Zatišje na 400 kn .
...
zatišje pred buru? ili pred tornado sa pijavicom - vidi na VL?
a jel tornado nosi sve u visinu ili zabija u zemlju?
meni se čini da je trenutno ovdje više onih vodenih pijavica, nego zračnih
Zatišje na 400 kn .
...
zatišje pred buru? ili pred tornado sa pijavicom - vidi na VL?
a jel tornado nosi sve u visinu ili zabija u zemlju?
meni se čini da je trenutno ovdje više onih vodenih pijavica, nego zračnih
Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.
Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.
Isto naravno vrijedi i obrnuto.
Što je ovo bilo zadnji tren po 390
Šta je ovo bilo zadnji tren po 390
Netko vidi bolju priliku u Tpng.
Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.
Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.
Isto naravno vrijedi i obrnuto.
...dok ovo sa 151 kom. sigurno ne treba smatrati manipulacijom...to je samo dobar potez.
Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.
Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.
Isto naravno vrijedi i obrnuto.
...dok ovo sa 151 kom. sigurno ne treba smatrati manipulacijom...to je samo dobar potez.
to je više bezobrazluk, tako bez najave udariti po ljudima
Šta je ovo bilo zadnji tren po 390
ništa, samo jutarnji mamurluk, prije prve kave.
Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.
Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.
Isto naravno vrijedi i obrnuto.
...dok ovo sa 151 kom. sigurno ne treba smatrati manipulacijom.
Dakle sve što je stavljeno danas po 400 kn je pokupljeno i onda majstor stavi u zadnjoj sekundi 151 komad po 390 tako da nitko ne može reagirati i ponuditi veću cijenu....prozirno i zločesto.
Bas gledam u povijest na MojeDionice, i vidim da je najveca dobit Tpng ikad bila 40.6 mil kn i to 2016. Po toj dobiti, kad bi bila ove godine, a nece sigurno, vec u najboljem slucaju upola manje, se dobije da je trenutni P/E=10. A zapravo prema najboljoj mogucoj projekciji za ovu godinu nekih 20, ili ajde 17-18, ako sam i ponesto fulao s prognozom. Jer dobit ce doci do 20ak mil i ne vise.
A konsenzualni Forward P/E na Atpl prema sadasnjem trendu je 4.
Omjer duga naspram kapitala je slican, nesto malo bolji kod Tpng. Isto tako i BVPS.
Ali ni blizu da bi pokrili ove multiplaste razlike u osnovnoj multipli, P/E.
Nemojte me krivo shvatiti, da ja pljujem po Tpng, ne, ni slucajno, to je ok firma, ali sve "izbjeglice" iz Atpl prema tamo bi morale biti svjesne ovih osnovnih relacija.
Bas gledam u povijest na MojeDionice, i vidim da je najveca dobit Tpng ikad bila 40.6 mil kn i to 2016. Po toj dobiti, kad bi bila ove godine, a nece sigurno, vec u najboljem slucaju upola manje, se dobije da je trenutni P/E=10. A zapravo prema najboljoj mogucoj projekciji za ovu godinu nekih 20, ili ajde 17-18, ako sam i ponesto fulao s prognozom. Jer dobit ce doci do 20ak mil i ne vise.
A konsenzualni Forward P/E na Atpl prema sadasnjem trendu je 4.
Omjer duga naspram kapitala je slican, nesto malo bolji kod Tpng. Isto tako i BVPS.
Ali ni blizu da bi pokrili ove multiplaste razlike u osnovnoj multipli, P/E.
Nemojte me krivo shvatiti, da ja pljujem po Tpng, ne, ni slucajno, to je ok firma, ali sve "izbjeglice" iz Atpl prema tamo bi morale biti svjesne ovih osnovnih relacija.
