1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • January 7, 2022 at 5:51 PM
    • #5,901

    Pozdrav kolega Proba/Alias

    Kao sto sam napisao u 3 mjesecu, rado citam vase postove. Evo mali izvadak dole u svezi moga predvidjanja:

    24 March

    Drago mi je. Ja ne izlazim /ulazim jer to mi je prenaporno a i kosi se sa mojim shvacanjem investiranja....

    Nadam se da ste se maknuli s Kineza jer ma koliko izgledali jeftino bit ce i jeftiniji....

    Malo o mojem shvacanju kretanja BDIja:

    - korekcija 3/4 mjesec do oko 1600-1900 bodova, 4. Mjesec ce zavrsiti na preko 2000, a 5 mjesec na preko 3000 ili 3500.

    11. Mjesec ce ici preko 4000 a slijedece godine i 30% vise....

    Mozda samo puste zelje ali vidjet cemo

    Pozdrav

  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • January 7, 2022 at 6:04 PM
    • #5,902

    Kolega Proba

    Zaboravio sam dati svoje skromno misljenje u svezi vaseg upita, zasto je cijena rasla na manjim/istim kolicinama:

    1. U vasim racunima fali prikaz Minor Bulk-a. Da li je kolicina veca/manja.

    2.Brodarstvo je neelastican biznis, dakle brodovi ne cekaju Kinu da naruci kolicine necega nego love teret a naravno kad kini zatreba necega hitno dolazi do naglog skoka vozarina. Npr. Brodaei ocekuju sezonalni pad vozarina u 1-2 mjesecu i ugovore odredjene ugovore unaprijed. Naravno, i u 1 mjesecu moze doci do neplaniranih dogadjaja npr. Indonesia Coal ban, koji veze i ono malo slobodnih brodova pa vozarine skacu/padaju.

    3. Kad je supply/demand brodova skoro pa u ravnotezi, bilo kakav neuobicajen dogadjaj dize vozarine npr. Prijevoz extra commoditiesa za zelenu tranziciju, nastavak US/China trade deal??? Nesto je mirno tu, sigurno ce nesto doci jer kina je uvezla 40% manje od dogovorenog, bulkeri nadopunjuju kontejnerski prijevoz (kava, secer)....

    Eto to je ukratko ali ima puno jos toga za reci ali neda mi se pisati.

    Molim vas uzmite ovo s dozom soli, jer je to samo moj pogled brodarstva, nakon 30 godina u bransi...

    Pozdrav

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • January 7, 2022 at 6:05 PM
    • #5,903

    Visoke peći- potpaljujem ja

    Plamene zore -dim iz dimljaka

    Himna za dry nakon olimpijade

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • January 7, 2022 at 6:39 PM
    • #5,904
    Quote from proba

    Ali ako smatrate da ta, kako je navedeno, "božja ruka" nije odgovorna za toliki rast vozarina, zašto su vozarine onda toliko porasle? Manje prevezene robe, ogromno više brodova, a vozarine više. Nije mi jasno. Šta vi mislite koji je razlog tome? To ne razumijem. I ovo gore je globalno, tj. cijeli svijet, ne samo Kina

    brinu Vas po vašem viđenju neopravdano visoke vozarine u 2021?

    čini se da ste upučeni u dry bulk,znači da ste ga i prije pratili?

    kako vam je tada ispod radara prošla kako vi kažete "božja ruka" koja je dvije godine za redom poslala crne labudove na dry bulk?

    po meni niste objektivni i dosljedni u tumačenju jer ili ima ili nema božje ruke?tek kada se složimo oko toga možemo dalje raspravljati.

    ne možemo to tako od komentara do komentara ima-nema,ima-nema jer takav pristup ne vodi realnom sagledavanju i odrađivanju domaće zadaće.

    treba biti otvoren prema svim odgovorima a ne oko željenog konstruirati.

    godinama se smanjivao orderbook (imate hrpe mojih exelica na tu temu ovdje) i rješavao višak tonaže na vodi pa su došli crni labudovi za vrijeme kojih se je još više smanjio višak tonaže ali je bio prikriven crnim labudovima.

