Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 3,5 prosent til 1.792 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry -3,5%
Capesize -5,7%
Panamax -1,8%
Handysize 0,3%
Supramax 1,2%
ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
-
-
-
alias@
puno toga ti je CnB argumentirano i traži tvoje odgovore i pojašnjenja a izbjegavaš hmm...
veseli me da ipak držiš do svoje investitorske diplome i da ju ne želiš ponuditi u zalog pa je sve jasno koliko vjeruješ sam u ono što si napisao.
ta ti ponuda i dalje stoji i stajat će ovdje ako se odlučiš.
brodarstvo je dinamično,znaš i sam,stvari se mijenjaju,očekujem velike promjene ove godinea to ću i argumentirati.
naravno da je bolje da capovi nemogu prevesti pa da se preljeva ALI iz javno dostupnog se vidi da će niže klase biti manje nego ikad ovisne o onome što cepovi nebi mogli prevesti,ako imaju i sami "svog" tereta više nego mogu prevesti?
tada je bitno manje važno koliko capovi mogu ili nemogu zar ne?
biće dobro i za jedne i za druge ali ne samo za strane brodare,ili jedino za atpl NE kako ti insinuiraš...
dok javno ne objaviš drugačije držim da i dalje očekuješ manje prihode i dobit ATPL u 1Q.
kada i ako ćeš biti spreman obavijesti nas ovdje o promjeni svojih očekivanja kada i ako se dogodi?
mislim da bi bilo to korektno s obzirom na tvoj ugled,znanje,utjecaj,status....
-
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
14.01.21 1.792 24.979 13.226 9.760 11.878
13.01.21 1.856 26.489 13.466 9.732 11.742
12.01.21 1.849 26.421 13.467 9.729 11.602
11.01.21 1.761 24.507 13.245 9.778 11.430
08.01.21 1.606 21.131 12.695 9.839 11.322
07.01.21 1.448 17.598 12.197 9.928 11.255
06.01.21 1.425 17.310 11.830 9.958 11.247
05.01.21 1.418 17.408 11.465 10.014 11.242
04.01.21 1.374 16.656 10.936 10.074 11.305 -
https://www.hellenicshippingnews.com/chinese-import…turbulent-year/
U zadnjem pasusu se kaze da ce 2021 biti rekordna i po tona-miljama, ali i po tonama. A ako je po tonama, a tona-milje su zbog preraspodjele tereta dodatno vece u odnosu na tone nego tone same, zakljucak je jasan: potraznja u tonama ce biti veca od ponude, a u tona-miljama i vrlo znacajno veca.
-
Prošle godine na današnji dan, pa usporedite Baltic Dry Index Falls 0.26% to 763 in London
Capesize -0.72% to $9,255
Panamax +1.18% to $5,563
Supramax 58k tons -0.5% to $6,190
Handysize -1.68% to $5,144 -
Evo ja cu: 500 kn do kraja 2021. U nekom trenutku.
Povecana potraznja, znacajno vise od ponude, cijepljenje... Vozarine nekih prosjecnih 30% vece od prosle godine bi moglo donijeti 40ak kn EPS-a, a ako budu dobri izgledi za 2022 samo nebo je granica.
Zivi bili...
-
Evo ja cu: 500 kn do kraja 2021. U nekom trenutku.
Povecana potraznja, znacajno vise od ponude, cijepljenje... Vozarine nekih prosjecnih 30% vece od prosle godine bi moglo donijeti 40ak kn EPS-a, a ako budu dobri izgledi za 2022 samo nebo je granica.
Zivi bili...
Trebalo bi se dosta toga poklopiti. Pritom se ne bih bavio cijepljenjem i ostalim razlozima oko Corone.
Zanimljiv je primjer kontrjnerasa i kako su se oni ponašali posljednje dvije godine.
https://www.hellenicshippingnews.com/container-ship…ng-can-it-last/
A koliko sam ubrao neki od njih su prilično odradili posljednjih mjeseci.
-
Evo ja cu: 500 kn do kraja 2021. U nekom trenutku.
Povecana potraznja, znacajno vise od ponude, cijepljenje... Vozarine nekih prosjecnih 30% vece od prosle godine bi moglo donijeti 40ak kn EPS-a, a ako budu dobri izgledi za 2022 samo nebo je granica.
Zivi bili...
Ne znam na temelju koje fundamentalne analize ste dosli do 500 kn po dionici?
Ja predvidjam 2021 kao dobru za brodove, daleko od neke eksplozije. Prvi dio godine nista posebno, u drugom djelu mali oporavak.
A sto se tice Atpl nemam puno optimizma.
Oni imaju jos 6 broda(prosjecna starost cca 11 g). Ostali su u sell and lease back.
