Savjeti za potpunog početnika pri ulaganju

• Pozdrav ekipa,

ja sam potpuni početnik na tržištu. Državna služba, dakle, siguran posao i ok plaća, ali želim financijski ići naprijed, sigurnim korakom. Bio bih zahvalan na savjetima (doslovno sve čega se možete sjetiti). Za početak, kako početi? Motivacija je tu. Hvala unaprijed.

• Za početak, najbolje je krenuti s čitanjem kvalitetne literature prije investiranja u pojedinačne dionice. Ako je baš presing da se krene s investiranjem prije prikupljanja potrebne količine znanja, predložio bih vam da za orvu rukj razmotrite ulaganje u indekse. Uostalom to je za veliku većinu ljudi najsigurniji način otklanjanja rizika prilikon ulaganja (u tom pogledu kao literaturu preporučujem Malkiel - A random walk down Wall Street).

• Potrebno je i da znate svoje mogućnosti, i vremensko trajanje ulaganja

Kažu da smijemo uložiti samo novac koji nam neće trebati Nikada

Inače nam se tresu ruke, osim što si ugrozimo egzistenciju

Pa onda cilj.

Želite li na brzinu zaraditi pinku, ili želite dugoročnim ulaganjem makar samo pobijediti inflaciju.

Kako tolerirate rizik ?

Više Vas boli gubitak, ili propuštena prilika

Jeste li spreman izdržati korekciju od 40% u papiru ? Jeste li spreman izaći iz papira sa minusom od desetak posto ako na marketu postane gadno ?

Moramo kažu, upoznati i sebe.

• Ova lista knjiga (nije moja) sadrži brdo literature, označio sam knjige koje sam pročitao, a koje bih predložio za čitanje u početnoj fazi.

Mislim da je cilj stvoriti filozofsku bazu u svojoj glavi o tome što je value, vrijednost, poimanje rizika; koja si pitanja postavljati kada ulažeš u te biznise (jer kupujući dionice mi smo sudioničari u nekom biznisu) s ciljem razumijevanja biznisa...mnogi ulagači nemaju pojma ni što su kupili.
    Daj si vremena, uloži vrijeme i novac u čitanje i učenje, najveći protivnik si ti sam sebi.