    kada su odletili crni labudovi nastupio je trenutak po samopercepciji velike "nepravde" prema svima koji nisu uvažavali utemeljena upozorenja da dolazi točka preokreta na dry bulku koje je nas nekolicina iznosila krajem 2020 i poč 2021 na temi atpl i ovdje.

    nije to tako teško pronaći,ako će biti problem uložit ću ja vremena i truda da izvadim ali bi to meni nepotrebno zatrpavanje kada je i ovako svakome lako dostupno.

    nekidan ste me "pohvalili" na temi oporavak burze da sam "pogodio"

    nisam pogodio već prepoznao, zato sam i morao obrazloziti.

    zadnjih12 godina se više ne bavim pogađanjem,tako je bilo 2003 - 2007

    mislim da se opet previše fokusiramo na prošlost,često sam to nazivao generaliranjem prošlosti a one koji su prednjačili generalima prošlosti.

    budimo generali budućnosti od toga ima neusporedivo više koristi.što je realno za očekivati u 2022 s obzirom na sve dostupne činjenice?

    nitko ne može retroaktivno kupovati pa koji je smisao tada.

    OK napravio sam rezime prošlosti ali "po investitorski" nakon 12mj

    osim što sam se na to obvezao prije godinu dana držim da jednom godišnje nije previše?

    pa ipak smo investitori i ovdje smo najviše radi prinosa i moramo nekad i podvući crtu?

    uostalom bilo je i prilična količina konfrontacije argumenata i dužni smo rezimirati.

    za godinu opet ću napraviti rezime događanja i svojih javno izrečenih targeta.

    svima je ponuđena prilika da se samoupišu u exelicu.

    iskreno biti cu razočaran ako to Vi ne učinite,ne vidim koji bi mogao biti prihvatljiv izgovor.

    exelica nije namjenjena samo za one koji prognoziraju pozitivan rezultat već i za one koji prognoziraju negativan rezultat.

    hvala vama i svima koji će se samoupisati što će podići kvalitetu ovog threada.exelica će obuhvatiti sve targete na jednom mjestu.

    tko ne želi tako može ovdje javno napisati svoja očekivanja pa ću ja nekad kompletirati u exelicu i dati svima na uvid.

    eto nema nikakve prepreka za učiniti to. :thumbup:

    p.s.

    exelica je predviđena i za domaće i strane dionice iz shippinga,dry bulk,kontejneri,tankere,gas,razno,....

    Files

    dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 1.xlsx 36.99 kB – 24 Downloads

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • proba
    Početnik
    Reakcija primljeno
    61
    Postova
    37
    Member since
    November 24, 2021
    • January 7, 2022 at 7:08 PM
    • #5,905

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

  • Milo
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    929
    Postova
    718
    Bookmarks
    1
    Member since
    November 20, 2020
    • January 7, 2022 at 7:18 PM
    • #5,906

    Zašto se vani ovako zeleni🤔

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • January 7, 2022 at 7:32 PM
    • #5,907
    Quote from proba

    Može li mi netko tko se više razumije od mene u ovaj sektor objasniti kako je to moguće? Uz 10% više brodova vozarine su zapravo trebale biti puno niže. Ili ja nešto ne shvaćam? Hvala na odgovoru. Još nešto, ovo gore je u usporedbi s 2020.g koja je bila katastrofa. Jos je više palo u odnosu na 2019.g u kojoj je prevezeno najviše ugljena uopće

    east Australia to China is a relatively short voyage in Capesize terms — at 20 days or less — any alternate source is likely to mean a longer distance and more tonne-miles.

    The Northern Sea Route will be the shortest shipping path between Europe and Asia. It is 30% to 40% shorter than routes that use the Suez Canal, which save fuel and reduces environmental impact.

    Hladnija i duža zima produzuje i utječe na ton/milju (ice conditiins)

    Gužve,zastoji po lukama(korona)

    Korona po brodovima


    Rošade brodova u promjenama rute…..

    Koliko god se tereta prebacilo zaključno za 2021. brodova je falilo.