Ti uspoređuješ kruske i jabuke. Product tankeri su znatno stabilniji i manje rizican biznis od bulkera. Ovo sto je bilo na tankerima zadnjih godinu dana je najveća kriza u posljednja dva desetljeća. Bulkeri imaju takvu krizu svakih par godina. Zato se tankerasi, zbog manjeg rizika, i stabilnijeg poslovanja redovito vrednuju visim multiplama od bulkera. Razuman investitor će imati obje klase brodara kad postoji dugorocan uptrend. TPNG ima upside u sljedećih godinu do dvije od stotinjak posto. A ATPL vjerojatno i vise, al vjerojatnost da se to “vise” ostvari zapravo je manja odmakom vremena. TPNG ima relativno dobru i relativno novu MR Floticu tankera i oni su konzervativno vođena kompanija. Tako da i u losim vremenima oni znaju relativno uspiesno “ploviti” i ne gubiti kapital ni novac, al zato i u vremenima propulzije nisu u samom vrhu profitabilnosti usporedivih kompanija. Naravno, nekad to nije moguće (ne gubiti novac)i upravo su prošli kroz jedno takvo razdoblje…. barem se nadajmo da jesu.
Display MoreBas gledam u povijest na MojeDionice, i vidim da je najveca dobit Tpng ikad bila 40.6 mil kn i to 2016. Po toj dobiti, kad bi bila ove godine, a nece sigurno, vec u najboljem slucaju upola manje, se dobije da je trenutni P/E=10. A zapravo prema najboljoj mogucoj projekciji za ovu godinu nekih 20, ili ajde 17-18, ako sam i ponesto fulao s prognozom. Jer dobit ce doci do 20ak mil i ne vise.
A konsenzualni Forward P/E na Atpl prema sadasnjem trendu je 4.
Omjer duga naspram kapitala je slican, nesto malo bolji kod Tpng. Isto tako i BVPS.
Ali ni blizu da bi pokrili ove multiplaste razlike u osnovnoj multipli, P/E.
Nemojte me krivo shvatiti, da ja pljujem po Tpng, ne, ni slucajno, to je ok firma, ali sve "izbjeglice" iz Atpl prema tamo bi morale biti svjesne ovih osnovnih relacija.
Ti uspoređuješ kruske i jabuke. Product tankeri su znatno stabilniji i manje rizican biznis od bulkera. Ovo sto je bilo na tankerima zadnjih godinu dana je najveća kriza u posljednja dva desetljeća. Bulkeri imaju takvu krizu svakih par godina. Zato se tankerasi, zbog manjeg rizika, i stabilnijeg poslovanja redovito vrednuju visim multiplama od bulkera. Razuman investitor će imati obje klase brodara kad postoji dugorocan uptrend. TPNG ima upside u sljedećih godinu do dvije od stotinjak posto. A ATPL vjerojatno i vise, al vjerojatnost da se to “vise” ostvari zapravo je manja.
Kolega, kruske i jabuke, kazete?
Ok, ali pitanje glasi: vrijedi li vise 1 jabuka od 4 kruske? Ili obrnuto.
Jer na to se svodi vasa prica o opravdanosti vecih multipli.
Ovih dana sam se malo uhvatio vidit kakve su obveze po brodu bile iz revidiranog izvjesca jer jedino tamo je tocno napisano koliko je po pojedinom brodu kreditno zaduzenje, s obzirom na ove promjene nakon toga 5 brodova je od tada refinancirano po novim uvjetima iako ukupni dug od tada je pao za nekih 9 mil $pa se ukupno zaduzenje vjerovatno nije puno promjenilo osim tih otplata uz to sam za pojedini brod uvrstio njihovu trzisnu vrijednost iz mitkove tablice od 21.7 od cleavesa i razliku duga i trzisne vrijednosti tj sumu te vrijednosti recimo plasticniji NAV samo ako se uzmu brodovi i njihovi dugovi na datum revidiranog izvjesca, dole je biljeska ostalih dugova na taj datum koji nisu pripisani brodovima i vrijednost otplacenih dugova od tog datuma revidiranog i izvjestaja 2Q, jedan razlog zasto sam rekao da je libertas obuhvacen ovim neki dan refinanciranjem je jer jednostavno preostalo kreditno zaduzenje je premalo za pracat i zagreb i otvara prostor dosta vecem zaduzenju kad se vec radi i na taj nacin bi oslobodili jedan brod kredita koji je ujedno i najstariji i dopusta vam jednostavniju prodaju.Za bareboat sam uzeo kao sta smatram da se brodovi moraju otkupit i da je cijena duga jednaka njihovoj konacnoj cijeni koliko ce ih kostat svatko moze po svom nahodjenju taj dio okvirno umanjit koliko smatra da je za njega to realno ili ispravnije
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
hmmm, ako su svi brodovi na sell & leaseback setupu, sto nebi to trebalo znaciti da im je ikakav dug za brodove koje imaju zapravo nepostojeci, jer ih ne posjeduju? (referiram se na izvjestaj/predikciju od Kvark )
Dali je itkome poznat setup takvih ugovora, posto u strogoj definiciji im i samo ime govori (ali vidim u stvarnosti to nije tako (?!)
