovog kvartala.
U tablicu sam upisao i prosječne vozarine za 2019. i 2020. prema BSI indexu. Iz ovoga se može vidjeti da je JDPL postizao dosta lošije vozarine u 2019. i 2020. u odnosu na prosjek. Znam da su u 2019, imali dosta kvarova na brodovima, a onaj jedan brod je (ako se dobro sjećam) bio i blokiran u nekoj luci radi duga, tako da je vjerojatno u tome kvaka, ali ne da mi se sada kopati po starim vijestima - možda se netko ovdje na forumu bolje sjeća.
Sve u svemu, EBT po brodu će u ovom kvartalu biti odličan. Prosječne vozarine YTD su trenutno 16.000 USD, break-even sam za Q1 pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjeg, utilizaciju sam pretpostavio 95% što mi se čini realnim. Ovako dobijem ukupni EBT za Q1 oko 17M kuna, što je EPS od 10 kn?!? Neka sam mašio pa skinem to 30%, opet je EPS velikih 7 kn po dionici.
Dobit u Q1 neće biti tolika, ovo je samo operativna dobit. Ovdje nisam uzimao u obzir tečajne razlike i otplatni plan kredita - ukratko, ne znam kolike će imati točno financijske rashode pa sam pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjih. Tečajne razlike ne znam koliki će nered napraviti.
Ne pišem ovo da drukam i bilo koga ni išta nagovaram. Molim putnike namjernike da ovo iskomentiraju, iskritiziraju, dopune... znam da nisam jedini koji u ovo ulaže.
Vise vrijedi ovaj jedan post nego 100strana sra.nja na ATPL...
P.s. mislim da ste jedini koji ovdje ulaze, ali ne zadugo...vidimo se na palubi😉😉😉
-
Uvijek i zauvijek je bilo i biti ce da se dionica kupuje kad ih nitko ne zeli, a ima potencijala.
-
-
mittko je MM. ne kažu bezveze da pero vrijedi više nego... (u ovom slučaju tipkovnica)
-
-
Ovdje nema ukupno 15 naloga na kupnji i prodaji, nisi ni prije mogao kupit/prodati a ni sada.. ni sa 20-30k kn nisi mogao ući/izaći
-
Ali nije tecaj jako se promjenio to su relativno malo oscilacije
12mil kn razlike nije malo
-
Zivnija si ovu dionicu, ali opravdano. 👏👏👏
-
Singapore — Supramax bulkers in the Asia-Pacific region are attracting steep spot freight rates on the back of a growing minor bulk trade and tonnage tightness caused by ships held up at Brazilian ports for grain loading.
Many market participants though forecast spot rates to appreciate rapidly. "Charterers may have to pay up with how fast the markets are moving. I don't believe charterers have the negotiating power [now]. Rates are going up and up every day, they might have to just take the lowest they see on the day," said the first source.
-
neki kupuju
JDPL GRUBIŠIĆ ANTE 500 0.03% 8,000 -
nema više ni jdpl po 10 - 11
Simbol Cijena % promjene JDPL 17,50 +10,06 % -
Sada smo na temi TA - komentiramo graf, a graf mi izgleda tako kako sam pokazao, i pro i contra. Ako se šalica i razbije, neće biti prva koja se razbila. Za sada nemam razloga vjerovati da će se razbiti.
Ako znaš nešto o dokapitalizaciji i fundamentima, molim te da to podijeliš s nama na temi JDPL, ja o tome ne znam ništa osim onoga što je uprava objavila. Budući da su se sada vjetrovi promijenili i perspektiva brodara je dobra, ja da sam u upravi ne bih srljao sa dokapitalizacijom. U svakom slučaju, ne znam kakve će uprava donijeti odluke, zato do daljnjega gledam graf i prilike na dry bulk tržištu, i shodno tome trgujem.
Kako si već primijetio, ja sam oportunist koji je spreman riskirati ako je risk/reward povoljan
Pa ja isto komentiram jednu od mogućnosti da se uzorak promijeni promjenom bitnih uvjeta na tržištu odnosno u okrilju kompanije. Ti ne bi srljao.... al ti o tome ne odlučuješ. Ti jedino o čemu odlučuješ su tvoji papiri. Onaj tko je potencijalno bio u dealu taj odlučuje i taj vjerojatno neće htjeti dokapitalizirati po većoj nego po manjoj cijeni, a cijenu su podigli sitni špekulanti. Ionako je sve bilo pripremljeno da se dokap napravi po 10 kuna, pa ako će ići onda će vjerojatno ići po toj cijeni. Ako neće onda neće.