Dug velik i kamate na dug velike. Trebati ce jos ove godine ugraditi i prociscivace za brodove sto znaci da nece ploviti neko vrijeme.
Ja se bojim da ce do kraja 2021 imati problem sa likvidnoscu.
-
Nisam mislio odgovarati, i vidim da cu sve manje, ali kad me se vuce za jezik ocito moram. Migra, sad ekipa koja ima dionice ATPL-a misli da ti nešto znas, jer si eto bubnuo da ATPL nema capove, pa onda ne treba previše oko njih niti razbijati glavu. Ali ajmo objasniti logiku i razmisliti zašto sam ja uopce spomenuo capove. Dakle, kad je totalno sranje i fali ugljena, onda se prvo krcaju najveci brodovi da se zalihe i manjak što prije popune. Gusto je, sranje je. Logicno? Je. I vrlo lako shvatljivo. Tada i cijena za njihovo unajmljivanje naglo raste. E sad, kad cijene dođu do određene visine, i kad je jeftinije unajmiti panamaxe, ili ako nedostaje capova, jer su zbog tolike potrebe svi već zauzeti (to su već jako visoke razine), onda se krenu iznajmljivati panamaxi da popune nedostatak. Pogotovo u ovako gustim situacijama. Jel me pratiš? E sad, ako capovi krenu padati nakon tri dana rasta, znaci da nije tolika potreba za prijevozom, i da se ništa neće preliti na manje brodove. Zašto je to toliko neshvatljivo je meni van svake pameti. Sve to govori da situacija nije toliko vanredna koliko se isprva mislilo. Danas kad BDI padne vidjet ćeš i potvrdu ovoga šta sam napisao. Pricekajmo 14h
za početak prestani docirati i procjenjivati tuđe znanje na osnovu čega?
zaboravljaš ključnu stvar a to je da ne prevoze pmxi samo mrvice koje padnu sa stola capeovima već prevoze "svoj" teret kojeg ima svakim danom više,ako ne vjeruješ usporedi vozarine za pnmx na YoY bazi da se uvjeriš.
bolje bi bilo da capeovi ne stignu ali nije neophodno ,ne događa se i opet su pnmx vozarine visoko ,neočekivano visoke za ovaj dio godine.
Da,danas je bdi pao ali nama neusporedivo važnije što je sa BPI i BSI zar ne?
kombinirano vrlo mali pad od 0,2%,i dalje ostaju visoke razine zar ne?
koliko će avg BPI i BSI biti veći u 1Q?
kako sada stvari stoje izgledno duplo ili bolje od toga?imaš li svoju procjenu ili mišljenje za podijeliti s nama?
-
Evo ja cu: 500 kn do kraja 2021. U nekom trenutku.
Povecana potraznja, znacajno vise od ponude, cijepljenje... Vozarine nekih prosjecnih 30% vece od prosle godine bi moglo donijeti 40ak kn EPS-a, a ako budu dobri izgledi za 2022 samo nebo je granica.
Zivi bili...
Ne znam na temelju koje fundamentalne analize ste dosli do 500 kn po dionici?
Ja predvidjam 2021 kao dobru za brodove, daleko od neke eksplozije. Prvi dio godine nista posebno, u drugom djelu mali oporavak.
A sto se tice Atpl nemam puno optimizma.
Oni imaju jos 6 broda(prosjecna starost cca 11 g). Ostali su u sell and lease back.
Dug velik i kamate na dug velike. Trebati ce jos ove godine ugraditi i prociscivace za brodove sto znaci da nece ploviti neko vrijeme.
Ja se bojim da ce do kraja 2021 imati problem sa likvidnoscu.
nije da ovi brojevi opravdavaju potencijalni target kolege 5.element
ali opravdavaju nešto nižu razinu s naravno potencijalom za više ako bi vozarine povukle još više.
U zadnjih 6 mjeseci peer grupa je prosječno do ovog trenutka rasla
SB +46,34% 1,80$ zadnja cijena
DSX +64,29% 2,30$ "
SBLK +87,76% 11,75$ "
SALT +44,44% 19,34 "
GNK +35,16% 8,14$
EGLB +58,89% 23,58$
NMMP +59,74% 13,54$
---‐-------------
avg. 56.66%
AP -23,17 % 167,50 zadnja cijena
AP 218,00 početna cijena
AP 218 x 1,5665 = 341,50 sa avg rastom
AP 167,5 : 341,50 = 0,49 diskontirana je 51% u odnosu na peer grupu u zadnjih 6 mj.
znala je atpl biti i predvodnica a sada je na začelju,netko će reći opravdano a netko će reći prilika.
za mene je bila prilika pa sam u skladu sa time i postupio i čekam da "muški"snosim posljedice vl izbora.
time will judge
p.s.
jedno je sigurno da insinuacije nekih da atpl ostvaruje manje avg vozarine od stranih brodara te da neće imati koristi i od nedavnog rasta BPI i BSI su zlonamjerna laž a dokazi leže u svakom FI,nejednom je atpl nadmašivala peer grupu.
neka dokažu da nije ako mogu oni koji to plasiraju.
