Prošli tjedan, u četvrtak ako se ne varam, jedan kolega nas je pokušao uvjeriti kako vrijednost imovine nije bitna. Da je revalorizacija imovine irelevantna i da jedino što je važno i što bi investitor trebao gledati je dobit iz redovnog poslovanja. A vidim da se ulaže silan trud kako bi se utvrdilo dal je knjigovodstvena vrijednost brodova doista realna.
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
Ok, hvala na trudu. Lijepo si ti sve to prikazao. I dobro da jesi. Cisto da forumasi vide kako izračun nije bas do kraja izravan niti jednostavan i da rezultat može prilično varirati. 👍
-
Prošli tjedan, u četvrtak ako se ne varam, jedan kolega nas je pokušao uvjeriti kako vrijednost imovine nije bitna. Da je revalorizacija imovine irelevantna i da jedino što je važno i što bi investitor trebao gledati je dobit iz redovnog poslovanja. A vidim da se ulaže silan trud kako bi se utvrdilo dal je knjigovodstvena vrijednost brodova doista realna.
Neću braniti Aliasa, ali čovjek vam je htio reći kako je vrijednost imovine relativna stvar, ne da nije bitna, dosta je podložna subjektivnoj procjeni, i u tome je u pravu, sada i sami to vidite iz ovih mojih tablica. Ljudi ne vole čuti neke stvari zbog svog "bias"-a pa onda niti ne pokušavaju čuti šta drugi govore.
-
S obzirom sa nam je trend veliki frend u ovom trenutku, čini se da će knjigovodstvena vrijednost brodova na kraju Q2 biti manja od tržišne. A kad se tome pridoda i ukupna očekivana dobit iz redovnog poslovanja, čini se da će NAV biti debelo iznad 300 kn. A onda pokušajte projicirati NAV na 31.12.2021. jer to je vrijednost koja se sad kupuje.
-
U svakom slučaju, bulkeri su u uptrendu, mislim da nas čeka još par godina rasta. Vozarine rastu, asseti rastu, budućnost je svijetla.
-
Prošli tjedan, u četvrtak ako se ne varam, jedan kolega nas je pokušao uvjeriti kako vrijednost imovine nije bitna. Da je revalorizacija imovine irelevantna i da jedino što je važno i što bi investitor trebao gledati je dobit iz redovnog poslovanja. A vidim da se ulaže silan trud kako bi se utvrdilo dal je knjigovodstvena vrijednost brodova doista realna.
Neću braniti Aliasa, ali čovjek vam je htio reći kako je vrijednost imovine relativna stvar, ne da nije bitna, dosta je podložna subjektivnoj procjeni, i u tome je u pravu, sada i sami to vidite iz ovih mojih tablica. Ljudi ne vole čuti neke stvari zbog svog "bias"-a pa onda niti ne pokušavaju čuti šta drugi govore.
Nije istina. Čovjek nas je pokušao uvjeriti da je to irelevantno, nebitno i da to investitor niti ne bi trebao uzimati u obzir prilikom donošenja odluke o ulaganju.
-
S obzirom sa nam je trend veliki frend u ovom trenutku, čini se da će knjigovodstvena vrijednost brodova na kraju Q2 biti manja od tržišne.
Upravo tako.
-
S obzirom sa nam je trend veliki frend u ovom trenutku, čini se da će knjigovodstvena vrijednost brodova na kraju Q2 biti manja od tržišne. A kad se tome pridoda i ukupna očekivana dobit iz redovnog poslovanja, čini se da će NAV biti debelo iznad 300 kn. A onda pokušajte projicirati NAV na 31.12.2021. jer to je vrijednost koja se sad kupuje.
Dobit ti je već pridodana u knjigovodstvenoj vrijednosti. Ne možeš je dvaputa pridodati, a obzirom da je zadržana dobit dio kapitala i rezervi.
A daj nam ti pojasni kako da to projiciramo? Temeljem kojih konkretno inputa?
Ja znam da svi misle da dionica treba otići u danu na 300 kuna .Al ne ide to tako. Pa dionica je snazno porasla i sad joj treba i neka konsolidacija. Ništa ne raste “pravocrtno” kao “raketa”, a kad tako raste onda je rizik vraćanja na ishodište u pravilu veći. Neki moraju “napustiti” brod, a neki drugi se “ukrcati” ili barem pojačati “posadu”. To je najbolji način IMHO za balansiranje daljnje uspješne plovidbe. Sve dok brod ne uleti u pravu “oluju”.... i dok ne nastane strka na palubi i trk za pojasevima za spašavanje....😁
-
-
Netko nekad, relevantan poznavatelj brodarskih kompanija, davne 2007. godine kad je bilo totalno ludilo i kad je ATPL u par mjeseci uzletila sa cca 700-800 kn na cca 3800 kn, je rekao da se brodari mogu u uvjetima optimizma tržiti na 1,5 pa do 2 NAV-a.