No, Jadroplov si ne može dopustiti dočekati sljedeći downturn bez novog kapitala jer ga vjerojatno bez njega vise neće biti. I to treba imati na umu i to crtkarijama nećeš pokazati. Hype je tu i dalje traje, ali aanaliza se ne temelji samo na sbbkbb crtežima nego i stvarnim činjenicama u i oko kompanije. Pogotovo ako su javno dostupne i poznate.
Kako je godina krenula mogao bi JDPL imati preko 30mil kn neto dobiti...i vise, ali sam konzervativan i bojim se napisat...
Trenutni MCAP je oko 28 mil kn...
Ako bude dokap po 10kn u teskoj smo pari...ojacat ce bilancu i postat ce zanimljiv siroj publici...
Sto se mene tice nek dokap odmah sutra bude po 10kn...mene je strah spajanja dionica (npr. 5 u 1) i dokapa po cca. (2kn)...zato imam malu kolicinu...
A ako ne bude dokapa, ode JDPL u svemir...
Uglavnom, nakon izvjesca q1 ocekujem zestoki rast i ulazak u modalitet kontinuirane trgovine...
I da, JDPL raste dok ATPL stagnira...sto ce se dogodit s cijenom kad (ako) krene ATPL???
-
https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…3306209c158.pdf
Ukupne obveze na dan 31.12.2020. godine iznosile su 364.702.092 kune, od čega se 75,72% odnosi na
dugoročne obveze i rezervacije u iznosu od 276.145.307 kuna, dok na kratkoročne obveze u iznosu
88.556.785 kuna otpada 24,28% ukupnih obveza. Dugoročne obveze u najvećem dijelu odnose se na
kredite od banaka u iznosu od 275.964.761 kunu. Početkom ožujka ove godine zatvorena su sva
dugovanja društva prema njemačkom kreditoru, a refinanciranje je izvršeno sredstvima osiguranima od
strane američkog fonda i kreditom domaće banke. Krajem kolovoza u cijelosti je zatvorena obveza prema
Addiko banci, a kao efekat svih izvršenih transakcija ukupne obveze po kreditima na 31.12.2020. godine
su u iznosu većem od 129 milijuna kuna smanjene u odnosu na početak godine.kojeg fonda
-
Iza 20 ce ulazi velika vecina,to tako bude. Ne znam kad Jadroplov ulaze u redovni režim.
Sto se tice vozarina(Bulk carrier) iz mog saznanja Jadroplov radi u nuli kad su vozarine 7tis $.
U 1Q voze po prosjecnoj vozarinama od 13tis $, odnosno nekih zadnjih 15tak dana u tom istom kvartalu voze po 20tis $.
2Q ce se vozit vecinom po 20tis $.
Za kasnije cemo vidjeti razvoj situacije.
-
Ne znam kad Jadroplov ulaze u redovni režim.
Parica - ina pretpostavka bi se lako mogla ostvariti.
Modalitet kontinuirane trgovine zahtjeva 1 trgovinu dnevno u prosjeku u sestomjesecnom razdoblju. Oni za sada, od 01.01., imaju 1,6 transakcija po danu. Nakon prvog kvartala ce biti jasno u kojem smjeru poslovanje ide. Ukoliko bude ostvaren dobar rezultat, sto ce biti potvrda pretpostavke, tada je vrlo vjerojatno da ce se trgovina dodatno intezivirati te ce definitivno kod iduceg uvrstenja uci u modalitet kontinuirane trgovine.
-
-
Nepročitani postovi
-
- Title
- Odgovora
- Zadnji odgovor
-
-
-
Što smo danas tržili 6k
- harpun
November 22, 2024 at 7:29 PM
-
- Odgovora
- 6k
- Pregleda
- 2.1M
6k
-
-
-
-
SNBA (Slatinska Banka d.d.) 267
- calypso
November 22, 2024 at 6:26 PM
-
- Odgovora
- 267
- Pregleda
- 90k
267
-
-
-
-
ADRS (Adris grupa d.d.) 1.2k
- harpun
November 22, 2024 at 5:33 PM
-
- Odgovora
- 1.2k
- Pregleda
- 492k
1.2k
-
-
-
-
ADPL (AD Plastik d.d.) 3k
- Admin
November 22, 2024 at 11:41 AM
-
- Odgovora
- 3k
- Pregleda
- 1.4M
3k
-
-
-
-
SPAN (SPAN d.d.) 2.4k
- LodeRunner
May 26, 2021 at 12:21 PM - Dionice
- LodeRunner
November 22, 2024 at 10:48 AM
-
- Odgovora
- 2.4k
- Pregleda
- 974k
2.4k
-