-
-
gotovo nemoguće je trenutna zbivanja na brodarskom tržištu prevesti u jezik domaćeg investitora u istom sektoru..ako ipak želimo pojednostavniti, recimo npr. da ovo treba ostati u trokutu, znači cca barem iznad 9,5.
(naj)bolje bi bilo da ostane iznad 11,5 (uzlazni kanal), no ajmo promatrat... trenutna preporuka bila bi "wait on the sidelines" čitaj "ostani u CASH-u" (ili barem u ostalim likvidnim, ili lako utrživim izdanjima)..
https://finviz.com/quote.ashx?t=BDRY
više o ovom ETF-u:
"..The first and only freight futures exchange-traded product exclusively focusing on dry bulk shipping...Designed to profit from increases in freight futures beyond what is already priced in the market."
-
I ja bih volio da ovakav uzlet potraje, ali treba biti realan.
Evo sto kaze Joakim:
"We are still very positive towards Drybulk, but don't expect the current lull in seasonal headwinds to persist."
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Paaaa, sve je moguce, ali ce svakako i ta depresija koja se desi biti barem mjesec dana kraca nego inace.
-
Zima je, i te sezonalne poteskoce/okolnosti su uvijek prisutne u ovo doba godine. Ako imamo par suncanih dana, ne znaci da je doslo proljece. Ali svakako je pozitivno sto ide u dobrom smjeru.
-
Za rezultat su najvaznije prosjecne vozarine. I da, zato je posebno dobro da je pocetak godine bolji nego da je losiji. Idemo dalje...
-
I ja bih volio da ovakav uzlet potraje, ali treba biti realan.
Evo sto kaze Joakim:
"We are still very positive towards Drybulk, but don't expect the current lull in seasonal headwinds to persist."
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. treba ga čitati sa razumjevanjem,rezervom jer je imao peh da se je puno i jako ispromašivao u zadnjih 6 mjeseci tako da mu nije lako,neki ga koriste kao benchmark za kontra,čovjek zna ali takav je ovo sektor,teško predvidljiv,projicirao je veliki pad bdi za siječanj i 1Q,pa velike vozarine u studenom i prosincu kad su značajno padale i tako...
imamo bazu bitno višlju od očekivane ,neviđenu godinama i razloga za optimizam da bi ta zaliha mogla premostiti CNY ili u najgorem slučaju podići što višlje avg vozarine 1Q,kakogod bilo razloga za optimizam ima dosta,za sada...
svaki dan koji se preživi na ovim razinama bliže smo cilju,preživljavanje CNY,ima još dosta do tada a čini se da će biti i zime što ovom sektoru ide kao voda na mlin.
-
Tako je kolega idemo dalje.....https://www.finviz.com/screener.ashx?…pping&o=-change
-
Pogledajte koliki su zastoji Capeova u kineskim lukama.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Zanimljiv graf, doista. Vratit ce se to back to the mean. Nema sanse da to potraje jer brodovi ne idu tamo gdje moraju dugo stajati, preskupo je to, pa se stvar rascisti. Ali moguc je shift unutar sezonalnosti.
-
Pogledajte koliki su zastoji Capeova u kineskim lukama.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Najprije da bi identificirali potencijal zarade morate znati sve detalje o floti za ATPL sto ne znate. Koliko je brodova još ostalo u vlasništvu, koliko je u najmu (sale and lease back) te pod kojim uvjetima, koliko je ugovoreno dugorocno po kojoj cijeni, koliko ih je na spotu.... kod primjerice tvojeg grafa da li je moguće kratkoročno supstituirati Capeove nekim drugim tipom broda i da li se to stvarno te u kojoj mjeri i događa.... Itd.
Većinu tih podataka za brodare listane na američkim burzama možete naći bez po muke, a za ATPL morate rovariti i onda pomno analizirati ne bi li pokusali shvatiti kako bi promjena nekog parametra mogla djelovati na poslovanje.
Ja to najcesce ne znam napraviti ni procijeniti i zato mi je ulaganje u ATPL i slične male brodare mučno i nije privlačno. Sam rast BDI-ja nije pouzdan pokazatelj da će se dogoditi turnaround u poslovanju i značajniji povrat za dioničare. Pogotovo ne u kratkom roku.
-
-