Pa nek znalci projiciraju ak nikako drugačije bacanjem graha ili iz zoca kave ili kaj ja znam kak. Ja sam tu ionako irelevantan...ko i vrijednost imovine.
-
-
Sada detaljnije gledam FI za Q1, nisam ga još analizirao, bavio sam se godišnjim izvješćem. Vidim da je dugotrajna materijalna imovina povećana za skoro 50m HRK. To je vjerojatno do tečajnih razlika jer je USD krajem ožujka porastao u odnosu na kraj 2020. za oko 3,5%, to se taman dobije tako nekakva cifra. Pogledajte sada koliki utjecaj na imovinu ima i tečaj - kada imaš imovinu 1.300m HRK, 1% promjene je 13m HRK.
-
S obzirom sa nam je trend veliki frend u ovom trenutku, čini se da će knjigovodstvena vrijednost brodova na kraju Q2 biti manja od tržišne. A kad se tome pridoda i ukupna očekivana dobit iz redovnog poslovanja, čini se da će NAV biti debelo iznad 300 kn. A onda pokušajte projicirati NAV na 31.12.2021. jer to je vrijednost koja se sad kupuje.
Dobit ti je već pridodana u knjigovodstvenoj vrijednosti. Ne možeš je dvaputa pridodati, a obzirom da je zadržana dobit dio kapitala i rezervi.
A daj nam ti pojasni kako da to projiciramo? Temeljem kojih konkretno inputa?
Ja znam da svi misle da dionica treba otići u danu na 300 kuna .Al ne ide to tako. Pa dionica je snazno porasla i sad joj treba i neka konsolidacija. Ništa ne raste “pravocrtno” kao “raketa”, a kad tako raste onda je rizik vraćanja na ishodište u pravilu veći. Neki moraju “napustiti” brod, a neki drugi se “ukrcati” ili barem pojačati “posadu”. To je najbolji način IMHO za balansiranje daljnje uspješne plovidbe. Sve dok brod ne uleti u pravu “oluju”.... i dok ne nastane strka na palubi i trk za pojasevima za spašavanje....😁
Mislio sam na knjigovodstvenu vrijednost brodova, ne dionice. A tako sam i napisao. Čitati pažljivije. Hvala.
-
Netko nekad, relevantan poznavatelj brodarskih kompanija, davne 2007. godine kad je bilo totalno ludilo i kad je ATPL u par mjeseci uzletila sa cca 700-800 kn na cca 3800 kn, je rekao da se brodari mogu u uvjetima optimizma tržiti na 1,5 pa do 2 NAV-a.
Pa nek znalci projiciraju ak nikako drugačije bacanjem graha ili iz zoca kave ili kaj ja znam kak. Ja sam tu ionako irelevantan...ko i vrijednost imovine.
Je, samo njega ovaj put nema. Za zapitati i zamislit i se zašto....
-
Netko nekad, relevantan poznavatelj brodarskih kompanija, davne 2007. godine kad je bilo totalno ludilo i kad je ATPL u par mjeseci uzletila sa cca 700-800 kn na cca 3800 kn, je rekao da se brodari mogu u uvjetima optimizma tržiti na 1,5 pa do 2 NAV-a.
Pa nek znalci projiciraju ak nikako drugačije bacanjem graha ili iz zoca kave ili kaj ja znam kak. Ja sam tu ionako irelevantan...ko i vrijednost imovine.
Je, samo njega ovaj put nema. Za zapitati i zamislit i se zašto....
Čuo sam se s njim. Tu je. Unutra je. Javit će se i on kad dođe vrijeme...
-
Evo još samo jedna tablica i dosta za danas.
Pročešljao sam malo FI za Q1 i ažurirao sam tablicu. Uzeo sam bilancu iz izvješća, tečaj za 31.03. da dan bilance da rezultati budu usporedivi što je 3,5% više nego na kraju 2020. (iako je danas tečaj 6,24), a vrijednost brodova sam povećao u odnosu na procjenu Cleavesa za 4% umjesto 8% (sredina) kolika je razlika bila za 31.12.2020. (da budem konzervativan - odstupanja ne bi smjela biti prevelika budući da se radi o vremenskom odmaku od samo 4 mjeseca, a da nisam opet ni preoptimističan).
