Grdo je gledati ovaj bear trap...... bear trap.jpg
Dobro je dok samo gledas, a ne moras i osjecati
Grdo je gledati ovaj bear trap...... bear trap.jpg
Dobro je dok samo gledas, a ne moras i osjecati
Baltic Dry Index falls 6.09% to 2,591 points
Capesize -9.82% to $28,059
Panamax -6.48% to $22,736
Supramax 58k tons +0.16% to $24,890
Ovo ne da usporava nego pojačava minus.
Display MoreC3 24.700 $/ton -1.51
C5 11.509 $/ton -1.227
C7 15.425 $/ton -
BCI 5TC 28059 -3054
"Samo" jos 15k$ day iznad BE.
Spasavaj se tko moze od tih 5 mil$ profita godisnje po brodu🙃🤭😂
Uskoro cemo znati koliko je div yield na bulkerima i na gogl.
Biti ce 20-30%
To ne opravdava p/e 7
Ali tsla opravdava sa svojih <0,5% p/e> 300
Govoromo o cash kvartalmoj isplati a ne o papirnatoj dobiti
Svijet je totalno skrenuo😱
Market je "forward looking mechanism". Nema smisla gledati u retrovizor i cuditi se.
Jel znas sta se dogodilo sa cijenom ATPL 2008. godine kada su imali rekordnu dobit? Koliko su te iste godine pale vozarine?
Ne tvrdim da sada opet idemo u tom smjeru, samo me cudi sto se ovdje cudimo zasto trenutno cijena pada.
Kada vozarine rastu svi odmah pretpostavljamo da ce se trend rasta nastaviti unedogled, odmah racunamo kolika ce biti dobit ove godine i sljedecih nekoliko, anualiziramo si profite , mastamo kako cemo ovim tempom za koju godinu u mirovinu... A kada se trend okrene se ljutimo zasto trziste opet gleda unaprijed.
Mozemo se mi tu raspravljati o tome sta ce biti sutra, ali to je tako, nekome se buducnost cini crnom a nekome ruzicastom - zato netko kupuje a netko prodaje.
Ma slažem se s kolegom mitkom...samo je pitanje koliko u naprijed market gleda...po svemu sudeći u dry bulku kratkoroćno....što će biti s vozarinama u 2.3. ili 4. mj sljedeće godine ...tko će znati...sve prognoze su za 2022 bolje nego za 2021...ostaje nam da vidimo hoće li se obistiniti.
Trenutno za supre i handy vozarine još uvijek jako dobre...panamaxi su im ionako na TC iako su i vozarine za njih još uvijek ok.
Osobno mislim da prije sredine 2.mj sljedeće godine neće biti jačeg rasta vozarina....bit će interesantno vidjeti gdje će dionica biti prije FI za 2021.
Ma slažem se s kolegom mitkom...samo je pitanje koliko u naprijed market gleda...po svemu sudeći u dry bulku kratkoroćno....što će biti s vozarinama u 2.3. ili 4. mj sljedeće godine ...tko će znati...sve prognoze su za 2022 bolje nego za 2021...ostaje nam da vidimo hoće li se obistiniti.
Trenutno za supre i handy vozarine još uvijek jako dobre...panamaxi su im ionako na TC iako su i vozarine za njih još uvijek ok.
Gleda oko mjesec dana unaprijed, do dva. Preko toga je vrlo tesko prognozirati momentum.
Ljudi SVE vozarine za brodove koje ima Atlantska su odlične . Treba imati strpljenja. Krize od 2008 naovamo ne jenjavaju pa su ljudi "pretjerano" oprezni..
Display MoreDisplay More"Samo" jos 15k$ day iznad BE.
Spasavaj se tko moze od tih 5 mil$ profita godisnje po brodu🙃🤭😂
Uskoro cemo znati koliko je div yield na bulkerima i na gogl.
Biti ce 20-30%
To ne opravdava p/e 7
Ali tsla opravdava sa svojih <0,5% p/e> 300
Govoromo o cash kvartalmoj isplati a ne o papirnatoj dobiti
Svijet je totalno skrenuo😱
Market je "forward looking mechanism". Nema smisla gledati u retrovizor i cuditi se.
