Zanimljivo prosjek capova im je i dalje preko 30k, s obzirom na dosadasji prosjek bome ti capovi ce trebat potegnit preko 60k malo duzi period
možemo li to očekivati i ako da, ne temelju čega?.......
Sta capove
Zanimljivo prosjek capova im je i dalje preko 30k, s obzirom na dosadasji prosjek bome ti capovi ce trebat potegnit preko 60k malo duzi period
možemo li to očekivati i ako da, ne temelju čega?.......
Sta capove
možemo li to očekivati i ako da, ne temelju čega?.......
Sta capove
da.......
Sta capove
da.......
Pisali smo vec o tome, smanjenje potraznje radi olimpijade, poplava u brazilu, lockdown. Export iron ora zaostaje s obzirom na planirane ciljeve vale-a, da bi se to nadoknadilo potrebno je naglo ubrzat izvoz, povecanje kineskog ulaganja koje se spominjalo, s kineske strane sve ovo oko olimpijade i lockdowna stavlja i njih u niski start da nadokande izgubljeno ako zele ostvarit rast, a vjerovatno i ostatak svijeta ce povuc malo dok ih kamate ne uguse, ne znam jedino trenutno kakvo je stanje s zalihama u kini jesu li potrosili ono sta su skupljali do prije olimpijade.
da.......
Pisali smo vec o tome, smanjenje potraznje radi olimpijade, poplava u brazilu, lockdown. Export iron ora zaostaje s obzirom na planirane ciljeve vale-a, da bi se to nadoknadilo potrebno je naglo ubrzat izvoz, povecanje kineskog ulaganja koje se spominjalo, s kineske strane sve ovo oko olimpijade i lockdowna stavlja i njih u niski start da nadokande izgubljeno ako zele ostvarit rast, a vjerovatno i ostatak svijeta ce povuc malo dok ih kamate ne uguse, ne znam jedino trenutno kakvo je stanje s zalihama u kini jesu li potrosili ono sta su skupljali do prije olimpijade.
mitkko?.....imaš li podatke na ovo zadnje pitanje?.......
Pisali smo vec o tome, smanjenje potraznje radi olimpijade, poplava u brazilu, lockdown. Export iron ora zaostaje s obzirom na planirane ciljeve vale-a, da bi se to nadoknadilo potrebno je naglo ubrzat izvoz, povecanje kineskog ulaganja koje se spominjalo, s kineske strane sve ovo oko olimpijade i lockdowna stavlja i njih u niski start da nadokande izgubljeno ako zele ostvarit rast, a vjerovatno i ostatak svijeta ce povuc malo dok ih kamate ne uguse, ne znam jedino trenutno kakvo je stanje s zalihama u kini jesu li potrosili ono sta su skupljali do prije olimpijade.
mitkko?.....imaš li podatke na ovo zadnje pitanje?.......
Pisem po sjecanju, nedavno sam negdje procitao da su se zalihe nesto beznacajno smanjile... nemam pri ruci izvor, ali potrazim.
Imam ostale svjeze podatke... iron ore uvoz je ove godine yoy -4,0%, a ugljen cak -17,3%. IO zalihe su visokih +16,7%.
Evo i jedna zanimljiva projekcija... smanjuju se procjene rasta demanda ove godine zbog rata i smanjene potraznje Kine na svega 1%, dok ce se istovremeno flota povecati za 3,1% (tablica u prethodnom postu).
Btw ovo nisam zapazio ogromno povecanje izvoza proizvoda od celika u 2 mjesecu, moguce da je ovo djelomicno efekt inflacije na cijene
Nasao... dakle, krajem prosinca su IO zalihe bile oko 157mt, a krajem veljace ove godine su se cak jos i povecale na 161mt, da bi sada prosli tjedan pale na 156mt, dakle prakticki na iste razine na kojima su bile krajem prosle godine.
Evo i jedna zanimljiva projekcija... smanjuju se procjene rasta demanda ove godine zbog rata i smanjene potraznje Kine na svega 1%, dok ce se istovremeno flota povecati za 3,1% (tablica u prethodnom postu).
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1140408/War-…and-growth-to-1
I kome sad vjerovati haha cleaves na stranici ispred govori o demandu 2,4% i rastu suply 2.8%
Evo i jedna zanimljiva projekcija... smanjuju se procjene rasta demanda ove godine zbog rata i smanjene potraznje Kine na svega 1%, dok ce se istovremeno flota povecati za 3,1% (tablica u prethodnom postu).
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1140408/War-…and-growth-to-1
I kome sad vjerovati haha cleaves na stranici ispred govori o demandu 2,4% i rastu suply 2.8%
Kad smo kod Cleavesa, oni ocekuju u Q2 gadan pad vozarina i za panamaxe i za supre, za cak 40-50%.