    Plovimo kroz 2022. da uplovimo veseli u 2023.


  • proba
    Početnik
    Reakcija primljeno
    61
    Postova
    37
    Member since
    November 24, 2021
    • January 7, 2022 at 7:35 PM
    • #5,908
    Quote from Shogun

    Kolega Proba

    Zaboravio sam dati svoje skromno misljenje u svezi vaseg upita, zasto je cijena rasla na manjim/istim kolicinama:

    1. U vasim racunima fali prikaz Minor Bulk-a. Da li je kolicina veca/manja.

    2.Brodarstvo je neelastican biznis, dakle brodovi ne cekaju Kinu da naruci kolicine necega nego love teret a naravno kad kini zatreba necega hitno dolazi do naglog skoka vozarina. Npr. Brodaei ocekuju sezonalni pad vozarina u 1-2 mjesecu i ugovore odredjene ugovore unaprijed. Naravno, i u 1 mjesecu moze doci do neplaniranih dogadjaja npr. Indonesia Coal ban, koji veze i ono malo slobodnih brodova pa vozarine skacu/padaju.

    3. Kad je supply/demand brodova skoro pa u ravnotezi, bilo kakav neuobicajen dogadjaj dize vozarine npr. Prijevoz extra commoditiesa za zelenu tranziciju, nastavak US/China trade deal??? Nesto je mirno tu, sigurno ce nesto doci jer kina je uvezla 40% manje od dogovorenog, bulkeri nadopunjuju kontejnerski prijevoz (kava, secer)....

    Eto to je ukratko ali ima puno jos toga za reci ali neda mi se pisati.

    Molim vas uzmite ovo s dozom soli, jer je to samo moj pogled brodarstva, nakon 30 godina u bransi...

    Pozdrav

    Display More

    Napisao sam u prijašnjim postovima da iz analize jedino potražnja za Minor bulkom raste i da se s te strane očekuje i dalje pozitivan trend.

    Ono što me je zanimalo je Major bulk jer je ekipa tvrdila da ce rasti ekonomije na temelju poticaja ekonomijama. Sigurno nisu mislili da ce drzave davati poticaj za žito, nego za gradnju.

    U vašem 2. i 3. spominjete nepredvidive stvari, dakle one koje nije moguce predvidjeti. Upravo to ja tvrdim svojim postovima. Dakle, želite reci da se tu slažemo?


    Quote from Infinity
    Quote from proba

    Može li mi netko tko se više razumije od mene u ovaj sektor objasniti kako je to moguće? Uz 10% više brodova vozarine su zapravo trebale biti puno niže. Ili ja nešto ne shvaćam? Hvala na odgovoru. Još nešto, ovo gore je u usporedbi s 2020.g koja je bila katastrofa. Jos je više palo u odnosu na 2019.g u kojoj je prevezeno najviše ugljena uopće

    east Australia to China is a relatively short voyage in Capesize terms — at 20 days or less — any alternate source is likely to mean a longer distance and more tonne-miles.

    The Northern Sea Route will be the shortest shipping path between Europe and Asia. It is 30% to 40% shorter than routes that use the Suez Canal, which save fuel and reduces environmental impact.

    Hladnija i duža zima produzuje i utječe na ton/milju (ice conditiins)

    Gužve,zastoji po lukama(korona)

    Korona po brodovima


    Rošade brodova u promjenama rute…..

    Koliko god se tereta prebacilo zaključno za 2021. brodova je falilo.

    Plovimo kroz 2022. da uplovimo veseli u 2023.


    Display More

    Još jednom. Ja tvrdim, i tu se slažem s analizom, da je prošla godina rasla na temelju puke srece i da nas je sve korona spasila. Ja ne govorim da ce to prestati i da ce 2022. biti loša, nego samo pokušavam objasniti da za rast nije zaslužna potražnja, nego nešto sasvim drugo. migra tvrdi da je potražnja bila ogromna, a sad vidim da ipak nije. on tvrdi da je "znao" da ce vozarine biti visoke, ali uzimajuci sve u obzir, to je bio slučajni pogodak. ispričavam se, ali je tako. bez svađe kine i australije, hladne zime, mjera oko korone, zagušenja luka itd. ništa ne bi bilo od rasta vozarina, a to se ništa nije moglo "znati"

    Edited once, last by proba: Merged a post created by proba into this post. (January 7, 2022 at 7:39 PM).