Pogledajte sada, NAVps = 349 kn. Utjecaj tečaja i greška u par postotaka u procjeni brodova čine ogromne razlike u NAV-u, a i ova knjigovodstvena vrijednost brodova onda bude manje bitna. Pa ti onda budi pametan 🤷
Tu je još i pitanje kolika je stvarna vrijednost Batale, poslovnih prostora i ostale imovine, to se sve u knjigama vodi amortizirano, teško je procijeniti stvarnu vrijednost, a ako ćemo filozofirati, šta je uopće stvarna vrijednost, ovisi jako o sentimentu na tržištu?
Zato, budimo pozitivni, ostavimo prošlost iza sebe i budimo "generali budućnosti"
-
Smak svijeta !
Flight počeo crtati, i pokazao se i duhovitim
Smak svijeta !
-
Smak svijeta !
Flight počeo crtati, i pokazao se i duhovitim
Smak svijeta !
Da, i ja si baš ovih dana o tome razmišljam, Flight i ja smo sada postali skoro pa kompići S njim je zapravo ugodno kritički promišljati, puno čovjek zna, a zna postavljati i prava pitanja.
-
Evo još samo jedna tablica i dosta za danas.
Pročešljao sam malo FI za Q1 i ažurirao sam tablicu. Uzeo sam bilancu iz izvješća, tečaj za 31.03. da dan bilance da rezultati budu usporedivi što je 3,5% više nego na kraju 2020. (iako je danas tečaj 6,24), a vrijednost brodova sam povećao u odnosu na procjenu Cleavesa za 4% umjesto 8% (sredina) kolika je razlika bila za 31.12.2020. (da budem konzervativan - odstupanja ne bi smjela biti prevelika budući da se radi o vremenskom odmaku od samo 4 mjeseca, a da nisam opet ni preoptimističan).
Pogledajte sada, NAVps = 349 kn. Utjecaj tečaja i greška u par postotaka u procjeni brodova čine ogromne razlike u NAV-u, a i ova knjigovodstvena vrijednost brodova onda bude manje bitna. Pa ti onda budi pametan 🤷
Tu je još i pitanje kolika je stvarna vrijednost Batale, poslovnih prostora i ostale imovine, to se sve u knjigama vodi amortizirano, teško je procijeniti stvarnu vrijednost, a ako ćemo filozofirati, šta je uopće stvarna vrijednost, ovisi jako o sentimentu na tržištu?
Zato, budimo pozitivni, ostavimo prošlost iza sebe i budimo "generali budućnosti"
E, takav si mi simpatičan... 😁👍
-
Smak svijeta !
Flight počeo crtati, i pokazao se i duhovitim
Smak svijeta !
Neki dobar smak svijeta napokon....bit če da je alias završio analize stranih brodara i dao preporuku......slika smaka svijeta je u prilogu poruke......pažnja! ahtung! atencion!......slika nije za svačije oči osim ukoliko ne postoji Croatia dry bulk......taman da sutra "skoknemo" do mitkkovog Nava za početak......
-
Smak svijeta !
Flight počeo crtati, i pokazao se i duhovitim
Smak svijeta !
Neki dobar smak svijeta napokon....bit če da je alias završio analize stranih brodara i dao preporuku......slika smaka svijeta je u prilogu poruke......pažnja! ahtung! atencion!......slika nije za svačije oči osim ukoliko ne postoji Croatia dry bulk......taman da sutra "skoknemo" do mitkkovog Nava za početak......
Eh, da je i nas Atpl u tablici
-
-
Nepročitani postovi
-
- Title
- Odgovora
- Zadnji odgovor
-
-
-
Što smo danas tržili 6k
- harpun
November 22, 2024 at 7:29 PM
-
- Odgovora
- 6k
- Pregleda
- 2.1M
6k
-
-
-
-
SNBA (Slatinska Banka d.d.) 267
- calypso
November 22, 2024 at 6:26 PM
-
- Odgovora
- 267
- Pregleda
- 90k
267
-
-
-
-
ADRS (Adris grupa d.d.) 1.2k
- harpun
November 22, 2024 at 5:33 PM
-
- Odgovora
- 1.2k
- Pregleda
- 491k
1.2k
-
-
-
-
ADPL (AD Plastik d.d.) 3k
- Admin
November 22, 2024 at 11:41 AM
-
- Odgovora
- 3k
- Pregleda
- 1.4M
3k
-
-
-
-
SPAN (SPAN d.d.) 2.4k
- LodeRunner
May 26, 2021 at 12:21 PM - Dionice
- LodeRunner
November 22, 2024 at 10:48 AM
-
- Odgovora
- 2.4k
- Pregleda
- 974k
2.4k
-