Izgleda da futuresi krenuli jace i danas.
DRY BULK
-
-
-
Supre padaju i dalje... hmmm🤔
Dramatičan pad suprica za čitav jedan bod!
Pitao sam Konstraktu za savjet, a njen odgovor je:
I šta ćemo sad?
-
Šteta što se ovaj bull na bulkerima događa u trenutku kada svijet tone prema recesiji. Investitori sada postaju puno oprezniji, pogotovo sa ovako volatilnim dionicama kao što su brodari pa je teško za očekivati da će ulijetati u taj sektor kao grlom u jagode, bez obzira na trenutne niske valuacije,
-
Šteta što se ovaj bull na bulkerima događa u trenutku kada svijet tone prema recesiji. Investitori sada postaju puno oprezniji, pogotovo sa ovako volatilnim dionicama kao što su brodari pa je teško za očekivati da će ulijetati u taj sektor kao grlom u jagode, bez obzira na trenutne niske valuacije,
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
-
A kamo ce "ulijetati"
U banke gdje ce godisnje gubiti 10%?
Moze,njima -10% a nama dividende koje ce biti vece od tih -10%.
Nekima ce odmah doci iz GuG a nekima poslije.
Povecanje prometa na bulkerasima dokazuje da vec sada ima interesa.
Dokaz i danas jer bulkerasi koji nose puno vece prinose u 2022. nisu pali kao market vec dosta manje.
Nema sigurnije luke od one koja nosi velike dividende, vece od inflacije.
Evo ovih dana praktican primjer i na atpl kakav je zivot sa i bez dividende.
Promatrajmo
-
Šteta što se ovaj bull na bulkerima događa u trenutku kada svijet tone prema recesiji. Investitori sada postaju puno oprezniji, pogotovo sa ovako volatilnim dionicama kao što su brodari pa je teško za očekivati da će ulijetati u taj sektor kao grlom u jagode, bez obzira na trenutne niske valuacije,
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
-
A kamo ce "ulijetati"
U banke gdje ce godisnje gubiti 10%?
Moze,njima -10% a nama dividende koje ce biti vece od tih -10%.
Nekima ce odmah doci iz GuG a nekima poslije.
Povecanje prometa na bulkerasa dokazuje da vec sada ima interesa.
Dokaz i danas jer bulkerasi koji nose puno vece prinose u 2022. nisu pali kao market vec dosta manje.
Ovo ili/ili pitanje (kesh ili dionice) je vrlo naivno. U bear marketu bi 90% investitora bolje proslo da su u keshu. Bolje je zbog inflacije izgubiti 8% godisnje nego na burzi u dionicama 50 i vise posto. Ne kazu bezveze u takvim situacijama cash is king, pa taman i u okolnostima visoke inflacije. Sa keshom uvijek mozes kasnije kupiti u pola cijene te dionice koje su se strmopizdile, pa i te dividendne dionice koje toliko zagovaras. Tako si dobila najbolje od oba svijeta. Gubitak vrijednoati kesha bi me u takvim okolnostima najmanje brinule. Nekada je pobjeda i manje izgubiti.
-
Orderbook je jako nizak i novi brodovi nece nastetiti odnosu demand/supply.
Demand moze malo pasti ali ce i EEXI i CII usporiti brodove i ubrzati scrap.
Sirenje opreza (panike) bez temelja ce zavrsiti kao i na 350
Promatrajmo
-
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
istina, jedino sad zadnjih par dana kalkulacija vozarina za 2023. Cak porasla preko 1.000 $, to je godisnje cca +2,6 mil kn po brodu…. Recimo na 12 brodova atpl.. to je ako se ne varam razlika od +22kn/ dionici 💰
-
Orderbook je jako nizak i novi brodovi nece nastetiti odnosu demand/supply.
Demand moze malo pasti ali ce i EEXI i CII usporiti brodove i ubrzati scrap.
Sirenje opreza (panike) bez temelja ce zavrsiti kao i na 350
Promatrajmo
To tvoje nekriticko i jednostrano gledanje stvari ce te jednog dana skupo kostati.
-
-
A kamo ce "ulijetati"
U banke gdje ce godisnje gubiti 10%?
Moze,njima -10% a nama dividende koje ce biti vece od tih -10%.
Nekima ce odmah doci iz GuG a nekima poslije.
Povecanje prometa na bulkerasa dokazuje da vec sada ima interesa.