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • January 7, 2022 at 7:42 PM
    • #5,909
    Quote from proba

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

    Da nije SVE poskupilo mozda bi bilo poticaja država ( to je jocker za kad bude)

    Budimo realni, ima li smisla na visokim cijenama materijala i vozarina pržiti novce?

    Osobno sam isto pauzira jednu obnovu, sve se mislim dali da krenem lagano.

    Vjerujem da nas ima puno na pauzi.

  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • January 7, 2022 at 7:46 PM
    • #5,910

    proba

    Kolega, naravno da nepredvidivi dogadjaji bildaju BDI kad je supply/demand skoro u ravnotezi kao sto sam napisao.

    Problem je sto u tom slucaju i predvidive stvari postaju nepredvidive. Npr. Svi znamo da minor bulk ce rasti zbog zelene tranzicije kao i da dolazi EEXI 2023.

    Problem je da i pored toga, nema mjesta za grasnju bulkera kao i problem odabira pogona...

    Koliko ce ove dvije "predvidive" stvari izazvati "nepredvidive"poremecaje na trzistu 2023,2024,2025, 2026....??? Bozja ruka.....

    Pozdrav

  • proba
    Početnik
    Reakcija primljeno
    61
    Postova
    37
    Member since
    November 24, 2021
    • January 7, 2022 at 7:49 PM
    • #5,911
    Quote from Shogun

    proba

    Kolega, naravno da nepredvidivi dogadjaji bildaju BDI kad je supply/demand skoro u ravnotezi kao sto sam napisao.

    Problem je sto u tom slucaju i predvidive stvari postaju nepredvidive. Npr. Svi znamo da minor bulk ce rasti zbog zelene tranzicije kao i da dolazi EEXI 2023.

    Problem je da i pored toga, nema mjesta za grasnju bulkera kao i problem odabira pogona...

    Koliko ce ove dvije "predvidive" stvari izazvati "nepredvidive"poremecaje na trzistu 2023,2024,2025, 2026....??? Bozja ruka.....

    Pozdrav

    Display More

    Ne zaboravite da su isto govorili za scrubbere i BWTS ugradnju, pa se ništa nije posebno dogodilo, i vozarine su ostale niske. Svakako je pozitivno, ali treba pričekati.

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • January 7, 2022 at 7:52 PM
    • #5,912

    Mene je jedino stah nabrijanih Kineza da ne počnu printati škverove istovremeno sa brodovima na njima za osobne potrebe 😅

  • Shogun
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    983
    Postova
    443
    Member since
    September 10, 2020
    • January 7, 2022 at 7:57 PM
    • #5,913

    Da ali tada jos je brodova dolazilo s navoz + korona udar....

    Pa BWTS se i dalje ugradjuju, cak znamo da ce i par brodova ATPL biti off hire ove godine.

    Kolega, moje misljenje je da kad vidimo da i u sezonalno losem razdoblju, vozarine ostaju daleko iznad profitabilnosti kao u 2021 i 2022 1Q, vrlo, vrlo je vjerojatno da cemo imati nove peakove BDI 2022 i nadalje...

  • migra
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    706
    Postova
    1,100
    Member since
    November 30, 2020
    • January 7, 2022 at 8:17 PM
    • #5,914
    Quote from proba

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

    budimo generali budućnosti

    1.na kraju dana najvažnije su tonmilje.

    mislite da će kina i australija postati prijateljske države u 2022?

    ako mislite da neće razmotrite eventualnu kupnju dok nisu drugi prije vas.

    to nisam pogodio jer je počelo prije moje prognoze za 2021,znači to je bilo prepoznato.