Takodjer, treba napomenuti da Joakim vise ne radi u Cleavesu i da to sto Cleaves objavljuje vise nisu njegove analize. On radi svoje neovisne analize otkad vodi taj hedge fond, stalno to napominje i ogradjuje se od njihovih analiza.
I kome sad vjerovati haha cleaves na stranici ispred govori o demandu 2,4% i rastu suply 2.8%
Kad smo kod Cleavesa, oni ocekuju u Q2 gadan pad vozarina i za panamaxe i za supre, za cak 40-50%.
Takodjer, treba napomenuti da Joakim vise ne radi u Cleavesu i da to sto Cleaves objavljuje vise nisu njegove analize. On radi svoje neovisne analize otkad vodi taj hedge fond, stalno to napominje i ogradjuje se od njihovih analiza.
Isao sam pogledati week 2 10 January doslovno ista slika malo mi se cini apsurdno da se nista na trzistu nije promijenilo otkad je ovo s rusijom pocelo zar ne tj puno apsurdno, kao da uopce nisu procijenili utjecaj rata i radili analizu
Kad smo kod Cleavesa, oni ocekuju u Q2 gadan pad vozarina i za panamaxe i za supre, za cak 40-50%.
Takodjer, treba napomenuti da Joakim vise ne radi u Cleavesu i da to sto Cleaves objavljuje vise nisu njegove analize. On radi svoje neovisne analize otkad vodi taj hedge fond, stalno to napominje i ogradjuje se od njihovih analiza.
Isao sam pogledati week 2 doslovno ista slika malo mi se cini apsurdno da se nista na trzistu nije promijenilo otkad je ovo s rusijom pocelo zar ne
Je, apsurdno je. Mislim da Cleaves zabusava otkad Joakim vise nije tamo.
Netko je Joakima danas na twitteru upitao za tu projekciju vozarina Cleavesa pa se on opet ogradio, dalo se iscitati izmedju redova da se on s tom projekcijom ne slaze.
Je, apsurdno je. Mislim da Cleaves zabusava otkad Joakim vise nije tamo.
Netko je Joakima danas na twitteru upitao za tu projekciju vozarina Cleavesa pa se on opet ogradio od njih, dalo se iscitati izmedju redova da se on s tom projekcijom ne slaze.
Moguce da samo prepisuju podatke za sada, valjda im nije lako donit odluku kako ce rat utjecat pa se lakse drzat stare prognoze kao basline iako realno nitko to jos ne moze znat kako ce tocno rat utjecat jer sankcije mjenjaju na tjednoj bazi i odluke o energije isto sukladno s tim ali opet nekakav model low-high bi mogao napraviti ako imas resurse ili se barem ogradit privremeno do nekog trenutka.
Sta se tice ugljena poprilicno im je nizak omjer, pitanje koji je zadnji datum podatka ne moze se iscitat
Dok kod zeljeza obrnuto
Prije bi se reklo da treba veca potrazna za ugljenom nego za zeljezom
Joakim, druker/darker, govori kako je oh malo potrebno do supersajkla
#2: Update forecasts for supply & demand. Include adj. from #1
Conclusion: Low scrapping & contracting '22-24E. Better supply transparency through '24E. Improved iron ore prospects '24/25E
Outlook still very positive. Small changes to supply/demand could lead to a super-cycle https://t.co/dE8vl6GIFa
Stvarno je opak lik Joakim i neugodno precizan. Mislim da mu je fond nedavno išao po drugu rundu financiranja zbog silnih upita
Evo u slikicama za one koji su lijeni pročitat, njegove friške procjene za sljedeće dvije godine...
1. Base scenarij - brodari ostaju kakvi su sad, izuzetno profitabilni, sve pozitivno, ali postoji kontinuirani višak ponude nad potražnjom koji ograničava rast, status quo na jednoj ugodnoj razini
2. High case scenarij - osobno bi ga nazvao parabolički; kroz sljedeće dvije godine dolazi do daljnjeg smanjivanja ponude i porasta potražnje, utilizacija brodova je na maksimumu, sve što plovi netko angažira, BDI raste do skoro 9000; imamo supersajkl ko 2007/2008 godine
Koliko vidim, prema njemu je ključna prosječna iskorištenost globalne flote, tj. svih brodova na svijetu; u jednom trenutku ponuda (broj brodova je ograničen, ne povećava se bitno proizvodnjom novih niti smanjuje scrappingom) i potražnja (bez obzira na cijene, roba se mora prevoziti, isplati se i dok je skuplje) prestaju biti elastične. Na razini od 90% iskorištenosti BDI je cca 2.500, no svakim malim pomakom prema gore sve brže raste cijena angažmana sljedećeg broda i tu se stvar zbilja prelama u rakete koji kolege lijepe
Zanimljivo je kako u trenutnim okolnostima, makro postavke su takve da skoro nema negativnog scenarija za brodare. Da bi zarade ozbiljnije pale, moraju se a) izgraditi novi brodovi koji bi rušili cijene, a brodogradilišta nikad manje, plus sva bukirana ili b) doći do trećeg svjetskog rata koji bi srušio potražnju. Za a) treba minimalno 3-5 godina obzirom na orderbook; b) rusi pokušavaju, ali nije to to, svijet je odabrao izolaciju umjesto sukoba. Postoji i c) stagflacija; loše za gospodarstvo i životni standard, ali ne nužno za shipping.