Jel znas sta se dogodilo sa cijenom ATPL 2008. godine kada su imali rekordnu dobit? Koliko su te iste godine pale vozarine?
Ne tvrdim da sada opet idemo u tom smjeru, samo me cudi sto se ovdje cudimo zasto trenutno cijena pada.
Kada vozarine rastu svi odmah pretpostavljamo da ce se trend rasta nastaviti unedogled, odmah racunamo kolika ce biti dobit ove godine i sljedecih nekoliko, anualiziramo si profite , mastamo kako cemo ovim tempom za koju godinu u mirovinu... A kada se trend okrene se ljutimo zasto trziste opet gleda unaprijed.
Mozemo se mi tu raspravljati o tome sta ce biti sutra, ali to je tako, nekome se buducnost cini crnom a nekome ruzicastom - zato netko kupuje a netko prodaje.
Sa svime se slazem. Jedino na ovom nasem malom marketu ne znam koliko trziste gleda unaprijed. Mislim da dan/dva😂
Sezonska korekcija vozarina je ocekivanq, ali na jos uvijek visokim razinama. Kada ce krenuti sezonski rast, krenuti ce sa puno visih razina nego je u veljaci ove i dosegnuti nove vrhove.
Imaju oni koji znaju da ne znaju, imaju oni koji ne znaju da ne znaju, a imaju i oni koji "znaju" da znaju..
Svi ONI sada prodaju, ali tko onda kupuje pitanje je SVIH pitanja.
Prodavati temeljem forwardiranog forwarda uz lewerage niza "loših"vijesti, puno je kompleksnije i neizvjesnije, nego kupovati uz razumnu i logičnu forward analizu za 2021 godinu
Display MoreMarket je "forward looking mechanism". Nema smisla gledati u retrovizor i cuditi se.
Jel znas sta se dogodilo sa cijenom ATPL 2008. godine kada su imali rekordnu dobit? Koliko su te iste godine pale vozarine?
Ne tvrdim da sada opet idemo u tom smjeru, samo me cudi sto se ovdje cudimo zasto trenutno cijena pada.
Kada vozarine rastu svi odmah pretpostavljamo da ce se trend rasta nastaviti unedogled, odmah racunamo kolika ce biti dobit ove godine i sljedecih nekoliko, anualiziramo si profite , mastamo kako cemo ovim tempom za koju godinu u mirovinu... A kada se trend okrene se ljutimo zasto trziste opet gleda unaprijed.
Mozemo se mi tu raspravljati o tome sta ce biti sutra, ali to je tako, nekome se buducnost cini crnom a nekome ruzicastom - zato netko kupuje a netko prodaje.
Sa svime se slazem. Jedino na ovom nasem malom marketu ne znam koliko trziste gleda unaprijed. Mislim da dan/dva😂
Sezonska korekcija vozarina je ocekivanq, ali na jos uvijek visokim razinama. Kada ce krenuti sezonski rast, krenuti ce sa puno visih razina nego je u veljaci ove i dosegnuti nove vrhove.
Slazem se, ali nije uopce bitno koliko unaprijed i koliko efikasno nase malo trziste gleda. I brodari vani na puno razvijenijim trzistima padaju, a mi se ponasamo ko mali Mujo - gledamo sta oni rade i onda jos malo u tome pretjeramo, kako u rastu tako i u padu.
Display MoreDisplay More"Samo" jos 15k$ day iznad BE.
Spasavaj se tko moze od tih 5 mil$ profita godisnje po brodu🙃🤭😂
Uskoro cemo znati koliko je div yield na bulkerima i na gogl.
Biti ce 20-30%
To ne opravdava p/e 7
Ali tsla opravdava sa svojih <0,5% p/e> 300
Govoromo o cash kvartalmoj isplati a ne o papirnatoj dobiti
Svijet je totalno skrenuo😱
Market je "forward looking mechanism". Nema smisla gledati u retrovizor i cuditi se.
Jel znas sta se dogodilo sa cijenom ATPL 2008. godine kada su imali rekordnu dobit? Koliko su te iste godine pale vozarine?
