Nažalost, ne umanjujući vrijednost firme, saponija jednostavno nema brendove vrijednosti argete, vegete ili bajadere. Niti financijsku snagu, niti veliko tržište. Na ruku joj ide trenutačna povećana potreba za dezinficijensima i firmom se solidno upravlja. Ali realno, nema tu snage za veći iskorak u vidu povečanja prodaje i širenja na zapadna tržišta, preveliki su tu igrači.
A to nije istina. Saponija i dalje ima najveći udjel u RH kada se kombinirano gledaju detergenti, sredstva za čišćenje i osobnu higijenu te sličan asortiman. Kao i u BiH.
U pravu ste kad kažete da Saponija nema statement proizvod poput vegete koja je ustvari Podravkina inovacija i bajadere koja je posebna na svoj način. No Saponija je stabilna kompanija sa lokalnim i regionalnim značajnim tržišnim udjelima i kao takva je značajno i podcijenena.
Ove price da bi se Saponija trebala boriti regionalno i sire s globalnim kompanijama su wishful thinking. Kao i da su srednja i istočna Europa smetlište za nečije proizvode. Populizam - ništa vise. Ne ulazi se u srž i strukturu poslovanja i tržišnih udjela već se banalizira iz drugih pobuda.
Za kraj, meni osobno Kras, pa i Kandit imaju daleko bolje i ukusnije proizvode od Unilevera, Netlea, pa čak i Ferera i sličnih kompanija. A imaju čak i bolju vidljivost na polici (a Krasi izrazitu privrženost svojih potrosaca). Činjenica da Kras nikad neće biti broj jedan cokolatijer u Europi ne umanjuje njegovu vrijednost regionalno i ne znaci da će nestati i biti pregažen od globalne konkurencije. Ta nije Šaranovic slučajno “napao tu kompaniju” i Coca Cola platila puste milione za jedan keks (Plazmu). Upravo suprotno takve kompanije poput Kraša i Saponije imaju svoje mjesto pod suncem i na trzistu i kod svojih su potrosaca dobro prihvaćene odnsono njihovi proizvodi. Do te mjere da globalne kompanije pokazuju interes za kupnju lokalnih brendova.
slažem se kolega, po mom mišljenju samo je pitanje vremena kad će doći do preuzimanja Saponije od strane konkurencije te će biti spremne dobro platiti tu akviziciju .....