Zanimljivo prosjek capova im je i dalje preko 30k, s obzirom na dosadasji prosjek bome ti capovi ce trebat potegnit preko 60k malo duzi period
možemo li to očekivati i ako da, ne temelju čega?.......
na temelju velikih zaostataka isporuka iron ore iz brazila i velikog povecanja tonmilja za cumur jer EU ne zeli ruski, sto ce najvise pokupiti kejpovi, na temelju kineskog stimuliranja za izlazak iz kovid zastoja.
Sve ponovljeno vise puta ovih dana?
Display MoreJoakim, druker/darker, govori kako je oh malo potrebno do supersajkla
#2: Update forecasts for supply & demand. Include adj. from #1
Conclusion: Low scrapping & contracting '22-24E. Better supply transparency through '24E. Improved iron ore prospects '24/25E
Outlook still very positive. Small changes to supply/demand could lead to a super-cycle https://t.co/dE8vl6GIFa
Stvarno je opak lik Joakim i neugodno precizan. Mislim da mu je fond nedavno išao po drugu rundu financiranja zbog silnih upita
Evo u slikicama za one koji su lijeni pročitat, njegove friške procjene za sljedeće dvije godine...
1. Base scenarij - brodari ostaju kakvi su sad, izuzetno profitabilni, sve pozitivno, ali postoji kontinuirani višak ponude nad potražnjom koji ograničava rast, status quo na jednoj ugodnoj razini
2. High case scenarij - osobno bi ga nazvao parabolički; kroz sljedeće dvije godine dolazi do daljnjeg smanjivanja ponude i porasta potražnje, utilizacija brodova je na maksimumu, sve što plovi netko angažira, BDI raste do skoro 9000; imamo supersajkl ko 2007/2008 godine
Koliko vidim, prema njemu je ključna prosječna iskorištenost globalne flote, tj. svih brodova na svijetu; u jednom trenutku ponuda (broj brodova je ograničen, ne povećava se bitno proizvodnjom novih niti smanjuje scrappingom) i potražnja (bez obzira na cijene, roba se mora prevoziti, isplati se i dok je skuplje) prestaju biti elastične. Na razini od 90% iskorištenosti BDI je cca 2.500, no svakim malim pomakom prema gore sve brže raste cijena angažmana sljedećeg broda i tu se stvar zbilja prelama u rakete koji kolege lijepe
Zanimljivo je kako u trenutnim okolnostima, makro postavke su takve da skoro nema negativnog scenarija za brodare. Da bi zarade ozbiljnije pale, moraju se a) izgraditi novi brodovi koji bi rušili cijene, a brodogradilišta nikad manje, plus sva bukirana ili b) doći do trećeg svjetskog rata koji bi srušio potražnju. Za a) treba minimalno 3-5 godina obzirom na orderbook; b) rusi pokušavaju, ali nije to to, svijet je odabrao izolaciju umjesto sukoba. Postoji i c) stagflacija; loše za gospodarstvo i životni standard, ali ne nužno za shipping.
I zato nikad nije stigao odgovor od pesimista i siritelja opreza na moje pitanje:
Ako ne shipping u sta da parkiram svoj cash, koji je bolji izbor
Zasto sam uvjerena da ni nece doci taj odgovor?
Ako je netko sposoban pozivati na "oprez" na shippingu tada bi trebao biti sposoban, korektno bi bilo dati protuprijedlog po njemu bolje alternative?
S time da mi bacanje casha kroz prozor ili lozenje u peci nisu prihvatljivi alternativni prijedlozi😅
Ching ming festival je gotov,kina danas pocinje sa radom.
Tko je jamio, jamio je ili nastavak u istom tonu na strancima?
Jucer manji pad, krenulo je u plusu ali je usa market okrenuo u negativu. Na FFA promjena?