Dokaz i danas jer bulkerasi koji nose puno vece prinose u 2022. nisu pali kao market vec dosta manje.
Ovo ili/ili pitanje (kesh ili dionice) je vrlo naivno. U bear marketu bi 90% investitora bolje proslo da su u keshu. Bolje je zbog inflacije izgubiti 8% godisnje nego na burzi u dionicama 50 i vise posto. Ne kazu bezveze u takvim situacijama cash is king, pa taman i u okolnostima visoke inflacije. Sa keshom uvijek mozes kasnije kupiti u pola cijene te dionice koje su se strmopizdile, pa i te dividendne dionice koje toliko zagovaras. Tako si dobila najbolje od oba svijeta. Gubitak vrijednoati kesha bi me u takvim okolnostima najmanje brinule.
Znam samo da ce shipping ostati profitabilan ili jako profitabilan.
Da ce isplacivati dividende ili velike dividende i da mi nebi bio problem pricekati da cijene dionice opet narastu AKO bi...
Ima puno kapitala koji se nece pomiriti sa - 10% godisnje vec ce traziti sigurnu luku.
Shipping je sigurna luka, sigurnija od drugih.
Prometi dokazuju da "smart money" vidi shipping kao rjesenje.
-
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
istina, jedino sad zadnjih par dana kalkulacija vozarina za 2023. Cak porasla preko 1.000 $, to je godisnje cca +2,6 mil kn po brodu…. Recimo na 12 brodova atpl.. to je ako se ne varam razlika od +22kn/ dionici 💰
Nije to kalkulacija vozarina... to razmisljanje je izuzetno opasno. To su najobicniji futuresi bez pokrica u stvarnom svijetu, to su derivati kojima ljudi trguju sa ciljem ostvarivanja profita na razlici u cijeni, to je ono sto bi rekli ""Fugayzi, fugazi. It's a whazy. It's a woozie. It's fairy dust." I ti futuresi se mijenjaju kako vjetar puse. Dakako da je lijepo vidjeti da oni rastu jer to pokazuje da trejderi ocekuju rast u buducnosti, ali to nikako ne znaci da se ta stvar ne moze vrlo brzo i lako promijeniti.
-
Ovo ili/ili pitanje (kesh ili dionice) je vrlo naivno. U bear marketu bi 90% investitora bolje proslo da su u keshu. Bolje je zbog inflacije izgubiti 8% godisnje nego na burzi u dionicama 50 i vise posto. Ne kazu bezveze u takvim situacijama cash is king, pa taman i u okolnostima visoke inflacije. Sa keshom uvijek mozes kasnije kupiti u pola cijene te dionice koje su se strmopizdile, pa i te dividendne dionice koje toliko zagovaras. Tako si dobila najbolje od oba svijeta. Gubitak vrijednoati kesha bi me u takvim okolnostima najmanje brinule.
Znam samo da ce shipping ostati profitabilan ili jako profitabilan.
Da ce isplacivati dividende ili velike dividende i da mi nebi bio problem pricekati da cijene dionice opet narastu AKO bi...
Ima puno kapitala koji se nece pomiriti sa - 10% godisnje vec ce traziti sigurnu luku.
Shipping je sigurna luka, sigurnija od drugih.
Prometi dokazuju da "smart money" vidi shipping kao rjesenje.
Nije uopce pitanje hoce li biti ili nece profitabilan, pa i puno stabilnije kompanije koje posluju u puno stabilnijim bransama i cijelo vrijeme rade sa dobiti pretrpe veliki pad cijene dionice.
I na koji to smart money aludiras? Fondovi? Institucionalni investitori? Tko? Na temelju cega zakljucujes da je to smart money?
-
Nije cijeli shipping na spotu da bi se trebao tresti pred potencijalnim padom futuresa, dobar dio je na TC.
I vidimo kako futuresi padaju sada na pocetku sezone
Ovdje se zaboravlja da vozarine nisu 5K vec 15k iznad BE,i da ce to ici prema 25k,mozda 35k ili vise?
Tu smo da promatramo,ja promatram sa palube i skupljam velike dividende kakvih nema nigdje?
Gdje ima
-
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Pa ustvari vozarine su na minor bulku stabilno visoke već godinu i pol i očekuje se da će takve ostati još najmanje toliko, a fundamenti su takvi da je samo taj period uključen u cijenu dionice.