    2.covid19 ima više negativnih posljedica ali i nekih pozitivnih.

    ako mislite da će covid 19 potrajati razmotrite da uđete prije drugih jer utjeće na congestion.

    ako mislite da će covid19 umanjivati svoj utjecaj postavite si pitanje koje će biti posljedice za ekonomiju svijeta?

    po meni jako pozitivan efekt pa razmotrite možebitnu kupnju prije drugih.

    covid19 isto nije pogođen već prepoznato jer je bilo ranije poznato.

    3.ako mislite da se neće uskoro pronaći novi izvor energije koji će zamjeniti upotrebu ugljena u rekordnim količinama

    razmotrite potencijalno da kupite prije drugih.

    imate ovdje mojih napisa na temu "coal is dead" od prije godinu dana

    među prvima sam najavio preokret trenda,nije pogođeno,bilo je prepoznato

    4..ako mislite da će stimuliranje u trilioinima USD neviđenim od 2.svj rata potaknuti ekonomiju svijeta

    razmotrite da kupite prije drugih.

    i o ovome imate mojih komentara prije godinu dana,nije pogođeno već prepoznato

    5.ako mislite da će EEXI i druge nove regulative starije brodove poslati u rezališta i ostalima smanjiti brzinu

    razmotrite eventualno pozicioniranje prije drugih

    imate hrpu mojih komentara na tu temu od početka 2021

    nije pogođeno već prepoznato

    6. ako mislite da će rekordno nizak orderbook pozitivno utjecati na supply/demand a koji će ove godine rezultirati izrazito niskim isporukama

    razmotrite razmišljanje o kupnji prije drugih

    o ovome imate pregršt mojih napisa ovdje u zadnjih godinu dana,znači nije pogođeno već prepoznato.

    ima toga još ali držim da je i ovo više nego dovoljno za poentiranje a temu "pogođeno ili prepoznato"

    nisam bez razloga još u maju mjesecu dobronamjerno upozoravao najveće oponente a tko nije razmotrio propustio je risk/reward iz snova + godišnji prinos iz snova.


    "idemo prema vremenima kada neće biti radi svega navedenog teoretske šanse sebi i drugima

    izvući imalo smisleni izgovor za vrlo izgledno propuštanje i zato:

    slobod izbora je zakon

    "RE: DRY BULK

    ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • January 7, 2022 at 10:21 PM
    • #5,915
    Quote from Infinity
    Quote from proba

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

    Da nije SVE poskupilo mozda bi bilo poticaja država ( to je jocker za kad bude)

    Budimo realni, ima li smisla na visokim cijenama materijala i vozarina pržiti novce?

    Osobno sam isto pauzira jednu obnovu, sve se mislim dali da krenem lagano.

    Vjerujem da nas ima puno na pauzi.

    Da ne treba ni statistiku bas gledat onako prosto, treba se zapitat da li bi kina i indija kad su imali problema recimo s ugljenom i kad su im zalihe pale ispod svih granica uvezli vise ugljena da im je situacija na trzistu s cijenama ugljena, dostupnoscu brodova i cijenom brodova dopustala, zato i je zanimljivo jer je kompliciranije nego samo gledajuci statistiku jer se vrijednost otkljuca tek kada se vise faktora poslozi.

  • proba
    Početnik
    Reakcija primljeno
    61
    Postova
    37
    Member since
    November 24, 2021
    • January 8, 2022 at 7:19 AM
    • #5,916
    Quote from StatusQuo
    Quote from Infinity

    Da nije SVE poskupilo mozda bi bilo poticaja država ( to je jocker za kad bude)

    Budimo realni, ima li smisla na visokim cijenama materijala i vozarina pržiti novce?

    Osobno sam isto pauzira jednu obnovu, sve se mislim dali da krenem lagano.

    Vjerujem da nas ima puno na pauzi.

    Da ne treba ni statistiku bas gledat onako prosto, treba se zapitat da li bi kina i indija kad su imali problema recimo s ugljenom i kad su im zalihe pale ispod svih granica uvezli vise ugljena da im je situacija na trzistu s cijenama ugljena, dostupnoscu brodova i cijenom brodova dopustala, zato i je zanimljivo jer je kompliciranije nego samo gledajuci statistiku jer se vrijednost otkljuca tek kada se vise faktora poslozi.