Ne tvrdim da sada opet idemo u tom smjeru, samo me cudi sto se ovdje cudimo zasto trenutno cijena pada.
Kada vozarine rastu svi odmah pretpostavljamo da ce se trend rasta nastaviti unedogled, odmah racunamo kolika ce biti dobit ove godine i sljedecih nekoliko, anualiziramo si profite , mastamo kako cemo ovim tempom za koju godinu u mirovinu... A kada se trend okrene se ljutimo zasto trziste opet gleda unaprijed.
Mozemo se mi tu raspravljati o tome sta ce biti sutra, ali to je tako, nekome se buducnost cini crnom a nekome ruzicastom - zato netko kupuje a netko prodaje.
Kakve to ima veze sa mojom usporedbom trenutnog odnosa valuacije gogl i tsla?
dionica gogl isplacuje kroz dividendu 100x vise casha a valuacija tsla je kao da ona isplacuje 50x vecu dividendu od gogl.
To je kvartalna cash isplata.
Investitori svijeta su totalno prolupali. Ovakva ludost jos nije videna.
Ovim tempom tko je kupio drybulkere u jos sljedece dvije godine ce kroz dividende biti isplacen a ovi sto kupuju tsla ce si zapamtiti ovu ludost od p/e 300(tristo).
Atpl je dionicarima u 2021 osigurala oko 300kn po dionici,bilo je i oko 300 sa 2020, u 2022 ce se isto dobro zaraditi mozda super u 2023 slicno.
Kupaca nema po 350 i ova ludost ce doci na naplatu.
Mozda cemo kupovati jos jeftinije to ce biti problem onih koji prodaju(poklanjaju) dionice a nece vise kupiti.
Moje nece nitko kupiti prije pocetka 2023 kada dolazi najbolji dio na dry bulku.
Kada se vec osvrcete na 2008 i prosli bull pogledajte graf i usporedite ga sa danasnjim.
Meni ovo slici na klasican bear trap kakav smo imali i 2006.
Ovako je izgledao bear trap polovicom 2005g.
Za 2g se ocekuje vrh bull marketa pa se i ovo uklapa u videno 2005
Display MoreMarket je "forward looking mechanism". Nema smisla gledati u retrovizor i cuditi se.
Jel znas sta se dogodilo sa cijenom ATPL 2008. godine kada su imali rekordnu dobit? Koliko su te iste godine pale vozarine?
Ne tvrdim da sada opet idemo u tom smjeru, samo me cudi sto se ovdje cudimo zasto trenutno cijena pada.
Kada vozarine rastu svi odmah pretpostavljamo da ce se trend rasta nastaviti unedogled, odmah racunamo kolika ce biti dobit ove godine i sljedecih nekoliko, anualiziramo si profite , mastamo kako cemo ovim tempom za koju godinu u mirovinu... A kada se trend okrene se ljutimo zasto trziste opet gleda unaprijed.
Mozemo se mi tu raspravljati o tome sta ce biti sutra, ali to je tako, nekome se buducnost cini crnom a nekome ruzicastom - zato netko kupuje a netko prodaje.
Kakve to ima veze sa mojom usporedbom trenutnog odnosa valuacije gogl i tsla?
dionica gogl isplacuje kroz dividendu 100x vise casha a valuacija tsla je kao da ona isplacuje 50x vecu dividendu od gogl.
To je kvartalna cash isplata.
Investitori svijeta su totalno prolupali. Ovakva ludost jos nije videna.
Ovim tempom tko je kupio drybulkere u jos sljedece dvije godine ce kroz dividende biti isplacen a ovi sto kupuju tsla ce si zapamtiti ovu ludost od p/e 300(tristo).
Atpl je dionicarima u 2021 osigurala oko 300kn po dionici,bilo je i oko 300 sa 2020, u 2022 ce se isto dobro zaraditi mozda super u 2023 slicno.
Kupaca nema po 350 i ova ludost ce doci na naplatu.
Mozda cemo kupovati jos jeftinije to ce biti problem onih koji prodaju(poklanjaju) dionice a nece vise kupiti.