Opipljivost tim fundamentima daje dividenda.
Rizik je ovdje Kina, a Kina trenutno spava ali vozarine to ne primjećuju nego rastu kao da je Kina budna.
Nije da se ovdje nije 200 puta ponovilo zašto su vozarine visoke i zašto bi trebale takve ostati još nekoliko godina.
-
Bingo!
Kina spava✔️
A vozarine vrlo visoke
Sto ce se dogoditi sa vrlo visokim vozarinama kada se kina probudi
💰💵💰💵✔️
-
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Pa ustvari vozarine su na minor bulku stabilno visoke već godinu i pol i očekuje se da će takve ostati još najmanje toliko, a fundamenti su takvi da je samo taj period uključen u cijenu dionice.
Opipljivost tim fundamentima daje dividenda.
Rizik je ovdje Kina, a Kina trenutno spava ali vozarine to ne primjećuju nego rastu kao da je Kina budna.
Nije da se ovdje nije 200 puta ponovilo zašto su vozarine visoke i zašto bi trebale takve ostati još nekoliko godina.
Svakako je pozitivno ovo sto kazes. Vozarine su visoke i nadam se da ce takve ostati i u slucaju pada gospodarske aktivnosti.
-
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Valuacije ovise o vozarinama ali i o stanju bilance i cijenama brodova, ono sta se dogadjalo zadnjih godina je bilo zbog stecajnih problema, lose bilance, pada cijena brodova pada commoditia, zapravo kuliminacijom vise faktora, te su te valuacije i dalje niske unatoc drasticnim zaradama ali ista analogija je i ovo s valuacijom techa jednostavno trend ide u krajnosti i nije realan ali takav je market, unatoc rizicima od recesije, recesija nije zaustavljanje poslovanja vec negativan rast i ne mora jednako zahvatiti sve sektore, s druge strane s brodarske strane postoji puno bolja situacija s novcem na racunu, koji sprecava brzu rasprodaju jer stecaj nije toliko izgledan, s strane vrijednosti brodova i dalje postoji puno faktora koji sprecavaju eroziju vrijednosti, osim onih najstarijih, isto s commodity strane geopoliticka situacija isto stvara sprecavanje tako brzog pada vrijednosti glavnih sirovina pogotovo i popunjenost brodogradilista isto radi smanjenu dostupnost obnove flote, tako da puno faktora koji su do sad bili negativni su pozitivni i imaju odredjenu vecu podrsku za pad istih, ali recimo evo primjer atlantske koja ce vjerovatno u 2Q imat oko 280-300mil na racunu, koliko bi dionica trebala past da vozarine padnu na 10 k, jeli realno ocekivat da padne na trzisnu kapitalizaciju od 300-400mil meni se to cini tesko zamislivim bez obzira na pad vozarina, pogotovo sta i da padnu zarada nece tako brzo prestat s obzirom na dugorocne i period ugovore, isto je bitno neke stvari gledati u kontekstu nekih omjera, ne samo valuacija trenutnih promjena vozarina na p/e recimo pogotovo sta se radi o jako volatilnoj komponenti.
-
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Valuacije ovise o vozarinama ali i o stanju bilance i cijenama brodova, ono sta se dogadjalo zadnjih godina je bilo zbog stecajnih problema, lose bilance, pada cijena brodova pada commoditia, zapravo kuliminacijom vise faktora, te su te valuacije i dalje niske unatoc drasticnim zaradama ali ista analogija je i ovo s valuacijom techa jednostavno trend ide u krajnosti i nije realan ali takav je market, unatoc rizicima od recesije, recesija nije zaustavljanje poslovanja vec negativan rast i ne mora jednako zahvatiti sve sektore, s druge strane s brodarske strane postoji puno bolja situacija s novcem na racunu, koji sprecava brzu rasprodaju jer stecaj nije toliko izgledan, s strane vrijednosti brodova i dalje postoji puno faktora koji sprecavaju eroziju vrijednosti, osim onih najstarijih, isto s commodity strane geopoliticka situacija isto stvara sprecavanje tako brzog pada vrijednosti glavnih sirovina pogotovo i popunjenost brodogradilista isto radi smanjenu dostupnost obnove flote, tako da puno faktora koji su do sad bili negativni su pozitivni i imaju odredjenu vecu podrsku za pad istih, ali recimo evo primjer atlantske koja ce vjerovatno u 2Q imat oko 280-300mil na racunu, koliko bi dionica trebala past da vozarine padnu na 10 k, jeli realno ocekivat da padne na trzisnu kapitalizaciju od 300-400mil meni se to cini tesko zamislivim bez obzira na pad vozarina, pogotovo sta i da padnu zarada nece tako brzo prestat s obzirom na dugorocne i period ugovore, isto je bitno neke stvari gledati u kontekstu nekih omjera, ne samo valuacija trenutnih promjena vozarina na p/e recimo pogotovo sta se radi o jako volatilnoj komponenti.
