Prikladno prikupljanje prije izlaska izvješća, pala brana na 830.
SAPN (SAPONIA d.d.)
-
-
-
Prošli izvještaj (nekonsolidirani) je bio 22.7. Mogao bi mozda sutra biti izvještaj za 3Q.
Sezona je bila uistinu dobra, puno bolja nego prošle godine i vjerujem da ce rezultat za 3Q biti odličan i time potvrditi dobro poslovanje od prošle godine. Ljudi još sumnjaju da je prošla godina više rezultat COVID situacije nego stvarnih 'sposobnosti' Saponie.
P/E je negdje 6.4, dobit raste, dug se smanjuje, ...
-
Teško je išta kupit po bid-u. Probao sam više puta i sa većim i sa manjim nalozima al ne ide. Jedino lupanje po asku.
-
danas dvije velike dogovorene transakcije svaka oko 440 i nešto komada.
kupac mirovinski fond najizgledniji.
-
"Ovu izuzetno važnu nagradu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, koja se dodjeljuje po prvi put, dobila je Saponia u kategoriji proizvoda i usluga za liniju certificiranih EU Ecolabel proizvoda. Nagradu je uručila veleposlanica Švedske Diana Helen Madunić, a u ime Saponije primila ju je predsjednica Uprave Dajana Mrčela."
Saponiji dodijeljena nagrada Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja za doprinos zaštiti okoliša i održivom razvojuNa završnoj konferenciji o tranziciji Hrvatske prema klimatskoj neutralnosti koja je održana u okviru Konferencije o budućnosti Europ , Ministarstvo…www.tportal.hr -
"Ovu izuzetno važnu nagradu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, koja se dodjeljuje po prvi put, dobila je Saponia u kategoriji proizvoda i usluga za liniju certificiranih EU Ecolabel proizvoda. Nagradu je uručila veleposlanica Švedske Diana Helen Madunić, a u ime Saponije primila ju je predsjednica Uprave Dajana Mrčela."
čekamo rezultate za 3q
-
čekamo rezultate za 3q
..i čekamo ih uz uistinu dobar bid. Nije dugo bilo toliko kupnje na tako malom cjenovnom razmaku od samo par posto.
-
čekamo rezultate za 3q
..i čekamo ih uz uistinu dobar bid. Nije dugo bilo toliko kupnje na tako malom cjenovnom razmaku od samo par posto.
Ovaj na 850 će pobjeći kad se pokupi ovaj na 830
-
-promjena u top 10
- br.6 ---OTP banka + 128
-ostaje da se vidi tko je uzeo ona dva paketa sa 440 kom.
-
Saponia ostvarila rast prihoda od prodaje za 25 posto | PROGRESSIVE MAGAZINprogressive.com.hr
...potvrđujemo odlične rezultate od prošle godine
-
-
https://progressive.com.hr/?p=16956
...potvrđujemo odlične rezultate od prošle godine
Točno potvrđuje SAPN odličnim poslovanjem i rezultatom sličnim prošlogodišnjem.
Ujedno je dobro što nam i vrijednost dionice nije na prošlogodišnjoj vrijednosti! -
Croatia's Saponia cons net profit up 9.4% in Jan-SeptZAGREB (Croatia), October 28 (SeeNews) - Croatian detergent and cosmetics producer Saponia [ZSE:SAPN] said on Thursday that its consolidated net profit rose to…seenews.com
jos o rezultatima..
-
Uglavnom, neki kratki zaključak je da firma radi na sebi, sve je bolja i bolja iznutra, ulaze se u obnovljive izvore što vidimo da je jako bitno, uvođenje SAPa će dovesti do doaljnjeg optimiziranja proizvodnje, jako jako se smanjuje dug, a dodatno novac od Maraske sjeda ovaj ili slijedeci kvartal.
Nakon toga, Saponia ce biti iznimno malo zaduzena, super stabilna i moderna tvrtka.
Iako su 3Q prihodi veci nego prošle godine, zbog skupljih sirovina, energije, marketinskih troškova, dobit je u 3Q manja. (sveukupno za prvih 9 mjeseci nešto bolji rezultat nego prošle godine). Obzirom da se takva okolina nastavlja i u 4Q, sigurno je da ce sveukupni rezultat za ovu godinu biti nesto slabiji nego prošle godine.
I dalje mi se sviđa Saponia kao firma i ono što se događa u i oko nje...dobro to izgleda.
