BCI 5 T/C routes 180000 12407 -2070
BPI 5 T/C routes 82500 21376 -693
BSI 10 T/C routes 58328 20868 -201
BHSI 7 T/C routes 38200 21464 -302
BDI index 1764 -109
BCI 5 T/C routes 180000 12407 -2070
BPI 5 T/C routes 82500 21376 -693
BSI 10 T/C routes 58328 20868 -201
BHSI 7 T/C routes 38200 21464 -302
BDI index 1764 -109
South China / Indonesia Round Voyage | 57000DWT | Supramax | $/day | 14650 | -589 |
Singapore via Indonesia to southern China | 57000DWT | Supramax | $/day | 17836 | -713 |
Bohai Bay(China)-Southeast Asia | 57000DWT | Supramax | $/day | 15075 | -720 |
Vani opet zeleno, bez obzira na vozarine🤔
Vani opet zeleno, bez obzira na vozarine🤔
FFAs showing strength today, despite the weak indices.
Baltic Dry Index Falls 5.82% to 1,764
Capesize -14.3% to $12,407
Panamax -3.34% to $20,040
Supramax 58k tons -0.95% to $20,868
Vani opet zeleno, bez obzira na vozarine🤔
To izgleda dobar dio ljudi ovdje ne kuži...brodovi ATPL imaju duplo bolji start u 2022 nego u 2021...duplo veće vozarine u 1.mj 2022.
To izgleda dobar dio ljudi ovdje ne kuži...brodovi ATPL imaju duplo bolji start u 2022 nego u 2021...duplo veće vozarine u 1.mj 2022.
Dodao bih jos da ljudi ne kuze da ovo nisu vozarine, vec futuresi, i to paper futuresi, derivati, ne stvarni fizicki futuresi.
Što bi bio fizički futures?
Za mjesec, dva, dana će bit perušine...vani se zeleni jer oni to već znaju.Ja ću još pojačat pozicije, još, čim pokratim neke od pozicija...pa šta bude
Što bi bio fizički futures?
Pod fizickim futuresom mislim na npr. kada futures ugovorom za recimo psenicu ili naftu se obvezes da ces stvarno kupiti tu robu u nekom buducem periodu za unaprijed dogovorenu cijenu. Tako recimo farmeri prodaju buduci urod psenice vec danas po nekoj cijeni.
Ovi dry bulk FFA ugovori su u sustini CFD-ovi, futuresi koji imaju namiru u novcu. Kupac i prodavac tog ugovora se klade - kupac se kladi na rast njihove vrijednosti a prodavac na pad, i onaj koji na kraju bude u pravu pokupi razliku u cijeni. Njihova svrha je hedgiranje volatilnosti na stvarnom trzistu vozarina. Tu nema u konacnici stvarnog prijevoza robe, to nije futures ugovor gdje se neki brodar unaprijed obvezuje da ce za npr. 6 mjeseci prevesti posiljku ugljena. To je, rekli bi, "fairy dust, it doesn't exist"
Jos je vazno znati da ova vrijednost futuresa koja se objavljuje podrazumijeva prosjecnu vrijednost stvarnih vozarina za taj period na koji se ugovor odnosi, ne na cijenu vozarine na kraju mjeseca. Tako sada kada gledamo recimo futurese za Capeove za Januar koji su trenutno na 15.000 USD, to znaci da futuresi trenutno ocekuju da ce to biti prosjecna vozarina za Januar, sto znaci da Cape vozarine na stvarnom spot trzistu mogu dalje do kraja mjeseca padati i do recimo 7.000 USD, a da prosjek mjeseca svejedno bude 15.000.
Zato je jako opasno previse i bez razumijevanja se oslanjati na te futurese i raditi temeljem njih nekakve projekcije za buduce poslovanje firme. To je sve "fairy dust" koji se brzo prilagodjava vjetrovima na stvarnom marketu.
Kod brodara ni ne može biti fizičkih futuresa, ako se ne varam pa ne znam zašto si to naglasio.
Ispravi me ako griješim.
Ne znam kako za pšenicu, ali recimo za energiju bi se to zvao forward ugovor, a ne futures. Futures je isključivo financijska namira.
Pričam o energiji, ne znam može li se preslikati na sve ostalo...
Indonesia Allows 37 Ships to Leave as Export Ban Eased https://t.co/gcv4i2CpOE $SHIP
Kod brodara ni ne može biti fizičkih futuresa, ako se ne varam pa ne znam zašto si to naglasio.
Ispravi me ako griješim.
Ne znam kako za pšenicu, ali recimo za energiju bi se to zvao forward ugovor, a ne futures. Futures je isključivo financijska namira.
Pričam o energiji, ne znam može li se preslikati na sve ostalo...
Nije samo stvar naziva, ove futurese koje pratimo su FFA - freight forward agreement, a radi se zapravo o ovome sto sam gore opisao. Naziv je takav kakav je, pomalo misleading, zato sam to gore apostrofirao.
Imam dojam da se te FFA-ove dozivljava kao "pogled u buducnost", sto je potpuno pogresno i opasno. Neki ovdje su isli toliko daleko da su racunali buduce prihode firme uzimajuci u obzir te futurese, i slicno. FFA-ovi konvergiraju ka spot TC vozarinama, ne obrnuto, a znamo da spot ovisi o, blago receno, kojecemu.
Samo sam na to htio ukazati. Pogledajmo primjer futuresa za npr. CAPEQ122, prije par mjeseci je bio na oko 30.000, sada je na ispod 15.000, i sa daljnjom tendencijom pada, jednostavno zato sto konvergira ka ocekivanom prosjecnom spotu za promatrani period.
Pocinje sezona FI 4Q
Maersk bolje od ocekivanja
Idemo dalje...
Pocinje sezona FI 4Q
Maersk bolje od ocekivanja
Idemo dalje...
koje vrste dry bulk brodova oni imaju?.....
Pocinje sezona FI 4Q
Maersk bolje od ocekivanja
Idemo dalje...
koje vrste dry bulk brodova oni imaju?.....
allround carrierse
Pocinje sezona FI 4Q
Maersk bolje od ocekivanja
Idemo dalje...
koje vrste dry bulk brodova oni imaju?.....
Ali kolega zaboravili ste da genco voza nepreglednu masu kontejnera pa je bitna i dobit maerska
Pocinje sezona FI 4Q
Maersk bolje od ocekivanja
Idemo dalje...
koje vrste dry bulk brodova oni imaju?.....
Voze kontejnere a bulkeri sve vise voze kontejnere.
Dosta se pisalo o tome u vise navrata.
Starbulkovci su usprkos kisi u brazilu i olimpijadi u kini kako sami kazu "extremno pozitivni" za 2022 ali i za 2023
Meni je zapelo za uho da je vise puta CEO rekao da nece kupovati brodove za cash ali da bi uzeli cijele flote manjih bulkera u zamjenu za dionice.
Povecavat ce i dalje dividendu.
Jos malo pa ce objaviti dividendu za 4Q.
Imaju rezervirano 40m$ za buyback.
Ima li tko sblk?
Imam ja, ima moja prognoza cijene😁
Import and export operations in Tianjin are slowing after a small cluster of COVID cases was discovered over the weekend, according to third-party logistics providers in China. Meanwhile, in Shenzhen, authorities are blaming a contaminated import shipment infecting a cargo worker, who then spread the virus to three other people.
The news comes as China reinforces its zero-tolerance policy toward COVID in the weeks leading up to the Beijing Olympics that begin Feb. 4. Shipping companies are feeling the knock-on effects.