Slazem se sa svime, zato i meni trenutno 80% portfelja cine brodari. Samo valja biti svjestan rizika. Kazem, steta je sto se ovaj bull dogadja danas kada svijet naginje prema recesiji jer da su neka druga vremena bi se sada te kompanije trzile po bitno vecim multiplama. Investitori trenutno jednostavno nisu skloni vecem riziku pa smo zato tu gdje jesmo.
Rekao sam da valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, ali to ne znaci da utjecu samo na P/E. Vozarine direktno utjecu i na sve ovo ostalo sto si naveo - na vrijednost brodova i stanje bilance. Brodovi su prihodovna imovina pa njihova vrijednost je direktno proporcionalna prihodu koji je ta imovina sposobna ostvariti - dakle, direktno proporcionalna vozarinama koje moze postici.
-
Valuacije ovise o vozarinama ali i o stanju bilance i cijenama brodova, ono sta se dogadjalo zadnjih godina je bilo zbog stecajnih problema, lose bilance, pada cijena brodova pada commoditia, zapravo kuliminacijom vise faktora, te su te valuacije i dalje niske unatoc drasticnim zaradama ali ista analogija je i ovo s valuacijom techa jednostavno trend ide u krajnosti i nije realan ali takav je market, unatoc rizicima od recesije, recesija nije zaustavljanje poslovanja vec negativan rast i ne mora jednako zahvatiti sve sektore, s druge strane s brodarske strane postoji puno bolja situacija s novcem na racunu, koji sprecava brzu rasprodaju jer stecaj nije toliko izgledan, s strane vrijednosti brodova i dalje postoji puno faktora koji sprecavaju eroziju vrijednosti, osim onih najstarijih, isto s commodity strane geopoliticka situacija isto stvara sprecavanje tako brzog pada vrijednosti glavnih sirovina pogotovo i popunjenost brodogradilista isto radi smanjenu dostupnost obnove flote, tako da puno faktora koji su do sad bili negativni su pozitivni i imaju odredjenu vecu podrsku za pad istih, ali recimo evo primjer atlantske koja ce vjerovatno u 2Q imat oko 280-300mil na racunu, koliko bi dionica trebala past da vozarine padnu na 10 k, jeli realno ocekivat da padne na trzisnu kapitalizaciju od 300-400mil meni se to cini tesko zamislivim bez obzira na pad vozarina, pogotovo sta i da padnu zarada nece tako brzo prestat s obzirom na dugorocne i period ugovore, isto je bitno neke stvari gledati u kontekstu nekih omjera, ne samo valuacija trenutnih promjena vozarina na p/e recimo pogotovo sta se radi o jako volatilnoj komponenti.
Slazem se sa svime, zato i meni trenutno 80% portfelja cine brodari. Samo valja biti svjestan rizika.
Rekao sam da valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, ali to ne znaci da utjecu samo na P/E. Vozarine direktno utjecu i na sve ovo ostalo sto si naveo - na vrijednost brodova i stanje bilance. Brodovi su prihodovna imovina pa njihova vrijednost je direktno proporcionalna prihodu koji je ta imovina sposobna ostvariti - dakle, direktno proporcionalna vozarinama koje moze postici.
Naravno da ima rizika ali draz svega je da svaki kvartal vise dobrih vozarina rizik na postojecim cijenama se eksponencialno smanjuje, a da ne govorim ako slucajno opet odu vozarine 10-20k vise na neko razdoblje, a tu nije ni za zanemarit neku mogucu prodaju imovine na vecim cijenama koje isto dodaju ljepu svotu na racun, al to je tako kad sve ide pozitivno onda se obicno zareda par pozitivnih stvari, a vidili smo kad ide negativno kako se samo ljepe jedna za drugom.
-
-