-
Najveći problem Saponije, uz brutalnu konkurenciju u vidu najvećih svjetskih FMCG kompanija, je tržište ex-yu na kojem plasira najveći dio proizvoda. Ta se tržišta smanjuju iz godine u godinu, potrošača je sve manje i manje, konvergencija na tim tržištima prema EU standardima je gotovo nikakva. Ukratko, potrošača je sve manje, a i sve su siromašniji u odnosu na EU potrošače.
Dakle, treba se okrenuti EU tržištima. U prvom redu najbliže susjedstvo; Mađarska, Češka, Slovačka, Poljska... Tu su standardni igrači poput P&G i Unilevera brutalno jaki, imaju i svoje tvornice, ali postoji i jedna sitnica zvana Orbico preko koje se sigurno može duboko penetrirati na ta tržišta.
-
Najveći problem Saponije, uz brutalnu konkurenciju u vidu najvećih svjetskih FMCG kompanija, je tržište ex-yu na kojem plasira najveći dio proizvoda. Ta se tržišta smanjuju iz godine u godinu, potrošača je sve manje i manje, konvergencija na tim tržištima prema EU standardima je gotovo nikakva. Ukratko, potrošača je sve manje, a i sve su siromašniji u odnosu na EU potrošače.
Dakle, treba se okrenuti EU tržištima. U prvom redu najbliže susjedstvo; Mađarska, Češka, Slovačka, Poljska... Tu su standardni igrači poput P&G i Unilevera brutalno jaki, imaju i svoje tvornice, ali postoji i jedna sitnica zvana Orbico preko koje se sigurno može duboko penetrirati na ta tržišta.
Tako se Pliva okretala US i EU tržištima pa je nestala s tržišta. Odnosno preuzeta je. S druge strane Krka je igrala na Istok i regiju i dan danas posluje, raste i isplaćuje dividendu.
Ne ideš tamo gdje se tuku veliki snagatori nego tamo gdje već jmas potrošače ili ih možeš pridobiti. A ako te pritom uzme neki privat investor ili preuzme netko od velikih, opet dobro. Pogotovo ako te i pošteno plati. Saponija ce biti dobra priča, a još bolja kad se cijena približi fer vrijednosti. A do tamo ima još puta….
-
Iz godišnjeg izvještaja:
"Proizvodi Saponije prodaju se i na drugim europskim tržištima te u SAD-u i Indiji, a upravo nam je otvaranje novih tržišta jedan od dugoročnih ciljeva."
...vjerujem da i oni znaju da im je to ograničavajuči faktor. Zato i idu i u iskorake kao sto je logistika, distribucija i prodaja za druge firme.
-
Najveći problem Saponije, uz brutalnu konkurenciju u vidu najvećih svjetskih FMCG kompanija, je tržište ex-yu na kojem plasira najveći dio proizvoda. Ta se tržišta smanjuju iz godine u godinu, potrošača je sve manje i manje, konvergencija na tim tržištima prema EU standardima je gotovo nikakva. Ukratko, potrošača je sve manje, a i sve su siromašniji u odnosu na EU potrošače.
Dakle, treba se okrenuti EU tržištima. U prvom redu najbliže susjedstvo; Mađarska, Češka, Slovačka, Poljska... Tu su standardni igrači poput P&G i Unilevera brutalno jaki, imaju i svoje tvornice, ali postoji i jedna sitnica zvana Orbico preko koje se sigurno može duboko penetrirati na ta tržišta.
Tako se Pliva okretala US i EU tržištima pa je nestala s tržišta. Odnosno preuzeta je. S druge strane Krka je igrala na Istok i regiju i dan danas posluje, raste i isplaćuje dividendu.
Ne ideš tamo gdje se tuku veliki snagatori nego tamo gdje već jmas potrošače ili ih možeš pridobiti. A ako te pritom uzme neki privat investor ili preuzme netko od velikih, opet dobro. Pogotovo ako te i pošteno plati. Saponija ce biti dobra priča, a još bolja kad se cijena približi fer vrijednosti. A do tamo ima još puta….
Nažalost, ne umanjujući vrijednost firme, saponija jednostavno nema brendove vrijednosti argete, vegete ili bajadere. Niti financijsku snagu, niti veliko tržište. Na ruku joj ide trenutačna povećana potreba za dezinficijensima i firmom se solidno upravlja. Ali realno, nema tu snage za veći iskorak u vidu povečanja prodaje i širenja na zapadna tržišta, preveliki su tu igrači.