    Naravno. To i ja tvrdim. Kad se više faktora posloži onda se i događaju ovakve stvari. Ali ti faktori nisu bili predvidivi i ne moraju se opet dogoditi. Karantena i zagušenost luka će svakako ostati, ali se druge stvari ne moraju dogoditi. Meni je samo čudno da netko iskusan kao migra govori da je za sve to znao, i pokušava to opravdati nekom branom koja je pukla prije sedam godina. Iako većinu njegovog zadnjeg posta nisam razumio, vidim da piše da je znao da ugljen nije mrtav. Jos jednom, ugljena je prevezeno u istim količinama kao i katastrofalne prošle godine, ali za oko 8% manje nego normalne 2019. Uza sve nabrojano; katastrofa zimu, vruce ljeto, ogromnu potražnju kine i indije zbog nezasitnosti svijeta nakon korone, što je povecalo potrošnju enerije tvornica u tim zemljama da ti pamet stane. Uz to Kinu pogodi monsun na dva tjedna taman u 8 mjesecu, kad im je tog ugljena trebalo nezamislivo i to pokrajne gdje im se ugljen vadi. Sve je to puka sreća. Uz to imamo i rat EU Rusija oko plina i nezamisliv skok cijene zadnjih dva mjeseca. Meni to govori da su potrebe za ugljenom sve manje. Valjda nitko nije mislio da će se ugljen zamjeniti kao fosilno gorivo za šest mjeseci. Kako objasniti niži demand, veći supply, i rast cijene, osim izvarednim situacijama? Nikako. To prkosi zakonima fizike i ekonomije. I onda tvrditi da si za to znao??? Ovi postovi ne govore da se brodari prodaju, nego da se malo razmisli šta će biti kad se sve smiri. To sigurno neće biti sutra.

  • Tolisimus
    Student
    Reakcija primljeno
    228
    Postova
    129
    Member since
    February 21, 2020
    • January 8, 2022 at 9:04 AM
    • #5,917
    Quote from Infinity
    Quote from proba

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

    Da nije SVE poskupilo mozda bi bilo poticaja država ( to je jocker za kad bude)

    Budimo realni, ima li smisla na visokim cijenama materijala i vozarina pržiti novce?

    Osobno sam isto pauzira jednu obnovu, sve se mislim dali da krenem lagano.

    Vjerujem da nas ima puno na pauzi.

    Dok vi čekate, svakim danom novac koji vam stoji na računu vrijedi sve manje i manje...pogledajte cijene svega, od kruha do čelika, a da ne spominjem cijene struje i plina koje nas očekuju kada naši shvate da kupovanje mira i glasača je ipak preskupo.

    Nikada više nećemo vidjeti one cijene od prije.

  • noname
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    230
    Postova
    137
    Member since
    January 13, 2021
    • January 8, 2022 at 9:10 AM
    • #5,918

    New #drybulk targets from Greg Lewis, BTIG:

    ✧ Top pick: $GNK.

    PT $26 (now $16.13)

    ✧ BUY $EGLE.

    PT $65 (now $45.47)

    ✧ BUY $GOGL.

    PT $12 (now $9.90)

    h/t @tonmiletrader https://t.co/cSVRQwDFXa

  • Infinity
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,987
    Postova
    1,042
    Member since
    October 29, 2021
    • January 8, 2022 at 9:42 AM
    • #5,919
    Quote from proba
    Quote from StatusQuo

    Da ne treba ni statistiku bas gledat onako prosto, treba se zapitat da li bi kina i indija kad su imali problema recimo s ugljenom i kad su im zalihe pale ispod svih granica uvezli vise ugljena da im je situacija na trzistu s cijenama ugljena, dostupnoscu brodova i cijenom brodova dopustala, zato i je zanimljivo jer je kompliciranije nego samo gledajuci statistiku jer se vrijednost otkljuca tek kada se vise faktora poslozi.