Moje nece nitko kupiti prije pocetka 2023 kada dolazi najbolji dio na dry bulku.
Kada se vec osvrcete na 2008 i prosli bull pogledajte graf i usporedite ga sa danasnjim.
Meni ovo slici na klasican bear trap kakav smo imali i 2006.
Atpl vs Gogl......
od vrha do sada su gotovo isto pali......cca 35%.......znači atpl vrlo dobro prati strane brodare tako da ne stoji teza koju neki žele progurati na nekim od temema ovog foruma (teorije urote prevelikog pada atpl u odnosu na brodare vani).......postoji tu još i jedna bitna razlika koju navodite........Gogl isplačuje dividendu i to kvartalno.......tako da, nitko tu nikog ne "farba".........
možda ove cijene trenutno podcijenjuju buduće poslovanje i ono bude puno bolje nego što to cijene dionica trenutno govore, pa ko voli nek izvoli, samo naprijed.........oni dubljeg đepa i bez vremenskog horizonta mogli su več krenuti ako im je tak svejedno po kojoj će cijeni kupovati i kada prodati, dok za one pličeg đepa i kratkog vremenskog horizonta to ne bih rekao........
u svakom slučaju opet smo tu negdje oko "tajminga" i koliko je on bitan........
Ma slažem se s kolegom mitkom...samo je pitanje koliko u naprijed market gleda...po svemu sudeći u dry bulku kratkoroćno....što će biti s vozarinama u 2.3. ili 4. mj sljedeće godine ...tko će znati...sve prognoze su za 2022 bolje nego za 2021...ostaje nam da vidimo hoće li se obistiniti.
Trenutno za supre i handy vozarine još uvijek jako dobre...panamaxi su im ionako na TC iako su i vozarine za njih još uvijek ok.
Osobno mislim da prije sredine 2.mj sljedeće godine neće biti jačeg rasta vozarina....bit će interesantno vidjeti gdje će dionica biti prije FI za 2021.
Iako se nacelno slazem s vasim postom imate kontradiktornu recenicu da nitko ne zna di budu vozarine u 3.,4.mjesecu iduce godine ali su sve prognoze bolje od 2021. Pitam se onda o kakvim prognozama pricamo ako ni nemamo sliku di budu kroz iducih par dana. Mene to podsjeca na onu scenu iz Maratonci trce kada svatko vadi svoju verziju oporuke. Tako i tu svi imaju svoju verziju prognoze. Zasto bi onda sezonalnost bas nastupila kao i inace? Prilicmo sam razocaran ovom dionicom jer imala mi je smisla prica koja se vrtila oko dry bulka zadnjih 6 mjeseci al cini mi se da je na kraju to sve samo sindrom krda. Na kraju bude ovim tempom cijena upala opet u zonu 2xx i potpuno bude nebitno sto je kompanija zaradila 150milja kuna, smanjila dugove itd.
Nisam pratio ali Jasko sigurno zna kakve su cijene brodova nakon pada vozarina...je su li pale kao vozarine ili nisu.
Ma slažem se s kolegom mitkom...samo je pitanje koliko u naprijed market gleda...po svemu sudeći u dry bulku kratkoroćno....što će biti s vozarinama u 2.3. ili 4. mj sljedeće godine ...tko će znati...sve prognoze su za 2022 bolje nego za 2021...ostaje nam da vidimo hoće li se obistiniti.
Trenutno za supre i handy vozarine još uvijek jako dobre...panamaxi su im ionako na TC iako su i vozarine za njih još uvijek ok.
Osobno mislim da prije sredine 2.mj sljedeće godine neće biti jačeg rasta vozarina....bit će interesantno vidjeti gdje će dionica biti prije FI za 2021.