Tpng je kvalitetna i podcijenjena firma.
Prosle godine je top bio na 60 kuna kada je BCTI 2000, ove godine je bio manji od 500 u prosjeku. Dionica je niskolikvidna i podcijenjena i uvijek je takva bila.
Usporedba s tankerima vani nema puno smisla jer su oni vec porasli od dna u sijecnju unatoc krizi ove godine.
Tpng se tu stalno vrti negdje na 40-45 kuna. I pomaknuti bi ga mogle tek stvarno stabilne visoke vozarine.
Ti uspoređuješ kruske i jabuke. Product tankeri su znatno stabilniji i manje rizican biznis od bulkera. Ovo sto je bilo na tankerima zadnjih godinu dana je najveća kriza u posljednja dva desetljeća. Bulkeri imaju takvu krizu svakih par godina. Zato se tankerasi, zbog manjeg rizika, i stabilnijeg poslovanja redovito vrednuju visim multiplama od bulkera. Razuman investitor će imati obje klase brodara kad postoji dugorocan uptrend. TPNG ima upside u sljedećih godinu do dvije od stotinjak posto. A ATPL vjerojatno i vise, al vjerojatnost da se to “vise” ostvari zapravo je manja.
Kolega, kruske i jabuke, kazete?
Ok, ali pitanje glasi: vrijedi li vise 1 jabuka od 4 kruske? Ili obrnuto.
Jer na to se svodi vasa prica o opravdanosti vecih multipli.
Ne radi se uopće o tom omjeru jer ponavljam nije realno da bulk bude vise godina izrazito profitabilan. To su prije iznimke nego pravilo, povijesno gledano. Većina bulkera ima trenutno forward PE nizak. Slučajno ili ne, to je tako i očito je posljedica ocekivanja investitora u pogledu održivosti takvih (trenutnih) valuacija. Zapravo, neki bulkeri su bili značajno probili NAV-ove i nakon sto je indeks posustao, te su se valuacije ponovno počele vracati prema vrijednosti jedan. Kod tankerasa su trenutne valuacije značajno ispod NAV-a s ocekivanjima da će se u skorijoj budućnosti kretati prema 1. To je sad stvar ocekivanja i trenda. Naprosto se očekuje da će se segment tankerasa početi oporavljati pa dio kapitala “ide prema njima”.
Za upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.
A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.
Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.
Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?
Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.
A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.
No dobro. Sve ce se rasplesti.
Tpng je kvalitetna i podcijenjena firma.
Prosle godine je top bio na 60 kuna kada je BCTI 2000, ove godine je bio manji od 500 u prosjeku. Dionica je niskolikvidna i podcijenjena i uvijek je takva bila.
Usporedba s tankerima vani nema puno smisla jer su oni vec porasli od dna u sijecnju unatoc krizi ove godine.
Tpng se tu stalno vrti negdje na 40-45 kuna. I pomaknuti bi ga mogle tek stvarno stabilne visoke vozarine.
Zanemarimo li Mirovince, TPNG ima daleko manji freefloat od ATPL i zato je potrebno mnogo manje kapitala da ga pogura u ovome ili onome smjeru. Al ja ne bih uspoređivao bulk i biznis product tankera izravno. To su različito rizični i volatilni biznisi kojima je poveznica brod. Prilično različit tip broda.
Display MoreZa upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.
A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.
Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.
Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?
Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.
A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.
No dobro. Sve ce se rasplesti.
Povijest te demantira. Ako pogledas graf kretanja BDI-a vidjet ćeš da indeks rijetko prelazi razinu od 2000 bodova i relativno kratko ulazi u zonu dogoročne profitabilnosti. Naravno, postoje vise i manje uspješno vođene kompanije pa nema pravila. Al bulk kompanije se redovito češće dokapitaliziraju i propadaju od tankerasa. To “ponešto” govori o rizicima.