-
Ma jest, socijalistički mastodonti poput Podravke i Kraša se mogu boriti protiv Nestlea, P&Ga ili Unilevera, ali Saponija ne može...
Nije ni spomenuta Argeta pala s neba. Osobno, pašteta kao i svaka druga, ali su napravili priču oko nje i digli je na razinu "delikatesnog namaza". Oni i Donat mg prodaju kao lijek na nekim tržištima, pa što ne bi i paštetu kao nešto delikatesno...
Saponija ima proizvode kakve ima i treba na njima raditi. Svake godine imamo milijune Čeha, Poljaka i ostale "braće" na Jadranu i to je odlična prilika da se upoznaju s proizvodima. Puno lakše nego da poljska Maja Šuput pali mašinu i objašnjava im kako je to super proizvod...
To nisu nikakva "zapadna" tržišta već, kao i Hrvatska, smetlište EU za proizvode lošije kvalitete nego u Njemačkoj, Francuskoj ili Britaniji. Naravno, sve zato jer lokalni potrošači tako vole...
-
Nije ni spomenuta Argeta pala s neba. - Uz dužno poštovanje nije mi jasna poanta te rečenice kao i većine ostalog u postu. Argeta koliko vidim se i u Americi prodaje, u Austriji je broj 1, o Vegeti ne treba posebno pričati u koliko se zemalja izvozi. Saponija radi korektno i ima određenu regionalnu snagu, za proboj na zapadna tržišta nema ni financijske snage niti nudi nešto bolje i kvalitetnije od spomenutih multinacionalki. To je činjenica. Ne znam što je tu nejasno.
-
Tako se Pliva okretala US i EU tržištima pa je nestala s tržišta. Odnosno preuzeta je. S druge strane Krka je igrala na Istok i regiju i dan danas posluje, raste i isplaćuje dividendu.
Ne ideš tamo gdje se tuku veliki snagatori nego tamo gdje već jmas potrošače ili ih možeš pridobiti. A ako te pritom uzme neki privat investor ili preuzme netko od velikih, opet dobro. Pogotovo ako te i pošteno plati. Saponija ce biti dobra priča, a još bolja kad se cijena približi fer vrijednosti. A do tamo ima još puta….
Nažalost, ne umanjujući vrijednost firme, saponija jednostavno nema brendove vrijednosti argete, vegete ili bajadere. Niti financijsku snagu, niti veliko tržište. Na ruku joj ide trenutačna povećana potreba za dezinficijensima i firmom se solidno upravlja. Ali realno, nema tu snage za veći iskorak u vidu povečanja prodaje i širenja na zapadna tržišta, preveliki su tu igrači.
A to nije istina. Saponija i dalje ima najveći udjel u RH kada se kombinirano gledaju detergenti, sredstva za čišćenje i osobnu higijenu te sličan asortiman. Kao i u BiH.
U pravu ste kad kažete da Saponija nema statement proizvod poput vegete koja je ustvari Podravkina inovacija i bajadere koja je posebna na svoj način. No Saponija je stabilna kompanija sa lokalnim i regionalnim značajnim tržišnim udjelima i kao takva je značajno i podcijenena.
Ove price da bi se Saponija trebala boriti regionalno i sire s globalnim kompanijama su wishful thinking. Kao i da su srednja i istočna Europa smetlište za nečije proizvode. Populizam - ništa vise. Ne ulazi se u srž i strukturu poslovanja i tržišnih udjela već se banalizira iz drugih pobuda.
Za kraj, meni osobno Kras, pa i Kandit imaju daleko bolje i ukusnije proizvode od Unilevera, Netlea, pa čak i Ferera i sličnih kompanija. A imaju čak i bolju vidljivost na polici (a Krasi izrazitu privrženost svojih potrosaca). Činjenica da Kras nikad neće biti broj jedan cokolatijer u Europi ne umanjuje njegovu vrijednost regionalno i ne znaci da će nestati i biti pregažen od globalne konkurencije. Ta nije Šaranovic slučajno “napao tu kompaniju” i Coca Cola platila puste milione za jedan keks (Plazmu). Upravo suprotno takve kompanije poput Kraša i Saponije imaju svoje mjesto pod suncem i na trzistu i kod svojih su potrosaca dobro prihvaćene odnsono njihovi proizvodi. Do te mjere da globalne kompanije pokazuju interes za kupnju lokalnih brendova.
-
-