Iako se nacelno slazem s vasim postom imate kontradiktornu recenicu da nitko ne zna di budu vozarine u 3.,4.mjesecu iduce godine ali su sve prognoze bolje od 2021. Pitam se onda o kakvim prognozama pricamo ako ni nemamo sliku di budu kroz iducih par dana. Mene to podsjeca na onu scenu iz Maratonci trce kada svatko vadi svoju verziju oporuke. Tako i tu svi imaju svoju verziju prognoze. Zasto bi onda sezonalnost bas nastupila kao i inace? Prilicmo sam razocaran ovom dionicom jer imala mi je smisla prica koja se vrtila oko dry bulka zadnjih 6 mjeseci al cini mi se da je na kraju to sve samo sindrom krda. Na kraju bude ovim tempom cijena upala opet u zonu 2xx i potpuno bude nebitno sto je kompanija zaradila 150milja kuna, smanjila dugove itd.
Za dobar rezultat nikad se nesmiju zaboraviti osnove investiranja.
Warren Buffett has said, "The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient."
I drugu koja kaze"dont be afraid to buy dip"
Planiram dokupiti ako padne jer vec jesam na ovim razinama kada je nedavno palo.
Nisam pratio ali Jasko sigurno zna kakve su cijene brodova nakon pada vozarina...je su li pale kao vozarine ili nisu.
Pa kako bi cijene brodova mogle u tako kratkom vremenu toliko pasti kao i vozarine?.......nisu sa početkom velikog rasta vozarina ni rasle toliko nego sa vremenskim odmakom......uglavnom, bilo bi dobro da Jasko posta.......
Srecom da brodovlasnici nisu do gleznjeva po pesimizmu na ovom forumu.da jesu vec bi brodovi bili rasprodani a firme zatvorene.😁
Necete vidjeti tako brzo imalo znacajniji pad na SH marketu.
Moze doci samo do stagnacije do novog uzleta sa rastom vozarina najkasnije pocetkom 2022.
Moze se i dogoditi da usprkos padu vozarina cijene SH ali i novogradnji nastave rasti jer gleda se buducnost.
To ce nauciti i nestrpljivi koji prodaju sada ispod 400.
Ne znam za vas meni ovo sve lici na bear trap, prvo valuacije nisu toliko napuhane da bi opravdale ovakav pad u 10 dana kao da se ocekuju vozarine od 5k od sutra, pogotovo sta vecina vani vec ima Q4 vecinom zakljucen i sta je vecina radila na konsolidaciji bilance, a ne na pretjerivanje s novim brodovima, drugo stanje opcenito ekonomija je i dalje dobro da bi se ocekivao nekakav pad demanda za robom i uslugama, pogotovo sta svi znaju da kina igra, igru kontrole, a da pravi demand je i dalje tu, eno retail sales u usa i kini je na rekordima kad gledas nista ne upucuje na pad potrosnje i usporavanja gospodarstava, osim problema s inflacijom koji su brodari dio inace.
Superciklus je otkazan? Zna li se sta?
Imam deja-vu dok citam danasnje komentare, i onda se sjetim sta sam napisao jednom kolegi prije nesto vise od mjesec dana. Do sada se sve tocno odigrava tako kako smo tada komentirali.
I tako smo dosli do zadnje recenice u tom postu - superciklus je otkazan?
"Oni koji očekuju rast vozarina neovisno o sezonalnosti će moguće ostati zatečeni. Svi očekuju da će povećana potražnja za ugljenom garantirati kontinuirani rast vozarina, ali to je pitanje jer je moguće da rudari neće biti u mogućnosti dovoljno brzo povećati supply pa iako cijena ugljena bude rasla, to nužno ne znači da će se bitno povećati i ton-milje. Pitane je i hoće li rast potražnje ugljena biti dovoljan da kompenzira sezonalni pad potražnje recimo žitarica ili željezne rude. Pitanje je i hoće li zbog inflacije se možda i privremeno smanjiti industrijska proizvodnja, ili zbog nedostupnosti ugljena za termoelektrane proizvodnja struje ne uspije zadovoljiti potrebu pa možda i restrikcije struje za industriju potraju još neko vrijeme. Zbog svega ovoga je moguće da u slučaju malo većeg pada vozarina dionice neopravdano puno više "otresu" uslijed paničnih reakcija investitora, novinskih natpisa, pisanja na forumu i slično - superciklus je otkazan... i slično."
Dakle, u prijevodu, bear trap