The Baltic Dry Index, 1985-2020 | The Geography of Transport Systems
Ovaj koji je prodao jednu dionicu na 398 kuna ili ovaj koji je stavio na ask na 390 kuna u zadnjoj sekundi nisu nikakvi prelaznici u Tpng ili Rivp kako se pise, vec su to igrice. Mene ne smetaju uopce i samo mi potvrdjuju da je Atpl dobra roba.
Sve sto je danas stavljeno na ask na 400 kuna je pobrano. I sada je netko morao prodati sicu ispod 400 kuna jer mu je hitno trebalo za Tpng ili Rivp. Bez ikakve logike.
Display MoreDisplay MoreZa upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.
A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.
Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.
Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?
Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.
A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.
No dobro. Sve ce se rasplesti.
Povijest te demantira. Ako pogledas graf kretanja BDI-a vidjet ćeš da indeks rijetko prelazi razinu od 2000 bodova i relativno kratko ulazi u zonu dogoročne profitabilnosti. Naravno, postoje vise i manje uspješno vođene kompanije pa nema pravila. Al bulk kompanije se redovito češće dokapitaliziraju i propadaju od tankerasa. To “ponešto” govori o rizicima.
https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Ovo ti je stara povijesna tablica.
Fali ti na njoj 2021 i rast BDI do trenutnih razina od cca 3.300
Ja bi to ipak ucrtao u tablicu i ne bi zanemario.
Jer svi znamo da se s ovakvim vozarinama jako puno zarađuje.
Dokle će ići BDI, vidjeti ćemo, to nitko ne zna...
Ovih dana sam se malo uhvatio vidit kakve su obveze po brodu bile iz revidiranog izvjesca jer jedino tamo je tocno napisano koliko je po pojedinom brodu kreditno zaduzenje, s obzirom na ove promjene nakon toga 5 brodova je od tada refinancirano po novim uvjetima iako ukupni dug od tada je pao za nekih 9 mil $pa se ukupno zaduzenje vjerovatno nije puno promjenilo osim tih otplata uz to sam za pojedini brod uvrstio njihovu trzisnu vrijednost iz mitkove tablice od 21.7 od cleavesa i razliku duga i trzisne vrijednosti tj sumu te vrijednosti recimo plasticniji NAV samo ako se uzmu brodovi i njihovi dugovi na datum revidiranog izvjesca, dole je biljeska ostalih dugova na taj datum koji nisu pripisani brodovima i vrijednost otplacenih dugova od tog datuma revidiranog i izvjestaja 2Q, jedan razlog zasto sam rekao da je libertas obuhvacen ovim neki dan refinanciranjem je jer jednostavno preostalo kreditno zaduzenje je premalo za pracat i zagreb i otvara prostor dosta vecem zaduzenju kad se vec radi i na taj nacin bi oslobodili jedan brod kredita koji je ujedno i najstariji i dopusta vam jednostavniju prodaju.Za bareboat sam uzeo kao sta smatram da se brodovi moraju otkupit i da je cijena duga jednaka njihovoj konacnoj cijeni koliko ce ih kostat svatko moze po svom nahodjenju taj dio okvirno umanjit koliko smatra da je za njega to realno ili ispravnije
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. hmmm, ako su svi brodovi na sell & leaseback setupu, sto nebi to trebalo znaciti da im je ikakav dug za brodove koje imaju zapravo nepostojeci, jer ih ne posjeduju? (referiram se na izvjestaj/predikciju od Kvark )
Dali je itkome poznat setup takvih ugovora, posto u strogoj definiciji im i samo ime govori (ali vidim u stvarnosti to nije tako (?!)
ja nisam provjeravao, al očito imaju opciju (prvo)kupnje nakon isteka leasinga odnosno refinanciranja. Dakle, to je zapravo refinanciranje ili oblik financijskog leasinga u kojem je unajmitelj defacto vlasnik sredstva koje unajmljuje, a po isteku najma ga i otkupljuje odnosno vlasnički preuzima. A ako ima imovinu onda prema financijskoj instituciji ima i financijsku obvezu za tu imovinu.