Savjeti za potpunog početnika pri ulaganju

• Pozdrav ekipa,

ja sam potpuni početnik na tržištu. Državna služba, dakle, siguran posao i ok plaća, ali želim financijski ići naprijed, sigurnim korakom. Bio bih zahvalan na savjetima (doslovno sve čega se možete sjetiti). Za početak, kako početi? Motivacija je tu. Hvala unaprijed.

• Za početak, najbolje je krenuti s čitanjem kvalitetne literature prije investiranja u pojedinačne dionice. Ako je baš presing da se krene s investiranjem prije prikupljanja potrebne količine znanja, predložio bih vam da za orvu rukj razmotrite ulaganje u indekse. Uostalom to je za veliku većinu ljudi najsigurniji način otklanjanja rizika prilikon ulaganja (u tom pogledu kao literaturu preporučujem Malkiel - A random walk down Wall Street).

• Potrebno je i da znate svoje mogućnosti, i vremensko trajanje ulaganja

Kažu da smijemo uložiti samo novac koji nam neće trebati Nikada

Inače nam se tresu ruke, osim što si ugrozimo egzistenciju

Pa onda cilj.

Želite li na brzinu zaraditi pinku, ili želite dugoročnim ulaganjem makar samo pobijediti inflaciju.

Kako tolerirate rizik ?

Više Vas boli gubitak, ili propuštena prilika

Jeste li spreman izdržati korekciju od 40% u papiru ? Jeste li spreman izaći iz papira sa minusom od desetak posto ako na marketu postane gadno ?

Moramo kažu, upoznati i sebe.

• Ova lista knjiga (nije moja) sadrži brdo literature, označio sam knjige koje sam pročitao, a koje bih predložio za čitanje u početnoj fazi.

Mislim da je cilj stvoriti filozofsku bazu u svojoj glavi o tome što je value, vrijednost, poimanje rizika; koja si pitanja postavljati kada ulažeš u te biznise (jer kupujući dionice mi smo sudioničari u nekom biznisu) s ciljem razumijevanja biznisa...mnogi ulagači nemaju pojma ni što su kupili.
    Daj si vremena, uloži vrijeme i novac u čitanje i učenje, najveći protivnik si ti sam sebi.

Market ide gore dolje, ali će te emocionalno razotkriti, vidjet ćeš s vremenom kako pohlepa i strah djeluju na tebe, kako te market stalno zove da razmišljaš kratkoročno umjesto dugoročno.

'Skin in the game' - uloži novac, nek te bole gubici i vesele dobici.
    Ako tek krećeš, uloži iznos koji te ne boli izgubiti, smatraj to školom.
    Ako je manji iznos u pitanju koji planiraš uložiti, ne odmahuj onda rukom na gubitak '500 kuna', već gledaj postotke koje si izgubio, jer ako ne možeš 10 000 kuna pretvoriti u 20 000 kuna kroz nekoliko godina, zašto misliti da ćeš moći to s većom lovom.

Danas je moguće kupiti frakcije dionica, dakle može se složiti portfelj kako ga zamišljaš, bez obzira što je dionica Googlea $2900.

Budi strpljiv, market uvijek pruža prilike, kroz koju godinu će misli i znanje sjesti na svoje mjesto.
    Možda se dotad tržišta ohlade pa bude atraktivnije vrijeme za ulaganje.

Disclaimer: Ovo su samo moje 'brze' misli na temelju dosadašnjeg iskustva, na kraju dana sam si odgovoran za svoju imovinu.

Sretno!

• Hvala na savjetima i literaturi. Svakako je početak najteži i um je najjače oružje pa je prvo ulaganje u znanje i razumijevanje tematike. Za sebe smatram da sam za početak tip za pasivni oblik ulaganja. Gubitci me ne bole, ne oni koje sam spreman izgubiti, više bi me boljelo da propustim priliku da ojačam financijski IQ i da ne krenem u to. Tako da, mislim da sam onda ispravno odlučio.

• Za početnika je dobra knjiga John J Murphy, Tehnička analiza financijskih tržišta. Dobro je za početak.

Onda čitati dalje. Naučiti barem osnove računovodstva.

Fundamentalni pokazatelji kompanija izlistanih na ZSE mogu se naći na Mojedionice.hr.

Teško je bilo što savjetovati. Svatko mora znati sam za sebe. Ja sam učila na svojim greškama kao trejder. Trebalo mi je i vremena i gubitaka da počnem zarađivati.

Tko ne želi gubiti, možda bolje da u neki fond uloži za početak. Kasnije neka konzervativno ulaže.