No, što sve to donosi samoj AD Plastik Grupi?
"AD Plastik Grupa proizvodi komponente interijera i eksterijera vozila na koje ne utječe vrsta pogonskih motora. Činjenica je da automobilska industrija teži izradi što laganijih vozila, i kod benzinskih i kod električnih motora. Upravo je to prilika za našu kompaniju koja otvara nove prostore za unaprjeđenja poslovanja. Baterija značajno doprinosi težini električnih vozila, pa su ona i do 25 posto teža od istovrsnih benzinskih verzija. Stoga je razvoj laganijih polimernih komponenti, koje mi proizvodimo, sve zastupljeniji. Prilika je to koju ćemo sigurno iskoristiti, a potvrđuje to i sve veći udio upita i narudžbi upravo za električna vozila", ističe Došen.
Vozila su danas sve složenija, a kompleksnost projekata iziskuje stalni tehnološki napredak i usavršavanje stručnih znanja svih dobavljača.
Jedan od važnih aspekata u tom kontekstu bit će istraživanje i razvoj, a Došen kaže da su u AD Plastiku spremni za novu eru automobilske industrije i da se kontinuirano prilagođavaju novim trendovima i zahtjevima tržišta.
"Iako je pred nama godina u kojoj započinje serijska proizvodnja za najveći dio ugovorenih poslova i tome smo maksimalno posvećeni, posebnu pozornost posvećujemo istraživanju i razvoju novih proizvoda kako bismo dosegli višu razinu njihove složenosti. Sa svojim kadrom i kompetencijama želimo stvoriti dodanu vrijednost u suradnji s razvojnim centrima naših kupaca, ali i u suradnji sa specijaliziranim europskim partnerima za razvoj novih proizvoda s kojima imamo ugovorenu suradnju. Usmjerenost na istraživanje i razvoj ključni su za jačanje naše pozicije na globalnom tržištu", napominje predsjednik uprave AD Plastika.
AD Plastik u svakom slučaju svoju budućnost primarno vidi u Europi.
"Daljnji rast i razvoj primarno vidimo na europskom tržištu. U posljednje smo dvije godine ugovorili 317 milijuna eura novih poslova upravo na tom tržištu i nastavljamo aktivno s komercijalnim aktivnostima u cilju povećanja kapaciteta i daljnjeg rasta i razvoja kompanije. Geopolitičke nesigurnosti zasigurno otežavaju planiranje i poslovanje, ali mi smo u AD Plastik Grupi usredotočeni na razvoj strategije oporavka i rasta".
Ključno za to je identificiranje prilika na tržištu i ugovaranje novih projekata s ciljem povećanja prihoda, bolje iskorištenosti kapaciteta te povećanja efikasnosti i profitabilnosti.
"Primarna nam je misija odgovorno upravljanje troškovima i kvalitetom kako bismo zadržali status pouzdanog partnera i unaprijedili svoju konkurentnost. U 2024. imamo ukupno 27 aktivnih projekata, od čega ih 18 kreće u serijsku proizvodnju. Naš je najvažniji zadatak u narednom razdoblju uspješno započeti njihovu serijsku proizvodnju na zadovoljstvo svih dionika", zaključuje Došen.