A mene svaki puta iznenadi da ulagači trče za jednim te istim dionicama i filozofiraju o njima. Imamo sve više vrsnih analitičara i analitičarki brodarstva i pomorskog prijevoza tereta iz kužine. Stručnjaka za automobilsku industriju i dijelove, telekomunikacije i štošta drugog. Vode se dugotrajne rasprave o NAV-u, knjiženjima, strategiji, upravljanju flotom.... ma čudo jedno.
A tamo neki SPAN ili MRUL utriplaju prihode u 3-4 godine (što akvizicijama što organski) imaju zaista sjajan i rijetko viđen rast i fundament (mislim na MRUL) pa i strategiju i o tome niti slovca. Nigdje.... i ništa, niente, nichts, nada... i još te kompanije žele biti na burzi za razliku od onih koje se kontinuriano delistaju. I krenule su s isplatom dividende i najavile otkup dionica u trezor. I onda, kada pitaš, jel ima tko da je upisao ili pokušao upisati koju dionicu MRUL ili se barem informirao o kompanijii... tajac, šutnja. Kolutanje očima, wtf., što je uopće to?!
Tako da, svaki puta kada krenete grintati kako nema mogućnosti ulaganja i kako je lokalna burza velika prevara, pogledajte još jednom i vidjet ćete da postoje i kompanije koje su se odmaknule od tradicionalnih biznisa i modela upravljanja i koje su svemirski brod za nekog lokalnog brodara ili građevinca. I kad dobijete mogućnost i priliku da uložite u nj.... pa barem se informirajte i vidite o čemu se radi. Ako ništa drugo proširit ćete horizonste i upoznati se nečim što još do sada niste (upo)znali. A ne uvijek ista priča, iste firme, isti poslovni modeli i ista kuknjava kako se ne isplati i nema smisla.
Da, nasa burza nema ozbiljnih investitora.
Samo spekulanti koji pokusavaju okrenuti brzu lovu na stecajusama. Kada zbog nedostatka znanja, sreca je za kladaru, izgube novac, krivi su lopovi, mocvara, slucajna drzava itd.