    Naravno. To i ja tvrdim. Kad se više faktora posloži onda se i događaju ovakve stvari. Ali ti faktori nisu bili predvidivi i ne moraju se opet dogoditi. Karantena i zagušenost luka će svakako ostati, ali se druge stvari ne moraju dogoditi. Meni je samo čudno da netko iskusan kao migra govori da je za sve to znao, i pokušava to opravdati nekom branom koja je pukla prije sedam godina. Iako većinu njegovog zadnjeg posta nisam razumio, vidim da piše da je znao da ugljen nije mrtav. Jos jednom, ugljena je prevezeno u istim količinama kao i katastrofalne prošle godine, ali za oko 8% manje nego normalne 2019. Uza sve nabrojano; katastrofa zimu, vruce ljeto, ogromnu potražnju kine i indije zbog nezasitnosti svijeta nakon korone, što je povecalo potrošnju enerije tvornica u tim zemljama da ti pamet stane. Uz to Kinu pogodi monsun na dva tjedna taman u 8 mjesecu, kad im je tog ugljena trebalo nezamislivo i to pokrajne gdje im se ugljen vadi. Sve je to puka sreća. Uz to imamo i rat EU Rusija oko plina i nezamisliv skok cijene zadnjih dva mjeseca. Meni to govori da su potrebe za ugljenom sve manje. Valjda nitko nije mislio da će se ugljen zamjeniti kao fosilno gorivo za šest mjeseci. Kako objasniti niži demand, veći supply, i rast cijene, osim izvarednim situacijama? Nikako. To prkosi zakonima fizike i ekonomije. I onda tvrditi da si za to znao??? Ovi postovi ne govore da se brodari prodaju, nego da se malo razmisli šta će biti kad se sve smiri. To sigurno neće biti sutra.

    Newcastle coal futures were trading close to a 2-month high of $195 per metric ton in the first week of January, after Indonesia, the world's biggest exporter of thermal coal, banned exports of coal in January, aiming to secure supply to domestic power plants. Meanwhile, China's thermal coal prices have retreated to below CNY 710 per tonne after soaring at the beginning of 2022 as Chinese stocks of coal remain high due to increased production, and the demand is set to slow down ahead of the Lunar New Year holidays which fall on February 1st. On the other hand, demand in Europe remains elevated as soaring natural gas prices have pushed power plants to use more coal to generate energy.

    Europa u gužvi.

    Sam početak 2022. već imamo lagani “shock”

    Linija Indonesia-Kina ostala bez rutine.

    Tu je neka količina brodova ostala praznog hoda.

    Ako ti kapaciteti idu na neke duže rute opet za visoke cijene se prevozi manje tereta i smanjuje se dodatno globalni kapacitet.

    Ako Omicron naglo prohuja brodovima,škverovima i lukama ajme svima.

    Volatilno i dalje ali ipak keš iz 2021. I dobar pocetak 2022. nam smanjuje rizik za ovu godinu.

  • jasko
    Majstor
    Reakcija primljeno
    7,279
    Postova
    3,497
    Member since
    February 13, 2020
    • January 8, 2022 at 9:47 AM
    • #5,920
    Quote from noname

    New #drybulk targets from Greg Lewis, BTIG:

    ✧ Top pick: $GNK.

    PT $26 (now $16.13)

    ✧ BUY $EGLE.

    PT $65 (now $45.47)

    ✧ BUY $GOGL.

    PT $12 (now $9.90)

    h/t @tonmiletrader https://t.co/cSVRQwDFXa

    Display More

    Zadnje izvješće od 20.12.21. Cleaves Securities

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 3:30 PM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 3:30 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 3:23 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. All

      May 22, 2025 at 3:23 PM
    1. KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.) 177

      • Like 1
      • Lemi
      • March 7, 2023 at 9:30 PM
      • Dionice
      • Lemi
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      177
      Pregleda
      57k
      177
    3. jkova25

      May 22, 2025 at 1:20 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      834k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 1:20 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 3:30 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    All May 22, 2025 at 3:23 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    16 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 9 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™